De Schaduw
Startmotor
zeker omdat je ze niet hoort aankomen.
Daarom zit er ook een bel op een fiets.
Oh, wacht...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
zeker omdat je ze niet hoort aankomen.
Paulus0013 zei:Tja vanuit de wielrenner bekeken snap ik het wel. Op de weg hebben ze zelf geen last van andere fietsers die in de weg rijden en hebben ze meer ruimte. Dat ze daarmee exact net zo irritant zijn voor automobilisten als de fietsers voor hen tja....
Ik kan me ook wel voorstellen dat je als wielrenner niet steeds voor anderen wilt remmen. Ik zou daar alleen geen oplossing voor weten, je hebt in het verkeer nu eenmaal met anderen te maken.
Waar moet je het anders mee afplakken met ducktape?929V6 zei:Zojuist zag ik twee figuren in een oude Suzuki Alto met blijkbaar een kapotte ruit van het rechter voorportier. Afgeplakt met een Komo-zak. Zo'n zwarte ja...
Bmwlover1 zei:Waar moet je het anders mee afplakken met ducktape?929V6 zei:Zojuist zag ik twee figuren in een oude Suzuki Alto met blijkbaar een kapotte ruit van het rechter voorportier. Afgeplakt met een Komo-zak. Zo'n zwarte ja...
Als die kerel rechts kan inhalen, dat betekend dat jij een linksklevert bent, dat is nog veel irritanter dan iemand die rechts inhaalt.§anitarium zei:@ Joep83: Triest en gevaarlijk, dat soort drammers. Ik had laatst ook zo'n wagen achter me, die me na het rechts inhalen ook nog even ging straffen. Het verhaal staat een paar pagina's terug.
de Wit (voorheen deWit) zei:Ik zou het seintje interpreteren als een gebaar van: "kom maar". Dat zou goed passen in de situatie dat de vrouw in moet stappen.
Bmwlover1 zei:Als die kerel rechts kan inhalen, dat betekend dat jij een linksklevert bent, dat is nog veel irritanter dan iemand die rechts inhaalt.§anitarium zei:@ Joep83: Triest en gevaarlijk, dat soort drammers. Ik had laatst ook zo'n wagen achter me, die me na het rechts inhalen ook nog even ging straffen. Het verhaal staat een paar pagina's terug.
Blijf gewoon op de rechterbaan rijden als je zo graag volgends de regeltjes wilt rijden en het gas dus niet in durft te trappen als iemand er langs wil.
Beetje respect voor de mensen die gewoon vlot door willen rijden...
Want als ik zo kijk naar dat verhaal van jou, haal jij met een verschil van 3km/per uur in, ja een vrachtwagen haalt nog sneller in dus wat doe je op de linkerbaan?
der Magistrat zei:Bmwlover1 zei:Als die kerel rechts kan inhalen, dat betekend dat jij een linksklevert bent, dat is nog veel irritanter dan iemand die rechts inhaalt.§anitarium zei:@ Joep83: Triest en gevaarlijk, dat soort drammers. Ik had laatst ook zo'n wagen achter me, die me na het rechts inhalen ook nog even ging straffen. Het verhaal staat een paar pagina's terug.
Blijf gewoon op de rechterbaan rijden als je zo graag volgends de regeltjes wilt rijden en het gas dus niet in durft te trappen als iemand er langs wil.
Want als ik zo kijk naar dat verhaal van jou, haal jij met een verschil van 3km/per uur in, ja een vrachtwagen haalt nog sneller in dus wat doe je op de linkerbaan?
Wat is dit nu weer voor reactie? Dat eeuwige gejaag van mensen. Als ik met 2km/h verschil wil inhalen, dan doe ik dat. Het is niet sociaal, dus ik zorg heus wel voor een voldoende snelheidsverschil (als dat gaat). De VW tractor had gewoon even moeten wachten. Rechts inhalen is gevaarlijker dan links plakken, vandaar ook de hogere boete voor rechts inhalen. Nee, ik kan er echt niet bij dat jij het gedrag van Joep afkeurt en dat van de Touaregchauffeur goedkeurt.
Parody zei:Ooit geleerd dat je pas naar rechts kunt als je de net ingehaalde auto in je binnenspiegel kan zien. En je hebt dus figuren die dat veel te ruim vinden.
In feite doen ze dan precies hetzelfde. Als er een auto tussen past is er voldoende ruimte, toch?--BUMP-- zei:Als je graag rechts wil inhalen, geen probleem. Ik stoor me er niet aan. Wat wél irritant is: als je vervolgens voor mijn neus je wagen er weer tussen drukt terwijl er net niet genoeg ruimte is.
de Wit (voorheen deWit) zei:Wat bedoel je nu? Dat dat inderdaad te ruim is?
