Het Grote AutoWeek Offtopic-topic! - Terug van ver weggezakt…

In de rij bij de pomp in de rij gaan staan overdag leek me ook niks, al viel het volgens mij nog reuze mee. Zag een filmpje bij de Makro in Delft, maar daar is het vaker heel druk. Makkelijk scoren voor het nieuws. Maar vanmiddag was hier ook een marathon, dus hekken overal.

Echt een top programma inderdaad, ik kijk het eigenlijk helemaal niet zoveel (kijk eigenlijk geen enkel tv programma of serie structureel), maar het doet mij erg goed die oudjes op respectabele leeftijd nog zo fit en ondernemend te zien zijn en plezier te hebben met elkaar. Ik hoop dan altijd dat mijn eigen ouders evenveel plezier, gezondheid en fysieke fitheid houden (nu 63 en 60, stoppen in juni met werken) en zelf ook zo oud te worden (hoewel niet precies, want ben niet van het kamperen/creperen in tent, caravan of camper).
Precies dat !

Ik heb geen flauw idee wat de prijs hier is, zal eens kijken.

Ik heb voor de v6 een tankpas dus dat wordt automatisch afgeschreven. Heb al een paar jaar geen idee :ROFLMAO: Hangt al eventjes rond de €2 meen ik? Of t nou 140 of 160 euro is voor een tank met die zuipschuit..

[tankpas is voor m’n eigen gemak, hoef ik niet zelf die auto te tanken]

Ik heb ook een tankpas privé , maar wel via m’n werk voor wat korting.

Ik kijk er normaliter ook niet naar , zit sinds ik die bmw heb tussen de 1.85-2.00 ofzo voor euro 95, maar deze uitschieter naar 2.07 viel me echt op.

Toen ik die BMW net had zaten we heel eventjes op 2.30 ofzo per liter? Weet nog dat ik toen 2.70 tankte aan de snelweg in Duitsland op de terugweg

Tja, tanken moeten we toch, mijn tank is nog half vol, dus heeft weinig nut om nu al te tanken om een paar euro te besparen.

Ik heb ook een tankpas privé , maar wel via m’n werk voor wat korting.

Ik kijk er normaliter ook niet naar , zit sinds ik die bmw heb tussen de 1.85-2.00 ofzo voor euro 95, maar deze uitschieter naar 2.07 viel me echt op.

Toen ik die BMW net had zaten we heel eventjes op 2.30 ofzo per liter? Weet nog dat ik toen 2.70 tankte aan de snelweg in Duitsland op de terugweg
Juni 2022 adviesprijs 2,50 voor Eur95 net gegoogled. Ik wist nog dat ik ergens een keer 2,40 betaald heb :rolleyes:

Swift loopt 1:20 of beter, Alto ongeveer 1:18. Overigens grappig, de Swift is écht een lichtgewicht. Had gisteren geparkeerd maar stond wat te ver naar achteren. Voet uit de deur en op de grond en ik stond goed. 825 kg leeggewicht, veertje. Alto is kleiner maar 5 kg zwaarder...

Misschien dat het later in de week verder stijgt. Hoop het niet voor jullie.
Mijn uitdaging deze week is alle opgewekte stroom zelf verbruiken. Ene auto mee naar het werk, andere automatisch laden.

Afgelopen week nog voor € 2,45 getankt, bizar hoe hoog dat prijsverschil tussen 95 en 98 hier is.

Gezien de ontwikkelingen de energie-prijzen maar even een paar jaar vastgezet.
Qua auto-gebruik liggen de kosten de komende 3 jaar vast, dus daar zal ik weinig merken. Zowel qua benzine als elektrisch.

Net mijn telefoonabonnement naar beneden bijgesteld omdat ik op dit moment buiten de deur bijna geen internet gebruik. Per maand scheelt het bijna niks maar toch weer 12 euro op jaarbasis. Ik wil wel onbeperkt blijven bellen.

Moet jouw BMW ook terug @De Dude i.v.m. mogelijk brandgevaar?
Niet dat ik weet? Die terugroepactie met de start motor? Volgens mij was dat alleen voor 4 cilinder motoren.

Heb er nog niks van gehoord in iedergeval en de vorige keer met de airbag had ik de dag na persbericht een bericht in de app en werd ik ook gelijk gebeld door Dusseldorp.

Lief dagboek,

Net een pittige discuss gehad met onze Cost Management afdeling. Zij stellen budgets samen voor nieuwe projecten.

Vrijdag in een een call presenteerde ze een budget voor een nieuw project dat veel te duur zou worden. CHF 1,6 miljoen... Ik zei toen, ik wil een aparte call hebben om dat te bespreken en te begrijpen waarom het zo duur is.

Vandaag die call gehad. Blijkt dat deze "flappies" bepaalde dingen dubbel hebben berekend. 300k bespaard (bijna 20%), door gewoon eens fatsoenlijk te rekenen.

Ik heb ze echt flink door het slijk gehaald net, want het project was bijna afgezegd vanwege de hoge kosten.

Als je als cost manager, geen kosten kunt managen, dan zit je op de verkeerde plek.

Zo dat lucht even op ;)

Ik ga weer verder!

Laatst bewerkt:
Lief dagboek,

Net een pittige discuss gehad met onze Cost Management afdeling. Zij stellen budgets samen voor nieuwe projecten.

Vrijdag in een een call presenteerde ze een budget voor een nieuw project dat veel te duur zou worden. CHF 1,6 miljoen... Ik zei toen, ik wil een aparte call hebben om dat te bespreken en te begrijpen waarom het zo duur is.

