Fransrijderstopic 30: 2014 - 2019 vous passez par ce que nous faisions au cours des 5 dernières années

FLYING DUCKMAN zei:
XM is mooi inderdaad, leuk want ze worden zeldzaam!

320 is nog minder klassiek dan mijn Saab het is...

Heb jij nog een SAAB dan?:p

Verhip; een Franceling!

maxresdefault.jpg

Renault 30.
Stond er vorige maand 1 te koop op Interclassics. Blijf ik nog steeds enorm fan van!
Vroeger als kind ooit een de bumpers mogen oppoetsen van zo’n wagen.

ENTE zei:
FLYING DUCKMAN zei:
XM is mooi inderdaad, leuk want ze worden zeldzaam!

320 is nog minder klassiek dan mijn Saab het is...

Heb jij nog een SAAB dan?:p

Verhip; een Franceling!

Renault 30.
Stond er vorige maand 1 te koop op Interclassics. Blijf ik nog steeds enorm fan van!
Vroeger als kind ooit een de bumpers mogen oppoetsen van zo’n wagen.

Een hele echte, laatste bouwjaar voordat GM de boel overnam! ;-)
Die op de interclassics was erg mooi inderdaad!

ENTE zei:
Dat was in 1990? Dus je hebt er 1 uit 1989?
Ja, dan heb je echt een klassieker:)

Klopt en klopt! ;-)

Maar dit is Fransrijders topic, dus ik moet dringend foto's maken van onze DS, de laatste tijd te druk met familie zaken (minder) en rally's om foto's te maken.

Ondertussen na 1200 km heeft er een baksteun het loodje gelegd.
straks maar ff krik onder het blok en de accu eruit en vv
schakelaar voor lampverstelling losgetrokken op de hoogste stand die is ook stuk
Maar rijd nog steeds en dat voor nog geen 240 euro.
En zuinig ook nog
Alle blanke lak is er bijna af binnenkort in de garage maar even overrollen in legergroen. (feldjagerstyle )
Speakers achter zijn al vervangen nadat ik het gekraak zat was nu voor nog
En langzaam aan het gevaarte ombouwen als minicamper
De bak zit erin alleen nog antraciet verven.
Gordijnen worden eind maart gemaakt
Nu eerst maar eens foto,s

Er is een hele mooie Fransoos in de maak...

peugeot-508-achterkant.jpg

peugeot-508-achterkant-2018-lek.jpg

De nieuwe 508 lijkt een soort 4-deurs coupé te worden met frameloze portierruiten. Volgende week zal ie onthuld worden, maar dit ziet er heel goed uit!

Hm, gematigd enthousiast bij het zien van deze achterkant. Maar de foto is dan ook heel summier. Moest wel gelijk denken aan deze jaren '90 achterkant:

m1fyhejbs383.jpg

Afgelopen weekend even lekker bezig geweest met de 106 Electric.
Buitenspiegeltje vervangen, twee frisse Michelins achterop, wieldopjes gevonden en geplaatst en wat schoonmaakwerk.

Het beestje wou echter ook niet meer goed laden. En dat is toch wel vrij essentieel... Ik zat al een beetje in de rats want ik zag al rotte accucellen voor me enzo maar gelukkig viel het vooralsnog mee.
Wat blijkt is dat de normale 12V accu constant bijgeladen wordt vanuit de aandrijfaccu's wanneer ze een te lage spanning dreigt te krijgen.
De 12v was al van 2007 en zat gaf net aan 12,1v aan. Voor een paar tientjes een nieuwe gehaald en het laadprogramma even gereset en hij gaat weer als een malle.

Het liefst wil ik de 'lexus-look' achterlichten nog vervangen door de originele maar de bedrading is wat door elkaar gehusseld.
Gelukkig is de draadboom aan de kant van de auto nog wel origineel maar het is even uitvogelen welk draadje nu op welke pin hoort om de originele lichtunits weer werkend te krijgen.
Of heeft iemand toevallig een foto van de stekkers l+r zodat ik goed de draadkleuren kan onderscheiden? Helaas is de originele Peugeot documentatie daar niet echt helder over en komt het op doormeten aan.

Voor eind maart de APK.
Hopelijk gaat hij er weer makkelijk doorheen want het is naar het schijnt momenteel de enige 106E op NL kenteken met een geldige keuring. :cool:

Daarna een keer goed poetsen en dan lekker wat rijden. Ik ben benieuwd.

Hier maar even bezig geweest. Bij 145 km op de teller sloeg de dynamo wat vast en klapte de poulie uit mekaar.
nog 13 km doorgereden alle stukjes poulie her en der weggevist onder de kap.
meteen voor nog geen20 euro een nieuwe jas gegeven
SCE by herman meer, on Flickr

SC by herman meer, on Flickr

SCEN by herman meer, on Flickr

Hahaha... je bent pas echt oud aan het worden als auto’s die ik nieuw uit de verpakking had worden overgerold met grijze matte verf;)

haha leuke actie!

Iets dergelijks toen ook met mijn eerste auto gedaan, een Visa. Daar zat wat roest op (joh!) en dus plamuren en overspuiten, maar ja zoveel geld had ik niet, dus de kleur wit kwam niet helemaal overeen. Dus uiteindelijk voor weinig geld, want de verf was in de opruiming de hele auto overgespoten en voorzien van viper striping :)

Dus ja snap het helemaal en houdt je lekker een dag bezig, hoewel menigeen hoofdschuddend naar je zou hebben staan kijken denk ik!

Ente> ouwe lul, de opa op dit forum ondertussen :p:LOL::):cool:

peugeot-106-1-6-rallye-1-6-rallye.jpg

Afgelopen week weer ‘ bijna Fransrijder ‘ geweest. Bovenstaande Rallye keek mij heel verliefd aan. De liefde was helaas niet wederzijds...
Iets met veel plamuur en veel nicotine.

Net als bij een dame ben ik daar niet zo’n fan van!

Volgens mij ben ik ouder dan ENTE... :(

Overigens ben ik wel bezweken voor een dame die mij verliefd aan keek. Op 19 april mag ik deze oosterse schone tot mijn rechtmatige eigendom rekenen.

29750197_1587105334721355_5795366217230100873_o.jpg

30171980_1587105338054688_3342154991570012454_o.jpg

WOF :LOL:

Nice ride WOF. Let's hit the road with Wings of Freedom.
VFR is lekker fietsie.

@ENTE, die 106 lonkte ook al naar mij. :T
Kilometerstand was erg aantrekkelijk maar kennelijk is het gewoon een sletje dan.

En daarnaast, ik heb al een 106. :cool:
Vorige week een verse APK gekregen (als enige in NL lijkt het) na wat kleine klusjes.
Nu nog die 'Lexus-look' achterlichten er af en een goede poetsbeurt.
Kon het niet laten om hem vrijdag even mee te nemen naar het werk en te parkeren tussen al het moderne elektrogeweld.

IMG_3259_zps941p8dne.jpg

Gilletti zei:
Nice ride WOF. Let's hit the road with Wings of Freedom.
VFR is lekker fietsie.

@ENTE, die 106 lonkte ook al naar mij. :T
Kilometerstand was erg aantrekkelijk maar kennelijk is het gewoon een sletje dan.

Vorige week een verse APK gekregen (als enige in NL lijkt het) na wat kleine klusjes.
Kon het niet laten om hem vrijdag even mee te nemen naar het werk en te parkeren tussen al het moderne elektrogeweld.

IMG_3259_zps941p8dne.jpg

Mooie Rode WOF!

Toch wel lachen gewoon met een 106 Eleqtrique!

Ondertussen ben ik een leuk feestje aan het organiseren, 70 jaar 2CV op het concours d'elegance op het Loo. Zo'n kleine 10 2CV's probeer ik te verzamelen. Ik krijg alle ruimte van de organisatie, dus gaat leuk worden!

Gilletti zei:
(..)

(..)

(y)

FLYING DUCKMAN zei:
Ondertussen ben ik een leuk feestje aan het organiseren, 70 jaar 2CV op het concours d'elegance op het Loo. Zo'n kleine 10 2CV's probeer ik te verzamelen. Ik krijg alle ruimte van de organisatie, dus gaat leuk worden!

Leuk! Dit jaar maar weer eens kijken. Het lijkt steeds breder te worden en dat vind ik mooi.
De Peugeot clubs zijn in samenwerking met PeuNL (of eigenlijk andersom) ook bezig met aanwezigheid aldaar.

Ik zie trouwens dat ook een andere 106 Electric eind maart ook weer een verse APK heeft gekregen.
Mijn exclusiviteit is dus met 50% gedaald. :T :D

Gilletti zei:
FLYING DUCKMAN zei:

Leuk! Dit jaar maar weer eens kijken. Het lijkt steeds breder te worden en dat vind ik mooi.
De Peugeot clubs zijn in samenwerking met PeuNL (of eigenlijk andersom) ook bezig met aanwezigheid aldaar.

