Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Paulus0013 zei:Ik verbaas me er zelfs over dat je deze vraag stelt.
Je doet alleen daar geen 3/4e maar 3/5e van deze rotonde.D. Elzinga zei:Paulus0013 zei:Ik verbaas me er zelfs over dat je deze vraag stelt.
Nou ja, ik heb zelf geleerd om bij 3/4 rond de binnenste baan te gebruiken. Dat je dan bij het afslaan zelf degene op de buitenste baan voor moet laten was mij wel duidelijk, maar degene 'hoort' daar dan eigenlijk (omdat hij/zij ook 3/4 rond gaat) niet te rijden. Toch?
Moderator
Zollie zei:Op een of andere manier heb ik hier ook altijd mot.
Ik voeg uit zodra ik kan. Maar wanneer auto's voor me een baantje naar rechts opschuiven haal ik ze in. Er zijn ontelbaar veel haastige types die denken dat zodra de strook rechts erbij is gekomen iedereen naar rechts gaat. Zonder kijken duiken ze van de A10 de afslag A1 op. Liefst op het laatste moment. Gisteren kneep ik m wel redelijk toen een verlengde bestelbus dat flikte, die heeft echt geen zicht waar ik rijd. En toch met zo'n voertuig onder je kont als een idioot rijden. :T
Moderator
Zollie zei:Gisteravond, de bocht van de A1 naar de A10-Oost.
Gezellige linksplakker in de bocht, beetje extra remmen, keurig 65 rijden... Ik heb tweemaal een lichtsignaal gegeven, daarna ben ik er maar rechts langs gegaan. Even later rijd ik ongeveer 120 op een rustige A10, komt er een kerel naast me rijden die gebaart dat ik ff moet dimmen (ofzo). Vervolgens smeert ie m met ruim 140 de nacht in.
Ik heb nou niet kunnen zien of dat ook de auto was die achter me zat toen ik rechts ging inhalen. Het zou goed kunnen want mijn achterligger is er niet rechts langs gegaan, die had wat vertreging.
Maar mij gebaren dat ik me koest moet houden en vervolgens met 40kmph te hard verdwijnen, ik vind het typisch![]()
deWit zei:Dan zie je maar wat jouw gedrag bij andere weggebruikers oproept.![]()
FrankTDI zei:Door dat jij niet een baan naar rechts opschuift, als deze er bij komt, maar links blijf hangen, maak je in feite de tweebaans uitvoegstrook nutteloos.
Breek me de bek niet openOnbegrijpelijk hoe dom mensen kunnen zijn als het gaat om uitwijken voor een hulpdienstenvoertuig.
Terence zei:Ik mis even je punt wat je wilt zeggen Wibi, volgens mij is het precies hetzelfde als ik zeg in andere woorden. Een linkje als bron is altijd fijn trouwens.
Ik heb daar nog over na zitten denken, en ik ben bang dat dat inderdaad het geval is geweest. Maar hoe blind ben je dan? Ok, een auto missen kan gebeuren. Maar als je plotseling een toeterende bumperklever op je trekhaak hebt terwijl jij van baan wisselt, zou er dan niet ergens een belletje gaan rinkelen?R-W zei:Wat op zich niet heel vreemd is als ze je idd echt niet gezien heeft![]()
wibi zei:Inderdaad onbegrijpelijk! GAS geven...mag je een keer te hard rijden doet niemand het. Op een geschikte plek (net als jij dus Zevens) het voertuig van de rijbaan verplaatsen zonder hinder te veroorzaken voor andere weggebruikers...
Moderator
309 Turbo zei:wibi zei:Inderdaad onbegrijpelijk! GAS geven...mag je een keer te hard rijden doet niemand het. Op een geschikte plek (net als jij dus Zevens) het voertuig van de rijbaan verplaatsen zonder hinder te veroorzaken voor andere weggebruikers...
Ben ik ook wel benieuwd naar of het officieel mag?
Ik had een tweetal weken terug, reed ik rustig 50 op een 50 weg, aan allebei de kanten hoge stoepranden en geen mogelijkheid van die weg af te rijden voor een tijdje en toen zag ik dat er in de verte een ambulance met lichten en geluidjes in de achteruitkijk spiegel opkomen, mijn enigste optie om hem niet te hinderen was dus gas te geven en heb dat maar gedaan.
Heb het ook ooit gehad dat bij een smal straatje uit de laatste afslag een ambulance met geluid en lichtjes uit kwam gereden, toen was ook mijn enigste optie om gas te geven en bij de eerstvolgende mogelijkheid een afrit in te slaan.
Maar ja of het mag of niet, als je zelf in de ambulance gewond zou liggen zou je het ook niet op prijs stellen als deze gehinderd zou worden, dus als ik geen optie heb om ruimte te maken blijf ik kiezen voor de optie om het gaspedaal in te drukken![]()
Moderator
Paulus0013 zei:Nee het wordt juist afgeraden om 'volgas' voor een ambulance uit te rijden.
Juist om te voorkomen dat je op een auto/fietser/whatever klapt die plots een kruising oprijdt ofzo.
Maar misschien kan iemand met een onderbouwd antwoord komen, want iedereen gooit nu een mening neer.
De waarheid is eenvoudig, het begrijpen ervan niet.Paulus0013 zei:Als het zo simpel was, waarom roepen mensen dan verschillende dingen?
En heb je hem dat ook verteld?Mergelsberg zei:Fijn zo'n loonwerker in de straat... Lekker om 20.30 gaan staan claxonneren met de lucht hoorn. Fijne jongens die van Jan van Vulpen. Nu ligt de baby van de benendenburen weer te janken terwijl het net lekker rustig was in de flat.
Had hij die voetgangers dan maar plat moeten rijden van jou?
Carfanatic zei:Had hij die voetgangers dan maar plat moeten rijden van jou?
hij had ook kunnen stoppen.
O, dat ik daar nu niet aan had gedacht.Carfanatic zei:Had hij die voetgangers dan maar plat moeten rijden van jou?
hij had ook kunnen stoppen.