TYN zei:de Wit (voorheen deWit) zei:Wat bedoel je nu? Dat dat inderdaad te ruim is?
Nogal ja.
Kan me een item in een programma (Wegmisbruikers oid) herinneren waarin een agent een vrouw op leeftijd aansprak op haar onnodig linksrijden.
"Ja maar meneer, ik kan pas naar rechts als ik de auto in m'n binnenspiegel zie."
Daar was de diender het, terecht, niet mee eens. Het duurt echt wel een hele tijd voordat je een auto die rechtsachter je rijdt in je binnenspiegel kunt waarnemen. Wellicht dat dit vroeger tijdens de rijles werd meegegeven om enig houvast te bieden, maar eenmaal wat meer ervaren moet je toch gaan inzien dat je een stuk eerder veilig naar rechts kan, zonder direct je achterligger tot bumperklever te bombarderen.. Daarbij, tegenwoordig zijn de raamstijlen van auto's een heel stuk dikker, waardoor die 'regel' al helemaal niet meer opgaat.
Bmwlover1 zei:Als die kerel rechts kan inhalen, dat betekend dat jij een linksklevert bent, dat is nog veel irritanter dan iemand die rechts inhaalt.§anitarium zei:@ Joep83: Triest en gevaarlijk, dat soort drammers. Ik had laatst ook zo'n wagen achter me, die me na het rechts inhalen ook nog even ging straffen. Het verhaal staat een paar pagina's terug.
Dan zit je er een factor 4 naast.Cole Trickle zei:Als je bedenkt dat onnodig toeteren E 360,-- kost
Geelhoed zei:Dan zit je er een factor 4 naast.Cole Trickle zei:Als je bedenkt dat onnodig toeteren E 360,-- kost
Ik heb liever dat de overrteder betaalt dan de belastingbetaler eigenlijk.Cole Trickle zei:Het inkomen van de staat gaat erdoor omlaag, maar dan doen ze de algemene heffingen maar iets omhoog.
Deze vuistregel heb ik zelf ook meegekregen tijdens mijn rijles, bijna 10 jaar geleden. In de praktijk doe ik het niet helemaal meer, het zal een seconde eerder zijn dat ik terug naar rechts ga.TYN zei:de Wit (voorheen deWit) zei:Wat bedoel je nu? Dat dat inderdaad te ruim is?
Nogal ja.
Kan me een item in een programma (Wegmisbruikers oid) herinneren waarin een agent een vrouw op leeftijd aansprak op haar onnodig linksrijden.
"Ja maar meneer, ik kan pas naar rechts als ik de auto in m'n binnenspiegel zie."
Daar was de diender het, terecht, niet mee eens. Het duurt echt wel een hele tijd voordat je een auto die rechtsachter je rijdt in je binnenspiegel kunt waarnemen. Wellicht dat dit vroeger tijdens de rijles werd meegegeven om enig houvast te bieden, maar eenmaal wat meer ervaren moet je toch gaan inzien dat je een stuk eerder veilig naar rechts kan, zonder direct je achterligger tot bumperklever te bombarderen.. Daarbij, tegenwoordig zijn de raamstijlen van auto's een heel stuk dikker, waardoor die 'regel' al helemaal niet meer opgaat.
Bmwlover1 zei:Beetje respect voor de mensen die gewoon vlot door willen rijden...
Nee ik rij zonder rijbewijs rond nou goed...§anitarium zei:IK ga toch nog even reageren:
Bmwlover1 zei:Beetje respect voor de mensen die gewoon vlot door willen rijden...
Sinds wanneer verdien je respect met het overtreden van regels? Sinds wanneer moet ik me tot het overtreden van regels verlagen? Sinds wanneer is het overtreden van regels "gewoon" ? Heb jij je rijbewijs eigenlijk wel?
Bmwlover1 zei:Nee ik rij zonder rijbewijs rond nou goed...§anitarium zei:IK ga toch nog even reageren:
Sinds wanneer verdien je respect met het overtreden van regels? Sinds wanneer moet ik me tot het overtreden van regels verlagen? Sinds wanneer is het overtreden van regels "gewoon" ? Heb jij je rijbewijs eigenlijk wel?
De meeste mensen gaan aan de kant als je haast hebt, maar jij bent zon kneus die rechts ingehaald wilt worden zie ik zo.
