Fransrijderstopic 30: 2014 - 2019 vous passez par ce que nous faisions au cours des 5 dernières années

ENTE zei:
@Gilletti: van die Bimmer geen foto’s hier?:T

Nee, geen foto's. :T
Nou vooruit, eentje dan.

KVUE1rQIQy2IKEvJNqtbw_zps5p9bck6y.jpg

Gilletti zei:
Voor de liefhebbers even wat plaatjes van mijn recent verworven 'Classic Electric'.

IMG_3177_zpsht0gzexd.jpg

IMG_3176_zps5pzmpgzl.jpg

Staat die nou te koop of zie ik dat verkeerd?
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/peugeot/m1308334222-peugeot-106-electric-1998-wit.html?c=df2f21f683612b45d62c413c0ca719df&previousPage=lr

Ja, goed gezien.
Lol van gehad maar ik kan door beperkte mogelijkheden van de auto en van mijzelf (ruimte, Euro's) niet alles houden.
Vandaar een poging tot verkoop maar geen noodzaak.

Even naar Tergnier geweest vandaag..
43233357894_bcfd1db312_c.jpg

43952011601_98a6c66243_c.jpg

Leverde nog leuke plaatjes op ook.

En gewoon nog even getankt in Zwijndrecht a Euro 0,399 / Ltr. Heel prettig tanken dus.:T

Ik hoorde vandaag dat de voorzitter van de 406 coupe-club zijn phase I 3.0 V6 van de hand heeft gedaan. Mijn neefje is de nieuwe eigenaar. Aardig vervoersmiddel als eerste auto voor een 18-jarige... o_O.

Groot gelijk, jouw neef. Niks zo'n basis 2 liter, gewoon direct de dikste versie. (y)

Vermoedelijk nog weinig andere, vaste, lasten.. op die leeftijd heb je nog de vrijheid om zo goed als al je centen aan zo'n auto te kunnen besteden. :D

Klopt hoor, hij woont nog thuis en de auto staat op eigen afgesloten terrein. Hij heeft het goed bekeken. Nu z'n rijbewijs nog.

Ik ben vanaf eind volgende week geen Fransrijder meer trouwens. De 30e wordt een voorloopauto thuis afgeleverd en de 31e lever ik de 308 in.

Gefeliciteerd. (y)

Vanaf volgende week ben ik ook weer een beetje (zakelijk) Fransrijder, wel in het zwaardere segment.. Combinatie van hoe het vroeger was.. Renault techniek met een Van Doorne's jas erover heen.. :D

Even wat bijgelezen.

MWH wat gaaf zo'n Traction geweldige aanwinst!
Hier weinig veranderingen, alles werkt verder.. komt misschien wel iets anders bij, maar wat is nog niet bekend.

Na verkoop van de scenic nog een 94er mondeo gehad snel weer weg ivm vaag stuurgedrag.
Toen een golf cabrio bwj 95 . Die was te klein ook ivn rolstoel van de vriendin en kon hem ruilen tegen een peugeot partner 1.9 d uit 98.
Deze was in goede staat wel erg vies .
Doffe lak pikzwarte stoelen enz.
Maar wel nieuwe distrubutie en waterpomp.
Nieuwe kvs
Nieuwe multiriem
Nieuwe remleiding achter.
Nieuwe stabistokken
Enz
Net 283000 gedraaid.
Dus 8 dagen lang poetsen en schoonmaken.
Alle foutjes eruit.
Won via fb een onderhoudsbeurt en apk t.w.v 150 euro.
Door de apk was die in 15 min met complimenten van de apk meester.
Meteen andere velgen met betere banden onder laten zetten.
Kan niks stuk gaan.
Geen computer electrische rommel enz
Milieuzones alleen amsterdam rotterdam en utrecht maar daar kom ik amper.
Duitsland heeft het beter voor mekaar.
Aangezien we een invalidekaart hebben zijn we umweldfrei.,dus alle steden welkom

o

Als iemand nog een franse oldtimer zoekt zou ik ff in het buitenland kijken, scheelt zo een paar honderd met hier. Ik heb mijne geimporteert met hulp van Een site waar ik reclame voor maak.

Mod-edit: reclame verwijderd, profiel geblokkeerd.

Ivanov
AutoWeek Moderator

haha leuk is dat, maakt tegenwoordig niets uit waar je een klassieker haalt. Overal zijn ze populair geworden, dus overal zijn de prijzen omhoog gegaan. Online bieden en online veilingen maken auto's brereikbaar over heel Europa, dus als je echt wat zoekt maakt het niets uit!

