Fransrijderstopic 30: 2014 - 2019 vous passez par ce que nous faisions au cours des 5 dernières années

Gilletti zei:
Overigens zag ik net de de ex van ENTE (en Dens?) weer eens te koop staat.

Wow, leuk om 'm weer tegen te komen. Heeft, sinds ik 'm verkocht, volgens mij alweer 2 eigenaren gehad.

Blijft een prachtauto! Roest? Bij mij zaten er alleen op het linker voorscherm 2 kleine plekjes (bovenop vlakbij de koplamp). Verder roestvrij!

Mijn moeder rijdt ook zo'n Twingo, vind het nog niet de meest briljante auto. Andere Renaults zit ik niet echt naar te kijken. De huidige Clio vind ik wel weer mooi.

C4 cactus zit nog boven budget. De C4 komt af en toe wel voorbij, vooral die vanaf 2010, dus laatste serie. Is wat saai, maar van binnen net als DS4.

MiTo zit ook zeker in het vizier, maar nadeel daarvan heel stom, achterbank is zelden in delen neerklapbaar.

Een 2CV6 Coccorico.

2Cv-cocorico-5.jpg

Dit weekend weer voor de bijl gegaan en een leuke S2 106 GTI van '97 gekocht. :cool: Kleur Bleu Santorin, vooral bekend van de Rallye.
Paar kleine cosmetische dingetjes aan te doen maar technisch tiptop in orde. Ook geen roest op de beruchte plekken.

Gilletti zei:
Dit weekend weer voor de bijl gegaan en een leuke S2 106 GTI van '97 gekocht. :cool: Kleur Bleu Santorin, vooral bekend van de Rallye.
Paar kleine cosmetische dingetjes aan te doen maar technisch tiptop in orde. Ook geen roest op de beruchte plekken.

Volgens mij moet je een 106 collectie beginnen! Mijn oude rijdt nog steeds! Mijn nichtje heeft er 4 jaar in gereden, maar heeft hem nu ingeruild. Schijnt nog wel steeds rond te rijden, stiekem kriebelde het wel even ;-)

Gilletti zei:

Geen foto’s?:T

Gilletti zei:

Moet ik me dan dit voorstellen?
https://www.autowereld.nl/peugeot/106/1-6-16v-gti-super-origineel-liefhebbersauto-27186872/details.html

Klopt, zo eentje is het inderdaad. Ook de originele Alize velgjes.
Alleen de mijne is nog met de stevige velours bekleding in plaats van het later geleverde alcantara (wat altijd stuk gaat).

Ik ben fietsen helaas ;-)

Maar eh, nog forum mensen die a.s. weekend naar Apeldoorn gaan Concours d'elegance? Ik ben er weer als fotograaf, maar ook als organisator! Ik organiseer een feestje 70 jaar 2CV!
er staan 9 leuke 2CV's op het concours. Ja ook die van mijzelf ;-)

Daarnaast nog heel veel meer mooie auto's natuurljk, lekker eten en drinken etc..

Altijd weer een feest om er te zijn!

Deze foto mag hier toch niet ontbreken?

35164767_1829937953748994_7021064870783090688_n.jpg

Kwalitatief misschien niet de beste, maar wat was de 604 toch een ongelofelijk mooie en tijdloze auto.

LP Dijkstra,

Ik loop er al vanaf donderdag rond. Hoe kan ik je herkennen? Mij met een lichte broek, wit shirt, gilet, pet op en een camera in mijn hand ;-)

Dus mocht je mij zien lopen, schiet mij maar aan! Ik ga af en toe even kijken bij de 2CV's of alles in orde is en zal mijn gezicht ook vaak bij onze stand laten zien van Klassiek en Techniek. Maar ik ben vooral druk aan het fotograferen voor de organisatie ;-)

BENZine zei:
Deze foto mag hier toch niet ontbreken?

35164767_1829937953748994_7021064870783090688_n.jpg

Kwalitatief misschien niet de beste, maar wat was de 604 toch een ongelofelijk mooie en tijdloze auto.

De auto werd zelfs in de States verkocht in die tijd.

FLYING DUCKMAN zei:
LP Dijkstra,

Ik loop er al vanaf donderdag rond. Hoe kan ik je herkennen? Mij met een lichte broek, wit shirt, gilet, pet op en een camera in mijn hand ;-)

Dus mocht je mij zien lopen, schiet mij maar aan! Ik ga af en toe even kijken bij de 2CV's of alles in orde is en zal mijn gezicht ook vaak bij onze stand laten zien van Klassiek en Techniek. Maar ik ben vooral druk aan het fotograferen voor de organisatie ;-)

Gewoon heel hard "andouillette" roepen.
Als je dan iemand heel smerig ziet kijken en een beetje wit aan ziet lopen, dat is FD :D

Guus Leferink zei:
FLYING DUCKMAN zei:
LP Dijkstra,

Gewoon heel hard "andouillette" roepen.
Als je dan iemand heel smerig ziet kijken en een beetje wit aan ziet lopen, dat is FD :D

Och die vergeet ik nooit meer!

dens zei:
Gilletti zei:
Overigens zag ik net de de ex van ENTE (en Dens?) weer eens te koop staat.

