Het Grote AutoWeek Offtopic-topic! - Terug van ver weggezakt…

Jawel. Twixin stond meteen met een nog plattere band. In eerste instantie begreep ik twee platte banden. Maar alleen vóór was kapot en band compleet leeg, achter is beschadigd.

De dealer heeft hem opgehaald. Gelukkig hadden we toen we de auto kochten zo'n opdringerig financiële verkoper die ons een garantiepakket voor velgen aansmeerde. "Omdat die sportvelgen van jullie snel beschadigd raken". Dus waarschijnlijk hoeft dit grapje niet veel te kosten.

Jawel. Twixin stond meteen met een nog plattere band. In eerste instantie begreep ik twee platte banden. Maar alleen vóór was kapot en band compleet leeg, achter is beschadigd.

De dealer heeft hem opgehaald. Gelukkig hadden we toen we de auto kochten zo'n opdringerig financiële verkoper die ons een garantiepakket voor velgen aansmeerde. "Omdat die sportvelgen van jullie snel beschadigd raken". Dus waarschijnlijk hoeft dit grapje niet veel te kosten.

Geen ongeluk toch?

Maak me vooral zorgen om racisme, zeker met de huidige pres - maar hoor ook dat je in het dagelijks leven niks merkt van verandering. Wat is jouw ervaring?
Er is zeker racisme, maar dat is er in Nederland ook. Ik denk niet dat het onder de huidige president erger is dan voorheen. Je merkt weinig van veranderingen.

Ik zeg altijd maar zo, hebben jullie persoonlijk iets gemerkt van de PVV in het kabinet Schoof I? Hebben jullie überhaupt wat van Schoof gemerkt?

Er is zeker racisme, maar dat is er in Nederland ook. Ik denk niet dat het onder de huidige president erger is dan voorheen. Je merkt weinig van veranderingen.

Ik zeg altijd maar zo, hebben jullie persoonlijk iets gemerkt van de PVV in het kabinet Schoof I? Hebben jullie überhaupt wat van Schoof gemerkt?

Schoof was de draaideur in en uit, niet veel van gemerkt

Er is wel duidelijk meer polarisatie, maar daar is de pvv meer het resultaat van dan de oorzaak.

Over dat eerste, niet veel concreets.
Het tweede. Ik heb een aantal debatten gevolgd en vond hem voor een a politiek persoon zeker geen slecht debater. Had natuurlijk amper iets van het elan van Rutte. Maar waar ik het gevoel heb dat Jetten moeite heeft de rol van politicus/partijman af te leggen en bestuurder te worden was Schoof dat wel veel meer mijns inziens. Ook makkelijker als je partijloos bent.

Was er pas iemand met twee kapotte velgen? Van die leuke velgen met plat rubber? @De Dude

Huize Twix meldt zich hierbij aan bij de club.
Ai Karma. Dat krijg je na dat grapje over mijn trillende auto. :ninja:

Edit: Lees nu dit ook
Hopelijk kan de dealer de goede kleur velg vinden.

Nee vervelend, chill dat ze is geholpen langs de weg. En garantie voor velgen lol. Daar heb ik hier in Europa nog nooit van gehoord.

Iemand hier tips voor een goeie creditcard voor buitenlandse valuta?

Met mijn kaart van de ING betaal je 4% opslag voor iedere geldopname, wat afgelopen vakantie rustig €70 was. Mag dus ook best een iets duurdere kaart zijn, als daar bijv. een gratis diner of gebruik van vliegveldlounges in zit. Ik denk dat die extra's (die we wel zullen gebruiken) de hogere kosten zullen dekken.

Uhm geld opnemen met een creditcard is sowieso geen goed idee volgens mij, kon dat niet met je gewone pinpas? Als je graag in meerdere valuta handelt dan is Revolut vooralsnog de beste dacht ik.
Zo te zien was het met een pinpas wel iets goedkoper geweest, tip voor de volgende keer dan maar.

ING pinpas: €3,50 + 1,4% koersopslag
ING creditcard: 4% van het opgenomen bedrag (min. €4) + 2% koersopslag

Revolut zal ik nog even uitzoeken, maar ik vind de website nogal onduidelijk. Amex hanteert schijnbaar een toeslag van 2,5%, dat is toch iets beter dan bij de ING.

Ik neem ook nooit geld op met de creditcard en zeker niet in het buitenland.

Amex hanteert schijnbaar een toeslag van 2,5%, dat is toch iets beter dan bij de ING
Ja maar Amex compenseert het aan de andere kant :). Dus wordt niet overal geaccepteerd.

Het grootste verschil met Revolut is dat je de echte wisselkoers krijgt en niet nog fees van de bank er boven op. Die fees op wisselkoersen zijn vaak groter dan de 1 of 2% die je betaald op pinnen.

De benefits is natuurlijk persoonlijk afhankelijk of je bepaalde services wel of niet gebruikt. Ik heb m’n Zwitserse rekeningen met een platinum kaart dus ook gratis loung access etc en dan tevens Revolut, als ik snel iets internationaal wil versturen (ipv m’n NLse rekening). De Revolut rekening is voor mij gratis omdat ik gratis apps erbij kreeg die ik al gebruikte dus spaarde daar al een paar honderd op.

Ik heb PayPal voor buiten Europa. Kreeg vanmorgen van ABN bericht dat ze meer opties gaan bieden om hogere spaarrente te krijgen.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan