Het grote algemene elektrische auto topic. "Elektrisch rijden neemt vlucht"

Hier nog een link met een afbeelding:

BMW Video Highlights 5th Generation Electric Powertrains

333-4.jpg

www.autobahn.eu: Stop met juichverhalen over accu's in elektrische auto's

www.autobahn.eu: BMW erkent dat zijn elektrische auto gefaald heeft

Lowtechmagazine.be: EV komt even ver als 100 jaar geleden ...

De elektrische auto: een valse oplossing?

Quote hieruit:

Om de elektrische auto een kans op slagen te geven moeten we dringend een en ander veranderen. Ten eerste zal de groene stroomproductie snel opgedreven moeten worden. Het heeft weinig zin om met thermische centrales elektriciteit op te wekken die nodig is om de batterijen op te laden. Bovendien zullen elektrische auto’s kleiner en lichter moeten worden in vergelijking met het huidige wagenpark. Dat is goed voor het rijbereik. Daardoor moeten de batterijen minder vaak opgeladen worden en is er minder elektriciteit nodig. Alle auto’s vervangen door elektrische auto’s is niet realistisch. We zullen ook meer gebruik moeten maken van andere vervoersmiddelen zoals het openbaar vervoer of de fiets. Pas dan wordt de elektrische auto een realistische oplossing.

Blackadder the 5th zei:
www.autobahn.eu: Stop met juichverhalen over accu's in elektrische auto's

www.autobahn.eu: BMW erkent dat zijn elektrische auto gefaald heeft

Lowtechmagazine.be: EV komt even ver als 100 jaar geleden ...

De elektrische auto: een valse oplossing?

Quote hieruit:

Om de elektrische auto een kans op slagen te geven moeten we dringend een en ander veranderen. Ten eerste zal de groene stroomproductie snel opgedreven moeten worden. Het heeft weinig zin om met thermische centrales elektriciteit op te wekken die nodig is om de batterijen op te laden. Bovendien zullen elektrische auto’s kleiner en lichter moeten worden in vergelijking met het huidige wagenpark. Dat is goed voor het rijbereik. Daardoor moeten de batterijen minder vaak opgeladen worden en is er minder elektriciteit nodig. Alle auto’s vervangen door elektrische auto’s is niet realistisch. We zullen ook meer gebruik moeten maken van andere vervoersmiddelen zoals het openbaar vervoer of de fiets. Pas dan wordt de elektrische auto een realistische oplossing.

Jij bent negatief en denkt in problemen. :D o_O

Zoals de vlag er nu bijhangt, is alleen de plofauto-conversie beschikbaar. De vijf persoons-koets die eventueel eenmalig als botsautootje gebruikt kan worden. Het voordeel is dat hij elders stinkt en dat er veel subsidie gegeven wordt op het gebruik er van. Verder optimaliseren van de elektrische auto zal binnen de wetgeving moeten gebeuren en die wetgeving geeft fabrikanten erg weinig ruimte. Bovendien willen mensen nog niet over naar het milieuvriendelijke vervoer en zegt de reclame dat de accuauto schoon is. "Zero emission", "schone energie" en dergelijke mooie kreten. De smoes wordt panklaar opgediend.

Het openbaar vervoer is niet altijd een alternatief en humanpowered vervoer (fiets e.d.) is alleen bruikbaar voor korte afstanden en wordt gezien als erg idealistisch.

De elektrische motorfiets zou een redelijk alternatief zijn, ware het niet dat de motor in de markt gezet wordt als een sportief recreatieobject, net zoals de zeilboot en deltavlieger. Het grote publiek ziet de motor niet meer als het woonwerkvoertuig wat het ooit was. De plofmotorfiets is vaak genoeg geoptimaliseerd als recreatievoertuig en daarmee minder geschikt voor woonwerk hoewel er voor de Aziatische landen wel modellen gemaakt worden die zeer geschikt zijn voor dit doel. Denk eens aan de 125 cc modellen en scooters.

Netto heb ik (ik rij wat meer) dus de keuze uit een lomp zware accubak met weinig bijtelling en de belofte dat hij goed functioneert en een plofauto met veel bijtelling en een bewezen serviceapparaat.

