Nobody in Particular
Net ingestapt
De Schaduw zei:Benieuwd hoeveel mensen die linkdumps nu werkelijk lezen.
Ik lees ze nooit.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
De Schaduw zei:Benieuwd hoeveel mensen die linkdumps nu werkelijk lezen.
Om de elektrische auto een kans op slagen te geven moeten we dringend een en ander veranderen. Ten eerste zal de groene stroomproductie snel opgedreven moeten worden. Het heeft weinig zin om met thermische centrales elektriciteit op te wekken die nodig is om de batterijen op te laden. Bovendien zullen elektrische auto’s kleiner en lichter moeten worden in vergelijking met het huidige wagenpark. Dat is goed voor het rijbereik. Daardoor moeten de batterijen minder vaak opgeladen worden en is er minder elektriciteit nodig. Alle auto’s vervangen door elektrische auto’s is niet realistisch. We zullen ook meer gebruik moeten maken van andere vervoersmiddelen zoals het openbaar vervoer of de fiets. Pas dan wordt de elektrische auto een realistische oplossing.
Blackadder the 5th zei:www.autobahn.eu: Stop met juichverhalen over accu's in elektrische auto's
www.autobahn.eu: BMW erkent dat zijn elektrische auto gefaald heeft
Lowtechmagazine.be: EV komt even ver als 100 jaar geleden ...
De elektrische auto: een valse oplossing?
Quote hieruit:
Om de elektrische auto een kans op slagen te geven moeten we dringend een en ander veranderen. Ten eerste zal de groene stroomproductie snel opgedreven moeten worden. Het heeft weinig zin om met thermische centrales elektriciteit op te wekken die nodig is om de batterijen op te laden. Bovendien zullen elektrische auto’s kleiner en lichter moeten worden in vergelijking met het huidige wagenpark. Dat is goed voor het rijbereik. Daardoor moeten de batterijen minder vaak opgeladen worden en is er minder elektriciteit nodig. Alle auto’s vervangen door elektrische auto’s is niet realistisch. We zullen ook meer gebruik moeten maken van andere vervoersmiddelen zoals het openbaar vervoer of de fiets. Pas dan wordt de elektrische auto een realistische oplossing.
Nobody in Particular zei:Het land met de meeste elektrische auto's wil ook in de elektrische luchtvaart voorop lopen
Je komt immers alleen vooruit door (ambitieuze) doelen na te streven, niet door altijd maar negatief te zijn.
Nobody in Particular zei:De Schaduw zei:Benieuwd hoeveel mensen die linkdumps nu werkelijk lezen.
Ik lees ze nooit.
Dus de elektrische auto is pas een realistische oplossing als we hem niet gaan gebruiken?Blackadder the 5th zei:Alle auto’s vervangen door elektrische auto’s is niet realistisch. We zullen ook meer gebruik moeten maken van andere vervoersmiddelen zoals het openbaar vervoer of de fiets. Pas dan wordt de elektrische auto een realistische oplossing.
Weinig? Ik vind eigenlijk dat er best veel ruimte wordt gelaten aan autofabrikanten. Enerzijds door de huidige vervuilende techniek nauwelijks tegen te gaan en anderzijds door genoegen te nemen met zoals jij het terecht noemt de 'plofauto-conversie'.rke zei:Verder optimaliseren van de elektrische auto zal binnen de wetgeving moeten gebeuren en die wetgeving geeft fabrikanten erg weinig ruimte.
Welke 'zware accubak' was dan een alternatief voor je huidige leasebak?rke zei:Netto heb ik (ik rij wat meer) dus de keuze uit een lomp zware accubak met weinig bijtelling en de belofte dat hij goed functioneert en een plofauto met veel bijtelling en een bewezen serviceapparaat.
Hoezo 'af en toe'?rke zei:Voor de mensen met een vrachtwagen, busje of een rijdende werkplaats is er eigenlijk alleen een alternatief als het voertuig af en toe in de stad gebruikt wordt.
De motorfiets?rke zei:Mijn keuze: Een elektrische auto komt pas voor de deur te staan als dat ding echt goedkoper is. Zo niet: doe dan maar plofauto, dan pak ik wel de fiets als dat kan.
Dakloos zei:Dus de elektrische auto is pas een realistische oplossing als we hem niet gaan gebruiken?Blackadder the 5th zei:Alle auto’s vervangen door elektrische auto’s is niet realistisch. We zullen ook meer gebruik moeten maken van andere vervoersmiddelen zoals het openbaar vervoer of de fiets. Pas dan wordt de elektrische auto een realistische oplossing.![]()
Dat het niet de enige oplossing is ben ik met je eens. Maar er zijn nu toch ook al genoeg mensen die er voor kiezen om de plofauto in die gevallen te laten staan? Ik zie niet in waarom de elektrische auto dan niet realistisch is als vervanging van 'de auto' zoals in de eerder aangehaalde post gesteld wordt.Blackadder the 5th zei:De elektrische auto is niet de enige oplossing voor het vervoersprobleem,
zeker niet op de korte afstand (naar de supermarkt/postkantoor)
of de lange afstand (op vakantie in een ver land).
Daar zijn genoeg alternatieven te bedenken die even effectief zijn en zelfs minder milieubelastend dan de EV ...
Dakloos zei:Dat het niet de enige oplossing is ben ik met je eens. Maar er zijn nu toch ook al genoeg mensen die er voor kiezen om de plofauto in die gevallen te laten staan? Ik zie niet in waarom de elektrische auto dan niet realistisch is als vervanging van 'de auto' zoals in de eerder aangehaalde post gesteld wordt.Blackadder the 5th zei:De elektrische auto is niet de enige oplossing voor het vervoersprobleem,
zeker niet op de korte afstand (naar de supermarkt/postkantoor)
of de lange afstand (op vakantie in een ver land).
Daar zijn genoeg alternatieven te bedenken die even effectief zijn en zelfs minder milieubelastend dan de EV ...
Om de elektrische auto een kans op slagen te geven moeten we dringend een en ander veranderen.
Ten eerste zal de groene stroomproductie snel opgedreven moeten worden. Het heeft weinig zin om met thermische centrales elektriciteit op te wekken die nodig is om de batterijen op te laden.
Bovendien zullen elektrische auto’s kleiner en lichter moeten worden in vergelijking met het huidige wagenpark. Dat is goed voor het rijbereik. Daardoor moeten de batterijen minder vaak opgeladen worden en is er minder elektriciteit nodig.
Alle auto’s vervangen door elektrische auto’s is niet realistisch. We zullen ook meer gebruik moeten maken van andere vervoersmiddelen zoals het openbaar vervoer of de fiets. Pas dan wordt de elektrische auto een realistische oplossing.
Nobody in Particular zei:
"De autonome elektrische auto wordt als deelauto zó goedkoop dat niemand nog een eigen auto zal willen''
De Schaduw zei:Benieuwd hoeveel mensen die linkdumps nu werkelijk lezen.
Maar als men een auto zoals de Twizy wil maken maar dan met een bruikbare aktieradius en snelheid, mag dat niet. Een motorfiets zal wel veel veiliger zijn, dat mag wel...Dakloos zei:Dus de elektrische auto is pas een realistische oplossing als we hem niet gaan gebruiken?Blackadder the 5th zei:Alle auto’s vervangen door elektrische auto’s is niet realistisch. We zullen ook meer gebruik moeten maken van andere vervoersmiddelen zoals het openbaar vervoer of de fiets. Pas dan wordt de elektrische auto een realistische oplossing.
Weinig? Ik vind eigenlijk dat er best veel ruimte wordt gelaten aan autofabrikanten. Enerzijds door de huidige vervuilende techniek nauwelijks tegen te gaan en anderzijds door genoegen te nemen met zoals jij het terecht noemt de 'plofauto-conversie'.rke zei:Verder optimaliseren van de elektrische auto zal binnen de wetgeving moeten gebeuren en die wetgeving geeft fabrikanten erg weinig ruimte.
