@BMW 320d
ik kan helaas niet op al je vragen antwoord geven, maar ik doe m'n best. Dit komt meer omdat ik zelf nooit met Meg's Step 1-2-3 gewerkt heb, maar ik ben gelijk begonnen met Poorboys sinds ik mijn huidige auto heb (nog geen jaar geleden, gloednieuw). Vroeger heb ik wel de Megs Gold Class Wax gehad en me daarmee het apenzuur geboend, omdat het echt bizar slecht uit t buffen was als het te lang in de zon had gestaan.
Wassen:
- foamen bij de wasbox zou ik alleen doen als je helemaal van voor af aan wil beginnen. Veelal is de foam dermate sterk dat deze de aanwezige waxlaag geheel of gedeeltelijk weg haalt
- er van uitgaande dat de auto op de foto's representatief zijn vor hoe schoon de auto is, zou ik de APC hooguit tot 1:4 of 1:3 verdunnen. Sterker zeker niet. Lichter kan ook nog wel. Ik doe zelf ongeveer 1:4, maar dat is vooral voor de wielkasten en de banden.
- ik spray de glass cleaner direct op de ruit, om deze daarna af te nemen. wat jij zegt, moet ook kunnen
- verder klopt het
interieur:
- vlekken in stof kun je verwijderen met APC al dan niet met een extractor
- ik doe het interieur verder met PB Natural Look en een microvezel spons en natuurlijk stofzuigen. Mijn interieur is zwart en doorgaans erg schoon.
- mogelijk kan Remonrace je hier met tips verder helpen, die doet vaker handmatig smerige interieurs (stof en leder)
Kleien:
- ik heb zelf dus niet met Step 1-2-3 gewerkt, kan je daarin helaas niet verder adviseren. Overigens hebben de LC pads verschillende cuttingfactoren. Welke je nodig hebt, hangt af van de staat van de lak en het type lak (hard of zacht). Ik vermoed dat jij een harde lak hebt.
- de rest klopt. LT evt nog verdunnen 1:1 en afnemen met een mv-doek
Glaze
- ik doe de Black Hole machinaal met een zachte, zwarte pad. LC heeft ook zwarte handpads (Lake Country Black Soft Finishing Euro Foam Hand Applicator). Deze hebben geen cuttingfactor. Uiteraard dun aanbrengen en vervolgens afnemen met een mv doek. Niet te lang laten zitten, gewoon plaatdeel voor plaatdeel doen.
Wax
- gebruik een rode LC handpad (Lake Country Red UltraSoft Finishing CCS Euro Foam Hand Applicator) voor de Natty's Blue. Je kan hem even laten curen, paneel voor paneel werkt uitstekend. Ook hier geldt: dun aanbrengen. Liever 2 dunne laagjes dan 1 dikke laag. Afnemen met een lekker dikke mv-doek. De NXT wax kan volgens mij ook met een dergelijke rode pad aangebracht worden. De Poorboys EX-P (pure sealant) doe ik ook met een rode LC pad (nu machinaal, daarvoor handmatig)
Overige:
- de sierlijsten: hierover moet ik je het antwoord schuldig blijven. Beter geen antwoord dan een verkeerd antwoord

- banden uitstekend.
- lichtunits kan je gewoon gelijk meenemen met de lak eromheen.
- de velgen kleien met een stuk klei dat je daarna niet (lees: nooit!) meer gebruikt voor de lak. Uiteraard kun je dit stuk (mits nog niet geheel verzadigd) meermaals voor de velgen gebruiken.
- velgenwax: Rimwax of Poorboys Wheelsealant. Het schijnen beide goede producten te zijn. Uiteraard kun je ook de NXT wax of de Natty's gebruiken. Deze zullen iets minder duurzaam zijn, maar het werkt wel. Gelukkig heb je velgen die goed te doen zijn, geen Alpina multispaakvelgen

- trims zou ik alleen doen met een speciaal product voor trims, bijv trim restorer van poorboys. dit trekt in het product zodat het voedt en langer mooi blijft. De trim restorer breng ik aan met een oud washandje, zodat ik overal goed bij kan.
- trims zou ik sowieso afplakken als je met de lak bezig bent.
Het genoemde apparaat ken ik niet. Op het cc forum zit een forummer die in gereedschap en ijzerwaren zit. Hij heeft veel meer verstand van dergelijke zaken en is tevens een zeer fervent detailer met veel productkennis en ervaring. Hij heet op dit AW-forum Patrick, op het andere, cc forum Nicknameless. De beste tip die ik je dan ook kan geven: meld je daar aan en wordt nog veel wijzer!