Zojuist de auto van de buurman opgehaald bij een poetsbedrijf. Hij had mij al vaker gevraagd om zijn auto te poetsen (ipv wassen wat ik vaker doe), maar dat kwam er niet van door tijdsgebrek. De auto ziet er nu goed uit, maar de man die de auto gepoetst had, had een aantal 'tips' die mij wat vreemd in de oren klonken. In plaats van een spons of washandschoen gebruikte hij een stuk schuimrubber. Dat was beter zei hij want daar gaat geen zand in zitten. Klopt inderdaad, maar daardoor krijg je toch juist krassen als je de vervuiling wil verwijderen?
- Oui
Ook adviseerde hij met een theedoek te drogen en de riwax shampoo met wax erin te gebruiken. Heeft iemand overigens ervaring met riwax producten?
- Oui, goed spul, haalt het echter niet kwa prijs / kwaliteit met ik noem een Poorboys World, Meguiars en Dodo Juice. En houd die theedoek maar voor het afwassen, drogen doe je met een 100% katoenen handdoek of een microfiber doek.
Ziet er goed uit, maar niet beter dan de hier in dit topic genoemde merken. Enige 'voordeel' is dat er wax in zit, maar dat zit in de shampoo van de action (a 1 euro per fles) ook.
- Wax in een shampoo heeft niet heel erg veel werking (lees geen), ik adviseer je een shampoo te kopen die iig je waxlaag behoudt.
Verder was de aangebrachte wax ook van riwax en die was speciaal omdat er polymeren inzitten en dat is duurzamer.
- ik heb alleen ervaring met de witte wax van riwax (op m'n werk), niet heel erg speciaal oid... Koop liever een wax met carnauba, dat zorgt voor glans en langdurige bescherming. Hoe meer carnauba hoe beter (= vaak helaas ook duurder).
Ik had geen zin in discussies, maar mijn fles nxt tech wax 2.0 heeft dat ook.
- hierbij houden, niet heel erg duurzaam vind ik (gebruik hem zelf ook) maar geeft een nette glans voor z'n geld
Gezien de rekening is het zeker een klus die ik best zelf kan. Alleen de krassen wegpoetsen ben ik nog niet zo'n held in met enkel mijn scratchx en een schuimpad.