Onze DS3 heeft eerste onderhoudsbeurt alweer gehad, 21.000 km verder.
Afgelopen weekend eens meegenomen naar Parijs, waren we al tijd niet geweest. Was weer heerlijk. Daar ook de opvolger bekeken, de DS 3 Crossback. Hmmmm toch wel hele mooie auto!

45090718254_02c1f1590a_b.jpg

30875408967_353ab1869b_b.jpg
45090712684_da0798bb4d_b.jpg

30875409007_e1e3f7d1bd_b.jpg

30875405217_07ab872623_b.jpg

Overigens nog een auto erbij gekocht! Een echte Italiaan, Fiat 127 uit 1975!

Die DS3 kan ik op de plaatjes afgaande op geen enkele manier mooi vinden.
Maar misschien valt de praktijk nog mee.

Leuk Niko, zo'n 127. Ik heb er zelf ook wel eens naar gekeken.
Je mag best een plaatje posten hoor.

Zelf heb ik de 106 Electric en GTI van de hand gedaan. Die laatste had ik hier volgens mij helemaal nog niet gemeld.
De eerste is in Nederland gebleven maar de GTI is terug naar Frankrijk. Het schijnt dat ze daar al weer meer op waarde geschat worden dan hier.
Vandaag een leuk 106 automaatje aangeschaft voor de handel. Beetje vies maar slechts 33.000 km. gelopen.

O ja, en ik heb tegenwoordig ook twee E46's in mijn garage staan. :T

Inmiddels dikke 6000 km verder met de 1.9d . De partner is al diverse keren volgegooid met spullen . Boswegen mee gereden. Gisteraaf nog een zompig grasveld en met winterbanden en in de 2 gaat dat prima. Elke 15 km verstookt ie een liter diesel.
Plan is er een soort 4x4 model van te maken .
Dus op zoek naar een beugel om het reserve wiel op de deur te maken. Deze deur heeft toch al schade en vind de plek van het reservewiel bagger.
Bullbar erop
En omdat het kan eens zien of we een snorkel kunnen vinden.

Gilletti zei:
Die DS3 kan ik op de plaatjes afgaande op geen enkele manier mooi vinden.
Maar misschien valt de praktijk nog mee.

Leuk Niko, zo'n 127. Ik heb er zelf ook wel eens naar gekeken.
Je mag best een plaatje posten hoor.

Zelf heb ik de 106 Electric en GTI van de hand gedaan. Die laatste had ik hier volgens mij helemaal nog niet gemeld.
De eerste is in Nederland gebleven maar de GTI is terug naar Frankrijk. Het schijnt dat ze daar al weer meer op waarde geschat worden dan hier.
Vandaag een leuk 106 automaatje aangeschaft voor de handel. Beetje vies maar slechts 33.000 km. gelopen.

O ja, en ik heb tegenwoordig ook twee E46's in mijn garage staan. :T

Ja ik heb ook iets van hmmmm wel heel veel vouwen vlakken e.d. Maar in werkelijkheid vond ik het toch wel heel erg oke! Die haaievin had voor mij niet gehoeven, maar ik zie hem wel voor de deur staan bij ons.

Onze huidige DS3 vind ik wel wat mooier in exterieur, interieur... die nieuwe! ;-)

zo beide 106jes alweer verkocht? Dat gaat snel!

Een Peugeot Partner of Berlingo vind ik altijd nog een leuke auto! Heerlijke praktisch!

ow ja foto van de Fiat!

42363983_10216808370418591_5507768470143500288_o.jpg

Ondanks geen peugeot fan blijkt het busje heerlijk te rijden.
120 op.de teller is wel de.max voor de 1.9 d
Toen ik hem.kocht was de motor denk ik vervuild van binnen.
Na een onderhoudsbeurt met nieuwe olie en filters en 5 in 1 motorreiniger en ong 2500 km per maand loopt ie ineens een stuk zuiniger.
Ben van 650 naar 750 km gegaan op 1 tank.
Gebruik hem voor alles verhuizen troep en want dat is de reden dat ik me cabrio weg deed dat me vriendins rolstoel mee kan.
Heb er net een ronde brittax werk lamp op gebouwd mooi vinden de meesten het niet maar wel enorm funktioneel ivm de rolstoel in het donker erin te kunnen zetten.
Nu nog een dakhemeltje achterin zodat ie minder resoneert

Goed bezig, Herman (y). Fijne karretjes hoor, heb je de DW8 motor of écht nog die oude TU diesel?

Qua onderstel is het prima, ZX/306 afkomst. ;)

Qa motor denk ik de dw8.
Weet het verschil zo.niet.
Alles is basis .
Heb nu 7000 km ermee gereden
Zaterdag een kapotte rauw lopende looprol vervangen die was al 1500 km rauw en liep nu telkens los.
Meteen erna nog even naar hannover geweest de weg er naar toe was zwaar voor de peug.
Op een gegeven moment niet harder meer als 100 km heuvel op op de snelweg.
Ong 45 l verstookt op 530 km.
En ja deze is umweltfrei ondanks 20 jaar oud 😁.
Brittax werklamp gemonteerd op het dak ivm een rolstoel die er wel eens in het donker in moet.

Ook dit jaar geen Fransrijder geworden!
Nog wel gekeken naar een blauwe 106 Rallye....op de plaatjes leek het heel wat... maar in het eggie toch behoorlijk brak.
Nee, geen foto’s:T

Allemaal een zalig uiteinde en een goed begin.

In 2018 fransrijder gebleven en dat zal in 2019 ook zo zijn. Wellicht kan de R15 in 2019 weer op eigen wielen rollen, verder gaan we wel zien wat het jaar gaat brengen.

Alle fransrijders een fijne jaarwisseling gewenst en veel geluk, gezondheid en rijplezier In 2019!

Gelukkig 2019 gewenst!

Ik ben in 2018 wederom vreemd gegaan: dit keer van Frans naar Zweeds. Naar verwachting voor 2019 geen verandering.

Voiture, die z'n 308 eigelijk best mist.

Iedereen een goed 2019 gewenst!

Hier verwacht ik weinig veranderingen komend jaar, een Zweed, Italiaan en twee Fransen is prima ;-)

Voiture, wat voor Zweed? Vast geen Koenigsegg....

Beste wensen voor 2019.

Ik verwacht 2019 gewoon rustig door te rijden met de Clio, enige dat daar nog iets aan zou kunnen veranderen zijn evt. andere weggebruikers maar laten we daar vooral niet vanuit gaan. Haal ik de 3 ton dit jaar? Wellicht wel....wellicht niet, de tijd zal het leren.

2020 zal er waarschijnlijk een fransoosje bij komen, of toch dit jaar al? :eek:

FLYING DUCKMAN zei:
Iedereen een goed 2019 gewenst!

Hier verwacht ik weinig veranderingen komend jaar, een Zweed, Italiaan en twee Fransen is prima ;-)

Voiture, wat voor Zweed? Vast geen Koenigsegg....

Een V40. Zie ook MijnAuto-topic.

Nog even de topictitel aanpassen. Inmiddels loopt dit topic 'al' 5 jaar en zitten we pas op pagina 30. :)
Dat ging in het verleden toch wel flink sneller.

Natuurlijk ook van mij een voorspoedig en (auto)liefdevol 2019 toegewenst!

Qua auto's zal er vast wel weer e.e.a. veranderd zijn. Vorig jaar zijn de 106 Electric en GTI gekomen en ook weer gegaan.
Er staat nu nog een automaatje met 32k op het tellertje te wachten op betere tijden.

De 403 hoop ik dit voorjaar na 5 jaar in de revisie dan toch eindelijk klaar te hebben.
En de 404 wordt getrakteerd op nieuwe schokbrekers. Ik ben zeer benieuwd hoe dat gaat resulteren in het weggedrag.

De 3008 loopt er in juni uit. Maar ik heb geen idee wat dan?
Er is naar mijn smaak nieuw helemaal niks leuks (of betaalbaars) momenteel.
Wellicht dat ik een tijdje met de 320Ci ga rijden of een bijzondere tweedehands opscharrel.

Gilletti zei:
De 3008 loopt er in juni uit. Maar ik heb geen idee wat dan?
Er is naar mijn smaak nieuw helemaal niks leuks (of betaalbaars) momenteel.
Wellicht dat ik een tijdje met de 320Ci ga rijden of een bijzondere tweedehands opscharrel.

Had jou wel ingeschat op een nieuwe 508. Leuk ding lijkt me.

Betaalbaar is een ander verhaal... maar dat is in mijn optiek een 3008 ook niet.
Althans als ik dat geld zou besteden aan een auto zou ik niet gaan voor een nieuwe. Zo te lezen hou je die optie ook open:p

Zoiets of Zoiets:T

Helaas is de nieuwe 508 is flink duurder dan de 3008. Heb het er momenteel in ieder geval niet voor over.
En ook ben ik er nog steeds niet van overtuigd of ik hem wel echt mooi vind. Tot op heden helaas nog niet het wauw-gevoel er van gekregen.

Die E39 is wel mooi zeg. Zo'n youngtimer is ook wel eens leuk. Maar mijn E46 coupeetje heeft pas 99k gelopen dus die kan ook wel even mee (en ook 6-cilinder).
En die Z4M, iets boven budget. :T
Mijn gedachten zweven momenteel tussen een nette 406 break en een 4-serie GC. En veel wat daar tussen zit...
Ach, zoeken is welhaast nog leuker dan het bezit. ;)

Nieuwe Jimny al uitgeprobeerd?

Gilletti zei:
Nieuwe Jimny al uitgeprobeerd?

Nee, heb ‘m ook nog niet zien staan.

In NL achterlijk duur, denk tzt een knappe importeren uit D. Momenteel gaat onze huidige nog steeds als een speer, ieder jaar fluitend door de APK. En ook niet onbelangrijk; status van youngtimer bereikt, dus we rijden er voordelig mee.

Stiekem wil ik ook wel een 106 electric. Ik weet dat er binnenkort eentje word voorzien van 6 Teslacellen. 30 kWh. Lijkt mij een mooie upgrade voor dat wagentje. ;)

Giletti>

Nog geen nieuws wanneer artikel in K&T komt, maar ik hou je op de hoogte!

Zou je eventueel een ander PSA model overwegen? We hebben de DS3 crossback bekeken en was erg leuk, even wennen aan het ontwerp, maar van binnen en de details zijn fantastisch!

We hebben ook nog even in de C5 Aircross gezeten afgelopen week, ook echt een interessante auto, echt wel iets waar ik zelf wel oren naar heb voor de toekomst als die na een jaar of 7 2e hands op de markt is.

Ondertussen de eerste testritten met de Fiat 127 gedaan! Het ziet er goed uit, ze lekt niet meer en dat is erg fijn. Nu een paar keer regelmatig rijden, banden wisselen, de huidige zijn ook alweer van begin deze eeuw en dan wat rally materiaal monteren, zoals tripmaster, kompas, stopwatch, timer, interieur lamp, netjes om navigatie spul in op te bergen, verstralers, etc.. eerste rally staat nog niet 100% gepland, meerdere opties, maar we weten het nog niet helemaal.

2CV staat wel een rally voor gepland, hele bijzondere en ben best trots dat ik uitgenodigd ben, ik ga namelijk meedoen aan de 2e editie van kraantje lek revival. Kraantje lek is een cafe in Overveen. Met historie die terug gaat naar de 14e eeuw! In de jaren 30 van de vorige eeuw werden er vanuit kraantje lek illegale races georganiseerd door de omgeving. Maus Gastonides was een van de kar trekkers in dit geheel. Door deze illegale races is oa circuit Zandvoort ontstaat en uiteindelijk een rally als de Tulpen rally! (Die ik overigens heel graag een keer wil rijden!)

Dit jaar geen wintertrial in ieder geval. Ik had zeker mee kunnen doen, maar besloten niet te gaan. Kosten speelt ook mee natuurlijk, het is echt duur, maar ook thuis de belofte gedaan niet te gaan, in 5 jaar 4x meegeweest, waarvan 2x als deelnemer, het is wel even goed ;-)

Een mooi verhaal is vorig jaar geschreven in Octane, toen was ik ook al uitgenodigd, maar vanwege de wintertrial dit toen niet gedaan. Dit jaar ben ik er wel bij, met de 2CV, maar die heeft dringend werk nodig aan de voor en achterbank, want die zijn toe aan renovatie!

kraantje lek revival 2018

Later dit jaar gaan we in ieder geval met de 127 de Classic 500 rijden, de 10e editie. De vorige 9 ben ik erbij geweest als fotograaf en dit jaar wil ik een keer erbij zijn als deelnemer!

De Saab heeft net een andere uitlaat gekregen, deze was lek, verder denk ik dat de 900 ons naar Italie gaan brengen dit jaar, ondanks het gebrek aan airco en het feit dat deze zeer waarschijnlijk nog nooit zo zuidelijk is geweest, aangezien dat de eerste 27 jaar van haar leven in Midden/Noord Zweden plaats vond.

De DS3 doet het verder prima, we verwachten eigenlijk niets, behalve misschien kleine schade behandeling aan het rechterportier. Deze zomer een paar nare krassen in gekomen, in het najaar nog een paar beschadigingen, dus we zijn nu sterk aan het overwegen hem te laten overspuiten, de deur dan.. Verder weinig plannen.

Ja er is nog 100 jaar Citroen te vieren, in ieder geval op het concours de Elegance deze zomer, daar ben ik zeker weer bij, ik hoop weer in officiële rol als fotograaf. Dit jaar ben ik niet van plan een eigen display te organiseren. Afgelopen jaar heb ik 70 jaar 2CV georganiseerd wat een heel groot succes werd!

En ik ben nog aan het overwegen naar 100 jaar Citroen in Frankrijk te gaan, lokt wel heel erg, net als het Internationale Saab treffen wat dit jaar in Weerselo plaats zal vinden!

Ach er is zoveel te doen... buiten auto's ben ik erg actief op de 2 wieler, de fiets... Daar gaat ook veel aandacht naar uit komend jaar.
Ik ga oa de Amstel Gold race fietsen! Wie weet wat nog meer allemaal!
Dit jaar bijna net zoveel kms op de fiets gezeten als ik met de 2CV heb gereden....

album-72157695396861122

https://www.flickr.com/photos/bloemendal-fotografie/42403865254/in/album-72157695396861122/{/img]
[img]https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/49828848_10217608629304563_2541615573935063040_o.jpg?_nc_cat=102&_nc_ht=scontent-ams3-1.xx&oh=66cd6089486a61358fb58631a0cec162&oe=5CCCAB54

Dit jaar dus geen wintertrial
49592433_10217567093266188_2948189951407161344_o.jpg

Ik hoop wel vele rally's te fotograferen en enkele te rijden dit jaar! Hopelijk ook weer de SLS Classic!
49125090_10217567102826427_4999919451026489344_o.jpg

48897901_10217567096666273_4239243093221572608_o.jpg

Peugeotje doet het prima.
Hele verhuizing er mee gedaan.
1x 700 kg erin tot aan dak en achterkant vol
1x 2 kuub puin erin
1x rolstoel rijplaat
Vanaf 1 sept staat de teller nu 15000 km verder zonder gemor.
1x looprol multiriem stuk.
1x voorraam kapot
Voor de rest paar krasjes er bij ,blijft wel een werkbus.
Volgende week mag het 20 jaar oude busje naar hamburg op en neer
Verlichting is veranderd naar led
Speakers in het schot en de deur gemaakt
En rijplaten aangeschaft voor de rolstoel.
Tot nu toe heel.blij met het busje ondanks dat ie erg traag is

Mijn 206 laat langzaamaan een beetje zijn leeftijd zien :rolleyes: Met 220.000 KM op de teller vond de koppeling het wel goed geweest, dus die is vervangen, en ook de bobine moest er aan geloven. De versnellingsbak voelt af en toe een beetje ruw aan tijdens het schakelen, maar volgens de garage is dat ook redelijk normaal met deze kilometerstand en is het vervangen van de versnellingsbak nog niet nodig.
Dat is ook niet het einde van de wereld natuurlijk, en hij rijdt dan ook nog heel erg fijn zolang ik rustig schakel. Nadat ik over een jaar ben afgestudeerd en een leuke baan heb wil ik graag de versnellingsbak laten vervangen, maar tot die tijd hangen we nog even de arme student uit :D

Mijn vriend, daarentegen, heeft een tijd geleden ontzettend veel geluk gehad met zijn auto. Sinds 2009 rijdt die in een Renault Clio uit datzelfde jaar, en tot voor kort werd die auto onderhouden door zijn stiefvader in Duitsland. Da's prima, alleen woont hij zelf al een aantal jaar in Nederland en door onregelmatige familiebezoekjes is die Clio een klein beetje verwaarloosd geworden wat onderhoud betreft. Ik zou niet durven zeggen hoe lang 't ding geen beurt meer heeft gehad, maar een paar maanden geleden wilde de auto niet meer starten. Wat bleek? De distributieriem had het na 9 jaar (en 150.000 KM) gehad en was geknapt. Blijkbaar is dat gebeurd toen de auto stationair liep, dus wonder boven wonder was de motor nog in orde en reed die na een beurt en een nieuwe riem doodleuk verder, maar die auto had volgens mij al heel lang geen garage meer gezien.

Nu heb ik het op me genomen om de Clio voortaan maar wat liefde te geven, en dus heb ik 'm gisteren grondig gewassen. Toen heb ik ook maar besloten om eens onder de motorkap te kijken, en dat was maar goed ook want dit kwam ik tegen:

A4fmnGi.jpg

Die olie hoort niet daar te zitten lijkt mij zo :( Het hele blok zit ook onder. Vandaag heb ik het motorblok met warm water en ontvetter schoongespoten, en nu staat 'ie bij mijn garage om nagekeken te worden. Ik ben benieuwd wat er uit komt o_O

Hier staat sinds enkele weken Een Citroën C5 2.0 HDiF Comfort Tourer uit 2008 voor de deur.. (y)

IMG_20190126_090352 by Justin Bossink, on Flickr

IMG_20190126_085713 by Justin Bossink, on Flickr

IMG_20190126_085450 by Justin Bossink, on Flickr

IMG_20190127_213611 by Justin Bossink, on Flickr

De XM helaas weg moeten doen afgelopen zomer, enkele weken voor de vakantie begon hij zo hard motorolie te lekken, dus daarmee naar Denemarken leek me niet verstandig. Het nog repareren voor die tijd zag ik ook niet meer zitten.. Daarna een C5 2.0 16V uit 2003 oogescharreld als tijdelijke auto, en nu deze Phase III voor de deur. (y)

Na dik 19000 km in 4 maanden is de peugeot ingeruild.
De kleppen gingen vastzitten .
Daardoor koud amper aan te krijgen
Stellen was mogelijk ,maar tis een hele domme moeilijke dure constructie..
Distrubutie moet er af die er net
19000 km op zit.
Nokkenas kan er dan uit.
Dan meten en wat dieper zitten plaatjes die je er tussen moet zetten enz.
Kosten minimaal 400/1100 euro.
Vond het de moeite niet waard voor een 20 jaar oude bus.
Nu dus een fiat doblo 1.6 malibu aangeschaft.
Net wat ruimer voor de scootmobiel
En alle opties wat voor de vriendin nodig is door haar ziekte

BlueZNL> Tja zo'n 206 is natuurlijk ook alweer bijna 20 jaar oud. Tijd vliegt! dus de auto wordt niet per se beter inderdaad.
Wel goed om de Clio in de gaten te houden. Voor mijn gevoel heb ik nog altijd iets, maar dat is toch nog een jonge auto, waarom lekt die zoveel olie? Maar aan de andere kant, ook alweer 10 jaar oud, dus dan komen bepaalde gebreken ook echt wel bovendrijven.

>Bossinkje Dat is wel een upgrade zeg! Deze blijft wel wat langer hoop ik? Hydraulische, of staal geveerde?

Herman78> Ja sommige motoren zijn lastig te stellen inderdaad, en als je dat zelf niet kunt of het gereedschap er niet voor hebt. Een Doblo is denk ik een prima alternatief, niets mis mee

Alleen jammer dat de achteras van een Doblo zo hard is. Qua hoogte is het prima. Mocht je nog iets nieuws zoeken heb ik nog een groene Kangoo uit 2002 staan met rolstoelombouw op de zaak. 1.4 benzine automaat. 1e eigenaar met net over de 50.000 km of een ietsje nieuwere Kangoo 1.6 automaat.

Minder van de koppeling Bleuz! Ik vrees met mijn huidige woon-werk ook wel eens voor het leven ervan maar het gaat nog steeds goed. Overigens heel apart die die olielekkage bij die 1.4 als ik het goed zie? Weet je al wat dat is?

@Bossink, maar toch.....zo een sloep op jouw leeftijd. Of kunnen we jouw en je vriendin al bijna feliciteren :T

@FD: Bedankt! Planning is wel om hier een paar jaar mee verder te kunnen. Dat plan had ik opzich met de XM ook, maar dat liep even anders. De phase 1 was een tijdelijke auto die iets langer is blijven hangen.. :) En deze is natuurlijk hydraulisch geveerd. Was voor mij de belangrijkste eis. (y)

@Nico: Haha nee hoor. :) Citroën heeft nou eenmaal geen kleine auto's met veerbollen. :)

herman78 zei:
Na dik 19000 km in 4 maanden is de peugeot ingeruild.
(...)
Nu dus een fiat doblo 1.6 malibu aangeschaft.
Net wat ruimer voor de scootmobiel
En alle opties wat voor de vriendin nodig is door haar ziekte

Och, jammer herman78. Vorige maand las ik nog dat de Peugeot je goed van dienst was geweest tijdens een verhuizing.

Nu ja, een Doblo kan ook, benzine in dit geval neem ik aan?

Hij was prima van dienst 19000 km terug dis en waterpomp vervangen 14 dagen terug voorruit en vlak voor hamburg andere banden.
De hele verhuizing prima en na de roadtrip hamburg a 700 km wou die amper aan. Blijkt dat als je veel km maakt met een dw8 dat de kleppen versneld strak gaan zitten.
Kosten stellen a 400 tot 1100 km.
Werd mij te gek
Ding voor 650 inc nieuwe dis en pomp gekocht.
Stalen velgen er weer onder en kaalgeplukt.
Ingeruild voor idd een 1.6 16v 2004 doblo malibu in het grijs. De speciale uitvoering met alu accenten en ong 4000 euri extra opties dan de elx.
Zelfs een zeldzame 6 speakerset inc subwoofer zat er in
Achtervering is prima vind ik hij doet niet onder qa wegligging van onze 500 c.
Staat straks 130 kg achterin

Oh jij hebt de oude nog Herman, ja die vind ik ook een stuk beter. Ik had het over de ietwat nieuwere 2011 versie.

