Het grote Idiote Acties in het verkeer Topic - Deel 2

Paulus0013 zei:
Wat is er idioot aan dan? Hij moet er immers wel rechts langs.
En dan nog gaat ie redelijk langzaam naar links om hem er voor te proppen.

De burger reageert hier zelf een beetje van 'dit is mijn rijstrook' door niet gelijk af te remmen als de politieauto naar links komt.
Om vervolgens nog wat haantjes gedrag te vertonen door een poging te doen rechts in te halen.

Enige wat ik me wel afvraag is waarom ze niet eerder de blauwe lampen aanzetten. Dan is ruimte krijgen vaak ook een stuk makkelijker.

Het idiote vind ik dat de KLPD-Golf de auto in kwestie lijkt te snijden. Ook de politie moet rekening houden met de ruimte die ze al dan niet krijgen, en netjes invoegen.

Maar goed, ik weet dus niet wat hier aan vooraf gaat, misschien heeft de auto in kwestie al een (aantal) keer een stopteken gekregen toen ze achter hem reden zonder resultaat en rijdt de persoon in kwestie al tijden lang links.

De kinderachtige actie om de auto zover achter de KLPD-Golf stil te zetten op de vluchtstrook vind ik overigens ook bedenkelijk, en zegt wellicht wel iets over met wat voor soort bestuurder we te maken hebben. Al moet de politie ook niet iemand staande houden op de vluchtstrook.

Excellent driver zei:
Paulus0013 zei:
Wat is er idioot aan dan? Hij moet er immers wel rechts langs.
En dan nog gaat ie redelijk langzaam naar links om hem er voor te proppen.

De burger reageert hier zelf een beetje van 'dit is mijn rijstrook' door niet gelijk af te remmen als de politieauto naar links komt.
Om vervolgens nog wat haantjes gedrag te vertonen door een poging te doen rechts in te halen.

Enige wat ik me wel afvraag is waarom ze niet eerder de blauwe lampen aanzetten. Dan is ruimte krijgen vaak ook een stuk makkelijker.

Het idiote vind ik dat de KLPD-Golf de auto in kwestie lijkt te snijden. Ook de politie moet rekening houden met de ruimte die ze al dan niet krijgen, en netjes invoegen.

Maar goed, ik weet dus niet wat hier aan vooraf gaat, misschien heeft de auto in kwestie al een (aantal) keer een stopteken gekregen toen ze achter hem reden zonder resultaat en rijdt de persoon in kwestie al tijden lang links.

De kinderachtige actie om de auto zover achter de KLPD-Golf stil te zetten op de vluchtstrook vind ik overigens ook bedenkelijk, en zegt wellicht wel iets over met wat voor soort bestuurder we te maken hebben. Al moet de politie ook niet iemand staande houden op de vluchtstrook.

Het lijkt er wel op dat de politie deze bestuurder letterlijk klem wil zetten. Daar zullen ze ongetwijfeld hun redenen voor hebben. Maar goed, we kennen de voorgeschiedenis niet. Ik heb alleen sterk het gevoel dat deze bestuurder niet voor niets aan de kant wordt gezet, en het gedrag wat vertoont wordt, schept bij mij geen goodwill voor de bestuurder.

Mij lijkt dus niet dat hij al een stopteken heeft gekregen hiervoor. Het bordje gaat immers ook pas aan als de politieauto zich er voor gepropt heeft.
Als je een stopteken mist gaat vaak het blauw wel aan om aandacht te trekken.