Wow, leuk om 'm weer tegen te komen. Heeft, sinds ik 'm verkocht, volgens mij alweer 2 eigenaren gehad.

Blijft een prachtauto! Roest? Bij mij zaten er alleen op het linker voorscherm 2 kleine plekjes (bovenop vlakbij de koplamp). Verder roestvrij!

Deze 404 heb ik op 1 mei gekocht! Hij ziet er na een goede poetsbeurt nog super uit, geen roest oid. Er zaten alleen steenslagplekjes op mer een heel klein beetje vliegroest. Deze heb ik inmiddels weggewerkt.

Hij staat nu naast de 504 coupé (die nu wordt gerestaureerd) in de schuur. Hoop er nog lang plezier van te hebben!

Kunnen jullie iets vertellen over de geschiedenis van deze 404?

U riep?:D

Dat is o.a. mijn oude 404. Toen ik ‘m verkocht heb heeft hij wat omzwervingen gemaakt bij wat handelaren. Daarna is hij terecht gekomen bij forummer Dens, heeft ‘m zelfs op de pijnbank laten plaatsnemen ;) Klik!
Denk dat hij zich hier ook wel zal melden.

Ik heb een review gemaakt van mijn verhaal.Klik!

Mooiste herinnering is een reis naar Zuid Frankrijk. Voor die reis serieus onderhoud laten plegen bij goed adres (Classic Jaap in Dalfsen). Hopelijk zitten alle rekeningen en het boek er nog bij. Daar staat namelijk alles in.

Wellicht heb je wat specifieke vragen, je kan me altijd een prive bericht sturen voor alle antwoorden!

Ja, JJ Olthof ik kan er dit over mededelen, over je 404:
De 404 nog in handen van Ente
Het gaat bijna een forumauto worden, de ex 404 van Ente en Dens, haha.

Maar Niko, ik vind Euro 27,50 p.p. best wel een hoge entreeprijs, en als je dan ook nog eens iemand mee wil nemen, wordt het al (te) kostbaar in mijn ogen, laat staan als je nog iets wilt eten op locatie.

Ik heb verder eea aan onderdelen gesprokkeld de afgelopen 3 maanden, o.a. een subframe, 1 achterveer van de 605 (ik zoek er dus ook nog 1), 2 schokbrekers (Monroe) voor nieuw, en ik zoek dan nog een fuseekogel. Reden is dat m'n 605 een slecht subframe heeft voor momenteel, dus vandaar deze zoektocht. De stand staat op 301700 (nu geschorst tot waarschijnlijk eind oktober) en ik wil de 605 weer net zo prettig rijdend maken als toen hij nieuw was. Overigens zijn er ook van de 605 nog maar heel weinig exemplaren over in het Nederlandse verkeer hedentendage.

De rest van mijn wagenpark? Op de 505 na maakt alles gewoon z'n kilometers. En de Solara doet dat op LPG. Dat ik daarvoor 290 Euro per kwartaal moet afdragen, daarmee ben ik het nog steeds zeer ONEENS.

Over meetings: ik heb er altijd veel zin in , maar voor mij geldt: NOZ. Als er weer één op zaterdag is, hoop ik weer acte de presence te geven.

Ik snap trouwens best dat sommige mensen de prijs hoog vinden, maar ik vind het zo de moeite waard. Mooie design auto's. niet gerestaureerde auto's, er wordt met oude auto's geraced, er zijn oude auto's die worden gestart, je kunt er wat kopen, boeken, kleding, eten, etc. en de sfeer is echt fantastisch. En dat voor een fractie van de prijs wat het kost om naar Goodwood te gaan bijvoorbeeld.

Ja er staan veel gepoetste auto's, maar er staat van alles wat, van leuke niet gerestaureerde betaalbare auto's, tot heel erg duur. Goed, ik heb mazzel en heb goed contact en kom er elke dag gratis in, maar ik moet er ook hard voor werken elke dag ;-)

desondanks, zou ik zeker elke keer komen, zelfs als ik moest betalen.

Ziet er goed uit! Heb ook even overwogen om weer te gaan, maar heb toch andere plannen gesmeed dit weekend.

Heeft iemand hier de nieuwe À Propos Peugeot trouwens al gelezen? :D

Dat is een Belgische AZL, ofwel een AZ luxe. In Vorst was er een eigen productielijn van Citroën omdat België in die tijd (jaren 50) stelde dat alle verkochte auto's er geassembleerd moesten zijn. Resultaat was dus afwijkende uitvoeringen dan in Frankrijk. Veel van de Belgische productie zijn er uiteindelijk ook in Nederland terecht gekomen.

