Na je EMG ga je ook nog even voor een "Wedstrijd op de weg"?!?
Waar haal jij het deel wedstrijd vandaan? Ik moest van Heerhugowaard naar Enkhuizen, wat voor mij onbekend terrein is. Ik reed zelfs stukken onder de vmax met een lege weg voor me. Dat ik zo nu en dan het gas diep intrap mag inmiddels geen geheim zijn, maar dat betekent niet automatisch dat ik dat dan áltijd en overal doe.
Ik heb trouwens vanmiddag mijn voorgesprek voor de EMG.
uit je verhaal maak ik op dat je dat doet omdat er een bekende achter je rijdt,
Schijnbaar ben ik dan niet duidelijk. Ik remde niet hard ómdat een bekende achter me reed. Ik sprak met degene naast me over de remmen die niet zo lekker zijn en wilde hem dat laten ervaren. Onder het motto dat verkeerslicht is oranje ik moet nu toch stoppen.
blijkbaar was je aan het "spelen
Ook dat zeg ik toch niet? Waar maak je dat uit op? Vooroordelen mag je voor je houden.
Vervolgens probeer je je er onderuit te lullen met smoesjes dat het al oranje was, de ander ook wel moet remmen en blablablabla
Het was wel degelijk oranje en er moest ook wel degelijk gestopt worden. Als ik op een vreemde kruising door rood knal is het ook weer niet goed.
Ik ga toch niet zomaar zonder reden bovenop mijn rem staan?
Wat heb je op het schadeformulier ingevuld: dat je doelbewust hard en laat geremd hebt omdat je met een bekende aan het klootviolen was op de openbare weg (de waarheid)? Of dat de auto achter je te dicht op reed en het al oranje was (proberen er onder je verantwoordelijkheid uit te komen)?
We hebben geen formulier ingevuld, dat was niet nodig. We regelen het onderling wel.
En waar je dat klootviolen vandaan haalt is mij een raadsel.
Ik vind het toch wat vervelend worden dat mensen steeds dingen erbij verzinnen en met vooroordelen blijven smijten. Een beetje onnodig allemaal.
en als hij dan in vreemde/lastige/gevaarlijke/etc situaties terecht komt, is het uiteraard zelden zijn eigen fout
Ook hier gaan we weer met vooroordelen. Ik maak ook fouten, waarvan ik sommigen zelfs toegeef op dit forum.
Hij vraagt zich wel af waarom maar uiteindelijk is het toch de schuld van anderen.
Want ik ben nu opeens fout als ik stop voor een verkeerslicht? Ik weet zeker dat men ook wat te mekkeren had gehad als ik had gepost dat ik door rood was gereden.
Vwb dit remgeval, wat voor een lompe boer kan je zijn, hoe had je dan verwacht dat dit zou aflopen?
Niet zoals nu. Toen ik begon met remmen was er voldoende afstand naar mijn idee. Misschien dat de achterligger niet meteen is gaan remmen.
Ben benieuwd of er op het schadeformulier ingevuld is 'ik wilde mijn remmen testen door laat en hard te remmen' maar ik vermoed van niet
Zie boven.
En even crosstopic reageren: dit achterlijke rijgedrag is trouwens de reden dat je Lancia uit elkaar valt
Dat is niet helemaal waar. Roest is niet iets wat ik met ander rijgedrag kan voorkomen bijvoorbeeld.
gebroken sportschijven en verglaasde circuitblokken
Dat komt niet door mijn rijgedag. Verkeerd advies pakt simpelweg verkeerd uit, dit is het resultaat van onderbemeten spul gebruiken. Als ik rustiger zou remmen zou het misschien niet stuk zijn gegaan: feit. Punt is dat ik op voorhand toch duidelijk heb gezegd dat een sportief setje het bij mij niet zal geen redden. Overigens hoef ik niet idioot te rijden om de boel te slopen. Ik rem doorgaans fors om daarna de auto uit te laten rollen.
Daarbij zijn de DS2500 geen echte circuitblokken.
een motor die zwart van de olie is aan de onderkant
Lekke kleppendekselpakking. Verder is het kurkdroog aan de onderkant, maar ga lekker door met zoeken en alles voor jezelf invullen. Hint: priveberichten, dan kan je vragen hoe het werkelijk zit met de auto.
en waar de koppakking tussenuit geblazen is
Wat 1 nog niet zeker is en 2 dan zou dat gebeurd zijn tijdens de inrijperiode waarin ik rustig heb gereden. Chiptuning is ook pas na de inrijperiode gedaan.
Verder trap ik de auto niet koud op zijn staart en rijd ik hem ook weer koud. Waarom de koppakking dan zomaar stuk kan gaan zou mij een raadsel zijn. Een warme motor kan prima gebruikt worden op zijn tijd.
schokbrekers die dit rijgedrag niet trekken
De originele schokbrekers van waarschijnlijk bijna 15 jaar oud waren op. Ze waren al slap direct bij aanschaf, zie ook mijn review.
Ik heb het idee dat je dingen blijft zoeken om te ranten. Bij een aantal zaken zie je er compleet naast.
De veerpootkoppen zijn ook vervangen vorige week, zeker ook gekomen door mijn rijstijl? Die heb ik preventief maar laten vervangen vanwege roestvorming waarvan ze niet beter worden.
Met de remmen is het ook zo dat je maar 1 dagje gek hoeft te doen om het te overhitten en te slopen. Misschien is dat ook wel gebeurd in de nacht op de lege weg waar ik ze heb getest door herhaaldelijk maximaal te remmen.