Voor de mensen met een vrachtwagen, busje of een rijdende werkplaats is er eigenlijk alleen een alternatief als het voertuig af en toe in de stad gebruikt wordt.

Nou...
Mijn keuze: Een elektrische auto komt pas voor de deur te staan als dat ding echt goedkoper is. Zo niet: doe dan maar plofauto, dan pak ik wel de fiets als dat kan.

Nobody in Particular zei:
Het land met de meeste elektrische auto's wil ook in de elektrische luchtvaart voorop lopen

Je komt immers alleen vooruit door (ambitieuze) doelen na te streven, niet door altijd maar negatief te zijn.

De Schaduw zei:
Benieuwd hoeveel mensen die linkdumps nu werkelijk lezen.

Ik lees ze nooit.

Deze toevallig wel gelezen? Wel leuk dat er een passend plaatje bij het artikel staat ... ;)

5184.jpg

Blackadder the 5th zei:
Alle auto’s vervangen door elektrische auto’s is niet realistisch. We zullen ook meer gebruik moeten maken van andere vervoersmiddelen zoals het openbaar vervoer of de fiets. Pas dan wordt de elektrische auto een realistische oplossing.
Dus de elektrische auto is pas een realistische oplossing als we hem niet gaan gebruiken? o_O

rke zei:
Verder optimaliseren van de elektrische auto zal binnen de wetgeving moeten gebeuren en die wetgeving geeft fabrikanten erg weinig ruimte.
Weinig? Ik vind eigenlijk dat er best veel ruimte wordt gelaten aan autofabrikanten. Enerzijds door de huidige vervuilende techniek nauwelijks tegen te gaan en anderzijds door genoegen te nemen met zoals jij het terecht noemt de 'plofauto-conversie'.

rke zei:
Netto heb ik (ik rij wat meer) dus de keuze uit een lomp zware accubak met weinig bijtelling en de belofte dat hij goed functioneert en een plofauto met veel bijtelling en een bewezen serviceapparaat.
Welke 'zware accubak' was dan een alternatief voor je huidige leasebak?

rke zei:
Voor de mensen met een vrachtwagen, busje of een rijdende werkplaats is er eigenlijk alleen een alternatief als het voertuig af en toe in de stad gebruikt wordt.
Hoezo 'af en toe'?

rke zei:
Mijn keuze: Een elektrische auto komt pas voor de deur te staan als dat ding echt goedkoper is. Zo niet: doe dan maar plofauto, dan pak ik wel de fiets als dat kan.
De motorfiets?

Dakloos zei:
Blackadder the 5th zei:
Alle auto’s vervangen door elektrische auto’s is niet realistisch. We zullen ook meer gebruik moeten maken van andere vervoersmiddelen zoals het openbaar vervoer of de fiets. Pas dan wordt de elektrische auto een realistische oplossing.
Dus de elektrische auto is pas een realistische oplossing als we hem niet gaan gebruiken? o_O

De elektrische auto is niet de enige oplossing voor het vervoersprobleem,
zeker niet op de korte afstand (naar de supermarkt/postkantoor)
of de lange afstand (op vakantie in een ver land).
Daar zijn genoeg alternatieven te bedenken die even effectief zijn en zelfs minder milieubelastend dan de EV ...

fietskar01.jpg

thalys.jpg

Blackadder the 5th zei:
Daar zijn genoeg alternatieven te bedenken die even effectief zijn en zelfs minder milieubelastend dan de EV ...
Dat het niet de enige oplossing is ben ik met je eens. Maar er zijn nu toch ook al genoeg mensen die er voor kiezen om de plofauto in die gevallen te laten staan? Ik zie niet in waarom de elektrische auto dan niet realistisch is als vervanging van 'de auto' zoals in de eerder aangehaalde post gesteld wordt.

Dakloos zei:
Blackadder the 5th zei:
Dat het niet de enige oplossing is ben ik met je eens. Maar er zijn nu toch ook al genoeg mensen die er voor kiezen om de plofauto in die gevallen te laten staan? Ik zie niet in waarom de elektrische auto dan niet realistisch is als vervanging van 'de auto' zoals in de eerder aangehaalde post gesteld wordt.

Ik heb de laatste gedeelte van het stuk maar even volledig gekwoot:

Om de elektrische auto een kans op slagen te geven moeten we dringend een en ander veranderen.
Ten eerste zal de groene stroomproductie snel opgedreven moeten worden. Het heeft weinig zin om met thermische centrales elektriciteit op te wekken die nodig is om de batterijen op te laden.
Bovendien zullen elektrische auto’s kleiner en lichter moeten worden in vergelijking met het huidige wagenpark. Dat is goed voor het rijbereik. Daardoor moeten de batterijen minder vaak opgeladen worden en is er minder elektriciteit nodig.

Het is een een drie-sporen oplossing: meer groene energie/kleinere EV's die zuinig zijn met electriciteit en grondstoffen/meer alternatief vervoer op de korte en lange afstand.

De EV is maar een deel van de oplossing, en in mijn ogen is de 5-persoons Tesla van bijna 1800 kg alleen
maar een oplossing voor degene die eigenlijk helemaal niets wil veranderen in zijn/haar mobiliteit.
Degene die letterlijk dwarsparkeren zijn eigenlijk de echte EV-pioniers ... ;)
renault-twizy-M09eph1-cargo-design-003.jpg.ximg.l_4_m.smart.jpg

Tja, je kunt er nog een hele hoop tekst omheen quoten, maar er staat toch echt dat 'auto's' vervangen door elektrische auto's niet de oplossing is. Of het nu gaat om een zware suv op kolenstroom of een lichte roadster op groene stroom.

Het is puur dat stukje waar ik problemen mee heb. Ik ben ook een groot voorstander van compacte lichtgewicht auto's en duurzame energie. Een dikke suv met schandalig veel vermogen vind ik ook elektrisch nog steeds een asociale bak. Maar wel een schoner en zeker ook een realistisch alternatief voor eenzelfde suv met een V8 onder de kap.

Ik denk dat we wat betreft opvattingen niet veel van elkaar verschillen.
Maar blijkbaar is bovenstaand artikel voor meerdere uitleg vatbaar ... ;)

Naar mijn idee is er in het hele artikel genoeg nuance over de invoering van de EV te vinden.
een (weinig voorkomende) V8 vervangen door een even zware EV is leuk voor het imago, maar voor het milieu per saldo weinig uit.

Een kleine A-segmenter op benzine (meest verkochte segment in Nederland) vervangen
door een betaalbare EV-variant zet wat betreft de beperking van de uitstoot veel meer zoden aan de dijk.
Dat laatste zie ik tot op heden nog maar weinig gebeuren.

Nee, we maken ons druk of Porsche wel genoeg accucapaciteit voor de nieuwe EV-Porsche kan regelen ... :(

Dat is niet waar dat niemand nog een eigen auto wil,ik wil altijd een eigen auto,een deelauto,gatver,ik moet er niet aan denken...:(
Ik blij lekker altijd,zolang ik in staat ben auto te rijden,in mijn eigen auto rijden.:)

De Schaduw zei:
Benieuwd hoeveel mensen die linkdumps nu werkelijk lezen.

Ik open ze in ieder geval allemaal. Als dan blijkt dat het geschreven is in het Duits/Engels/Frans etc. is dan zet ik het tabblad ongelezen weer dicht. Ook lange Nederlandse berichten van rijen alinea's sla ik over!
De rest komt in een mapje onder 'Andere bladwijzers' (Chrome) om ooit nog eens gelezen te worden. Echter kan het wel een héle tijd duren voordat ik ze ga lezen als ik er al daadwerkelijk aan toe kom.
Het is dus zeker niet zo dat die linkdumps niet gelezen worden!

Dakloos zei:
Blackadder the 5th zei:

rke zei:
Verder optimaliseren van de elektrische auto zal binnen de wetgeving moeten gebeuren en die wetgeving geeft fabrikanten erg weinig ruimte.
Weinig? Ik vind eigenlijk dat er best veel ruimte wordt gelaten aan autofabrikanten. Enerzijds door de huidige vervuilende techniek nauwelijks tegen te gaan en anderzijds door genoegen te nemen met zoals jij het terecht noemt de 'plofauto-conversie'.
Maar als men een auto zoals de Twizy wil maken maar dan met een bruikbare aktieradius en snelheid, mag dat niet. Een motorfiets zal wel veel veiliger zijn, dat mag wel...

Twizy-Renault-Sport-F1-Concept-02.jpg

rke zei:
Welke 'zware accubak' was dan een alternatief voor je huidige leasebak?
Geen. Ik zou tot 2019 met de Leon hebben kunnen rijden als ik nog bij die toko zou werken. In 2014 was er nog geen reele EV kandidaat en ik heb er geen behoefte aan om als particulier een EV te kopen. Wat voor minder dan 10.000 euro te koop is, rijdt met een slakkegangetje tot de hoek van de straat en daar is de accu leeg - als er al een accu bij zit voor dat geld.

rke zei:
Hoezo 'af en toe'?
Als je een voertuig gebruikt als een rijdende werkplaats binnen een stedelijk gebied, kan een EV geschikt zijn. Als busje alleen voor vervoer van mensen/spullen (bijvoorbeeld een koeriersdienst) lijkt het mij een drama, om de zoveel uur de accu opladen/omwisselen. Wat wel een groot voordeel is van EV is dat je het busje niet 'sloopt' met korte stukjes waarbij de motor niet warm wordt.
De EV zou ook heel geschikt zijn als ambulance of brandweerauto. Zo'n voertuig wordt niet continu ingezet maar als hij ingezet moet worden, is er geen tijd om de motor rustig warm te laten worden.

rke zei:
De motorfiets?
Misschien zelfs een elektrische motorfiets. Die kan in de schuur aan de reguliere 220 zodat ik geen ruzie met de buurman hoef te maken om de auto op te laden. Ik zou een extra accu kunnen kopen (betaalbaar ! ) die overdag met zonnecellen opgeladen wordt, zodat ik de te verwachten prijsstijging van elektriciteit voor vervoer mooi kan omzeilen. En een (of meerdere) extra accu('s) is(zijn) ook handig als ik vakantietochtjes ga maken met zo'n ding...

Ik heb afgelopen weekend nog een discussie gehad of je met een woonwerk afstand van 50 km enkele reis voor de Speedelec of overdekte ligfiets moet kiezen. Dat was iemand met een goede conditie en het ging om het vervangen van de plofauto....

Quote hieruit:
Riante subsidies
Eigenlijk moet de Chinese consument niet veel hebben van de elektrische auto – hij rijdt ’m alleen dankzij riante subsidies. De nieuwe Baojun E100 kost bijvoorbeeld 4.400 euro, maar zonder de overheidssteun ligt de prijs fors hoger: 11.625 euro.

In 2015 werd er 59 miljard yuan (7,5 miljard euro) uitgetrokken voor al die steun, tot 60.000 yuan (7.660 euro) per auto. In 2018 zou het totaal aan subsidies uitkomen op 83 miljard yuan (10,6 miljard euro), schat Cui Dongshu van de branche-organisatie voor personenauto’s in een bericht van persbureau Reuters. Subsidies maken de auto betaalbaar voor de Chinese consument, maar peperduur voor de overheid. Te duur, vindt Beijing.

De subsidies worden de komende jaren verlaagd, wat de autobedrijven voor de uitdaging stelt om zelf met een verkoopstrategie te komen. De hoop is dan dat al die investeringen niet leiden tot de volgende bubbel, maar tot innovaties en daarmee tot een goedkopere elektrische auto.

Er is blijkbaar een Chinese delegatie in Noorwegen (meer subsidies, meer EV's) en in Nederland (kost wel veel overheidsgeld) geweest ... ;)

rke zei:
Maar als men een auto zoals de Twizy wil maken maar dan met een bruikbare aktieradius en snelheid, mag dat niet.
Waar gaat dat mis dan? Ik kan me vaag herinneren dat zo'n Twizy als een soort driewieler gezien wordt. Maar wat komt het tekort ten opzichte van een 'normale' auto?

rke zei:
Als busje alleen voor vervoer van mensen/spullen (bijvoorbeeld een koeriersdienst) lijkt het mij een drama, om de zoveel uur de accu opladen/omwisselen.
Op de lange afstand bedoel je dan? In de stad zie ik steeds meer elektrische bezorgbusjes.

rke zei:
Misschien zelfs een elektrische motorfiets. Die kan in de schuur aan de reguliere 220 zodat ik geen ruzie met de buurman hoef te maken om de auto op te laden. Ik zou een extra accu kunnen kopen (betaalbaar ! )
Ik ben benieuwd of die nu een beetje door gaan breken. Een verhoudingsgewijs kleine accu hoeft inderdaad niet duur te zijn en het maakt thuisladen inderdaad voor meer mensen mogelijk. Maar ik kan me voorstellen dat het geluid voor veel motorrijders een erg belangrijk onderdeel is. Voor omwonenden is dat dan juist weer een voordeel. Hoewel, je hoort ze dan weer niet aankomen...

Dakloos zei:
rke zei:
Maar als men een auto zoals de Twizy wil maken maar dan met een bruikbare aktieradius en snelheid, mag dat niet.
Waar gaat dat mis dan? Ik kan me vaag herinneren dat zo'n Twizy als een soort driewieler gezien wordt. Maar wat komt het tekort ten opzichte van een 'normale' auto?
Snelheid en actieradius. 80 km/uur en 100 km max maken het een speelgoedje. Ik denk al aan opvoeren nog voor ik de sleutel heb.
rke zei:
Als busje alleen voor vervoer van mensen/spullen (bijvoorbeeld een koeriersdienst) lijkt het mij een drama, om de zoveel uur de accu opladen/omwisselen.
Op de lange afstand bedoel je dan? In de stad zie ik steeds meer elektrische bezorgbusjes.
Ja, op de lange afstand. Er zijn nog steeds veel mensen die 8 uur per dag werken.
rke zei:
Misschien zelfs een elektrische motorfiets. Die kan in de schuur aan de reguliere 220 zodat ik geen ruzie met de buurman hoef te maken om de auto op te laden. Ik zou een extra accu kunnen kopen (betaalbaar ! )
Ik ben benieuwd of die nu een beetje door gaan breken. Een verhoudingsgewijs kleine accu hoeft inderdaad niet duur te zijn en het maakt thuisladen inderdaad voor meer mensen mogelijk. Maar ik kan me voorstellen dat het geluid voor veel motorrijders een erg belangrijk onderdeel is. Voor omwonenden is dat dan juist weer een voordeel. Hoewel, je hoort ze dan weer niet aankomen...
De motor wordt gezien als recreatievoertuig. Men stelt eisen als snel, geluid, merk, behaalde successen en men is 'wat conservatief' .

Op de motorbeurs stond een handelaar met een Zero waarvan de ene accu oplaadde terwijl de beursgasten de andere accu buiten aan het leegrijden waren (try the bike). Het laden gebeurde gewoon met een verlengsnoer en het vervangen van de accu deed deze man even tussen twee rijders door. Afdekkapje, twee bouten en een dikke stekker.
Deze accu weegt enkele tientallen kilo's, geen honderden.

rke zei:
En dat is dezelfde accu als in de Leaf zit?
Maw: een accu rij ik leeg en de andere wordt thuis met het net en/of zonnepanelen opgeladen? Zodat ik 's avonds even de accu's omwissel en dan kan ik er weer dik 300 km tegenaan?

Natuurlijk niet.

Je komt thuis, besteedt een paar seconden aan het inpluggen van je auto en doet je ding (eten, relaxen, slapen). De volgende dag is je accu vol en besteed je nog minder seconden aan het uitpluggen van je auto.

Waarom zou je thuis willen hannesen met het wisselen van accupakketten? Dat kost je veel meer tijd/moeite dan simpelweg 's nachts opladen.

Dus alweer alleen maar leuk voor diegenen die op eigen terrein kunnen laden, en al geheel waardeloos voor de meerderheid die alleen openbaar kunnen parkeren.
Juist voor die laatste doelgroep zou het simpel accu wisselen de oplossing kunnen zijn.

Trouwens al wat bekend over de kosten waarvoor Nissan dat aanbiedt of is dat ook weer subsidie-afhankelijk?... want zoals gewoonlijk wordt daar namelijk weer niets over vermeld.

Het is hier geen Bootweek. ;)

Waarom eigenlijk niet gewoon permanent met een stroomkabel verbinden zo'n pont?

Dakloos zei:
Het is hier geen Bootweek. ;)

Waarom eigenlijk niet gewoon permanent met een stroomkabel verbinden zo'n pont?

Bij deze pont zou het kunnen: Drs. P: heen en weer

Stukje hieruit:

Ik breng de mensen heen, ik breng anderen weer terug
Mijn pont is als het ware ongeveer een soort van brug
En als de pont zo lang was als de breedte van de stroom
Dat kon hij blijven liggen, zei me laatst een econoom

Maar dat zou dan weer lastig zijn voor het rivierverkeer
Zodoende is de pont dus kort en gaat hij heen en weer.

;)

Ik vind de linkdumps altijd erg vermakelijk, en ik had het eigenlijk ook willen doen, maar aangezien volgens mij niemand de linkjes opent...

Anyhow, in Rusland is de verkoop van EV's enorm gestegen!
news.drom.ru zei:
De markt voor nieuwe elektrische voertuigen in Rusland groeit. In 2017 werden 95 van dergelijke voertuigen verkocht, wat 28,4% meer is dan een jaar eerder. Toen vonden de nieuwe eigenaars 74 elektrische auto's.

De leider van de Russische markt blijft het merk Tesla, met 62 nieuwe elektrische voertuigen van de 95 verkocht. Consumentenbelangen verschoven naar de zijkant van de Model X-crossovers (48 auto's), de Model S-sedan werd minder gekocht (14 eenheden).

Nog eens 29 elektrische voertuigen verkocht - hatchbacks Nissan Leaf. De overige auto's vielen in het aandeel van Renault Twizy (3 stuks) en Mitsubishi i-MiEV (1 stuk).

De meeste aankopen van elektrische voertuigen deden zich voor in de grootstedelijke regio. In Moskou kochten 40 auto's, 11 meer - in de buitenwijken. Volgende op de lijst is Primorsky Krai, waar 17 elektrische voertuigen werden verkocht, 7 in St. Petersburg, 4 in Khabarovsk en Krasnodar-regio's.

Aan het einde van 2017 stelde het RF-ministerie van Financiën voor om de eigenaars van elektrische voertuigen vrij te stellen van de transportbelasting . Het initiatief werd niet gesteund door de Doema

Читать полностью: https://news.drom.ru/58265.html

Daarnaast kan je op de site een poll invullen:
Wat weerhoudt je ervan om een ​​elektrische auto te kopen?
Eigenlijk wil ik een auto met ICE 77 (3%)
De keuze van modellen is te klein - alleen Tesla en Leaf 287 (12%)
Ik zie geen verdere voordelen bij deze acquisitie 106 (4%)
Prijzen zijn te hoog 945 (41%)
Geen geschikte infrastructuur 770 (34%)
Anders (schrijf in de reacties) 76 (3%)

En voor dat iedereen gaat roepen, "ja maar dat is Rusland, dat kan je niet met ons land vergelijken" dat is zeker waar, maar het laat (zeker in de poll) zien dat ook in Rusland hetzelfde wordt gedacht om vooral niet voor een EV te kiezen, de te hoge prijs en de bruikbaarheid (wat volgens mijn Russische kameraad wordt bedoelt met de "geen geschikte infrastructuur"-vertaling van Google

Ik vraag me echt serieus af wat het nut van al die linkjes dumpen is, Nobody in Particular..