Afgelopen zaterdag was het weer eens raak met een vooroordeelbevestigende BMW:

Ik rijd op de A325 (Arnhem richting Nijmegen), het is vrij druk, ik rijd op strook 1 op de CC (GPS-snelheid 103) om het rijtje auto's op strook 2 in te halen. Er hangt op een gegeven moment een BMW op mijn bumper, slingert van links naar rechts om mij te laten zien dat hij er langs wil. Groot licht gaat op een gegeven moment aan. Wat wil hij nu? Je mag daar maar 100, ik kan niet naar rechts. Wil je door, over of onder mij heen ofzo? Moet ik de max. snelheid aan mijn laars lappen? Ik zou niet weten waarom. Is er eindelijk ruimte op rechts, schiet die BMW als een malloot mij rechts voorbij, ik krijg een vinger en gebaren. Meneer zit vervolgens ook bij mijn voorganger direct te drukken, knipperlicht naar links gaat aan. Pff. Randdebiel. (n)

Dat zijn de grootste gekken inderdaad. Knipperen dat je aan de kant moet terwijl het niet kan. Toen die BMW naar rechts ging had je ook naar rechts moeten gaan :)

Ik had zaterdagavond toen ik met een collega richting Gelredome (Nitro Circus) reed een Polo achter me die uit het niets met grootlicht flitste.
Even later ging hij naar links me voorbij. Jammer genoeg was ik met de Twingo ipv met de RS, anders had ik het gat voor me dicht kunnen rijden, want meneer 'Polo' moest ook de afrit hebben.
Het was natuurlijk druk, en meteen begon hij weer met grootlicht te seinen op zijn voorganger terwijl we stil stonden ivm de drukte en het rode verkeerslicht. :confused: Knettergek die gast (n)

Vanmorgen een gevalletje klinkerweg+scholieren+gladheid = verstandig rijden.
Ik besloot toch maar achter de rits van zes scholieren te blijven ipv bij de wegversmalling er rustig langs te rijden. (max meter speling).
Gelukkig maar, want de voorste meid ging tegen de vlakte door een glad stuk waarna de rest volgde o_O

Even rustig gewacht tot de hele handel weer stond en weer verder gegaan. Wat meer defensief rijden is wel zo goed met dit weer (y)

In Maastricht was het weer goed mis met toeristen (wel deels schuld van Maastricht zelf omdat niet helemaal duidelijk is welke strook je op de Noorderbrug moet hebben):

Auto's die zonder kijken stroken op schuiven... of uit stilstand ineens een strook op rijden... of slingeren van de meest rechter strook naar de meest linker om vervolgens weer terug te gaan naar de meest rechter...

Ja, sommige mensen heb toch vrij weinig verkeers inzicht en niet door hebben als er rechts iemand naast je rijdt je niet naar rechts kan.

Ik had iets soort gelijks op de A50 zaterdag avond in de regen met een vooroordeelbevestigende busje (zag later dat het een oprij wagen met aanhanger was). Die vondt dat 1 meter afstand houden genoeg was en dat het indruk zou maken. Niet dus.

adinsx zei:
(...)
Even rustig gewacht tot de hele handel weer stond en weer verder gegaan. Wat meer defensief rijden is wel zo goed met dit weer (y)

Idd (y) Zeker met de ik-heb-winterbanden-onder-mijn-lease-bak-dus-extreem-veel-grip-dus-ik-kan-planken-idioten op de weg.

Met dit weer gewoon rustig rijden en afstand houden.

adinsx zei:
Dat zijn de grootste gekken inderdaad. Knipperen dat je aan de kant moet terwijl het niet kan. Toen die BMW naar rechts ging had je ook naar rechts moeten gaan :)

Ik zal eerlijk toegeven dat ik met dit soort figuren altijd nèt ietsje trager naar rechts ga. In dit geval wilde ik dat ook doen, maar het was onmogelijk om naar rechts te gaan omdat hij er direct als langsvloog op rechts.

§anitarium zei:
adinsx zei:

Ik zal eerlijk toegeven dat ik met dit soort figuren altijd nèt ietsje trager naar rechts ga. In dit geval wilde ik dat ook doen, maar het was onmogelijk om naar rechts te gaan omdat hij er direct als langsvloog op rechts.

Ik ook. En dan zwaai ik vriendelijk als ze voorbij komen :)

Haha, dat doe ik ook ja. Lekker kalm aan naar rechts. Of als er ruimte is een flink gat trekken als ik zelf ook door wil rijden.

Joep83 zei:
adinsx zei:
(...)

Idd (y) Zeker met de ik-heb-winterbanden-onder-mijn-lease-bak-dus-extreem-veel-grip-dus-ik-kan-planken-idioten op de weg.

Met dit weer gewoon rustig rijden en afstand houden.

Daar was een 307 Sw rijder het vanmorgen niet mee eens. Vanaf het begin binnen bebouwde kom hing hij al op de bumper. En dus serieus binnen 2 meter. Rotondes gaan bij mij dan lekker traag, maar op een gegeven moment had ik er genoeg van. Gewoon snelheid laten zakken tot 10km/u, beetje afremmen erbij. Keertje knipperen met de alarmlichten. Heb er zo'n hekel aan dat ze kort achterop rijden, want het zal niet de eerste keer zijn dat ik voor iets in de ankers moet en de achterligger vervolgens iets minder remmaterieel blijkt te hebben waardoor het of erg close wordt, of ze naar links of rechts moeten uitwijken.

Boven de 100 km/u krijg ik overigens altijd last van een smerige ruit of koplampen bij klevers. :T
Heel vreemd is dat :rolleyes:

Bebouwde kom, vanochtend, drukste moment van de ochtend. Smalle 30km/u straat. Vrachtwagen staat stil op rechts, met alarmlichten aan. Passeren kan nét. Iemand is daar net mee bezig, als de vrachtwagen ineens, met de alarmlichten nog aan en zonder enig ander teken gevend, begint te rijden en daarbij ook iets naar links komt. Remactie van de automobilist kon een aanrijding net voorkomen. Vervolgens rijdt de vrachtwagen gewoon door, slaat af naar links een zijstraatje in, stopt, gaat weer in de achteruit, vooruit, achteruit en zet vervolgens zijn combninatie stil en uit. En stapt vervolgens zelf uit en loopt weg. Zijn geschaard staande combinatie (bakwagen en aanhanger) blokkeert inmiddels de smalle straat en het kruispunt. Met veel moeite konden we er nog net langs. Ben benieuwd wat daar nou de gedachte achter was...

Gisteren:

https://goo.gl/maps/kVvNb
A27 's middags: Ik rij op de linkerbaan, invoegers op de invoegstrook. Er rijdt echter ook iemand op de vluchtstrook alsof het een gewone rijbaan is. Voor de 'brug' denkt ie toch maar, een baantje opschuiven. Dat gaat al niet soepel en een auto in de remmen. Prima. Ik rij ernaast, ineens schuift ie gewoon rustig naar links o_O Toeter en uitwijken en meneer ging weer terug.

Daarnaast had ik er gisterenavond een vrachtwagen die met 85 over een kruising kwam waar je 50 mocht én vol door rood. Ik heb m maar even voor laten gaan, anders kon ik dit bericht niet tikken...(n)

Bewijs van gelijk bij volledige intimidatie.

Gisterochtend was ik getuige van een dwaze actie met tegenreactie.
Ik reed op de A12, richting Utrecht, ter hoogte van oprit Woerden. Een vrachtauto wil invoegen en duwt gewoon naar links. Gebeurt vaker, niet netjes. Maar de auto die aan de kant wordt geduwd, er was ruimte genoeg op links, gelukkig, gaat vervolgens voor de vrachtauto zitten narren. Langzaam rijden, gevaarlichten aan, enz.

Nu mijn fiets is gestolen ervaar ik idiote acties als voetganger. Al verscheidene keren door Duitse 'premiummers' bijna tenen verloren doordat ze net voor me doorrijden als ik op een V.O.P. sta. Laatst overigens bijna geschept door een vertrekkende Focus, ook eens wat anders. De Focusbestuurder wilde naar rechts en stond op een zebrapad mijn weg te blokkeren. Vervelend vind ik dat, dus loop ik dan altijd op mijn gemak vóór de auto langs. Echter schuilt daar blijkbaar een gevaar in, de man zag dat er links niks reed en begon rustig te rijden zonder naar rechts te kijken. Gelukkig was dit een rustige start, anders was dit een bijzonder flauwe aanrijding geweest. En ja, ik voelde de warmte van de motor tegen mijn benen, zo gek veel scheelde het dus niet.

Welkom in voetgangersland!!! Wen er maar vast aan. Ik loop in totaal een uur per dag (op weg naar mijn werk) en hier mijn toplijstje wat ik meemaak.
- Auto's die zich niet aan het zebrapad houden (je krijgt zelfs ruzie)
- Fietsers die zich niet aan het zebrapad houden (ik moest laatst nog hard lopen om geen pak rammel te krijgen)
- Fietsers die over voetpaden fietsen en daarbij lopers niet ontzien, alsof het hun terrein is.
- Voetgangers die altijd links lopen.

(dat laatst valt mee te leven:))

Verreweg de meeste auto's gedragen zich keurig. Het zijn juist (ik kan echt zeggen, de meeste) fietsers die zich asociaal gedragen. Ze denken dat de hele wereld van hun is.

Klopt. In fietsstad Gent krijg je eigenlijk nooit voorrang van fietsers. Als je die wel pakt, dan worden ze boos. Ik kijk gewoon of ze me tijdig kunnen zien dat ik aanstalten maak, dan steek ik over. Gelukkig is een fiets smal en wendbaar, dat voorkomt een boel.

Automobilisten hebben de neiging om door te rijden als ze weten dat je ze ziet is mijn idee. Dus ik kijk nooit naar de auto als ik oversteek op een V.O.P. maar ik zie ze in m'n ooghoeken uiteraard wel.
Overigens vind ik het ook apart dat je als automobilist wordt bedankt voor het stoppen voor een zebrapad.

Ik zeg er meestal wel wat van, maar beter kun je het niet doen. Zelfs de meest brave huisvaders (met een kaal plekkie op het hoofd en kinderstoeltje achterop) kunnen heel agressief reageren, terwijl ze niet in hun gelijk staan. Het verbaast me telkens weer. Een ... kan achter je aan komen, daar kun je niks tegen zeggen.

De Schaduw zei:
Automobilisten hebben de neiging om door te rijden als ze weten dat je ze ziet is mijn idee. Dus ik kijk nooit naar de auto als ik oversteek op een V.O.P. maar ik zie ze in m'n ooghoeken uiteraard wel.
Overigens vind ik het ook apart dat je als automobilist wordt bedankt voor het stoppen voor een zebrapad.

Ik bedank altijd, want ik vind een zebrapad een voorrecht. Ja het rare is, als ik achter het stuur zit, hoort een zebrapad bij de verkeersregels, net als bij een stoplicht. Inderdaad vind ik het ook apart als iemand een hand opsteekt. Dan denk ik, ja, maar dat zijn de regels toch? En toch bedank ik zelf ook als voetganger, we zitten raar in elkaar.
Ik heb trouwens niet zo heel vaak meegemaakt dat ik van de sokken werd gereden door een auto op een zebrapad. Het zijn wel bepaalde types die doorrijden of waarbij je achteruit moet springen.

Ik loop mijn hele leven al en heb veel met fietsers te maken bij zebrapaden en op voetpaden. Dit zijn mijn ervaringen als ik hun er op aan spreek (of niet), ik heb het dan over de hoofdmoot van de groepen

Tieners: zeggen vaak "sorry, ik was fout".
Tieners die wat minder intelligent zijn: "Ach fl*** toch op"
Jonge moeders: "ja maar ik kan niet anders"
jonge vaders (zijn nog vrolijk met kleine kinderen) doen dit meestal niet
oudere vaders (dat zijn de ergsten): kunnen een behoorlijke bek opzetten
oude vrouwen: zeggen niks en kijken je aan alsof je van Mars komt.
oude mannen: ben ze nog weinig tegengekomen die regels overtreden op de fiets.

Wil je lekker oversteken als voetganger op een zebrapad raad ik Italië aan. Niet twijfelen; gewoon gaan. Bij twijfel word je gegarandeerd een keer van je sokken gereden...

wibi zei:
Wil je lekker oversteken als voetganger op een zebrapad raad ik Italië aan. Niet twijfelen; gewoon gaan. Bij twijfel word je gegarandeerd een keer van je sokken gereden...

klopt, staat ook in de reisboekjes. Het uitproberen is best moeilijk. maar ik heb het een keer geprobeerd, gewoon lijnrecht oversteken, en ze remmen allemaal. Ja, enige twijfel en je staat minstens tien minuten midden op de weg stil.

wibi zei:

Dan raad ik Portugal aan, daar stopt men daadwerkelijk. Men remt al af als er een zebra pad in zicht komt, echt geweldig!

Als ik in Amsterdam naar de supermarkt loop steek ik op heen- en terugweg tweemaal een fietspad over middels een zebrapad. Ik ben meermaals aangefietst, maar gelukkig zie je dat vaak mijlenver aankomen. Op twee benen sta je dan toch sterker dan op twee wielen. Als resultaat zijn er genoeg tegen de vlakte gegaan, en veel slingerend de stoep op.
Veel scheldkannonades krijg je, vooral van vrouwen. Het enige wat ik dan doe is heel hard 'zebrapad' terugschreeuwen. Ik heb het idee dat mannen beter vooruitkijken of gewoon even flink remmen, uitwijken en niets zeggen omdat ze het zebrapad ook wel zien.

Auto's die mij over de tenen rijden krijgen een goede klap op de ruit, schrikken vaak want binnen geeft dat een lekkere dreun. Dan zijn het wel vaak mannen, maar tegen de tijd dat ze wijs beginnen te doen door het raam ben ik de trambaan alweer over en bijna thuis :)

Ik kan er persoonlijk wel van genieten om mijn voorrang op te eisen op een zebrapad, en met mijn 1m96 en 100kg ben ik vaak niet degene die ze uitzoeken om nog eens verhaal bij te gaan halen.

De Schaduw zei:

Dit heb ik nou nog nooit gehoord. In mijn ogen geldt het tegenovergestelde. Ik kijk aankomende automobilisten juist zeer nadrukkelijk recht in de ogen aan. En men stopt dan bijna altijd.

TYN zei:
De Schaduw zei:

Dit heb ik nou nog nooit gehoord. In mijn ogen geldt het tegenovergestelde. Ik kijk aankomende automobilisten juist zeer nadrukkelijk recht in de ogen aan. En men stopt dan bijna altijd.

Jep, oogcontact was in Utrecht ook de clou om voorrang te krijgen op een zebrapad.

Ik woon in een dorp, dat scheelt misschien, maar auto's stoppen hier behoorlijk goed voor de zebrapaden.
Fietsers trouwens ook, maar dat kan ook komen door mijn postuur. :)

Ik herken heel veel van wat Soloman zegt.

Vooral de personen op de fiets die geen voorrang verlenen en het bedanken als auto's je voor laten gaan op het zebrapad. Doe ik ook. maar ik vind het wel leuk/prettig/netjes als een voetganger dat ook doet als ik oversteek.

Een collega van mij vertelde me een keer dat je in Frankrijk niet de automobilist aan moet kijken omdat die dan in paniek raken en niet weten wat ze moeten doen. Hij deed dit een keer wel en werd van z'n sokken gereden....

In Italië is het idd: gewoon meteen oversteken! Of doen alsof (soort van je bijna voorover laten vallen), dan stoppen ze en kun je rustig oversteken.