Thanx idd de mk1
Ik zat te kijken naar een doblo bestel. Alleen deze sprong er uit met de kleur en accenten en bijna om de hoek.
Na de proefrit was ik verkocht het reed veel mooier dan de peug.
De vrouw mee die is echt hard.
Ja maar das de zo mee prijs.
Ja en zei ze.
Prijs met inruil busje.
200 eraf.
Zegt ze heel droog nieuwe gasveren op de achterklep en hij heeft bijna een kleine beurt nodig dat ee bij
Olie kost jullie amper wat kan je wel verachrijven ergens en oliefilter .
En nieuwe gasveren klep is inkoopprijs
Met busje er bij hebben we een deal..
Denken denken.
Nah ze hebben marges ,dus idd voor 200 minder en alles nagelopen ,ververst en vervangen

Bossinkje zei:
Hier staat sinds enkele weken Een Citroën C5 2.0 HDiF Comfort Tourer uit 2008 voor de deur.. (y)

De XM helaas weg moeten doen afgelopen zomer, enkele weken voor de vakantie begon hij zo hard motorolie te lekken, dus daarmee naar Denemarken leek me niet verstandig. Het nog repareren voor die tijd zag ik ook niet meer zitten.. Daarna een C5 2.0 16V uit 2003 oogescharreld als tijdelijke auto, en nu deze Phase III voor de deur. (y)

Jammer van de XM! Zo'n C5 Tourer is een heel stuk nieuwer, natuurlijk, maar (bijna) net zo apart. Vooral dat stuur waarvan het midden altijd recht staat, heel gaaf.

FLYING DUCKMAN zei:
BlueZNL> Tja zo'n 206 is natuurlijk ook alweer bijna 20 jaar oud. Tijd vliegt! dus de auto wordt niet per se beter inderdaad.
Wel goed om de Clio in de gaten te houden. Voor mijn gevoel heb ik nog altijd iets, maar dat is toch nog een jonge auto, waarom lekt die zoveel olie? Maar aan de andere kant, ook alweer 10 jaar oud, dus dan komen bepaalde gebreken ook echt wel bovendrijven.

Nico GTR zei:
Minder van de koppeling Bleuz! Ik vrees met mijn huidige woon-werk ook wel eens voor het leven ervan maar het gaat nog steeds goed. Overigens heel apart die die olielekkage bij die 1.4 als ik het goed zie? Weet je al wat dat is?

Blijkbaar is de Clio een 1.2; volgens Google te herkennen aan het anonieme motorblok zonder ook maar één Renault logo, volgens mij te herkennen aan het feit dat 'ie echt flink op zijn staart getrapt moet worden wil je 'm goed meekrijgen met de rest van het verkeer. Gek eigenlijk, want hij heeft op papier evenveel vermogen als mijn oude Peugeot 306 1.4 en is maar 50 kilo zwaarder. Maar zo zie je maar dat dat niet alles zegt...
Ik heb de motorruimte in ieder geval goed schoongespoten (bij de lokale garage met warm water en ontvetter) en nadat zij er even mee hebben gereden en er vervolgens naar hebben gekeken kwamen zij tot de conclusie dat het hoogstwaarschijnlijk de vullerdop was die toch niet goed vast zat. Ik hou het de komende tijd nog eventjes in de gaten.

Vandaag ben ik met dit mooie weer in ieder geval bezig geweest met het voorzichtig wegschuren van een paar kleine roestplekjes op de randen van de achterklep en de passagierdeur, en die bij te werken met de lakstift. Was het lekker weer voor (y)

fl4NGjv.jpg

Zal ook weer eens wat van me laten horen als Fransrijder zijnde.
Eindelijk zijn er wat vorderingen gaande op het gebied van de restauratie van mijn 505. De veerpoot rechtsvoor was slecht (doorgeroest dus daar is een andere op gezet inmiddels)
De wielkasten zijn voor en achter doorgeroest, hier nu wat foto's van wat we aantroffen onder de voorschermen van de 505, o.a. linksvoor en rechtsvoor in de wielkasten waren grote stukken compleet weggeroest en was het een groot gatenkaas verhaal. Enfin, de foto's spreken voor zich.
Linksvoor in de wielkast is de boel inmiddels opgeknapt, hier komen de foto's:
Linksvoor voor reparatie:
NG-42-FV, Peugeot 505 Gti 1985, Foto linksvoor roestschade by Albert Brandhorst, on Flickr

NG-42-FV, Peugeot 505 Gti 1985, Foto wielkast binnen linksvoor roestschade by Albert Brandhorst, on Flickr

