Boppie
Wegverkenner
Bmwlover1 zei:Hoop dat z'n rijbewijs is afgepakt...
Ik denk dat dat zijn laatste zorg is op dit moment.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Bmwlover1 zei:Hoop dat z'n rijbewijs is afgepakt...
Boppie zei:Bmwlover1 zei:Hoop dat z'n rijbewijs is afgepakt...
Zevens zei:Vind het altijd apart om te zien hoe weinig er rekening met vrachtwagens wordt gehouden.
Ik geef ze altijd lekker de ruimte en krijg altijd een seintje of een tuutje als bedankje toe. Ik snap niet waarom meer mensen dat doen. Het geeft mij altijd een goed gevoel als die vrachtwagenchauffeur het prettig vind dat ik hem even de ruimte geef om zijn bocht o.i.d. te maken. Ik zie een vrachtwagen dan ook meer als een voertuig waarmee je extra rekening moet houden en waarbij je niet even snel ervoor schiet. Onbegrijpelijk dat sommige mensen denken dat een vrachtwagen net zo snel en wendbaar is als een normale auto..
Ik denk dat niet ik maar JIJ hier bekend om iemand die alles beter weet. ( heb jou al meerdere mensen zien * aanvallen met reacties * en ook andersom )wibi zei:Boppie zei:Bmwlover1 zei:Hoop dat z'n rijbewijs is afgepakt...
Weer iemand die alles beter weet. God kan wel inpakken met zo'n uitspraak. Alleen daarom mag jij je rijbewijs al inleveren BMWloer
wibi zei:Ben nu bezig om plankgas te rijden naar ongeveer 2.000 tpm om dan door te schakelen. Dit zou nog zuiniger zijn volgens het nieuwe rijden. Morgen weet ik het en zal de, voorlopige, bevinding aan de lezer doorgeven...
Alleen de motor heeft het iedere keer moeilijker met plankgas wegrijden? wat is dat dan voor een frans barrel als die dat niet aankanwibi zei:Gewoon precies hetzelfde en er is geen verbetering merkbaar. Alleen de motor heeft het iedere keer moeilijker als je plankgas wegrijd en dat kan niet goed zijn...
Tuurlijk schuif het maar op mij af...wibi zei:Mede dankzij jouw uitspraak wil dhr. Spee geen interview geven. "Als ik hem voor me zie" etc. Als er iemand zijn grote mond moet houden ben jij het wel. Een permanente ban lijkt me meer op zijn plaats...![]()
Carfanatic zei:
Politie plukt man van autodak in Arnhem
ARNHEM - Een 20-jarige man is in de nacht van vrijdag op zaterdag liggend op een rijdende auto gespot in Arnhem. Hij hield zich met beide armen vast aan de zijkant van het voertuig. De auto haalde rond 4.30 uur een snelheid liggend boven de 100 kilometer per uur.
Het voertuig werd bestuurd door een man van 18 jaar uit Arnhem. Agenten zagen de opvallende rit en gaven een stopteken op de Bethaniënstraat. De automobilist, de man die op het dak lag en andere inzittenden zagen het gevaar van de rit niet in en vonden het vooral grappig.
De agenten dachten daar anders over en vorderden het rijbewijs van de bestuurder in en namen de auto in beslag. De 18-jarige Arnhemmer had niet gedronken. De politie maakt proces-verbaal op.
bron
Ik ben het helemaal met je eens Excellent driver. Leuk voor op het circuit dit soort rijgedrag, maar op de openbare weg kan dit gewoon niet. Een wheelie met 150 km/u, of eentje met 120 km/u naast een voetganger, absurd. En wat gebeurt er als deze motorrijder uitglijdt over een witte streep of iets anders glads dat er ligt? thumbs down
R-W zei:Zo'n motorrijder gun ik een overstekende boom. Die reacties verbazen me dan weer niet, kijk hier maar terug in het topic of in het sprintjes-, Autobahn- en vergelijkbare topics. Voordeel is dat dergelijke idioten over een flink zelfreinigend vermogen beschikken.
Op andere fora lees ik dat deze motorrijder de weg goed kent en dat het rustig is op die weg
Die reacties verbazen me dan weer niet, kijk hier maar terug in het topic of in het sprintjes-, Autobahn- en vergelijkbare topics
Paulus0013 zei:Zal ik dan als misbruiker maar weer eens een situatie delen.
Vanmorgen mocht ik gaan invoegen op een autoweg, vmax 100km/u.
Voor me rijdt iemand die enorm traag optrekt. Ik check mijn linkerbuitenspiegel, en ook over de schouder en de binnenspiegel, en constateer dat ik niet kan invoegen vanwege achterop komend verkeer op de hoofdrijbaan icm mijn nog lage snelheid. De auto voor me voegt doodleuk in met 70km/u. Voor hem is het schijnbaar geen probleem dat anderen maar moeten remmen of een baantje op moeten schuiven.
Ik zou het weleens waarderen dat zulke mensen ook voor gaas gaan in de media. Hardrijders worden altijd aan de schandpaal genageld, maar dit type mensen is net zo goed lomp bezig.
Paulus0013 zei:Ik vind art. 5 anders ook gewoon van toepassing voor zulke lui. Als een ander moet remmen of van rijstrook wisselen, dan valt dat juist onder het hinderen of gevaar veroorzaken.
Overigens heb ik van dergelijke mensen meer en vaker last dan van hardrijders.
Carfanatic zei:stond gisteren te wachten op een vrachtwagen die achteruit een inrit in reed. is er toch weer een opa die besluit om nog even achter de vrachtwagen te lopen. rare fratsen![]()
of de opa van schrik kan komen te vallen, wat zijn overlevingskansen aanmerkelijk verkleinen.Wrangler zei:Carfanatic zei:stond gisteren te wachten op een vrachtwagen die achteruit een inrit in reed. is er toch weer een opa die besluit om nog even achter de vrachtwagen te lopen. rare fratsen![]()
In dit soort gevallen; als ik het zie gebeuren wil ik nog wel een aan de claxon hangen. Gewoon om het gevaar voor anderen aan te geven (ookal ben je zelf indirect betrokken). De chauffeur zal schrikken en remmen, de opa heeft meer kans van overleven. Nadeel is wel; dat als de chauffeur je niet begrijpt, je het niet in dank wordt afgenomen....
Moderator