HarmenA's Mercedes-Benz A45 AMG - Terug uit Engeland en Wales

Ho ho, een beetje rustig aan hier hè. ;)

Een C55 AMG is nog steeds gaaf. Als soort van ultieme cruiser met veel vermogen, dat reed toch ook wel heerlijk. De houten inleg en handmatige bediende airco weerhouden mij "gelukkig" van een tripje naar Drenthe
mercedes-benz-c-klasse-c55-amg-v8-aut-navi-leer-schuif-kantel-dak-youngtimer-topstaat.jpg

mercedes-benz-c-klasse-c55-amg-v8-aut-navi-leer-schuif-kantel-dak-youngtimer.jpg

Laatst bewerkt:
Lol. Ik vind onderhoud ook niet erg en ergens geeft preventief onderhoud ook een lekker gevoel. Dat je er bewust voor kiest.

Naadje is natuurlijk hoe zwaarder de auto en hoe meer opties, hoe ellendiger het wordt. Dat heerlijke vermogen met veel comfort in moderne autos komt tegen een prijs.

In de tijd dat ik bij de Opel dealer werkte kwam de Insignia ( A ) net uit. er was 1 exemplaar in de lease die had altijd wel wat. elektrische storingen vanaf dag 1, motorische dingen. Echt een typisch maandagmorgen model. alle inspanningen ten spijt, het bleef een drama. Terwijl andere auto's, zelfde motor, zelfde bouwjaar met gemak 2 ton reden met alleen standaard onderhoud. Kunt altijd pech hebben, zelfs met jonge auto's
Dat moet bijna de auto van een collega zijn geweest... Die stond minimaal 1x per week met pech met haar Opel...

Dat moet bijna de auto van een collega zijn geweest... Die stond minimaal 1x per week met pech met haar Opel...

ja pech kun je hebben. Was een hele mooie donkerrode tourer met beige leer en 2.0T. Toen hij op ski vakantie 's ochtends bij zijn auto kwam en om onverklaarbare reden alle ramen open stonden was voor hem de maat vol. Leasemaatschappij kon weinig betekenen en de importeur deed helaas ook weinig voor meneer. Wij als dealer toen vol in gesprek met de fabriek om het probleem op te lossen. Terwijl anderen zo een 2 / 3 ton reden zonder problemen.

vergelijkbare verhalen ken ik ook van een VW en mercedes.

maar zolang het incidenteel is, en je hebt verder een fijne auto en er is eens wat stuk wat vervangen moet worden. Hoort er bij :)

Ombouw van handbediende naar automatische klimaatregeling zou best eens kunnen tegenvallen, de laatste heeft een aantal interieursensoren die bij de standaarduitvoering waarschijnlijk ontbreken.

Ombouw van handbediende naar automatische klimaatregeling zou best eens kunnen tegenvallen, de laatste heeft een aantal interieursensoren die bij de standaarduitvoering waarschijnlijk ontbreken.

Toch heeft ie al gescheiden temperatuurregeling. Dus ik dacht ook.. misschien wel te doen áls je het echt wilt. Maar.. eenzelfde vraag was er al in 2012 (bij een E-klasse) en het is misschien wel mee te pakken áls je ooit, om een andere dringende reden, áchter het dashboard van de auto moet zijn. ;)

Je haalt toch al het halve dashboard uit elkaar met het vervangen van alle sierdelen, dus dit is dan relatief gezien een kleine stap. Maar ik snap het volledig dat je zoiets niet wilt doen. Even doorzoeken naar een variant die alles al heeft is wel wat makkelijker.

Ben ik nu de enige die die airco niet boeit? Er is een auto functie volgens de foto en ook bij een "digitale" moet je ook op een knopje drukken voor warmer / kouder. Maar dan heb je natuurlijk wel een schermpje met de temperatuur ipv een knop :ROFLMAO: . Hier moet aan de knop gedraaid worden, oei oei oei.

Nee hoor, ik ben het wel met je eens. Ik vind dit bedieningspaneel helemaal niet storend zo hoor, dat zie je wel eens veel slechter. Zelf een handbediende airco zou ik mij niet aan storen denk ik. Deze Benz is trouwens wel mooi oud geworden zeg, en ja ik word ook oud! Want tja, ik vind steeds vaker nieuwere, modernere modellen geen verbetering t.o.v. huidige of oudere modellen.

En ja, er zijn ook vast OEM-onderdelen van Mercedes die (gedeeltelijk) in China gemaakt worden.
Zeker, zoals de clips die je interieur op zijn plaats houden. Maar je kunt natuurlijk exact dezelfde clips ook bij de Mercedes dealer halen voor 10x de prijs als je daar blij van wordt ;)

Dus, of je koopt de clips voordat ze afbreken, of als ze breken en morgen leveren of 2 weken rondrijden met een open interieur?

Bij dit soort clips is de vraag niet óf ze afbreken maar meer hoeveel er afbreken. Wij hadden destijds hier gewoon bakken vol van staan in de werkplaats. Ironisch genoeg is het ook zo dat hoe onvoorzichtiger je doet, hoe minder clips je doorgaans sloopt.

Ben ik nu de enige die die airco niet boeit? Er is een auto functie volgens de foto en ook bij een "digitale" moet je ook op een knopje drukken voor warmer / kouder. Maar dan heb je natuurlijk wel een schermpje met de temperatuur ipv een knop :ROFLMAO: . Hier moet aan de knop gedraaid worden, oei oei oei.
Het is meer dat ik de "handmatige" airco er ouderwets en goedkoper uit vind zien, zeker in combinatie met de houten inleg. Dit:
mercedes-benz-c-klasse-c55-amg-v8-aut-navi-leer-schuif-kantel-dak-youngtimer.jpg

Versus:
122148176.jpg

Ook toevallig..
mercedes-benz-c-klasse-amg-55-btw-auto-fiscale-waarde-euro-12-000-euro-33-016-53-ex-b-t-w-dealer-auto-dealer-auto.jpg

Mercedes-benz C55 AMG

Laatst bewerkt:
Wat is dit model, qua exterieur een tijdloze auto. Vind hem echt heel erg mooi. Vind deze wat behouden amg styling ook mooi.

Lijkt qua vorm hetzelfde, dus achteraf inbouwen zou moeten kunnen…
Maar ja, dan de bedrading nog…
Ik weet van mezelf dat ik dat toch niet ga doen. Voor mij is OEM ook dat het er origineel op besteld en gemonteerd is en je het niet later gaat "upgraden". Ik vind juist de zoektocht ook mooi om een auto zo uitgevoerd te vinden zoals die ooit van de band gerold is. :)

Smaken verschillen, ik vind juist de handmatige aircoknoppen veel mooier dan het knoppenpaneel van de automatische airco, en houtinleg in een W203 beter passen dan alu inleg.

Vind het niet storend. Het is hoe dan ook een wat oude auto inmiddels. Bij een 5/10-jarige auto zou het mij wel storen. Wel nog altijd een schitterende auto en zoveel mooier dan zijn opvolger. Echt een hele mooie chique/sportieve designtaal destijds en nu nog.

Helemaal eens - mooi klassiek zo, a la Benz.
Mijn AR 159SW had in 2009 dual climate, digitaal schermpje en dat ziet er nu dus compleet belachelijk uit. Dat van die Mercedes is tijdloos en wellicht betrouwbaarder.
De Citroën C4GP Exclusive die ik in 2008 had als aanloopauto had, kwam met 4 zone airco en vreselijk lelijke geel/amber kleurige schermpjes achterin om die te bedienen. Wel een fijne auto, luchtvering achter, yeah!

Best goed adres, zeker hoor. Genemuiden, het rijkste stukje Nederland! Hard werkend en godvrezend

Koster en Hogeslag mooi bedrijf hoor! Je weet niet wat je ziet als je daar binnen komt.
Ferrari 's/Porsche/Lambo etc etc duurste van het duurste.
Genemuiden zit idd veel geld!
Kwam er vroeger vaak, mijn interieur/leder mannetje zat er altijd.

Die heb je toch al gehad een blauwe maandag?
Klopt inderdaad.
Inderdaad! Was echt een leuk oud nostalgisch pandje. Zo jammer dat ze daar weg zijn gegaan.
Maar commercieel gezien zitten ze nu natuurlijk stukken beter.
Als we het over Bentons hebben, wat ik hoorde sturen ze de bekleding naar Singapore om te laten maken. Blijkbaar kan het uit en de kwaliteit zal goed zijn, maar ik vond het wel bijzonder om te horen.

Laatst bewerkt:
Gistermiddag wezen kijken bij Autobedrijf Luth-Tangenberg Subaru in Hardenberg. Al wel eens eerder geweest, echte petrolheads en liefhebbers en dit keer stonden er veel gave Subaru's. Ik heb een zwak voor de WRX STI hatchback en nu stond er een donkerblauwe. Echt een heel mooi exemplaar en ook een stukje in mogen rijden.
IMG-20250404-142201889.jpg

IMG-20250404-142532695.jpg

IMG-20250404-151111579-HDR.jpg

IMG-20250404-151124905-HDR.jpg

Rijdt toch weer heel anders dan de Mercedes, handgeschakeld ook weer eens leuk en die boxermotor is verslavend. Het voelt qua sturen, wegligging en remmen wel als een stap terug en ik denk niet dat het de opvolger gaat worden, maar een leuke ervaring was het wel in ieder geval. :)

Laatst bewerkt:
Alle "concurrentie" legt het af tegen de Mercedes. Heerlijk zo'n vijfcilinder in het vooronder van de RS3, maar de Mercedes blijft voor mij toch superieur in rijgedrag, stuurgevoel, wegligging en het algehele gevoel dat je met iets bijzonders onderweg bent.
IMG-20250412-144647818-HDR.jpg

IMG-20250412-144700958-HDR.jpg

IMG-20250412-144712375-HDR.jpg

Zo langzamerhand bekruipt me het gevoel dat ik alleen nog tevreden kan worden gesteld met lekkers uit Stuttgart of München. :D

Wel een erg fraaie omgeving bij Soest om te rijden en al het moois kwam vandaag ook uit de garages. Veel Porsches, MG's, Alpine, noem maar op. :)

Laatst bewerkt:
Goh, zie ik nu pas de foto's van de WRX uit mijn woonplaats; mooie zaak is dat hé?

Mocht je nog weer een keer van plan zijn deze kant op te komen; altijd welkom voor een bakkie + banden schoppen;)

@Z4 coupe is wel érg gaaf...tenminste, qua looks.

Al die opties, misschien toch nog eens met een frisse blik naar de Cayman kijken...

Al die opties, misschien toch nog eens met een frisse blik naar de Cayman kijken...
Afgezien van een GT3 (RS) heb ik gewoon niet zoveel met het merk Porsche. Het zijn ongetwijfeld hele goede auto's, maar ze doen me verder niet zoveel.

Een 911 996 Carrera 4S vind ik wel gaaf, maar ben bang dat dat qua rijervaring en beleving toch tegenvalt en te oud aanvoelt.
porsche-911-3-6-coupe-carrera-4s.jpg

Laatst bewerkt:
zo'n 911 is wel heel gaaf, maar zou een 911 van deze leeftijd lekker als 2e hobby auto er bij houden. En uiteraard totaal anders dan een A45 en alle concurrenten daarvan.

zag van het weekend nog wel deze generatie 2 serie. Misschien niet moeders mooiste , maar zeker bijzonder en uniek. M240i

Terug
Bovenaan