NG-42-FV, Peugeot 505 Gti 1985, Foto wielkast binnen linksvoor roestschade by Albert Brandhorst, on Flickr

Foto's na reparatie wielkast linksvoor:
NG-42-FV, Peugeot 505 Gti 1985, foto wielkast linksvoor na reparatie roestschade by Albert Brandhorst, on Flickr

NG-42-FV, Peugeot 505 Gti 1985, foto na reparatie roestschade linksvoor by Albert Brandhorst, on Flickr

NG-42-FV, Peugeot 505 Gti 1985, foto na reparatie roestschade linksvoor by Albert Brandhorst, on Flickr

NG-42-FV, Peugeot 505 Gti 1985, foto's wielkast linksvoor na reparatie roestschade binnenkant wielkast by Albert Brandhorst, on Flickr

NG-42-FV, Peugeot 505 Gti 1985, foto's wielkast linksvoor na reparatie roestschade binnenkant wielkast by Albert Brandhorst, on Flickr

NG-42-FV, Peugeot 505 Gti 1985, foto's wielkast linksvoor na reparatie roestschade by Albert Brandhorst, on Flickr

Foto's rechtsvoor vóór reparatie:
NG-42-FV, Peugeot 505 Gti 1985, foto rechtsvoor wielkast roestschade by Albert Brandhorst, on Flickr

NG-42-FV, mijn Peugeot 505 Gti foto rechtsvoor roestschade by Albert Brandhorst, on Flickr

NG-42-FV, Peugeot 505 Gti 1985, foto's roestschade binnenkant wielkast rechtsvoor by Albert Brandhorst, on Flickr

NG-42-FV, Peugeot 505 Gti 1985, foto's roestschade binnenkant wielkast rechtsvoor by Albert Brandhorst, on Flickr

NG-42-FV, Peugeot 505 Gti 1985, foto's roestschade rechtsvoor binnenzijde wielkast by Albert Brandhorst, on Flickr

Na reparatie rechtsvoor:
NG-42-FV, Peugeot 505 Gti 1985, foto's na reparatie wielkast rechtsvoor by Albert Brandhorst, on Flickr

NG-42-FV, Peugeot 505 Gti 1985, foto's wielkast binnenkant rechtsvoor na reparatie roestschade by Albert Brandhorst, on Flickr

Rechtsvoor is dus nog niet klaar, maar gedeeltelijk. Foto's zijn van een week geleden.
Ik hoop dat de auto eind juni weer klaar is van zijn restauratie, dan kan ik deze zomer er nog een paar maanden van genieten hopelijk.
In september heb ik de auto 15 jaar in bezit.
De bodem is overigens nog helemaal ok (auto heeft in 2008 ook een dinitrol behandeling gehad) de dorpels zijn ook goed, alleen linksvoor een slechter stukje, verder zijn de wielkasten áchter ook doorgeroest en is her en der ook werk aan het dak (dwz bij de rubbers van het voor en achterraam met name bovenaan het raamrubber.
Linksonder bij het voorraam aan de bestuurderskant zit ook een slechte plek bij het raamrubber in het hoekje.

Hopelijk vinden jullie het leuk om e.e.a. te volgen, ik probeer hier regelmatig wat updates van de vorderingen te plaatsen.
Na de 505 ga ik waarschijnlijk de Tagora aanpakken zodat deze niet nog slechter wordt, echter in goed overleg met de man die nu de 505 doet.

Misschien @Renate neem ik binnenkort contact met je op (als dat mag) of jij misschien wat kleine dingen kunt lassen van de zomer aan de Solara, want daar worden de wielkasten ook niet mooier van... het Nederlandse klimaat 'vreet' letterlijk oude Franse auto's op.
En mijn auto wegdoen, staat bij mij niet in het woordenboek.
Het is misschien een beetje me verzetten tegen het feit dat ik zelf ook ouder word, maar afscheid nemen van mijn auto's kan ik heel heel slecht.
Ja, ik heb er nog steeds vier, van die oude Franse bakken. Maar ze rijden verslavend lekker, allemaal op hun eigen manier.
De GTI vanwege zijn verslavend geluid en heerlijk geweldig weggedrag, de Tagora vanwege de rariteit (is ook een 505 qua onderstel in feite) de Solara omdat het gewoon een
heerlijk eigenwijze auto is, en de 605 (hedentendage ook zeldzaam, nog 92 stuks op NL kenteken slechts!!!) omdat dat nu eenmaal het winterslachtoffer is.

Groetjes van een echte Fransrijder...:rolleyes:;)

Terug
Bovenaan