Geen. Ik zou tot 2019 met de Leon hebben kunnen rijden als ik nog bij die toko zou werken. In 2014 was er nog geen reele EV kandidaat en ik heb er geen behoefte aan om als particulier een EV te kopen. Wat voor minder dan 10.000 euro te koop is, rijdt met een slakkegangetje tot de hoek van de straat en daar is de accu leeg - als er al een accu bij zit voor dat geld.Welke 'zware accubak' was dan een alternatief voor je huidige leasebak?rke zei:Netto heb ik (ik rij wat meer) dus de keuze uit een lomp zware accubak met weinig bijtelling en de belofte dat hij goed functioneert en een plofauto met veel bijtelling en een bewezen serviceapparaat.
Als je een voertuig gebruikt als een rijdende werkplaats binnen een stedelijk gebied, kan een EV geschikt zijn. Als busje alleen voor vervoer van mensen/spullen (bijvoorbeeld een koeriersdienst) lijkt het mij een drama, om de zoveel uur de accu opladen/omwisselen. Wat wel een groot voordeel is van EV is dat je het busje niet 'sloopt' met korte stukjes waarbij de motor niet warm wordt.Hoezo 'af en toe'?rke zei:Voor de mensen met een vrachtwagen, busje of een rijdende werkplaats is er eigenlijk alleen een alternatief als het voertuig af en toe in de stad gebruikt wordt.
Misschien zelfs een elektrische motorfiets. Die kan in de schuur aan de reguliere 220 zodat ik geen ruzie met de buurman hoef te maken om de auto op te laden. Ik zou een extra accu kunnen kopen (betaalbaar ! ) die overdag met zonnecellen opgeladen wordt, zodat ik de te verwachten prijsstijging van elektriciteit voor vervoer mooi kan omzeilen. En een (of meerdere) extra accu('s) is(zijn) ook handig als ik vakantietochtjes ga maken met zo'n ding...De motorfiets?rke zei:Mijn keuze: Een elektrische auto komt pas voor de deur te staan als dat ding echt goedkoper is. Zo niet: doe dan maar plofauto, dan pak ik wel de fiets als dat kan.
Nobody in Particular zei:
Riante subsidies
Eigenlijk moet de Chinese consument niet veel hebben van de elektrische auto – hij rijdt ’m alleen dankzij riante subsidies. De nieuwe Baojun E100 kost bijvoorbeeld 4.400 euro, maar zonder de overheidssteun ligt de prijs fors hoger: 11.625 euro.
In 2015 werd er 59 miljard yuan (7,5 miljard euro) uitgetrokken voor al die steun, tot 60.000 yuan (7.660 euro) per auto. In 2018 zou het totaal aan subsidies uitkomen op 83 miljard yuan (10,6 miljard euro), schat Cui Dongshu van de branche-organisatie voor personenauto’s in een bericht van persbureau Reuters. Subsidies maken de auto betaalbaar voor de Chinese consument, maar peperduur voor de overheid. Te duur, vindt Beijing.
De subsidies worden de komende jaren verlaagd, wat de autobedrijven voor de uitdaging stelt om zelf met een verkoopstrategie te komen. De hoop is dan dat al die investeringen niet leiden tot de volgende bubbel, maar tot innovaties en daarmee tot een goedkopere elektrische auto.
Waar gaat dat mis dan? Ik kan me vaag herinneren dat zo'n Twizy als een soort driewieler gezien wordt. Maar wat komt het tekort ten opzichte van een 'normale' auto?rke zei:Maar als men een auto zoals de Twizy wil maken maar dan met een bruikbare aktieradius en snelheid, mag dat niet.
Op de lange afstand bedoel je dan? In de stad zie ik steeds meer elektrische bezorgbusjes.rke zei:Als busje alleen voor vervoer van mensen/spullen (bijvoorbeeld een koeriersdienst) lijkt het mij een drama, om de zoveel uur de accu opladen/omwisselen.
Ik ben benieuwd of die nu een beetje door gaan breken. Een verhoudingsgewijs kleine accu hoeft inderdaad niet duur te zijn en het maakt thuisladen inderdaad voor meer mensen mogelijk. Maar ik kan me voorstellen dat het geluid voor veel motorrijders een erg belangrijk onderdeel is. Voor omwonenden is dat dan juist weer een voordeel. Hoewel, je hoort ze dan weer niet aankomen...rke zei:Misschien zelfs een elektrische motorfiets. Die kan in de schuur aan de reguliere 220 zodat ik geen ruzie met de buurman hoef te maken om de auto op te laden. Ik zou een extra accu kunnen kopen (betaalbaar ! )
Snelheid en actieradius. 80 km/uur en 100 km max maken het een speelgoedje. Ik denk al aan opvoeren nog voor ik de sleutel heb.Dakloos zei:Waar gaat dat mis dan? Ik kan me vaag herinneren dat zo'n Twizy als een soort driewieler gezien wordt. Maar wat komt het tekort ten opzichte van een 'normale' auto?rke zei:Maar als men een auto zoals de Twizy wil maken maar dan met een bruikbare aktieradius en snelheid, mag dat niet.
Ja, op de lange afstand. Er zijn nog steeds veel mensen die 8 uur per dag werken.Op de lange afstand bedoel je dan? In de stad zie ik steeds meer elektrische bezorgbusjes.rke zei:Als busje alleen voor vervoer van mensen/spullen (bijvoorbeeld een koeriersdienst) lijkt het mij een drama, om de zoveel uur de accu opladen/omwisselen.
De motor wordt gezien als recreatievoertuig. Men stelt eisen als snel, geluid, merk, behaalde successen en men is 'wat conservatief' .Ik ben benieuwd of die nu een beetje door gaan breken. Een verhoudingsgewijs kleine accu hoeft inderdaad niet duur te zijn en het maakt thuisladen inderdaad voor meer mensen mogelijk. Maar ik kan me voorstellen dat het geluid voor veel motorrijders een erg belangrijk onderdeel is. Voor omwonenden is dat dan juist weer een voordeel. Hoewel, je hoort ze dan weer niet aankomen...rke zei:Misschien zelfs een elektrische motorfiets. Die kan in de schuur aan de reguliere 220 zodat ik geen ruzie met de buurman hoef te maken om de auto op te laden. Ik zou een extra accu kunnen kopen (betaalbaar ! )
En dat is dezelfde accu als in de Leaf zit?Nobody in Particular zei:
rke zei:En dat is dezelfde accu als in de Leaf zit?
Maw: een accu rij ik leeg en de andere wordt thuis met het net en/of zonnepanelen opgeladen? Zodat ik 's avonds even de accu's omwissel en dan kan ik er weer dik 300 km tegenaan?
Nobody in Particular zei:
Dakloos zei:Het is hier geen Bootweek.
Waarom eigenlijk niet gewoon permanent met een stroomkabel verbinden zo'n pont?
Ik breng de mensen heen, ik breng anderen weer terug
Mijn pont is als het ware ongeveer een soort van brug
En als de pont zo lang was als de breedte van de stroom
Dat kon hij blijven liggen, zei me laatst een econoom
Maar dat zou dan weer lastig zijn voor het rivierverkeer
Zodoende is de pont dus kort en gaat hij heen en weer.
news.drom.ru zei:De markt voor nieuwe elektrische voertuigen in Rusland groeit. In 2017 werden 95 van dergelijke voertuigen verkocht, wat 28,4% meer is dan een jaar eerder. Toen vonden de nieuwe eigenaars 74 elektrische auto's.
De leider van de Russische markt blijft het merk Tesla, met 62 nieuwe elektrische voertuigen van de 95 verkocht. Consumentenbelangen verschoven naar de zijkant van de Model X-crossovers (48 auto's), de Model S-sedan werd minder gekocht (14 eenheden).
Nog eens 29 elektrische voertuigen verkocht - hatchbacks Nissan Leaf. De overige auto's vielen in het aandeel van Renault Twizy (3 stuks) en Mitsubishi i-MiEV (1 stuk).
De meeste aankopen van elektrische voertuigen deden zich voor in de grootstedelijke regio. In Moskou kochten 40 auto's, 11 meer - in de buitenwijken. Volgende op de lijst is Primorsky Krai, waar 17 elektrische voertuigen werden verkocht, 7 in St. Petersburg, 4 in Khabarovsk en Krasnodar-regio's.
Aan het einde van 2017 stelde het RF-ministerie van Financiën voor om de eigenaars van elektrische voertuigen vrij te stellen van de transportbelasting . Het initiatief werd niet gesteund door de Doema
Читать полностью: https://news.drom.ru/58265.html
Ik lees ze regelmatig!Pjötr zei:maar door lukraak maar linkjes te dumpen en verder niets erbij te vermelden, denk ik niet dat er ooit maar iemand op je linkjes klikt
Nobody in Particular zei:
Wel even wennen
Rijden met het e-Pedal is wel even wennen. Doordat de auto telkens flink afremt zodra je het gaspedaal los laat, lijkt het soms alsof je in een botsautootje zit. Niet alle passagiers zullen dat waarderen. Overigens heeft ook de elektrische BMW i3 al een dergelijk gaspedaal en hetzelfde geldt voor de nieuwe, elektrische Jaguar i-Pace die later dit jaar te koop zal zijn.
Pjötr zei:Ik vraag me echt serieus af wat het nut van al die linkjes dumpen is, Nobody in Particular..
Ik vind vergroening ook heel goed, als dat nu waterstof of elektrisch is, ik ben voorstander dat er meer en meer wordt gekeken naar schonere en betere auto's, en sommige artikelen zullen best boeiend zijn, maar door lukraak maar linkjes te dumpen en verder niets erbij te vermelden, denk ik niet dat er ooit maar iemand op je linkjes klikt
Blackadder the 5th zei:
'We rijden altijd de Chevy Bolt EV in plaats van de Tesla, elke dag'
Op de Money 20/20 conferentie in Las Vegas in oktober, zei Wozniak dat er "veel te veel hype was" rond Tesla en geprezen merken als Volvo en Audi. Maar in de Zweedse hoofdstad toonde hij zijn nieuwe stokpaardje: het elektrische voertuig de Chevy Bolt .
Wozniak prees het "fatsoenlijke bereik" en zei dat hij het GM-voertuig voor alles gebruikte, behalve langere reizen naar plaatsen als Kansas en Yellowstone wanneer hij en zijn vrouw hun Tesla besturen en het uitgebreide oplaadnetwerk van het bedrijf gebruiken.
Maar voor het dagelijks leven "rijden we altijd de Chevy Bolt EV in plaats van de Tesla, elke dag", zei Wozniak.
Een ander pareltje uit de gepassioneerde tirade van Wozniak was het verhaal van zijn eerste Tesla-bestelling: Wozniak en zijn vrouw hadden zes maanden gewacht om bovenop de wachtlijst voor een Tesla te komen in 2004, maar besloten om een Mercedes te kopen.
"Toen ik bovenaan de lijst stond," zei Wozniak, "kreeg ik een e-mail van Elon Musk die zei: 'Je bent geen echte jongen uit Silicon Valley.'"
Moderator
Dit is nu bij elke EV al zo; de e-Golf en Ioniq EV kan ook zonder rempedaal gereden worden, alleen de e-Golf kruipt als ie bijna stil staat, dus dan moet even de rem aangetikt worden. Ik vind het irritant: even je voet strekken en je zit met je neus op het stuur.Blackadder the 5th zei:Nobody in Particular zei:
Quote uit het artikel:
Wel even wennen
Rijden met het e-Pedal is wel even wennen. Doordat de auto telkens flink afremt zodra je het gaspedaal los laat, lijkt het soms alsof je in een botsautootje zit. Niet alle passagiers zullen dat waarderen. Overigens heeft ook de elektrische BMW i3 al een dergelijk gaspedaal en hetzelfde geldt voor de nieuwe, elektrische Jaguar i-Pace die later dit jaar te koop zal zijn.
Ik zie het eerder als een verdere stap op weg naar de autonome auto, dan iets specifiek voor de EV.
Elke auto met (CVT-) automaat zou met dezelfde techniek kunnen worden uitgevoerd ...![]()