Vandaag die call gehad. Blijkt dat deze "flappies" bepaalde dingen dubbel hebben berekend. 300k bespaard (bijna 20%), door gewoon eens fatsoenlijk te rekenen.

Ik heb ze echt flink door het slijk gehaald net, want het project was bijna afgezet vanwege de hoge kosten.

Als je als cost manager, geen kosten kunt managen, dan zit je op de verkeerde plek.

Zo dat lucht even op ;)

Ik ga weer verder!
Oh ja, dat heb ik ook wel eens meegemaakt. Was een transformator voor een DataCenter. Was calculatie de kern vergeten mee te nemen in de berekening. Alleen kost dat wel een paar ton…

Alsof je huis gaat calculeren en dan de stenen/het beton vergeet mee te nemen in de berekeningen. Hoe krijgen ze het voor elkaar.

Vandaag in het lente zonnetje de heg gesnoeid en net de kip in de Sous Vide gelegd. En de kinderen spelen nog lekker buiten.

Het is een mooie dag!

Lief dagboek,

Ik heb ze echt flink door het slijk gehaald net, want het project was bijna afgezegd vanwege de hoge kosten.

Zo dat lucht even op ;)

Ik ga weer verder!
Al de rekenkracht zit in die uurwerken :)

Rijkeluistopic hier, 1800 m2 bos...o_O
Bwa, ik heb in 2015 een kleine hectare bos gekocht met vergunning voor een 60m2 optrekje (nu staat er een gammele chalet van 25m2) gekocht op 2 km van ons huis. Wij hebben zelf wel een zeer grote tuin, maar een bos is avontuurlijker voor kinderen en ze kunnen er nu al zelf veilig naar toe stappen, steppen of nu fietsen. En grond kan je niet bijprinten dat was ook een belangrijke overweging…
Het was een giga klus om het bramenvrij te maken, honderden uren werken om die rotdingen en het bos stilaan om te turnen van gemengd loof- en naaldbos naar loofbos. Dat is natuurlijk ook niet van de ene dag op de andere gedaan maar het begint te komen zo stilaan… is nu 3x zoveel waard (bod gekregen) en toen ik dat hier eens ter sprake bracht, was het antwoord kort en bondig “zeide zot ofwa?”. Nee, bos blijft ik zeg al jaren dat ruimte-rust, uitzicht en privacy een steeds grotere luxe zullen worden in de 21ste eeuw. En in een ruime straal mag niet gebouwd worden wegens agrarisch gebied dus we zitten safe.

M’n vriendin vindt het leuk om te koken, dus laatst (op haar verzoek) een Japans koksmes cadeau gegeven. Zelf nu ook een paar keer gebruikt en wat snijdt dat prettig zeg. Het mes glijdt gewoon door alles heen.

Als ik voor haar kook vind ik het leuk om bijpassende muziek op te zetten. Nu dus Italiaans aan het koken, glas rode wijn erbij, Italiaanse muziek op de Sonos, oftewel heerlijk!

Bwa, ik heb in 2015 een kleine hectare bos gekocht met vergunning voor een 60m2 optrekje (nu staat er een gammele chalet van 25m2) gekocht op 2 km van ons huis. Wij hebben zelf wel een zeer grote tuin, maar een bos is avontuurlijker voor kinderen en ze kunnen er nu al zelf veilig naar toe stappen, steppen of nu fietsen. En grond kan je niet bijprinten dat was ook een belangrijke overweging…
Het was een giga klus om het bramenvrij te maken, honderden uren werken om die rotdingen en het bos stilaan om te turnen van gemengd loof- en naaldbos naar loofbos. Dat is natuurlijk ook niet van de ene dag op de andere gedaan maar het begint te komen zo stilaan… is nu 3x zoveel waard (bod gekregen) en toen ik dat hier eens ter sprake bracht, was het antwoord kort en bondig “zeide zot ofwa?”. Nee, bos blijft ik zeg al jaren dat ruimte-rust, uitzicht en privacy een steeds grotere luxe zullen worden in de 21ste eeuw. En in een ruime straal mag niet gebouwd worden wegens agrarisch gebied dus we zitten safe.

Jij speelt vals want je woont in BE

heb Belgische collega’s die echt LAPPEN grond hebben, gekocht voor een appel en ei of zelfs gekregen van ouders…

Ja, achteraf gezien geen slechte zet maar de prijs was relatief laag wegens het vele werk. Veel mensen kunnen daar dus niet doorkijken. Nu het in orde is en uitkomt dat het vergund is voor een huisje komen de gegadigden. in 1ste instantie zocht ik eigenlijk een visvijver in de Kempen, maar er was echt altijd wel iets (recht op overweg, niet vergunde bebouwing of omheining, niet bereikbaar tenzij met een Defender en noem het maar).

Nutsvoorzieningen zijn er niet (mogelijk) want het ligt 200m van de weg via een privé-dreef die wij samen met de andere aanpalende eigenaars onderhouden.
Ik heb toen een 2DH Honda 'fluistergenerator' gekocht, zo'n ding dat ook bij mobilhomes wordt gebruikt. Generator in de koffer (muziek, waterkoker, tsjak opladen...), citerne water, mini Barbecook en een coolbox met vlees / groenten etc. en hoppa. Valt het weer tegen of willen we naar huis -> van the middle of nowhere naar het dorp is 2km...

Het is jouw bos, maar The Boss heeft het laatste woord. :p

Terug
Bovenaan