Ben je nou zo dom of wat?
Ik zeg toch als die touareg er rechts langs kon dan kon die ANDERE bestuurder dus allang naar rechts.
Of snap je het nou nog steeds niet?
Gooi die kut bak van je gewoon naar rechts als het kan, dan word je ook niet rechts ingehaald.
Joep83 zei:Touareg propte zich er links langs b.t.w. maar nog net zo onverantwoord als maar zijn kan.
Bmwlover1 zei:nou goed
maar jij bent zon kneus
Ben je nou zo dom of wat?
die kut bak van je
Ik heb in de supermarkt ook haast, toch gaan de mensen in de rij niet gewoon voor mij opzij.Bmwlover1 zei:De meeste mensen gaan aan de kant als je haast hebt, maar jij bent zon kneus die rechts ingehaald wilt worden zie ik zo.
Misschien moet je mijn relaas van een paar pagina's terug en het relaas van Joep83 nog eens goed doorlezen. Er was namelijk geen ruimte op rechts, in beide gevallen niet.Bmwlover1 zei:Ben je nou zo dom of wat?
Ik zeg toch als die touareg er rechts langs kon dan kon die ANDERE bestuurder dus allang naar rechts.
Met dergelijke taal, net als het mij dom noemen, verlaag je jezelf nogal. Jammer dat je niet fatsoenlijk een discussie kan voeren.Bmwlover1 zei:Of snap je het nou nog steeds niet?
Gooi die kut bak van je gewoon naar rechts als het kan, dan word je ook niet rechts ingehaald.
Ik ben van mening, als die Touareg je via rechts heeft ingehaald, dan had jij allang de tijd om naar rechts te gaan.§anitarium zei:Ik heb in de supermarkt ook haast, toch gaan de mensen in de rij niet gewoon voor mij opzij.Bmwlover1 zei:De meeste mensen gaan aan de kant als je haast hebt, maar jij bent zon kneus die rechts ingehaald wilt worden zie ik zo.
Misschien moet je mijn relaas van een paar pagina's terug en het relaas van Joep83 nog eens goed doorlezen. Er was namelijk geen ruimte op rechts, in beide gevallen niet.Bmwlover1 zei:Ben je nou zo dom of wat?
Met dergelijke taal, net als het mij dom noemen, verlaag je jezelf nogal. Jammer dat je niet fatsoenlijk een discussie kan voeren.Bmwlover1 zei:Of snap je het nou nog steeds niet?
Bmwlover1 zei:Ik ben van mening, als die Touareg je via rechts heeft ingehaald, dan had jij allang de tijd om naar rechts te gaan.§anitarium zei:Ik heb in de supermarkt ook haast, toch gaan de mensen in de rij niet gewoon voor mij opzij.Bmwlover1 zei:De meeste mensen gaan aan de kant als je haast hebt, maar jij bent zon kneus die rechts ingehaald wilt worden zie ik zo.
Als er geen ruimte rechts was, was de Touareg er ook niet rechts voorbij gegaan.
Maar misschien zie ik het wel helemaal verkeerd ( of heeft hij het verkeerd getypt ) ik weet het niet, maar als je rechts ingehaald word is het meestal wel je eigen schuld. ( want je kon zelf naar de rechterbaan ).
lycan_Capri zei:Bmwlover1 zei:Ik ben van mening, als die Touareg je via rechts heeft ingehaald, dan had jij allang de tijd om naar rechts te gaan.§anitarium zei:Ik heb in de supermarkt ook haast, toch gaan de mensen in de rij niet gewoon voor mij opzij.Bmwlover1 zei:De meeste mensen gaan aan de kant als je haast hebt, maar jij bent zon kneus die rechts ingehaald wilt worden zie ik zo.
Als er geen ruimte rechts was, was de Touareg er ook niet rechts voorbij gegaan.
Maar misschien zie ik het wel helemaal verkeerd ( of heeft hij het verkeerd getypt ) ik weet het niet, maar als je rechts ingehaald word is het meestal wel je eigen schuld. ( want je kon zelf naar de rechterbaan ).
Misschien je leesbril opzetten?
De Touareg ging LINKS voorbij op het moment dat Joep net begon met opschuiven naar rechts
Dit is een zeer discutabele uitspraak...Bmwlover1 zei:(...) maar als je rechts ingehaald wordt is het meestal wel je eigen schuld. ( want je kon zelf naar de rechterbaan ).
Bmwlover1 zei:Links voorbij nog wel
Zo wat erg zeg, waar maak je je dan druk om....