Ja ik heb wat gehoord inderdaad, verbreding is ook goed voor het evenement, het gaat echt niet alleen om de concours auto's, maar ook zeker ook om alles daaromheen. Het is gewoon een heel leuk autofeest en dat mag best breed zijn! En leuk is dat er ook steeds meer mensen moeite doen zich leuk te kleden, period correct, zoals het op Goodwood ook veel gedaan wordt. Echt ontzettend leuk om te zien en mee te maken

Mooi WOF! Heb geen motorrijbewijs, zou denkelijk mijn dood worden.
@Gilletti: Heerlijk, heel stoer, en gefeliciteerd met je apk.
De 605 heb ik inmiddels geschorst, hij is heel moegestreden inmiddels, met 301000 kilometers op de klok.
Heb een ander subframe inmiddels, en 1 , jawel 1!! achterveer. Ik zoek nog een schokbreker linksvoor , een fuseekogel linksvoor denk ik dat het is, en een goede 2e achterveer.

Jullie begrijpen hieruit waarschijnlijk wel dat ik er toch nog geen afscheid van wil nemen. Een 605 is momenteel vrijwel even zeldzaam als een 505, en ik heb toch een winterauto nodig. De Solara gaat eind april weer de weg op.
Groeten vanuit Aruba.

BleuZ NL zei:
Enorm leuk, zo'n 106 Electrique! :D Daar zal menig Tesla-rijder wel raar van opkijken aan de laadpaal, niet?

Ik heb geen pasje voor openbare palen, maar de verbaasde gezichten en opmerkingen op mijn werk zijn ook al vermakelijk. :)

Overigens zag ik net de de ex van ENTE (en Dens?) weer eens te koop staat.

Gilletti zei:
Overigens zag ik net de de ex van ENTE (en Dens?) weer eens te koop staat.

Rusteloze ziel...blijft een knappe wagen in een fantastische kleur!

Oppervlakkige roest? Hmm, d’r zat geen enkel plekje aan in mijn tijd. Maar dat is alweer een poosje geleden. De tand des tijds zal er uiteindelijk wel vat op krijgen.

Over 404's gesproken, Henk, heb jij er nog 1? Ik zoek er nog 1 voor een artikel!

Kans trouwens dat er weer een andere Franzoos in huize Duckman gaat komen!
De Saab staat te koop en ben aan het kijken naar een C3. Die is dan voor mij naast de DS3 en de 2CV

FLYING DUCKMAN zei:
Over 404's gesproken, Henk, heb jij er nog 1? Ik zoek er nog 1 voor een artikel!

Zeker heb ik die. En anders weet ik nog genoeg andere.
Laat maar weten wat de plannen zijn, je weet me te vinden.

Heb je nog alternatieven in overweging behalve (weer) een C3?

Eerst de Saab maar eens verkopen hoor. Het is een hele mooie auto, hangt ook een prijs aan en ik weet dat je daar dan geduld voor moet hebben. Tot die tijd geniet ik er gewoon van.

Nog een tweede DS3 zie ik niet zitten, DS4 vind ik erg mooi, net als de RC Z maar die zijn echt te duur voor mij helaas.
Feit is dat ik wel een maximaal 10 jaar oude auto wil hebben hierna, dus de keuze is niet reuze zeg maar.

C3 staat wel bovenaan.
208 vind ik ook nog wel mooi, maar zitten ook nog aan de prijs.

C4 misschien, maar liever de versie vanaf 2010, maar die zijn wat oudbolliger.
308 vind ik helemaal niets.

Renault, hmmmm tja, Twingo RS staat nog wel op m'n lijstje, maar moet eens bij mijn moeder de Twingo testen hoeveel ruimte dat ding werkelijk heeft ;-)

Maar hoor ook graag suggesties hoor!

Henk ik neem nog even contact met je op!

Twingo-II heeft mijn eega tegenwoordig als bedrijfsauto.
Best een lekker no-nonsense wagentje maar de stoel kan beperkt naar achteren waardoor ik met mijn onderbeen tegen de middenconsole aan kom.
Als je een Renault overweegt zou ik richting een luxe Clio gaan van het vorige type.

Of toch een keer die Alfa MiTo?

Maximaal 10 jaar?
Ik zou een knappe 1 serie kopen...De laatste met achterwielaandrijving! En dan liefst eentje met 6 cyl....
Dat Franse spul van max 10 jaar oud is over het algemeen prut. 308, Megane, Laguna...ik kan ‘t weten.:T

Rij overigens nu al bijna 25.000km probleemloos in m’n Tsjech. Het kan dus wel!

Terug
Bovenaan