Het Grote AutoWeek Offtopic-topic! - Terug van ver weggezakt…

Heeft iemand nog behoefte aan een goed werkende en complete garagedeur motor? Heb geen zin om hem te laten liggen hier of op Marktplaats te zetten en ik krijg een nieuwe...

Dr zat lekker humor tussen opa, dad en zoon. Naast de oprecht interesse in de bijzondere voorwerpen die mensen binnen kwamen dragen
Precies. The spin-off Counting Cars heb ik ook lang gekeken. Ook die zitten in Las Vegas, de eigenaar heeft een mooie collectie. Niet mijn smaak, maar wel met zorg samengesteld.

Heeft iemand nog behoefte aan een goed werkende en complete garagedeur motor? Heb geen zin om hem te laten liggen hier of op Marktplaats te zetten en ik krijg een nieuwe...
Ze nemen de oude niet zelf mee? En ik weet niet of je verzenden teveel werk vindt, maar ik zie wel advertenties van mensen die zo’n motor zoeken. Al weet ik niet of jij dan de juiste hebt. :p

@D E N N I S tenzij ik de update heb gemist, hoe bevalt je strakke MX-30 eigenlijk in de praktijk?
Het benzinezusje van de MX-30 stelt het hier zeer goed na het wissen van de foutcode na wekenlang niet rijden :)
Er komt wel een update aan, maar nu nog even niet. Ik heb het echt superdruk op mijn werk. Maar de Mazda bevalt mij nog steeds goed en hij gedraagt zich vooralsnog voorbeeldig.

14802a76-21b3-4fcd-b499-0f57be5d703b.jpg

Buurman krijgt woensdag de nieuwe deur dus mooi ter vergelijking:
2cb4d4be-2b7b-4a8e-b930-1308bd4332be.jpg

Ik vind het een grote verbetering.

Nu dus een roldeur, geen kanteldeur meer. En deze is ook beveiligd, je kan er onder gaan staan en bij een halve kilo tegendruk stopt hij en gaat hij weer open. En als ik even de garage open wil doen kan dat nu ook van binnen uit, er zit een knop nu. Voor degene die het nog niet wisten, ik heb een normale personendeur in mijn tuin naar de achterkant van de garage dus ik kan er altijd in.

Interessant, ik heb er ook een collectie van m.n. de oudere “Juliana tientjes” - die bevatten 72% zilver (18 gram van de 25 gram in totaal) uit begin jaren 70.

Worden verhandeld per kilo en gaan standaard voor melt naar refineries wat een stukje jammer is qua erfgoed. Of naar verzamelaars / liefhebbers. Waarde van 1 tientje kan ik niet zeggen maar denk aan 1.700-1.800 per kg zilver, dus net geen 1,4 kg aan die munten wegens maar 72% puur dus.
Kameraad van mij heeft met de metaaldetector o.a. een zilveren daalder uit Deventer gevonden uit de 16e eeuw. Heeft hij uiteindelijk verkocht aan een verzamelaar, die er al meerdere had, voor 1100,-.
Hij heeft ook al eens een Romeinse fibula speld gevonden van brons. Een sier-speld waarmee ze een cape of mantel om de schouder mee vast zetten.

Zelf heb ik met de metaaldetector wat musketkogels, paar 1 centen Wilhelmina 1948 gevonden. Een zilveren knoop met een korenaar er op, waarschijnlijk van een militair uniform. Hier nabij is gevochten tussen soldaten van Napoleon tegen de Pruisen. Musketkogels zijn net zo groot als een knikker.
Verder veel handgesmeede spijkers uit de constructie van oude schuur.

Dan mag jij er staan als enige uitzondering.
Nou, het zal je nog verbazen hoe de regels per gemeente/provincie verschillen. Bij ons in Drachten mogen we overal vrij parkeren, ook in betaalde zones, als we de kaart in het zicht leggen. Maar er zijn ook steden en dorpen waar je gewoon moet betalen als je op een invalidenplek gaat staan. Dat mogen ze door heel Nederland nog wel eens gelijktrekken vind ik.

Nou, het zal je nog verbazen hoe de regels per gemeente/provincie verschillen. Bij ons in Drachten mogen we overal vrij parkeren, ook in betaalde zones, als we de kaart in het zicht leggen. Maar er zijn ook steden en dorpen waar je gewoon moet betalen als je op een invalidenplek gaat staan. Dat mogen ze door heel Nederland nog wel eens gelijktrekken vind ik.
Ook betalen in Drachten bedoel je?

Betalen vind ik verdedigbaar, dat mensen met een kaart de meest toegankelijke plaatsen krijgen uiteraard ook.
En handhaving @duur is ook logisch ,maar niet blind zijn voor misbruik door familieleden die het als een parkeervoorrecht zien terwijl de minder mobiele persoon er niet eens bij is. Gebeurt ook veel.

Voor een garage mag je nooit parkeren, tenzij privé terrein. Jij maakt er een heel verhaal van.;)

Ik krijg de screenshot niet geplakt dus copy / Paste dan maar - de beste man blijft bescheiden ondanks zijn peperdure Pagani bolide, tevreden met een flesje water en een @Twix :LOL:

Chris Bull
Automotive Director

At the end of August, a gentleman who goes by the first name of Bob, rolled his Pagani Huayra Roadster past 100,000km. Not a garage queen kept under a dust sheet, an actual three-million-dollar hypercar, driven, enjoyed, celebrated with a bottle of water and a Twix. His next target is 100,000 miles.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan