Het grote Idiote Acties in het verkeer Topic - Deel 2

Geelhoed zei:
Lees de discussie even terug, en zie de eenzaamheid van je standpunt.

ALS ik het goed begrijp staat hier dat als er 99 mensen zijn die een andere mening hebben, maar geen gelijk hebben krijgen die toch gelijk en jij (als éénling) niet.
Kortom: ik heb geen gelijk en jij dus ook niet ?!? (Houd aub op over deze discussie, want begrijp er geen bal meer van...):,(

wibi zei:
Heb je het weer ! Heb speciaal 'QFT' moeten opzoeken. Ben geen 18 meer en had nog nooit van deze term gehoord. Nu weet ik wat het betekent en dank Joël daarvoor....
Geen probleem. Zo leer je nog eens wat. ;)

Bitch fight! GH en Wibi, kap er nou mee of ga het via PM uitknokken. Of beter nog, hou er een straatrace om, kan er weer wat aan dit topic toegevoegd worden...

Enne..wat betekent QTF nou?

Anyways...
Vandaag bij een oprit naar de snelweg toe, naast mij een Prius bij een verkeerslicht. Toen het groen was acceleerde ik op mijn gemak (weg was nat, anders kan de tractie controle en de banden het ook niet meer bijbenen). Ik liet de Prius ver achter me, niets aan de hand dacht ik. Even later kwam die er met 120/130 langs rijden op een 100km/h weg en wilde me afsnijden, wat een enorme idioot was dat.

Boppie zei:
Bitch fight! GH en Wibi, kap er nou mee of ga het via PM uitknokken.
Enne..wat betekent QTF nou?

Boppie..een paar opmerkingen teruglezen mag wel hoor. Dit " (Houd aub op over deze discussie, want begrijp er geen bal meer van...)" staat er...

M'n wintersloffen hebben niet de meest briljante grip op nat wegdek, maar vanavond leek het wel of er olie op de weg lag. (td)
Kom vanaf de A325 en ga rechtsaf de pleij op. Het was maar goed dat er niemand op de linkerbaan reed, want met 45-50km/u schoof ik al glibberend en met actief ESP de bocht door... Ik dacht, wat krijgen we nou. :S

Derde versnelling, 60km/u. Ik denk: Waarom versnel ik niet. Bleek ASR fanatiek in te grijpen. Teruggeschakeld, weer doorgetrokken. Maar zelfs in de 5e versnelling met 110 op de klok was ASR nog actief bij 3/4 gas. :S

Ben maar kalm aan naar huis gereden, en op een lange weg nog even wat getest. Grip was weer wat beter, dus ik vermoed toch iets alla olie o.i.d. dat er gelegen heeft. Morgen maar eens even de wielkast / dorpel inspecteren op spul wat er niet hoort. (td).

Had ik wat fanatieker de bocht genomen, wellicht omdat iemand rechts reed om zo er voor uit te komen, dan was het een gevalletje kreukelzone geworden. (td)

Je hebt zeker geluk gehad adinsx.

Met de Sub is zo'n geval een kwestie van vol gas en op vermogen (hopelijk) alsnog de bocht om.
Om daarna even een bak koffie te gaan drinken bij de eerstvolgende gelegenheid...

Verrek, ik dacht dat ik dat had aangepast :}

@Carkiller
Inderdaad. Ik heb de wielkasten/deuren nog even gecontroleerd op olie sporen e.d., maar niets van te vinden. Ik geef nu de schuld aan de combi: Nieuw asfalt + veel water en de banden die niet al te best op nat wegdek zijn. Maar ik moet komende week nog een keer hetzelfde stukkie, dus we gaan het eens bekijken.

Inderdaad, op vermogen er toch door trekken. Gelukkig staat ESP/ASR enige slip toe, maar had er iemand links gereden dan hadden we die aangetikt.

Geelhoed zei:
Is niet over het hoofd gezien.
Sla de segwaybestuurder de volgende keer maar om de oren met RVV 35c.

Dat hoeft binnenkort niet meer.

Manager Beleidsgroep Verkeersveiligheid zei:
Geachte heer Mergelsberg,

Hierbij wil ik reageren op uw mail van 7 november aan Informatie Rijksoverheid. Daarin schrijft u dat u er achter bent gekomen dat Segways ’s nachts geen verlichting hoeven te voeren. U pleit er voor om dit wel verplicht te stellen, en u voert daar een aantal argumenten voor aan.

De Segway valt in de categorie “door de minister aangewezen bromfietsen”. Inderdaad is het voor deze categorie voertuigen op dit moment wettelijk niet verplicht om ’s nachts verlichting te voeren. Ik ga dat zo spoedig mogelijk rechtzetten.
In de eerstvolgende wijziging van het Reglement verkeersregels en verkeerstekens zal ik voor deze categorie voertuigen de verplichting opnemen tot het ’s nachts voeren van verlichting.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

DE MINISTER VAN INFRASTRUCTUUR EN MILIEU,
Namens deze,
Manager Beleidsgroep Verkeersveiligheid

drs. M.N.E.J.G. Philippens

Geen geneuzel meer, gewoon licht op dat ding.

@Harm
Toyo's, maar de voorloper van de S953 die wel goede grip op nat heeft. De S952 voldoet in mijn geval in ieder geval niet aan de wensen, maar ze zaten al om de winterset, dus ze moeten eerst even op. (waar ik persoonlijk voor ga zorgen :})

@Mergelsberg:
valt in de categorie “door de minister aangewezen bromfietsen”. Inderdaad is het voor deze categorie voertuigen op dit moment wettelijk niet verplicht om ’s nachts verlichting te voeren.

Haal ik hier nu uit dat naast segways ook bromfietsen 's nachts geen verlichting hoeven te voeren? :S

Ik niet, want de bromfiets is niet speciaal door de minister aangewezen en moet dus wel licht voeren..

Plek genoeg voor twee auto's, en mevrouw parkeert haar Smart in het midden van het vak waardoor er niemand meer bij past*-) Of degene moet ook in een Smart rijden (of een brommobiel)...

D. Elzinga zei:
[Aso-Smart]
Plek genoeg voor twee auto's, en mevrouw parkeert haar Smart in het midden van het vak waardoor er niemand meer bij past*-) Of degene moet ook in een Smart rijden (of een brommobiel)...

Past deze behandeling wel bij:

Funny-Pics-22.11.2012-21.jpg

Ik dacht meer aan deze oplossing:
ford_f-650_1.jpg

Kwestie van dat gebakje de voortuin in knallen, dat zal ze leren!

En ik wacht nog steeds op bericht van oom agent. Is het zoveel gevraagd om even dat formulier van de invordering op te sturen?
Ik vermoed dat de OvJ nog eerder zal zijn met zijn bericht ergens deze week.

Ik heb nog steeds het idee in mijn hoofd om geplastificeerde kaartjes te maken met daarop de tekst "leren parkeren?" en het telefoonnummer van een rijschool.

Het is bijzonder hoeveel mensen er echt geen kaas van gegeten hebben. Dit weekend weer allerlei kunsten uit moeten halen om onze auto ongeschonden uit een parkeervak te krijgen omdat iemand - terwijl alle andere auto's zoals overduidelijk de bedoeling was schuin geparkeerd stonden - de auto recht had neergezet.

D. Elzinga zei:

Stadstoezicht of 0900-TUIG bellen. De meeste mensen kunnen heel rap netjes parkeren als er iemand belt de vraagt of zij de eigenaar van de auto met zus en zo kenteken zijn en of ze die willen verplaatsen, want anders volgt er een boete voor foutparkeren.

Mergelsberg zei:
Dat hoeft binnenkort niet meer.

Manager Beleidsgroep Verkeersveiligheid zei:
Geachte heer Mergelsberg,

Hierbij wil ik reageren op uw mail van 7 november aan Informatie Rijksoverheid. Daarin schrijft u dat u er achter bent gekomen dat Segways s nachts geen verlichting hoeven te voeren. U pleit er voor om dit wel verplicht te stellen, en u voert daar een aantal argumenten voor aan.

De Segway valt in de categorie door de minister aangewezen bromfietsen. Inderdaad is het voor deze categorie voertuigen op dit moment wettelijk niet verplicht om s nachts verlichting te voeren. Ik ga dat zo spoedig mogelijk rechtzetten.
In de eerstvolgende wijziging van het Reglement verkeersregels en verkeerstekens zal ik voor deze categorie voertuigen de verplichting opnemen tot het s nachts voeren van verlichting.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

DE MINISTER VAN INFRASTRUCTUUR EN MILIEU,
Namens deze,
Manager Beleidsgroep Verkeersveiligheid

drs. M.N.E.J.G. Philippens

Geen geneuzel meer, gewoon licht op dat ding.

Serieus? Wat een dodo!
Het *is* al verplicht licht te voeren als je op zo'n ding rijdt.
facepalm.gif
Z
Artikel 35
1. Fietsers voeren tijdens het rijden bij nacht of bij dag indien het zicht ernstig wordt belemmerd, verlichting overeenkomstig het tweede tot en met het vierde lid.
2. Een fiets op twee wielen en een fiets op drie wielen met ¿ï½n voorwiel moeten zijn voorzien van een wit of geel licht dat aan de voorzijde wordt gevoerd, tenzij de bestuurder een wit of geel licht voert op zijn borst.
3. Op een fiets op meer dan twee wielen met twee voorwielen moeten aan de voorzijde twee witte of twee gele symmetrisch links en rechts van het midden bevestigde lichten worden gevoerd.
4. Een fiets moet zijn voorzien van een rood achterlicht dat aan de achterzijde wordt gevoerd, tenzij de bestuurder of een achter de bestuurder gezeten passagier een rood licht voert op zijn rug.
5. Een fiets mag zijn voorzien van twee ambergeel licht stralende richtingaanwijzers aan de voorzijde en twee aan de achterzijde.
6. Er mogen niet meer lichten worden gevoerd op een fiets, door de bestuurder daarvan of door een achter de bestuurder gezeten passagier dan de in het tweede tot en met vijfde lid genoemde lichten.

Artikel 35c

De artikelen 35, eerste tot en met vierde lid en zesde lid, en 35a zijn van overeenkomstige toepassing op bestuurders van snorfietsen, zijnde bromfietsen als bedoeld in artikel 1, eerste lid, onderdeel e, subonderdeel d, van de wet.

Zaterdagmorgen was het weer raak. Het was in Zuid-Holland en Zeeland behoorlijk mistig, het zicht varieerde van een goede 200m tot krap 50m. Toch reden er nog heel wat auto's zonder enige vorm van verlichting rond.

Natuurlijk is het fascinerend om te zien hoe een zilvergrijze i40 wagon voor je neus oplost in de mist, maar liever had ik hem nog wat langer gezien...

Andere actie: mensen die in de mist hun groot licht voeren. Dan ben je wel zichtbaar voor anderen, maar zelf zie je niet veel meer.

Ja, het viel me ook op. Werkelijk verbazingwekkend dat er mensen zijn die op hun licht willen besparen tijdens dikke mist. Ik begrijp het gewoon niet. Is nog bloedlink ook nog. Echt malloten zijn het.

Jup, en dat is het probleem, dat is ook de rede van al die ellende op de weg, het gaat TE automatisch allemaal, daardoor worden mensen nog gemakzuchtiger, en denk bijvoorbeeld helemaal niet meer aan de verlichting.
de meesten denken trouwens dat de richtingaanwijzers automatisch gaan..

Willem

vectra V6 zei:
Jup, en dat is het probleem, dat is ook de rede van al die ellende op de weg, het gaat TE automatisch allemaal, daardoor worden mensen nog gemakzuchtiger, en denk bijvoorbeeld helemaal niet meer aan de verlichting.
de meesten denken trouwens dat de richtingaanwijzers automatisch gaan..

Willem

Dat idee heb ik dus ook...

W.b.t. idiote acties heb ik voor de tijd van DRL iets nog idioter meegemaakt: zonder licht in je witte BMW 3 in extreem dichte mist rijden. Zelfs met een gangetje van 30 km/h op een 80km/h weg schrik je je dan de pleuris als je ineens binnen enkele meters op een voorganger zit.

Gisteravond (rond 20.00 u.) reed ik achter een Scénic die nog geen 60 reed op een 80-weg. Bij de rotonde werd er richting naar rechts aangegeven, op de rotonde ging de knipper net voor rechtsaf weer uit, om bij de volgende afrit weer richting naar rechts aan te geven. Na de rotonde nog steeds 80-weg, maar Scénic haalde de 60 nog steeds niet. Plotseling lichtten de remlichten op, zonder reden. Na een paar 100 m rijden we de bebouwde kom in, versnelt de Scénic opeens naar 70! :S

Op de terugweg weer achter zo'n zelfde dodo: nog geen 50 op de 80-weg! Heel treintje auto's erachter, toen de weg verbreedde naar twee stroken, kon iedereen er eindelijk langs. Er zat een bejaarde man met hoed achter het stuur, of eigenlijk tegen het stuur, zo dicht zat hij op de voorruit. Overigens reed meneer ook met mistlicht voor aan, terwijl het een heerlijk heldere avond was. Gevalletje te oud om nog te rijden? Wat kun je in zo'n geval doen, heeft het zin om de politie te bellen?

§anitarium zei:
Op de terugweg weer achter zo'n zelfde dodo: nog geen 50 op de 80-weg! Heel treintje auto's erachter, toen de weg verbreedde naar twee stroken, kon iedereen er eindelijk langs. Er zat een bejaarde man met hoed achter het stuur, of eigenlijk tegen het stuur, zo dicht zat hij op de voorruit. Overigens reed meneer ook met mistlicht voor aan, terwijl het een heerlijk heldere avond was. Gevalletje te oud om nog te rijden? Wat kun je in zo'n geval doen, heeft het zin om de politie te bellen?

Nee, niet te oud, want ook mensen dik in de 80 of 90 kunnen nog best auto rijden. Dit is waarschijnlijk iemand die het niet meer ziet getuige het extra licht aan de voorkant van de auto en dicht op het stuur zitten. Dit in combinatie met de lage snelheid maakt dit een opticiën-klant...
edit: Ook in mijn familie kwam dit voor. Mijn oom heeft inmiddels zijn rijbewijs mogen inleveren.)

deWit zei:
Zaterdagmorgen was het weer raak. Het was in Zuid-Holland en Zeeland behoorlijk mistig, het zicht varieerde van een goede 200m tot krap 50m. Toch reden er nog heel wat auto's zonder enige vorm van verlichting rond.

Natuurlijk is het fascinerend om te zien hoe een zilvergrijze i40 wagon voor je neus oplost in de mist, maar liever had ik hem nog wat langer gezien...

Andere actie: mensen die in de mist hun groot licht voeren. Dan ben je wel zichtbaar voor anderen, maar zelf zie je niet veel meer.

Zou dit niet een DRL-klantje geweest kunnen zijn, voorzijde wel licht, achter niet?
Afgelopen dagen in het mistige weer hetzelfde gezien en het waren opvallend veel grijze auto's die zich kennelijk nogal een voelden met de grijze omgeving.

Als je langs elkaar rijdt kan je beter in de spiegels kijken en ...daarnaast wat er voor je gebeurt...

Toch vind ik de foto niet getuigen van veel verkeersinzicht bij de chauffeurs. De voorgrond lijkt me een veel geschiktere plek om elkaar te passeren, het lijkt iets ruimer en bovendien loopt een autospiegel al snel meer schade op dan een heg...

Maar dat zal wel aan mij liggen ;)

LoveMyJeep zei:
Toch vind ik de foto niet getuigen van veel verkeersinzicht bij de chauffeurs. De voorgrond lijkt me een veel geschiktere plek om elkaar te passeren, het lijkt iets ruimer en bovendien loopt een autospiegel al snel meer schade op dan een heg...

Maar dat zal wel aan mij liggen ;)

Dat ging inderdaad ook door mij heen. Eh, je eerste alinea bedoel ik.

Hoewel we niet zien wat er voorafgaand aan de gefilmde beelden is gebeurd, lijkt dit ook een aardig idiote actie van de mannen van het KLPD, en een vreemde staandehouding eveneens:

https://www.dumpert.nl/mediabase/6456352/0631f543/alle_linksplakkers_moeten_kapot.html

Wat is er idioot aan dan? Hij moet er immers wel rechts langs.
En dan nog gaat ie redelijk langzaam naar links om hem er voor te proppen.

De burger reageert hier zelf een beetje van 'dit is mijn rijstrook' door niet gelijk af te remmen als de politieauto naar links komt.
Om vervolgens nog wat haantjes gedrag te vertonen door een poging te doen rechts in te halen.

Enige wat ik me wel afvraag is waarom ze niet eerder de blauwe lampen aanzetten. Dan is ruimte krijgen vaak ook een stuk makkelijker.

Waarom laat die droeftoeter zoveel ruimte, waarom rijdt hij niet gewoon achter de politie aan....gewoon een mafketel die zelf alles goed doet..denkt hij.

Paulus0013 zei:
Wat is er idioot aan dan? Hij moet er immers wel rechts langs.
En dan nog gaat ie redelijk langzaam naar links om hem er voor te proppen.

De burger reageert hier zelf een beetje van 'dit is mijn rijstrook' door niet gelijk af te remmen als de politieauto naar links komt.
Om vervolgens nog wat haantjes gedrag te vertonen door een poging te doen rechts in te halen.

Enige wat ik me wel afvraag is waarom ze niet eerder de blauwe lampen aanzetten. Dan is ruimte krijgen vaak ook een stuk makkelijker.

Het idiote vind ik dat de KLPD-Golf de auto in kwestie lijkt te snijden. Ook de politie moet rekening houden met de ruimte die ze al dan niet krijgen, en netjes invoegen.

Maar goed, ik weet dus niet wat hier aan vooraf gaat, misschien heeft de auto in kwestie al een (aantal) keer een stopteken gekregen toen ze achter hem reden zonder resultaat en rijdt de persoon in kwestie al tijden lang links.

De kinderachtige actie om de auto zover achter de KLPD-Golf stil te zetten op de vluchtstrook vind ik overigens ook bedenkelijk, en zegt wellicht wel iets over met wat voor soort bestuurder we te maken hebben. Al moet de politie ook niet iemand staande houden op de vluchtstrook.

Terug
Bovenaan