Jay DoubleYou
Autoholic
Dat deden ze in de folder al.Ik heb ooit een normale Sud gehad. Een 1.5 ti.
Het enige wat hij helaas nog beter deed dan rijden was roesten.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Dat deden ze in de folder al.Ik heb ooit een normale Sud gehad. Een 1.5 ti.
Het enige wat hij helaas nog beter deed dan rijden was roesten.
Grapje moet kunnen. Was een inkoppertje.Niet gedacht deze dooddoener ooit nog te lezen op dit forum.
Toch is het zeker aan te raden. Ik heb een tijdje een onderzoeksabbonnement bij het kadaster gehad om oude kadastrale kaarten te kunnen bekijken. Dat heeft mij enorm veel opgeleverd over hoe mijn huis en de omgeving zich sinds 1767 (vanaf 1811 waren er kadastrale kaarten) heeft ontwikkeld. De oudste kaart met mijn huis erop stamt uit 1805. Ik heb nu met behulp van die kaarten, photoshop en AI geweldige ‘schilderijen’ gemaakt van de omgeving in de 19e eeuw. Echt heel gaaf!
Ik herken opeens heel veel van mezelf.Heel gaaf! Zeker als je in zo'n oud huis woont. Een vriend (landschaparchitect) deelt ook mijn interesse. Heeft ook eigen kaart ontwikkeld waar je per huis kunt zien uit welk jaar ie komt.
En ja zou het graag willen maar ik werk 32/40 uur p/w en dan ook nog eens wisselende diensten (vandaag van 15:00 tot 23:00, kan ervoor niet teveel doen anders ben ik te moe) maar ik verlies vaak ook weer de interesse na een tijdje (nou ja gepauzeerd) en dan doe ik er zo weer paar jaar niks mee. Lastig als je autistische trekjes hebt én ADHD-achtige trekjesBij het uitzoeken ga ik van hak op de tak en wil ik gelijk alle randdingen ook weten. Sommige weten nog wel dat ik lang Mazda Madness heb gehad. Toen ik meer ging werken had ik daar ook geen tijd meer voor. Plus ik ben heel graag en veel buiten dus dan valt een groot deel van het jaar al af
Toen ik er wel even veel mee bezig was had ik sleutelbeen gebroken dus mocht ik toch even niet werken..
Nee, een Ford Taunus TC2.Zou de tweede auto links een Morris Ital kunnen zijn??
Daihatsu Charmant Wagon, er staat er nog eentje van in Nederland in een verzameling, de 00-XL-35.Wist niet eens dat dit model bestond!
Dat is een nieuwere taunus.Die Taunus is de 3e toch?
Van voor naar achter: Ascona A, Taunus TC2, R4, Taunus TC3.Die Taunus is de 3e toch?
Inderdaad een mooi beeld.Mooi beeld met die oude stoomtram. In de jaren 20 waren er nog veel van dat soort buurtlijntjes en deze foto zal zo van eind dat decennium zijn schat ik, er rijdt immers al een A-Ford. De T-Ford vooraan is ook duidelijk herkenbaar maar wat rijdt er tussenin?
Taunus ja, nu zie ik het gelijk.Nee, een Ford Taunus TC2.
Daihatsu Charmant Wagon, er staat er nog eentje van in Nederland in een verzameling, de 00-XL-35.
Mooi beeld met die oude stoomtram. In de jaren 20 waren er nog veel van dat soort buurtlijntjes en deze foto zal zo van eind dat decennium zijn schat ik, er rijdt immers al een A-Ford. De T-Ford vooraan is ook duidelijk herkenbaar maar wat rijdt er tussenin?
Via Google Lens lijkt een Whippet-Overland Model 96 het meeste overeen te komen.Mooi beeld met die oude stoomtram. In de jaren 20 waren er nog veel van dat soort buurtlijntjes en deze foto zal zo van eind dat decennium zijn schat ik, er rijdt immers al een A-Ford. De T-Ford vooraan is ook duidelijk herkenbaar maar wat rijdt er tussenin?
De Passat zal zo’n beetje wel de jongste zijn op die foto, gok ik.In de voormalige DDR werden na de hereniging nog een paar maanden DDR-kentekens uitgegeven, tot eind 1990. Vanaf 1991 schakelde men om op het West-Duitse systeem, men had tot eind 1993 om de DDR-kentekens om te wisselen. Gezien de hoeveelheid westers blik zal de foto inderdaad uit 1992 of 1993 dateren.
Qua model wel, maar de Audi 80 kan qua bouwjaar jonger zijn.De Passat zal zo’n beetje wel de jongste zijn op die foto, gok ik.
Volkswagen leverde onderdelen aan Wartburg, dus als vergoeding om het even zo te zeggen, werden er ook wat partijen Golfjes in de DDR verkocht.Die Golf heeft nog oude platen. Hielden ze die nog een tijdje, of zou de Golf daar al voor de samenvoeging hebben gereden?
genex.de
Het was de achterkant zoals de normale 240-serie die indertijd ook had, maar de neus van een 260-serie.Die Volvo's waren overigens ook nog soort van bijzonder. Die hadden de oude, 140 achterkant en de 240 neus.
Ah wat goed, ik moet zeggen, ik heb altijd gedacht dat de kleine achterlichten niet op de 240 hebben gezeten. En ja klopt wat je zegt, van de 260 neus. Op zondag morgen eerst maar eens 2 koffie drinken voor te gaan forummen.Het was de achterkant zoals de normale 240-serie die indertijd ook had, maar de neus van een 260-serie.
![]()
Hij kan al een paar jaar oud zijn. De foto is vrij nauwkeurig te dateren: op het terrein van de VW-dealer staat al een T3 maar nog geen Jetta. Het is dus najaar 1979.In die laatste foto is er een hagelnieuwe Toyota Corolla Sportswagon links onderin!![]()
Mooie foto! Lijkt wel een Kever-Treffen.1963.
![]()