Het Grote AutoWeek Offtopic-topic! - Terug van ver weggezakt…

Lees net dat straat van Hormuz dicht is dus dat gaat maar 1 kant op qua olieprijs idd..

Misschien dan zo maar nog even tanken, zit nog kwart in geloof ik
Dat was dus ook één van de eerste dingen die ik vanmiddag gedaan heb. :)

Had de jerrycan van 30 liter voor de zitmaaier ook bijna leeg, dus die ook gelijk maar meegenomen. Begint met gemak ook weer seizoen te worden om daarop rond te crossen.

Dat was dus ook één van de eerste dingen die ik vanmiddag gedaan heb. :)

Had de jerrycan van 30 liter voor de zitmaaier ook bijna leeg, dus die ook gelijk maar meegenomen. Begint met gemak ook weer seizoen te worden om daarop rond te crossen.
Ik ben blij dat ik van mijn grasperceeltje af ben...pfff wat een kut klus qua mooi houden. Altijd mos en onkruid, kale plekken.
Het enige wat gras betreft is het gras op de begraafplaats en daar kunnen de 'lompe Harry's' met de strimmer ook wat van, maaien er alles onder :mad: . Ik probeer ze altijd voor te zijn door het gras en onkruid al weg of kort te houden.
Moet er nu ook heen voor onderhoud. De toverhazelaar bloeit nu mooi nog even, dus gebruik van maken.

Ik ben blij dat ik van mijn grasperceeltje af ben...pfff wat een kut klus qua mooi houden. Altijd mos en onkruid, kale plekken.
Het enige wat gras betreft is het gras op de begraafplaats en daar kunnen de 'lompe Harry's' met de strimmer ook wat van, maaien er alles onder :mad: . Ik probeer ze altijd voor te zijn door het gras en onkruid al weg of kort te houden.
Moet er nu ook heen voor onderhoud. De toverhazelaar bloeit nu mooi nog even, dus gebruik van maken.
Snap ik. Ik gebruik het ook om het kleine weitje van pakweg 2000m2 kort te houden nu we geen paarden meer hebben, dan kijk ik al snel wat minder nauw dan bij een paar meter gazon.

Zoonlief begint voorzichtig cross ambities te ontwikkelen, dus het kan zomaar zijn dat de meter gras wat minder gaan worden komende jaren.

Ik vind het ook zo’n ellende. Hier gooi ik er alles uit en nieuwe stroken. Nog 1x proberen.
Ik zou voor kunstgras gaan! Ik heb in het vorige huis al eens in de 3 jaar nieuwe zoden gelegd. In het begin zaten er ook engerlingen in, larven van torretjes die de wortels kapot eten/maken. Voor mij nooit meer gras!

Ja kunstgras gaat beetje tegen m’n principe in van een maximaal mogelijk flora fauna beestjes vriendelijke tuin.

Al m’n buren hebben alles zo’n beetje vol geplaveid met tegels.

Alternatief is gewoon volgooien met bloemen etc. Alleen kunnen de kinderen dan beperkt spelen. Rechterkant van onze tuin is al moestuin

Ik heb 2 tuinen, 1 met kunstgras, de andere met tegels maar wel een grote plantenbak. En ik heb een vijver. Prima in verhouding natuur/praktisch.

Snap ik. Ik gebruik het ook om het kleine weitje van pakweg 2000m2 kort te houden nu we geen paarden meer hebben, dan kijk ik al snel wat minder nauw dan bij een paar meter gazon.

Zoonlief begint voorzichtig cross ambities te ontwikkelen, dus het kan zomaar zijn dat de meter gras wat minder gaan worden komende jaren.

Ik heb al moeite met onze tuin van <100m2 bij te houden :ROFLMAO:

Ik heb al moeite met onze tuin van <100m2 bij te houden :ROFLMAO:
Tja, het ‘gazon’ is intussen ook meer een mix van de grassen uit het weiland dan gazongras. :) hebben ook 1800m2 bos naast het huisperceel, niet alleen met een boot blijf je werken tot aan je vul zelf maar in :rolleyes:

Maar goed, we zijn het beiden gewend van huis uit, scheelt wel weer, en je bent minder secuur dan met een ‘klein’ tuintje

Tja, het ‘gazon’ is intussen ook meer een mix van de grassen uit het weiland dan gazongras. :) hebben ook 1800m2 bos naast het huisperceel, niet alleen met een boot blijf je werken tot aan je vul zelf maar in :rolleyes:

Maar goed, we zijn het beiden gewend van huis uit, scheelt wel weer, en je bent minder secuur dan met een ‘klein’ tuintje

Lol de hele wijk is dus ongeveer jullie perceel

Ik heb een onderhoudsvrij balkon van 5m2 in de aanbieding, ruilen?

Rijkeluistopic hier, 1800 m2 bos...o_O
Misschien. In ‘12 huis en terrein gekocht voor pakweg 1/3e van wat het nu kan doen op de markt. Toen was dat wat we maximaal konden betalen, zou nu onmogelijk zijn. :rolleyes:

Bosgrond was toen letterlijk 1€ de meter :)

Ongeveer 10 jaar lang niet op vakantie geweest maar daarentegen verbouwd. Niet alles komt hier aanwaaien :)

Stond gister geparkeerd naast een Alpina B6. M’n vrouw was helemaal verliefd op de velgen en kwam er zelf mee.

Indoctrinatie gaat de goede kant op.

Ze reed eergisteren hele tijd achter een X7 en vind die helemaal het einde.

De indoctrinatie moet nog klein beetje bijgespijkerd worden.
Heb je een digitaal fotolijstje?
Dan daar een mooie plaatje van een BMW X7 op plaatsen.
Zo ook gedaan met een mooi helder blauwe EV6, kan ze er vast aan wennen :LOL:

Een XB7 dan, hè?!
Vond ik erg mooi in donkergroen.
Ja maar vind zelf een XB7 echt too much. Al zijn die qua 2e hands prijs dus nauwelijks duurder dan een B5…

Alles is veel groter , zwaarder en duurder en heb ik niet nodig. Banden vóór zijn bijv 285/35/22 , achter 325/30/23..

Wat wel pleit is dus dat daar nog veel meer de individual kaart of Alpina bespoke kaart is getrokken. Praktisch elke 5 serie of B5 is zwart zwart zwart :(

Stond gister geparkeerd naast een Alpina B6. M’n vrouw was helemaal verliefd op de velgen en kwam er zelf mee.

Heb een keer een week in een B6 gereden.. van een klant.. 560pk op de achterwielen (!). Kan vast nog wel wat foto’s opsnorren.

Heb een keer een week in een B6 gereden.. van een klant.. 560pk op de achterwielen (!). Kan vast nog wel wat foto’s opsnorren.
Er heeft heel lang een F11 B5 met Alpina blauw leder te koop gestaan. 29k in Duitsland uit 2015 en de 600pk versie.

Ik wilde niet een oudere auto dan ik nu heb en inderdaad achterwielaandrijving.. maar ik heb toch nog wel beetje spijt dat ik het niet durfde.

Er heeft heel lang een F11 B5 met Alpina blauw leder te koop gestaan. 29k in Duitsland uit 2015 en de 600pk versie.

Ik wilde niet een oudere auto dan ik nu heb en inderdaad achterwielaandrijving.. maar ik heb toch nog wel beetje spijt dat ik het niet durfde.
Denk aan je rijbewijs Dude...

En met zo’n vrouw moet je wel gelijk toeslaan voor ze zich bedenkt. :p

Hoezo? Die is er ook gewoon hoor ;)

BMW-ALPINA XB 7 4.4 48V Allrad, New / CHF 249,900.–, automatic, Mild-Hybrid Petrol/Electric, SUV / Off-road, 621 PS, Black, New,

Heb de a9 en n9 uitgespeeld met die auto. Niet aan te raden als daily.

Terug
Bovenaan