Wat ik ook idioot vind (is miss. niet iedereen het mee eens) zijn de personen (vaak oudere) die bij een zebrapad gaan staan maar niet over hoeven/willen/moeten steken. Rem je netjes af tot stilstand gaan ze je als een schaap staan aankijken om vervolgens aan dezelfde kant van de weg door te lopen.

Vanmorgen 20 minuten over 5km gedaan omdat de wegen BBK toch wel wit en glad waren. Absoluut dieptepunt ->

65190_409364465798330_385793844_n.jpg

Een Omega met kale achterbanden die het bultje over het spoor niet overkwam. Wat een !@#$% (n)
Uiteindelijk hebben enkele anderen de auto 'omgeduwd' met de neus naar beneden zodat ie weg kon.

@ adinsx: Gelukkig waren er dus wel mensen om te helpen. Dat heb ik weleens anders meegemaakt: boos kijkende mensen, maar helpen: ho maar!

De bedankacties maak ik eigenlijk nooit mee als ik in de auto zit, wel als ik op de scooter rijd. Blijkbaar verwachten mensen niet dat een scooter netjes voor een zebrapad stopt of voor haaientanden.

Vanochtend ook niet echt fijn trouwens op de scooter op de besneeuwde weg: ik rijd iets van 40 km/h op een behoorlijk besneeuwde weg. Toch moest de Volvo V70 achter mij per se meteen inhalen, lekker ook met de van zijn dak afwaaiende sneeuw in mijn gezicht. En dat terwijl ik een 100 meter verder het fietspad op moet. Waarom niet even wachten? Je kan je best als automobilsit bedenken dat op twee kruiwagenwieltjes het niet erg fijn en stabiel rijden is op een besneeuwde weg.

Zollie zei:
Als ik in Amsterdam naar de supermarkt loop steek ik op heen- en terugweg tweemaal een fietspad over middels een zebrapad.

Dat vind ik Gent een moeilijke. Hier stoppen de zebrapaden heel vaak bij het begin van het fietspad (vanaf de straat gezien). Dan geef ik zelden voorrang, er is immers geen zebrapad. Ik ben politiek actief hier en probeer het op de agenda te zetten, het is wel verwarrend zo namelijk. Anderzijds stoppen de studenten hier zelden tot nooit voor oversteekplaatsen (ik word bijna bejubeld als ik dat doe), dus wellicht is het voor hen wel veilig zo. Hoe het juridisch zit weet ik echter niet. Je kan een moeder met kinderwagen immers lastig op straat laten staan wachten tot alle fietsers voorbij zijn gereden.

@Sanitarium: Inderdaad, jammer dat vooruit kijken voor velen zo moeilijk is.

adinsx zei:
Vanmorgen 20 minuten over 5km gedaan omdat de wegen BBK toch wel wit en glad waren. Absoluut dieptepunt ->

65190_409364465798330_385793844_n.jpg

Een Omega met kale achterbanden die het bultje over het spoor niet overkwam. Wat een !@#$% (n)
Uiteindelijk hebben enkele anderen de auto 'omgeduwd' met de neus naar beneden zodat ie weg kon.

Foei! Motorkap niet sneeuwvrij gemaakt! ;)

Nou de sneeuw is weer gevallen dus de echte idioten kunnen hun gang weer gaan. Slechts een ritje van ca. 20 km en wat kom je allemaal tegen:
- Bumperklevers terwijl je op een dichtgesneeuwde weg rijdt;
- Opvallend veel mensen die hun mistlampen omdopen tot sneeuwlampen. Logisch, licht is warmte, dus hoe meer lampen je ontsteekt hoe sneller de sneeuw smelt. Ofzo...;
- Op een besneeuwde klinkerweg (die zelfs met regen al glas is), in een 30 km zone, vol gas met je auto langs een groep fietsende scholieren. Het is vrij duidelijk dat die jeugd moeite heeft om recht op te blijven, maar dan gewoon in de bocht er voorbij planken. Lekker hoor. En je komt elkaar 100 m bij het kruispunt gewoon weer tegen;
- Kom je dan eindelijk op een sneeuwvrije weg, dan mag je wel oppassen voor de sneeuwstorm die ontstaat door alle mensen die het vertikken om even de auto sneeuwvrij te maken voor vertrek.

Joep83 zei:
Foei! Motorkap niet sneeuwvrij gemaakt! ;)

Schuldig, absoluut :)

Eerlijk gezegd heb ik vanmorgen alleen de ruiten en kop- achterlampen schoongemaakt. De rest waait er wel af en helpt prima tegen klevers. ;)
Maar ok, het hoort niet nee. Kwam er op de invoegstrook ook achter, want al die sneeuw kwam voor de ruit. Zag geen hol meer. Nouja, via het zijraampje wel de blokmarkering, dus het werd tijd om in te voegen :T

Vanmorgen zag ik de buurman met een harde bezem de auto schoonvegen o_O

Geluk gehad dat er geen agent met arendsogen stond. ;)
Vanmorgen hier ook last van bumperklevers gehad, was zeker warmer vlak achter de Jeep?!

adinsx zei:
Vanmorgen zag ik de buurman met een harde bezem de auto schoonvegen o_O

Jaren geleden heb ik iemand bezig gezien die haar ruiten probeerde schoon te krijgen door er warm water overheen te gooien...

Kan erger: sneeuw van auto halen met spade!

2 jaar terug gezien.

Bezem zie ik wel vaker. Dat zijn m.n. de personen die ook niks om andermans auto geven...

R-W zei:
Geluk gehad dat er geen agent met arendsogen stond. ;)

Zeker wel :rolleyes:
Nee, je krijgt er niet snel een artikel 5 voor mits je ramen en lampen netjes schoon hebt. Auto's die de boel niet schoonmaken (spiegels, lampen, ruiten) mogen ze per direct aanpakken (y)

Volgens mij is afwaaiende sneeuw ook reden om een boete uit te kunnen delen en 'geen hol zien' klinkt niet als 'de boel netjes schoon'. ;)

Afwaaiende sneeuw is idd verrekte irritant en niet alleen voor bumperklevers, zoals ik hierboven al schreef. Ronduit asociaal mijns inziens om niet je wagen fatsoenlijk schoon te maken. (n)

@schaduw, je hebt hier in de omgeving nogal wat van die mini- of turborotondes waar een fietspad direct naast ligt, heb al verschillende vrachtwagens daar een flinke bak ijs op zien dumpen tijdens het nemen van zo'n rotonde en je zal er maar net fietsen...

D. Elzinga zei:
Jaren geleden heb ik iemand bezig gezien die haar ruiten probeerde schoon te krijgen door er warm water overheen te gooien...

Haha, heb ik ook weleens gedaan, toen ik niet zo lang een auto had. Toen ik het deed had ik al het idee dat het niet helemaal klopte, de combinatie heet water, koude ruit. Wel goed gegaan overigens, en het werkte als een tierelier ;)

Vannacht had ik er een autohoes over gedaan, werkte ook prima.

De Schaduw zei:
Afwaaiende sneeuw vind ik nog niet zo'n punt maar die brokken ijs die soms van vrachtwagens vallen...

Die heb ik ooit plat op het dak van de auto gehad, terwijl we ruim 100km/u op de snelweg reden...en dat geeft een dreun ! Dacht aan enorme schade aan het dak, dus schreef het kenteken van de vrachtwagen op. Ben op een parkeerplaats gestopt om de schade te inspecteren...niets !
Kenteken maar weer weggegooid...

Ik ga 's ochtends echt niet de hele auto sneeuwvrij staan maken... het waait er vanzelf af zodra ik op de snelweg kom. Kijk natuurlijk wel even hoe de lampen erbij staan.

Terug
Bovenaan