Foto's uit de oude doos

• Onderwerp starter Onderwerp starter Baur
  • Startdatum Startdatum
4ibWqGA.jpeg

En buurman en buurman hebben allebei een Nissan Sunny zo te zien. :ROFLMAO: Zo’n oude Lancer Wagon blijf ik ook mooi vinden, maar dat komt vooral omdat mijn vaders eerste gezinsauto een Colt was. Wat ik leuk vind aan de Lancer Wagon zijn de diagonale achterlichten. Trouwens credits naar medeforummer @Pjotr voor de foto… ;)
photo_download.gne

Laatst bewerkt:
Foto's naar mijn hart: op de eerste foto tussen de Kadett D stationwagon en hatchback staat een derde generatie Carina en op de twee foto een tweede generatie Carina op de voorgrond. :love:
Heerlijke jaren '80 plaatjes..
Opvallende E-Kadett ook op die eerst foto, zo met meegespoten bumpers, spiegels, wieldoppen en deurgrepen.
Lijkt me samen met de Orion en de Civic iets verderop ook zo'n beetje de jongste auto op de foto.

Op de onderste foto een B Kadett Caravan op grijs kenteken. Nooit gezien en ook best al een oud beestje ten tijde van deze foto (van 1981 of 82, afgaand op de nieuwste auto op de foto, een Taunus tc3 Bravo, links, met de kofferklep open)
Grijs kenteken uit 1973. Zou oud was hij dus ook nog niet.

Op die tweede Amsterdam-foto, wat is die gelikte sedan achter de caravan? Iets Amerikaans lijkt mij in elk geval maar verder...

Op de foto van Haastrecht rechts in beeld theater Concordia. Daar bezocht mijn vader in de jaren 60 een concert van de Lovin' Spoonful...

Ze staan er gelukkig nog :) Vlakbij waar ik heb gewoond (Borneo-eiland, Oostelijk Havengebied). Woning marktmeester, woning pachter, brandweer en politie zaten er in eind 19e eeuw. Het gebouw hierboven met die klok werd afrekeningskantoor en kantinelokaal

TUUPANT.jpeg

1890. Mijn ex-huis staat ong. van dat grote gebouw (bestaat niet meer) en dan meer naar rechts. Nu hou ik op want ik kan hier uren over doorgaan :D Sterker nog; heb hier enkele jaren geleden veel onderzoek naar gedaan en alles op oude foto's, kaarten en luchtfoto's aan het uitpluizen maar ja, ben niet met pensioen dus nooit tijd gehad om het af te maken..

Laatst bewerkt:
Toch is het zeker aan te raden. Ik heb een tijdje een onderzoeksabbonnement bij het kadaster gehad om oude kadastrale kaarten te kunnen bekijken. Dat heeft mij enorm veel opgeleverd over hoe mijn huis en de omgeving zich sinds 1767 (vanaf 1811 waren er kadastrale kaarten) heeft ontwikkeld. De oudste kaart met mijn huis erop stamt uit 1805. Ik heb nu met behulp van die kaarten, photoshop en AI geweldige ‘schilderijen’ gemaakt van de omgeving in de 19e eeuw. Echt heel gaaf!

Oh, dat is leuk! Helemaal als je inderdaad een ‘echt’ oud huis hebt. Het ‘nieuwbouwhuis’ van mijn ouders is intussen ook alweer 25, bijna 26 jaar oud. :ROFLMAO: Onze buurman is hier opgegroeid en waar we nu wonen was vroeger weiland en deels bos. Daar speelde hij vaak.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan