Het grote Idiote Acties in het verkeer Topic - Deel 2

lycan_Capri zei:
Paulus0013 zei:
+1? Nee -1.
Het was echt een bromding met 45 sticker. Betreft de N3 tussen Papendrecht en Dordrecht, waar bewust 80 is gehouden zodat oa traktoren er ook over mogen.

en sinds wanneer is een weg met een N-nummer dan een snelweg?
is dat niet gewoon een rijks / provinciale weg?

EDIT:
N.. staat voor niet-AutoSnelWeg

Hmm ik ging uit van het vierkante blauwe bord met auto erin (G3), welke staat voor snelweg.

het vierkante blauwe bord met de auto erin geeft aan:
autoweg
met vmax = 100km/u. Tenzij anders aangegeven

het rechthoekige blauwe bord met daarop een weg met viaduct geeft aan:
autosnelweg
met vmax = 120 of 130km/u tenzij anders aangegeven

Op een autoweg is de minimumsnelheid 50 km/u, die brommobiel mocht daar dan simpelweg niet rijden... :S

edit: Dat is niet de goede term bij nader inzien. Er is geen minimumsnelheid, maar een toelatingssnelheid. Een voertuig moet minstens 50 km/h kunnen rijden om op een autoweg te mogen rijden. Aangezien een brommobiel op 45 km/u begrensd hoort te zijn, mag die daar dus niet rijden.

dan is dat duidelijk iedereen kan fouten maken

@MWH

op de autoweg is het toch 100km/u ?
buiten de bebouwde kom 80km/u en binnen de bebouwde kom 50km/u

edit wacht ik snap het al...
dat was iets met als het voertuig minimaal de helft van de maximum toegestane snelheid mag halen mag het voertuig zich op die weg begeven

dus sorry je hebt gelijk met minimum

zie ook net jouw edit :)

Mensen, er IS geen minimumsnelheid. Alleen een voertuigeis die zegt dat een voertuig om een bepaald soort weg te gebruiken minimaal een bepaalde snelheid moet kunnen rijden.

Edit: tsjemig, eerst alles lezen is soms best handig :D Al die edits ;) ...

Even gecheckt met Googlemaps. De oprit bij Papendrecht heeft NIET het G3 bord, enkel einde bebouwde kom.
Dat zou verklaren dat er wel traktoren enzo mogen rijden.
Pas na de eerste afritten in Dordrecht staat de G3.
Ergens dus ook logisch gedaan op deze manier.

MWH zei:
Op een autoweg is de minimumsnelheid 50 km/u, die brommobiel mocht daar dan simpelweg niet rijden... :S

edit: Dat is niet de goede term bij nader inzien. Er is geen minimumsnelheid, maar een toelatingssnelheid. Een voertuig moet minstens 50 km/h kunnen rijden om op een autoweg te mogen rijden. Aangezien een brommobiel op 45 km/u begrensd hoort te zijn, mag die daar dus niet rijden.
Bijna, om op een autoweg te mogen rijden moet een voertuig minimaal 50km/u kunnen en mogen rijden.

RVV art. 42 zei:
1.Het gebruik van de autosnelweg is slechts toegestaan voor bestuurders van een motorvoertuig waarmee met een snelheid van ten minste 60 km per uur mag en kan worden gereden.

2.Het gebruik van de autoweg is slechts toegestaan voor bestuurders van een motorvoertuig waarmee met een snelheid van ten minste 50 km per uur mag en kan worden gereden.
Een brommobiel mag geen 50, dus die heeft niets te zoeken op auto(snel)wegen.

in de situatie die jij beschrijft zou de minimum toelatings snelheid volgens mij dan idd 40km/u zijn
(geen idee of het klopt)

en vandaar dat er tractoren mogen rijden
neemt niet weg dat de brommobiel wel aardig "irritant" was
en die achteropkomer ook niet heel fijn bezig was

lycan_Capri zei:

@MWH

dat was iets met als het voertuig minimaal de helft van de maximum toegestane snelheid mag halen mag het voertuig zich op die weg begeven

Nee, het heeft niets met de maximaal toegestane snelheid te maken. Een autosnelweg waar maar 80 is toegestaan heeft nog steeds een toelatingssnelheid van 60km/u. Een autoweg met een maximumsnelheid van 50 (bijvoorbeeld delen van de binnen-ring Utrecht) heeft nog steeds een toelatingssnelheid van 50km/u.
In principe als je op een autosnelweg 50 op de matrix borden ziet is de maximaal toegestane snelheid dus lager dan de toelatingssnelheid om op dat wegvak te mogen rijden.

Mergelsberg zei:
lycan_Capri zei:

@MWH

Nee, het heeft niets met de maximaal toegestane snelheid te maken. Een autosnelweg waar maar 80 is toegestaan heeft nog steeds een toelatingssnelheid van 60km/u. Een autoweg met een maximumsnelheid van 50 (bijvoorbeeld delen van de binnen-ring Utrecht) heeft nog steeds een toelatingssnelheid van 50km/u.
In principe als je op een autosnelweg 50 op de matrix borden ziet is de maximaal toegestane snelheid dus lager dan de toelatingssnelheid om op dat wegvak te mogen rijden.

ik bedoelde dus ook de "onder normale omstandigheden" geldende Vmax

lycan_Capri zei:
Mergelsberg zei:

De Vmax heeft er niets mee te maken. Ook hier, waar je maar 70 mag, is de toelatingssnelheid 50. Alles waar het om gaat is dat het een autoweg is. Zodra er een bord G1 (autosnelweg) of G3 (autoweg) staat geldt de wettelijke toelatingssnelheid van respectievelijk 60 en 50 km/u, ongeacht de Vmax. Bovendien gaat het ezelsbruggetje van 'de helft van de Vmax' niet op voor autosnelwegen waar inmiddels 130 is toegestaan.

Mergelsberg zei:
lycan_Capri zei:
Mergelsberg zei:

De Vmax heeft er niets mee te maken. Ook hier, waar je maar 70 mag, is de toelatingssnelheid 50. Alles waar het om gaat is dat het een autoweg is. Zodra er een bord G1 (autosnelweg) of G3 (autoweg) staat geldt de wettelijke toelatingssnelheid van respectievelijk 60 en 50 km/u, ongeacht de Vmax. Bovendien gaat het ezelsbruggetje van 'de helft van de Vmax' niet op voor autosnelwegen waar inmiddels 130 is toegestaan.

ja omdat daar dus een bord met autoweg staat en onder normale omstandigheden geld op een autoweg een Vmax van 100km/u is minimum toelatingsnelheid van 50km/u

@Lycan Capri, zou jij voor mijn lol willen definieren wat jij verstaat onder "normale omstandigheden"? Want volgens mij zitten we gruwelijk langs elkaar heen te praten.

Op de weg die ik als voorbeeld gaf is de "normale omstandigheid" een Vmax van 70. Toen daar aan de weg gewerkt werd was die zelfs maar 50 en op stukken 30. Toch bleef het een autoweg en mochten er geen brommobielen komen.
Volgens mij moet je het hele idee van de Vmax los zien van de toelatingssnelheid, het een heeft niets met het ander te maken. Zie ook RVV art.42 lid 1 en 2.
Voor de rest maakt het niet uit wat voor weg het is, of het een E-, N- of een A-nummer heeft of helemaal geen nummer. Een bord G1 of G3 is het enige wat relevant is.

er hangt daar een bord dat aangeeft dat het een autoweg is
op een autoweg is de normale Vmax 100km/u is tenzij anders aangegeven
zoals hier het geval is door het maximumsnelheid-bord onder het autoweg-bord

dus geld de minimum toelating snelheid van 100 / 2 = 50km/u

Hahaha, chaos hier. Misschien had ik bij mijn edit mijn oorspronkelijke tekst moeten veranderen in plaats van alleen eronder zetten dat het fout was. :T

Vrijdagochtend meegemaakt. Onderweg naar kantoor, nog hier in het dorp. Ik nader een drietal fietsers van achteren, meiden van een jaar of 13, 14 schat ik. Ruim uitgewaaierd over de weghelft, naast elkaar. Ik kan er niet om heen want nader een kruispunt met verkeerslichten en blijf er dus achter hangen. Bij het verkeerslicht is zo'n brede strook vooraan waar fietsers kunnen gaan staan. Ik verwacht dat ze naar links gaan en verwacht dus ook dat ze vooraan gaan staan, verspreid over het vak. Maar nee, ze gaan stil staan aan de rechterkant, twee voorop en eentje daarachter. Dus ik denk, die gaan rechtdoor.
Fout gedacht.
Het vkl springt op groen en zonder hand uit te steken steken ze over. Gelukkig had ik die mogelijkheid open gehouden anders had ik ze plat gereden. Overigens hebben ze tijdens het hele voorval geen seconde achterom gereden. Andere weggebruikers bestaan blijkbaar niet. Echt, dat het zo vaak goed gaat is een klein wonder.

ja je moet altijd rekening houden met die fietsers
vooral die jonkies, want als automobilist zijn wij altijd fout :S

toen ik een tijd geleden in groep 8 zat moest ik meedoen met het fiets-examen :P doen ze daar niet meer aan tegenwoordig?

trouwens het liefst druk ik in de situatie die jij beschrijft ff op de toeter
maar dat doe ik niet omdat ik bang ben dat de fietsers van de schrik op hun plaat gaan

Ja, een toetertje was misschien wel op z'n plaats geweest maar ik was te verbouwereerd om daar aan te denken geloof ik. :}

ik had gister weer een held in Vlissingen
ik reed hier 70+ op een veilige afstand op m'n voorligger
Sloeweg Vlissingen

en nog kwam er in een Civic die er op het laatste moment (dus echt daar waar het verdrijvingsvlak begint) nog tussen wou, terwijl hij achter mij bijna 2x had gepast
dan ben ik weer zo'n hufter dat ik je er gewoon niet tussen laat

Dan geef je dus flink gas bij? Dat vind ik dan eigenlijk weer niet zo netjes.

Doe zoiets ook wel eens hoor, als er genoeg ruimte achter me is maar dat mensen het toch nodig vinden jou ook nog voorbij te gaan en hem er vervolgens echt tussen te proppen. Dan rijd ik lekker het gat dicht en wacht je maar mooi :D

De Schaduw zei:
Dan geef je dus flink gas bij? Dat vind ik dan eigenlijk weer niet zo netjes.

nee ik gaf geen gas bij
als ik dat petje ertussen had willen laten had ik zelfs hard op m'n rem moeten stampen

(en dat is mijn auto niet gewend want dat pedaal wordt bijna niet gebruikt :P ;) )

Vanmorgen in omgeving Den Haag, Rotterdam 3 vlokken sneeuw gevallen.

Reden voor ALLE Citroens C3 4 exemplaren die ik tegen ben gekomen om Direct het mistachterlicht in te schakelen, het waren dan ook echt ALLEEN deze 3 welke met mistachterlicht aan reden.

en een hoop geklooi en getrut op de weg, verder moet ik zeggen dat het aardig is verlopen, voor een dag met430km (en niet verder geweest als omgeving Den-Haag Rotterdam haha..)

Willem

Zevens zei:
Doe zoiets ook wel eens hoor, als er genoeg ruimte achter me is maar dat mensen het toch nodig vinden jou ook nog voorbij te gaan en hem er vervolgens echt tussen te proppen. Dan rijd ik lekker het gat dicht en wacht je maar mooi :D
Hoe vaak ik het niet meemaak dat iemand hem er voor propt. Dan kijk ik in mijn achteruitkijkspiegel en zie ik zeëen aan ruimte. Ik zal zulke mensen nooit begrijpen ben ik bang.

Paulus0013 zei:
Zevens zei:
Hoe vaak ik het niet meemaak dat iemand hem er voor propt. Dan kijk ik in mijn achteruitkijkspiegel en zie ik zeëen aan ruimte. Ik zal zulke mensen nooit begrijpen ben ik bang.

Ik merk het ook, ja. En maar boos worden als ik, zoals het hoort, rechts blijf rijden op een snelweg terwijl de ander tracht in te voegen. Er wordt, zo vind ik, te weinig de nadruk op het zijn van een 'bijzondere manoeuvre' in het geval van invoegen gelegd.

Paulus0013 zei:
Zevens zei:

Oh, maar het is niet zo lastig hoor... Als ze achter je in de ruimte gaan, dan moeten ze ook achter je blijven rijden. Kruipen ze er nog nét even voor, ben jij geen "obstakel" voor hun gevoel van vrijheid meer. En dat doen de meeste mensen dan ook nog zonder er over na te denken...

Vandaag ook zo'n ActieVoor mij, Zeeeeeeeeeeeëen van ruimte (Kon mijn 16meter Combinatie makkleijk 1,5 a 2x tussen), toch door rijden voorbij de auto voor mij, om m in een klein plekkie er tussen te RAGGEN!!! een stuk verbrijvingsvlak mee pikkend. en uiteraard zonder richting aanwijzer te gebruiken.

3x raden, ik ga weer generaliseren, een Jonge BMW 3serie met zo'n Ovaal Efficient Dynamics pijpje.

Verbrijvingsvak?
Even een serieus vraagje: ben je dyslectisch? Daarmee zou ik een b/d-verwisseling kunnen verklaren. Hopelijk is het geen taalverloedering...

Een actie van mijn kant.

Wegversmalling op de snelweg, ik dacht nog even in te halen.
Echter lagen er op de linkerbaan diepe plassen.

Heb het gas op de plank gehouden en ben met 130 in 3 door de plassen geknald.
Ging goed, maar iets meer aquaplaning en het had heel anders af kunnen lopen.

Iets teveel risico, achteraf de verkeerde beslissing om door te zetten.
Gelukkig liep het goed af, had ook het idee dat de 4-wielaandrijving mijn redding was...

Zevens zei:

Inhalen is niet verboden. Er is dus wel een gat. Erg kinderachtig om dat dicht te rijden. Waarom elkaar treiteren? Gewoon je snelheid handhaven en de ander er tussen laten.

Bottom line bij mensen zoals jij: ze kunnen het niet hebben dat ze worden ingehaald. We zitten alleen niet op een circuit, get a life..

Cole Trickle zei:
Zevens zei:

Inhalen is niet verboden. Er is dus wel een gat. Erg kinderachtig om dat dicht te rijden. Waarom elkaar treiteren? Gewoon je snelheid handhaven en de ander er tussen laten.

Bottom line bij mensen zoals jij: ze kunnen het niet hebben dat ze worden ingehaald. We zitten alleen niet op een circuit, get a life..

inhalen is idd niet verboden en de situatie bij Zevens weet ik niet precies
maar aangezien hij reageerde op mijn bericht:

mijn voorganger en ik reden allebei al de maximum toegestane snelheid (plus een beetje)
het gat tussen mijn voorganger en mij was toch behoorlijk wat te klein voor een Civic dus ik heb geen gat dicht gereden, ik heb alleen geen ruimte gemaakt omdat een of ander figuur met een V-tecje niet gewoon netjes achter mij kon aansluiten

had ik hem er tussen willen laten had ik moeten remmen, en zoals al eerder gezegd: dat doe ik niet zomaar

Jup, same here. Als iemand moet invoegen van de linker baan naar de rechter baan en het nodig vind om toch nog even zoveel mogelijk auto's voorbij te racen mag diegene van mij achter mij aansluiten :)
Op zo'n moment kan ik plotseling mijn rem niet meer vinden en stap ik "per ongeluk" wel eens op mijn gaspedaal.
Ligt overigens wel aan de situatie, als diegene rustig rijdt en misschien niet helemaal zat op te letten en netjes aangeeft dat hij er graag tussen wil, maak ik wel even ruimte. Bij sjonnie sjekpuut met de rioolpijp onder zijn stoere golf 3 dus niet. (even stereotyperen, zulke figuren rijden vaak niet netjes en houden wel van proppen, rijdt die sjonnie wel netjes en alles, laat ik hem er ook gewoon tussen)

Ik denk dat heeeeeeeel veel mensen die neiging hebben, incluis boerenCole hier die toch wel graag de anti lijkt te willen zijn hier op het forum. Zit allemaal tussen de oren. Zowel het nog even willen inhalen als het niet ingehaald willen worden. De één wil "freie fahrt" hebben en ziet die éne auto als belemmering daarin, zelfs als er daarvóór weer een ander rijdt. En de ander ziet het als "oneerlijk" en "asociaal" omdat de ander a) zijn "freie fahrt" en dus vrijheidsgevoel belemmert, en b) we allemaal stiekem best wel eigen rechter willen spelen. Als een ander iets doet wat niet mag, moeten we dat duidelijk maken of er wat aan doen. Zélfs als we ons zelf al niet aan de regels houden of voor die "terechtwijzing" de regels moeten overtreden...

We lijken net mensen allemaal....

Idiote actie van vandaag: remmen bij een verkeerslicht.
Ik reed met een bekende achter me op een verkeerslicht af, dat sprong op oranje.
Ik zeg tegen degene naast me dat ik mijn remmen ga testen door laat en hard te remmen.
Dus ik rem laat en hard, degene achter me verwachtte dat schijnbaar niet en kreeg het niet aangeremd. Die zat dus achterop.
Ik heb abs en die ander niet, die gleed met piepende banden door.
Resultaat: bij mij wat krassen op de achterbumper die verder nog heel was. Enkel de bak van het reservewiel was ingedeukt, het wiel had de klap grotendeels opgevangen. De ander had minder geluk, daar ging de voorbumper door de radiateur en stond het boeltje iets scheef.
We waren nog geen 30km van de garage vandaan waar ik net mijn auto had opgehaald en we konden dus al weer terug.

LoveMyJeep zei:
Ik denk dat heeeeeeeel veel mensen die neiging hebben, incluis boerenCole hier die toch wel graag de anti lijkt te willen zijn hier op het forum. Zit allemaal tussen de oren. Zowel het nog even willen inhalen als het niet ingehaald willen worden. De één wil "freie fahrt" hebben en ziet die éne auto als belemmering daarin, zelfs als er daarvóór weer een ander rijdt. En de ander ziet het als "oneerlijk" en "asociaal" omdat de ander a) zijn "freie fahrt" en dus vrijheidsgevoel belemmert, en b) we allemaal stiekem best wel eigen rechter willen spelen. Als een ander iets doet wat niet mag, moeten we dat duidelijk maken of er wat aan doen. Zélfs als we ons zelf al niet aan de regels houden of voor die "terechtwijzing" de regels moeten overtreden...

mwah ik heb er toch niet heel veel moeite om ingehaald te worden normaal gesproken
echter in deze situatie was er achter mij een zee van ruimte en voor me geen ruimte voor een Civic

als er voor mij ruimte was geweest had ik het best gevonden, ik had dan zelfs nog wel een beetje van het gas gewild
als er echter geen ruimte is hoef je het niet te proberen, want dat middelste pedaal bij mij werkt wel maar wordt minimaal gebruikt en voor zo'n figuur ga ik totaal niet remmen

het mooiste was dat hij nog wel het gezonde verstand had om vervolgens niet te gaan bumper kleven bij me :)

door de situatie op dat moment zat ik geen 20m achter mijn voorligger maar wel op een afstand dat ik kon uitremmen / uitwijken

hoe dan ook, petje met Civic te weinig ruimte voor me en meer dan genoeg achter me

En hoe ver gaat de instelling van "voor zo iemand ga ik niet remmen"?
Gaat dat ook nog op als iemand dreigt ergens op te klappen? Of ergens echt ruimte voor moét maken?

Aah ok. Achjah, op zo'n moment kan je op 2 manieren reageren. Assertief/agressief: gat dichtrijden. Of defensief: gas los laten en ruimte maken voor hem. In het geval van een petje zou ik ook kiezen voor het gat dichtrijden. :} Leren ze het vanzelf af. Maar het is natuurlijk netter om te anticiperen en ruimte te maken.

@Paulus
nee als iemand ergens op dreigt te klappen maak ik natuurlijk ruimte
ik wil zoiets niet op m'n geweten hebben

@Riceaux
tja er was dus niet heel veel gat om dicht te rijden
in dit geval moest hij maar gwn in de ankers om netjes achter mij in te voegen
heb hem verder ook niet meer dicht op m'n bumper gehad, ik denk dat de boodschap aardig duidelijk was overgekomen :}

LoveMyJeep zei:
Ik denk dat heeeeeeeel veel mensen die neiging hebben, incluis boerenCole hier die toch wel graag de anti lijkt te willen zijn hier op het forum.

Kijk, je hebt een steengoeie woordgrap met mijn nick bedacht. Applaus. Maar wil je mij alsjeblieft geen neiging opdringen die ik niet heb?

Ik blijf zelf meestal zoveel mogelijk links rijden totdat de strook ophoudt. Ik haal alleen niet met hoge snelheid in. Dat is maximaal gebruik maken van de weg. Omdat velen de weggebruikers op de linkerbaan er niet tussenlaten, zijn er ook velen die dan maar veel eerder dan nodig op de rechterbaan gaan rijden. Voor dit soort fratsen is zelfs een bord bedacht: "Vanaf hier ritsen".

Het komt helaas ontzettend vaak voor dat het gaatje wordt dichtgereden (om te treiteren, ze moeten er gas voor geven) en dat je boze blikken krijgt. Als er dan eentje over het verdrijvingsvak gaat en voor mij in wil voegen, vind ik dat geen enkel probleem. Kom er maar gezellig tussen. Het is leven en laten leven, en bovendien kan het iedereen overkomen op een weg die je niet goed kent.

Paulus0013 zei:
Ik reed met een bekende achter me op een verkeerslicht af, dat sprong op oranje.
Ik zeg tegen degene naast me dat ik mijn remmen ga testen door laat en hard te remmen.
Dus ik rem laat en hard, degene achter me verwachtte dat schijnbaar niet en kreeg het niet aangeremd. Die zat dus achterop.
Resultaat: bij mij wat krassen op de achterbumper die verder nog heel was. Enkel de bak van het reservewiel was ingedeukt, het wiel had de klap grotendeels opgevangen. De ander had minder geluk, daar ging de voorbumper door de radiateur en stond het boeltje iets scheef.
We waren nog geen 30km van de garage vandaan waar ik net mijn auto had opgehaald en we konden dus al weer terug.

Als ik het goed lees rem je dus heel bewust, heel laat en je hebt wel gelegenheid om eerder iets rustiger te remmen? Als dat klopt dan
kan ik je actie niet anders dan dom, asociaal en zelfs strafbaar noemen.

Cole Trickle zei:
Ik blijf zelf meestal zoveel mogelijk links rijden totdat de strook ophoudt. Ik haal alleen niet met hoge snelheid in. Dat is maximaal gebruik maken van de weg. Omdat velen de weggebruikers op de linkerbaan er niet tussenlaten, zijn er ook velen die dan maar veel eerder dan nodig op de rechterbaan gaan rijden. Voor dit soort fratsen is zelfs een bord bedacht: "Vanaf hier ritsen".

Yep, en bij de meest rechtse baan staat meestal op dezelfde hoogte een bord met de tekst "Geef de ritser de ruimte". Dat is inderdaad moeilijk te begrijpen voor velen. Maar, kleine nuance, "Vanaf hier ritsen" is niet hetzelfde als "Rij door dat het allerlaatse puntje van de uitvoegstrook of eventueel het verdrijvingsvlak op", volgens mij. Mijns inziens hoor je door te rijden tot het "vanaf hier ritsen"-punt, en behoor je vanaf dat punt de eerste mogelijkheid om in te voegen aan te grijpen.

HVP zei:
Cole Trickle zei:

Yep, en bij de meest rechtse baan staat meestal op dezelfde hoogte een bord met de tekst "Geef de ritser de ruimte". Dat is inderdaad moeilijk te begrijpen voor velen. Maar, kleine nuance, "Vanaf hier ritsen" is niet hetzelfde als "Rij door dat het allerlaatse puntje van de uitvoegstrook of eventueel het verdrijvingsvlak op", volgens mij. Mijns inziens hoor je door te rijden tot het "vanaf hier ritsen"-punt, en behoor je vanaf dat punt de eerste mogelijkheid om in te voegen aan te grijpen.

dat dus, en op / vanaf dat punt horen de mensen op de rechter rijbaan ruimte te maken voor 1 auto op de linkerbaan voor hun die dan naar rechts komt

*sarcasm mode on*
maar waarom ligt er dan een verdrijvingsvak zo ver bij dat bord vandaan, ik kan toch beter dat vak gebruiken want daar betaal ik ook voor
*sarcasm mode off*

Cole Trickle zei:
LoveMyJeep zei:
Ik denk dat heeeeeeeel veel mensen die neiging hebben, incluis boerenCole hier die toch wel graag de anti lijkt te willen zijn hier op het forum.

Kijk, je hebt een steengoeie woordgrap met mijn nick bedacht. Applaus. Maar wil je mij alsjeblieft geen neiging opdringen die ik niet heb?

Het komt helaas ontzettend vaak voor dat het gaatje wordt dichtgereden (om te treiteren, ze moeten er gas voor geven) en dat je boze blikken krijgt. Als er dan eentje over het verdrijvingsvak gaat en voor mij in wil voegen, vind ik dat geen enkel probleem. Kom er maar gezellig tussen. Het is leven en laten leven, en bovendien kan het iedereen overkomen op een weg die je niet goed kent.

lijkt wel of de weg alleen van jou is, verkeersregels zijn onnodig.
maar op een ovaal hard gaan, is nog geen gegeven dat je het allemaal beter kan.

Cole Trickle zei:
LoveMyJeep zei:

Coleslaw, je moet beter lezen vriend. Ik schrijf "ik denk dat meer mensen de neiging hebben, incluis Cole".
Ik dring je niets op, ik spreek alleen een gedachte/vermoeden uit. En natuurlijk heb jij dat niet, want jij bent de anti. Fijne zondag!

Citroviér zei:
Paulus0013 zei:

Als ik het goed lees rem je dus heel bewust, heel laat en je hebt wel gelegenheid om eerder iets rustiger te remmen? Als dat klopt dan
kan ik je actie niet anders dan dom, asociaal en zelfs strafbaar noemen.
Het punt is wel, nu achteraf denk ik er nog steeds aan. Het licht sprong al op oranje, ik moest echt gaan stoppen. Dus degene achter me al helemaal.
Ik had zeker eerder kunnen beginnen met remmen en dit rustiger kunnen doen. Ik koos er doelbewust voor wat later en harder te remmen. Degene achter me dacht in eerste instantie dat ik doorreed. Wat ik op zich opmerkelijk vind, want het was echt al oranje, dan zou hij door rood moeten hebben volgen.
Strafbaar is misschien wat overdreven, ik moet immers stoppen als het licht op rood dreigt te springen en ik die mogelijkheid nog heb. Die mogelijkheid had ik voor de volle 100%. Dat ik koos laat en hard te remmen, verandert niet dat ik moest gaan stoppen.
De ander volgde schijnbaar te kort en icm het late remmen zal hem de indruk hebben gegeven dat ik toch door zou rijden.

Blijft een ongelofelijk domme actie, Paulus. Mensen die achter een bekende aan rijden hebben vaak de neiging deze koste wat kost te willen blijven volgen. Dit zou je moeten weten. Bovendien, hard in de ankers terwijl je ziet dat iemand kort achter je rijdt is natuurlijk niet echt handig.

Terug
Bovenaan