Het was sowieso zondag enorm druk, erg fijn dat er zoveel belangstelling was. Kritiek was er ook heb ik gemerkt, want sommige mensen hadden niet door dat de concours auto's bij de stallen stonden. En dat het wat beperkt was in auto's die aangeboden werden als display. Ook helaas voor jullie ;-) kritiek over Alpine en Renault, mensen hebben het wel gezien las ik ergens.

Maar ben van mening dat jullie er prima thuis horen, wel zou het goed zijn om wat andere merken toe te laten denk ik in het algemeen. Ik mis Mercedes, BMW, Alfa en PSA merken, die horen er ook zeker thuis!

Een en ander zal ook zeker te maken hebben met afspraken e.d. maar dat is iets om aan te werken.

Al met al blijft het een fantastisch evenement in mijn ogen. Ook de klassiekerparking blonk uit in mooie auto's die er stonden, echt fantastisch! De verbouwing van het paleis helpt niet echt, maar goed, het evenement staat als een huis, het was voor het eerst knetterdroog, misschien te droog....

Wat heel leuk was uiteindelijk, de junior jury besloten heeft dat de 2CV een award verdiende. Uiteindelijk heb ik het podium op mogen komen om een prijs op te halen voor best design award. Dit voor wat de 2CV heeft betekend en het nu nog betekend.

Ik had het geluk dit in een Sahara op te mogen komen halen, hoewel ik heel blij was daarna weer in mijn eigen eend te stappen ;-)

Kortom, erg gaaf weekend en schitterende afsluiting.

foto's van de 51-er op het podium

43137340971_0b91276a4b_b.jpg

28267873577_b8c4777afa_b.jpg

42403865254_0fe31c9694_b.jpg

en een van de lekkerste platen van dit weekend...

42217915605_45e0be2b77_b.jpg

Hele gave foto’s zeg! En mooi dat je een prijs kreeg voor de 2CV! Leuk om elkaar even te spreken, en dat juist jij de foto maakte zaterdagochtend bij de verrassings onthulling :) wat een bijzonder moment...:D

L P Dijkstra zei:
Hele gave foto’s zeg! En mooi dat je een prijs kreeg voor de 2CV! Leuk om elkaar even te spreken, en dat juist jij de foto maakte zaterdagochtend bij de verrassings onthulling :) wat een bijzonder moment...:D

Dank!

En het helpt als je voor de organisatie fotografeert weet je soms waar en wanneer je ergens moet zijn ;-)

Mooie foto's! Ik heb de Eenden ook staan bewonderen en vooral ook veel van de Renault's. De combi klassieker bezoekers parkeerplaats met wat klassieker handelaren en wat merk paviljoens (en zeker diegene die de moeite hadden genomen clubs erbij uit te nodigen) maken het een leuk event. De sprints met "sigaren" zoals Bugatti en het concours maken het af.

Leuke foto's. Ook nog een oude 911 Targa gespot.
Die Dyane is helemaal uit Italië gekomen lijkt het aan de nummerplaat te zien.

Fransrijder was ik al, met de BX die nog steeds rondrijdt. Net een aantal zaken (preventief) laten aanpakken. Perfect is hij niet, maar moet een oude Franse auto perfect zijn? ;) Mijn nieuwe Franse auto is dat ook niet, ondanks al het werk dat er in is gegaan de afgelopen jaren.

Ik heb mijn topic eens geüpdatet met het hele verhaal wat tot mijn huidige bezit van een Traction Avant heeft geleid. In de afgelopen jaar is hij van kermismobiel naar redelijk mooi exemplaar getransformeerd:

Citroën 11BL Traction Avant 1951 (99-76-UT) by MilanWH, on Flickr

Om de boel wat levendig te houden twee plaatjes van mijn 106-en.

De GTI voor het huis:
bOB2ELyrT4mS4Tj0gfaSAw_zpsejjnzfnv.jpg

En de Electric aan de laadpaal op het werk:
q093eHgS9WYSaGzPr8VlA_zpsmhti6paf.jpg

De GTI staat momenteel even bij de spuiter voor wat cosmetische handelingen.
Als hij terug is zal ik eens wat goede foto's plaatsen.

Een beetje afhankelijk van de snelheid maar op rustig tempo door de polder kan ik er ongeveer 90km meer rijden.
Echt hard gaat het ook niet, ook dat is maximaal 90, km/h dan. ;)

Oei, die TA was inderdaad een Herman Renz Editione.... fijn dat ie weer toonbaar is.

@Gilletti: van die Bimmer geen foto’s hier?:T

Terug
Bovenaan