Foto's uit de oude doos

• Onderwerp starter Onderwerp starter Baur
  • Startdatum Startdatum
Het kenteken van de Crown is van mei 1973.
Het is een Toyota Crown uit de serie 1967-1971. Volgens mij was de kentekencombinatie in 1973 letters achter de cijfers en voor de late 73'er de letters tussen de cijfers. Het zou kunnen dat de combinatie ZA voor de cijfers een importkenteken was, maar daarvan ben ik niet zeker. Wel een bijzondere auto destijds. (En nu nog).

Het is een Toyota Crown uit de serie 1967-1971. Volgens mij was de kentekencombinatie in 1973 letters achter de cijfers en voor de late 73'er de letters tussen de cijfers. Het zou kunnen dat de combinatie ZA voor de cijfers een importkenteken was, maar daarvan ben ik niet zeker. Wel een bijzondere auto destijds. (En nu nog).
Nogmaals,het is gewoon een grijs/bedrijfskenteken uit 1967 of 68.
Die Crown is een bestelwagen,heeft geen ramen aan de zijkant.

DWVRvQ7XkAAGmTm

Lijkt dezelfde vorm te hebben, alleen dan zonder ramen.

Wat een heerlijke site!
Ik heb op de basisschool eens een spreekbeurt over DAF gehouden en kreeg toen een heel infopakket van de DAF Club Holland toegestuurd, erg leuk! Dat moet ergens rond 1995 geweest zijn.

Nog een rariteit: de Mitsubishi Celeste met aftermarket-wieldoppen naast die rode D-Kadett in de linkerhoek

Beschrijving van onderstaande foto: Een Radio- & Televisiewagen (reportagewagen) van de Nederlands Omroep Stichting (NOS) op de Brink te Assen, ten tijde van de Molukse treinkaping bij De Punt van 1977 of de gijzeling in het provinciehuis van 1978.

Brandende 2CV midden op de rondweg in 1990. Men maakte zich toen niet zo druk; de bus bleef gewoon rustig staan om te poseren voor de foto naast de brandende auto. Naast de bus staat nog iemand rustig met de handen in de zakken...

Leuk hè, al die kleine Hijets van de gemeente. Zonde dat dat soort modellen er niet meer zijn en bijzonder te zien dat de gemeenten ook niet meer dat spul rijden. Groenvoorziening besteden ze uit aan partijen die blijkbaar een andere voertuig behoefte hebben.

Lijkt mij eerder een promotiestunt voor die film dan dat het eigendom was. Maar hoe dan ook een gave foto :)

De directeur van het Metropole Palace in luxe wagen voor zijn bioscoop met twee Geisha's op zijn auto ter promotie van de film met de beroemde Amerikaanse filmster Shirley Temple (geboren in 1928) "Ching Ching". Plaats en datum onbekend.
"zijn auto" interpreteerde ik als in bezit van deze meneer, maar wat je stelt zou natuurlijk ook kunnen. Er heeft hier dan sowieso een Speedster rondgereden en dat alleen al is natuurlijk best bijzonder!

Voor wat het waard is, uit Google AI:

Het modaal jaarsalaris in 1935 lag naar schatting rond de f 650 tot f 750, gebaseerd op een gemiddeld weekloon van ongeveer f 13 tot f 15 voor arbeiders. Dit is een schatting, aangezien er geen officiële data over modaal inkomen beschikbaar is voor dat jaar, maar wel wel data uit die tijd laat zien dat het gemiddelde weekloon rond de f 13 lag.
  • Weekloon: Het gemiddelde weekloon lag rond de f 13 tot f 15.
  • Jaarsalaris: Om dit om te rekenen naar een jaarinkomen, vermenigvuldig je het weekloon met 52: f 13 x 52 = f 676 of f 15 x 52 = f 780. Het modaal jaarsalaris lag dus naar schatting tussen f 650 en f 750.
  • Let op: Dit is een schatting op basis van de beschikbare gegevens. Er waren in die tijd nog geen formele statistieken over modaal inkomen zoals we die nu kennen.
Maar mogelijk was het inderdaad een 'bedrijfsauto'. Zal wat meer opzien hebben gebaard dan een Ford of Chevrolet.

De lak op die twee Brava's aan de rechterkant is flink verweerd! Dat wil je toch niet voor je showroom hebben staan? :oops:

Toeval of niet, maar op die oude foto zijn op de achtergrond ook verschillende Fiats te zien.
Ik zie het ja! De naam van het bedrijf is ook nog altijd Van Wirdum, dat zie ik nu ook op de oude foto op de gevel staan.

De lak op die twee Brava's aan de rechterkant is flink verweerd! Dat wil je toch niet voor je showroom hebben staan? :oops:
Inmiddels zijn de meeste auto's verdwenen, maar het was jarenlang een bijzonder gezicht. De meeste auto's stonden al jarenlang als occasion op de site voor veel te hoge prijzen.

Beide Brava's zijn vermoedelijk niet meer onder ons. De rechter heeft nog een geldige APK maar is niet verzekerd, van de linker liep de APK af in 2016. Op zijn best zijn ze voor toekomstige schuurvondst aan het leren.

De Fiat Bravo en Marea Weekend vond ik toen hele mooie auto's; als Bravo het liefst een GT in het geel (alleen na de facelift geleverd in fel gele kleur) en een Marea Weekend HLX met vijfcilinder in het rood.

Die rechter is overigens een Marea, die heeft een andere grille en bumper dan de Brava.

Terug
Bovenaan