Ik vind vergroening ook heel goed, als dat nu waterstof of elektrisch is, ik ben voorstander dat er meer en meer wordt gekeken naar schonere en betere auto's, en sommige artikelen zullen best boeiend zijn, maar door lukraak maar linkjes te dumpen en verder niets erbij te vermelden, denk ik niet dat er ooit maar iemand op je linkjes klikt

Quote uit het artikel:

Wel even wennen

Rijden met het e-Pedal is wel even wennen. Doordat de auto telkens flink afremt zodra je het gaspedaal los laat, lijkt het soms alsof je in een botsautootje zit. Niet alle passagiers zullen dat waarderen. Overigens heeft ook de elektrische BMW i3 al een dergelijk gaspedaal en hetzelfde geldt voor de nieuwe, elektrische Jaguar i-Pace die later dit jaar te koop zal zijn.

Ik zie het eerder als een verdere stap op weg naar de autonome auto, dan iets specifiek voor de EV.
Elke auto met (CVT-) automaat zou met dezelfde techniek kunnen worden uitgevoerd ... ;)

Pjötr zei:
Ik vraag me echt serieus af wat het nut van al die linkjes dumpen is, Nobody in Particular..

Ik vind vergroening ook heel goed, als dat nu waterstof of elektrisch is, ik ben voorstander dat er meer en meer wordt gekeken naar schonere en betere auto's, en sommige artikelen zullen best boeiend zijn, maar door lukraak maar linkjes te dumpen en verder niets erbij te vermelden, denk ik niet dat er ooit maar iemand op je linkjes klikt

De (eventuele) reacties van de plaatser zijn redelijk voorspelbaar.
Of we worden betiteld als toekomstvrezers, of we hebben er natuurlijk niets van begrepen ... ;)

Businessinsider.com: Steve Wozniak rants against Elon Musk and Tesla

Google vertaling:

'We rijden altijd de Chevy Bolt EV in plaats van de Tesla, elke dag'

Op de Money 20/20 conferentie in Las Vegas in oktober, zei Wozniak dat er "veel te veel hype was" rond Tesla en geprezen merken als Volvo en Audi. Maar in de Zweedse hoofdstad toonde hij zijn nieuwe stokpaardje: het elektrische voertuig de Chevy Bolt .

Wozniak prees het "fatsoenlijke bereik" en zei dat hij het GM-voertuig voor alles gebruikte, behalve langere reizen naar plaatsen als Kansas en Yellowstone wanneer hij en zijn vrouw hun Tesla besturen en het uitgebreide oplaadnetwerk van het bedrijf gebruiken.

Maar voor het dagelijks leven "rijden we altijd de Chevy Bolt EV in plaats van de Tesla, elke dag", zei Wozniak.

Een ander pareltje uit de gepassioneerde tirade van Wozniak was het verhaal van zijn eerste Tesla-bestelling: Wozniak en zijn vrouw hadden zes maanden gewacht om bovenop de wachtlijst voor een Tesla te komen in 2004, maar besloten om een Mercedes te kopen.

"Toen ik bovenaan de lijst stond," zei Wozniak, "kreeg ik een e-mail van Elon Musk die zei: 'Je bent geen echte jongen uit Silicon Valley.'"

Na dat mailtje is het blijkbaar niet meer goed gekomen tussen Steve Wozniak en Elon Musk ... ;)

Blackadder the 5th zei:

Quote uit het artikel:

Wel even wennen

Rijden met het e-Pedal is wel even wennen. Doordat de auto telkens flink afremt zodra je het gaspedaal los laat, lijkt het soms alsof je in een botsautootje zit. Niet alle passagiers zullen dat waarderen. Overigens heeft ook de elektrische BMW i3 al een dergelijk gaspedaal en hetzelfde geldt voor de nieuwe, elektrische Jaguar i-Pace die later dit jaar te koop zal zijn.

Ik zie het eerder als een verdere stap op weg naar de autonome auto, dan iets specifiek voor de EV.
Elke auto met (CVT-) automaat zou met dezelfde techniek kunnen worden uitgevoerd ... ;)
Dit is nu bij elke EV al zo; de e-Golf en Ioniq EV kan ook zonder rempedaal gereden worden, alleen de e-Golf kruipt als ie bijna stil staat, dus dan moet even de rem aangetikt worden. Ik vind het irritant: even je voet strekken en je zit met je neus op het stuur.

Terug
Bovenaan