HarmenA's Mercedes-Benz A45 AMG - Terug uit Engeland en Wales

Afgezien van een GT3 (RS) heb ik gewoon niet zoveel met het merk Porsche. Het zijn ongetwijfeld hele goede auto's, maar ze doen me verder niet zoveel.

Ik ook niet, integendeel, maar na de nodige ervaring met de middenmotor-modellen zie ik het merk en de auto's echt los van elkaar. Er zijn veel leuke auto's te koop, maar voor die gekke Boxster en Cayman is er gewoon geen alternatief.

Focus RS of Civic Type-R?
Voorwielaandrijving en minder vermogen dan de Mercedes, weinig kans. Sowieso vind ik de generaties die binnen budget liggen niet zo lekker op het netvlies liggen. De allerlaatste Civic Type-R vind ik gaaf, maar die is nog veels te duur.

Afgezien van een GT3 (RS) heb ik gewoon niet zoveel met het merk Porsche. Het zijn ongetwijfeld hele goede auto's, maar ze doen me verder niet zoveel.

Een 911 996 Carrera 4S vind ik wel gaaf, maar ben bang dat dat qua rijervaring en beleving toch tegenvalt en te oud aanvoelt.
porsche-911-3-6-coupe-carrera-4s.jpg
Een 996 rijdt wel erg goed hoor. Maar snap wat je bedoeld. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik de 968 echt een heel vermakelijke vond om te rijden. Porsche heeft dat echt goed voor elkaar. Alleen dat keiharde plastic in het interieur. Mwoah.

Zo'n folie zie ik vaker. Helaas wel vaak op de wat 'foutere' auto's maar in de juiste kleur wel gaaf om te zien.
Mag zo'n folie eigenlijk?

Een 911 996 Carrera 4S vind ik wel gaaf, maar ben bang dat dat qua rijervaring en beleving toch tegenvalt en te oud aanvoelt.
porsche-911-3-6-coupe-carrera-4s.jpg
Ik had deze ook gezien tijdens een rondje ‘zoeken voor de hobby’, maar voor iets meer heb je ook een 997.

Maar vwb de 997 wil je eigenlijk de 997.2 en dan wordt het prijsverschil al groter. Het M97 blok wil nog wel eens last hebben van het scoren van de cilinderboringen.

Daar zijn de meningen over verdeeld overigens en het levert wel een goede 15k euro korting op als je het wel aandurft.

De basis gelijk houden maar wisselen van kleur én een spoiler erbij?

Het bedrijf waar je een tijdje terug naar een C43 (zilveren) hebt gekeken heeft nu deze staan:

147464329

Inclusief monoproof folie op de voorruit.

De C43 AMG die daar te koop stond heb ik niet bekeken, dat was in Ruinerwold. Niet heel verrassend dat die nog steeds te koop trouwens. https://www.autowereld.nl/mercedes-...naar-dealer-onderhouden-38927015/details.html

De zwarte A45 is voor mij niet echt een upgrade, dan zou ik voor de facelift vanaf 2016 gaan. De Mercedes gaat volgende week eerst op tour naar Engeland en Wales en daarna verder met de zoektocht naar een leuke opvolger. :)

Laatst bewerkt:
Nee, want je kan geen oogcontact maken met de berijder, door de voorruit. Het zal ook niet voldoende lichtdoorlatend zijn.
De mogelijkheid om oogcontact te kunnen maken staat voor zover ik weet nergens in de wet. Als je de juiste folie gebruikt die i.c.m. de standaard tint van de voorruit boven de 55% lichtdoorlatendheid blijft, zie ik niet waarom zulke kameleonfolie verboden zou zijn.

Dat
Nee, want je kan geen oogcontact maken met de berijder, door de voorruit. Het zal ook niet voldoende lichtdoorlatend zijn.

Wordt helaas niet op gehandhaafd, naar mijn indruk.
Dat treft!
Met de meeste gasten die folie gebruiken wil je ook geen oogcontact hebben :ROFLMAO:
Tenzij de een halfje wit wil natuurlijk…

• Haha
Waarderingen: Blox
^^ de populatie aan volk dat van die folie gebruik maakt is wel groter geworden hoor.

De ZZP'er in de bouw die een Sprinter met AMG grille bij elkaar gebeund heeft is daar ook vaak van voorzien, wat ik zo her en der tegenkom.

De mogelijkheid om oogcontact te kunnen maken staat voor zover ik weet nergens in de wet.

Nee, niet zo expliciet maar er is natuurlijk wel een reden dat zgn. privacyglass nooit op een voorruit danwel de ruiten van de voorportieren te vinden zijn bij een af-fabriek geleverde auto.

Maar goed, kennelijk is het toegestaan. Weer zo'n dingetje dat regeltechnisch dan misschien okay is.. maar in de praktijk gewoon een spiegel blijkt te zijn dat handig is voor het ontlopen van zaakjes.

Oh dacht dat het een optie was want zie het idd vaak bij typische uitvoeringen (en mensen..) :censored: Net als een pano-dak open..

Gasten met zo’n folietje en idd dakraam open op de snelweg (ik vind dat zelf echt herrie) zijn altijd dezelfde en rijden bijna allemaal opgefokt.

Zeker wel, sterker nog ik heb m zelf ook altijd open waar kan.

Maar het is de combo van iemand die z’n dakraam open laat staan op de snelweg en zo’n folietje , bijna altijd een R, AMG of RS (of wannabee) met pops & bangs en veel rondjes rijden door de stad :D

Ik vind die kameleon folie stiekem wel gaaf. Open dak is nu ook al fout? Dus ik moet aan cabrio check.

Terug uit Engeland en Wales. Voor alle auto gerelateerde foto's zie deze auto vakantie foto's.

Via Calais-Dover zijn we naar een kennis in Colchester gereden. De volgende dag via Silverstone circuit naar Birmingham. De dag erna was Wales aan de beurt via Harlech Castle en Snowdonia naar Aberystwyth. Daarna via de Cotswolds naar Stonehenge, om na onze laatste overnachting onder Brands Hatch circuit weer terug te rijden. :)

De Mercedes heeft zich formidabel gedragen en was een fijne metgezel over de snelwegen en de vele kronkelwegen in Engeland en Wales. In vijf dagen tijd hebben we meer dan 1300 kilometer gereden in alleen Engeland en Wales. :D
Ik heb niet heel veel bijzondere foto's gemaakt met de Mercedes erop of de wegen waar we overheen reden, maar mooi was het.
IMG-20250513-132645513-HDR.jpg

IMG-20250513-084430197-HDR.jpg

IMG-20250515-183018482-HDR.jpg

IMG-20250514-130113630-HDR-2.jpg

IMG-20250516-112727997-HDR.jpg

Laatst bewerkt:
Ik weet niet of ik zo'n Purosangue nu al eens in het wild gespot heb, maar wat ziet die er klein uit naast jouw A-klasse. In mijn hoofd was die toch een stuk groter.

Met al je kilometers geen motorlampjes meer gehad?

Ik weet niet of ik zo'n Purosangue nu al eens in het wild gespot heb, maar wat ziet die er klein uit naast jouw A-klasse. In mijn hoofd was die toch een stuk groter.

Met al je kilometers geen motorlampjes meer gehad?
Komt door de verhoudingen op de foto dat de Purosangue er klein uit ziet. Met bijna 5 meter is die toch een kleine 70 centimeter langer dan de Mercedes, en ook nog 15 centimeter hoger en meer dan 20 centimeter breder.

Geen motorlampje meer inderdaad, geen versnelling verkeerd gedaan en ook niets raars te horen of zien, dus fingers crossed voor de APK 20 juni. :D

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan