ginkelvanmichiel
Kilometervreter
Rode auto's zijn poetsauto's. Dat blijkt maar weer.
Toen ik in 2011 mijn Seat Marbella kocht was hij totaal mat. Ik heb toen een merk-poetsmachine geleend en heb de auto met een heel stappenplan weer mooi rood gekregen. Dat ging jaren goed, totdat ik een huis kocht en daar 2,5 jaar aan het verbouwen was en de Marbella ideaal bleek als verhuisauto: gepoetst heb ik hem toen niet.
Dat was nu dus weer extreem hoog nodig, en dit keer heb ik het ook goed voorbereid.
- Met de hogedrukspuit alle losse rommel eraf.
- gefoamd
- gewassen middels twee emmers
- dak gepolijst, want daar was geen eer aan te behalen met enkel een voedende wax
- dak vervolgens met een cleaner ontdaan van de fijne krasjes
- dak in de kleurwax gezet
- dak uitgepoetst met een wax sealant voorzien van Carnauba.
De rest van de auto had niet zo'n grondige behandeling nodig en heb ik enkel met de kleurwax en Carnauba sealant weer mooi rood gekregen.
Flinke klus, maar ik ben zeer tevreden met het resultaat.
De situatie vóór:
en na:
Interieur schoongemaakt:
Wieldoppen gespoten, want die waren niet heel netjes meer:
randje waar aan gelast was afgelakt zodat ook dat weer netjes in orde is:
Wat nog rest zijn nieuwe kunststof platen op de deuren en boven de achterwielen en wat tectylleerwerk aan de bodem. Dan moet de auto er weer even tegen kunnen!
Zometeen maar meteen een hoes om de auto doen, gezien alle rommel in de lucht is hij anders weer zo vuil...
Toen ik in 2011 mijn Seat Marbella kocht was hij totaal mat. Ik heb toen een merk-poetsmachine geleend en heb de auto met een heel stappenplan weer mooi rood gekregen. Dat ging jaren goed, totdat ik een huis kocht en daar 2,5 jaar aan het verbouwen was en de Marbella ideaal bleek als verhuisauto: gepoetst heb ik hem toen niet.
Dat was nu dus weer extreem hoog nodig, en dit keer heb ik het ook goed voorbereid.
- Met de hogedrukspuit alle losse rommel eraf.
- gefoamd
- gewassen middels twee emmers
- dak gepolijst, want daar was geen eer aan te behalen met enkel een voedende wax
- dak vervolgens met een cleaner ontdaan van de fijne krasjes
- dak in de kleurwax gezet
- dak uitgepoetst met een wax sealant voorzien van Carnauba.
De rest van de auto had niet zo'n grondige behandeling nodig en heb ik enkel met de kleurwax en Carnauba sealant weer mooi rood gekregen.
Flinke klus, maar ik ben zeer tevreden met het resultaat.
De situatie vóór:

en na:

Interieur schoongemaakt:

Wieldoppen gespoten, want die waren niet heel netjes meer:

randje waar aan gelast was afgelakt zodat ook dat weer netjes in orde is:

Wat nog rest zijn nieuwe kunststof platen op de deuren en boven de achterwielen en wat tectylleerwerk aan de bodem. Dan moet de auto er weer even tegen kunnen!
Zometeen maar meteen een hoes om de auto doen, gezien alle rommel in de lucht is hij anders weer zo vuil...