Foto's uit de oude doos

• Onderwerp starter Onderwerp starter Baur
  • Startdatum Startdatum
Die pickup was alleen geen lifestyle-apparaat, zoals alle Rams die je tegenwoordig ziet. Dat was hoogstwaarschijnlijk een hovenier, een stratenmaker of soortgelijk en die pickup was gewoon een werkvoertuig.

Ja, grappig die foto voor de Dirk v/d Broek. Op het eerste gezicht lijkt het de jaren 80 maar als je beter kijkt lijkt het toch al tweede helft jaren 90 te zijn. Dat is inderdaad maar net voordat auto's de hoogte in begonnen te gaan.

Hier bracht de naam me op een dwaalspoor. Bestaat nog steeds maar zit in Zutphen, niet in Lochem. :ROFLMAO:
Lochem ken ik vrij goed!

Geschiedenis! Wel begonnen in Lochem, maar al een tijdje in Zutphen. Zo zit het dus.

Op die plek staat nu de AH. Helaas is dat mooie pand dus gesloopt.

vpvfT7Q.jpeg

Laatst bewerkt:
Nee eerst grijs/rookglas. Daarna helder wit.
Ik denk dat het op de foto dan toch iets vertekent en de oude achterlichten zijn. Op de foto's in de autojaarboeken van 1995 lijken ze ook behoorlijk helder. De situatie op de foto is onmogelijk 1998/1999, dan moet er toch echt wel ergens een Golf IV, Astra G, Focus, Mégane Scénic, 206 of ander populair model vanaf 1997 te zien zijn.

Gaaf die Taunus! Weet iemand of die achterlichten op voelsprieten aan de zijkanten origineel waren? Naast de lampen boven de achterklep dan.

Grappig. Een vergelijkbare Renault-showroom op de hoek van een straat hadden wij hier tot een aantal jaren geleden ook. Het pand stond al jááren lang (sinds 2007) leeg maar is nog maar pas gesloopt om plaats te maken voor een appartementencomplex. Had Renault meer van dit soort showrooms in het land? Die waar wij wonen leek er erg op.

Waar dit exact was staat er helaas niet bij, maar de locomotief is "het Moordenaartje" van de RTM, dus ergens in de contreien van Rotterdam.

Dat is zeker Rotterdam en ik denk ergens in Feijenoord, maar de exacte locatie is moeilijk te vinden. De bebouwing lijkt er allemaal veel op elkaar en er kan in de loop der tijd het nodige aan zijn veranderd.

Ik heb ook wel eens its proberen op te zoeken met AI, maar helaas werkt dat nog niet altijd even goed. Zou anders een mooie uitkomst zijn. Zo was ik wel benieuwd naar de Opel-dealer.

Van Beethovenlaan, Roosendaal
Oké! Ook die deed me wel denken aan de ligging van het (voormalige) pand van de Opel-dealer bij ons in Drachten.
Dit is al een oude foto. De naam is tussendoor nog veranderd in Siton Autogroep, maar volgens mij is het na de overname door Stellantis intussen de naam geworden van onze Peugeot-dealer, Haaima-Hylkema.
Siton_drachten1.jpg

Enkele foto's uit de Gemeente Amsterdam..

rgQIA8i.jpeg

Gave Crown
uUSOLbv.jpeg

Google Lens denkt dat die coupe een Datsun 100A is maar lijkt me toch wat anders. Japans of toch een Fiat?
0DsFday.jpeg

lmSR5rN.jpeg

Nog net een Lancer op de foto ;)
atn3ZYc.jpeg

Precies zo'n Bluebird hadden wij ook eind jaren 80. Die 5 is een actiemodel?
olZgSJ9.jpeg

Laatst bewerkt:
Google Lens denkt dat die coupe een Datsun 100A is maar lijkt me toch wat anders. Japans of toch een Fiat?
Google Lens heeft het goed, het is een Datsun 100A F-II (of 120A afhankelijk van de motorisering). Het is geen coupé maar een tweedeurs sedan.

Van de R5 zijn er veel actiemodellen geweest maar ik kan die even niet plaatsen. Het is in elk geval geen Parisienne, 5th Avenue of Aerobic.

Die 2CV op de vierde foto is er volgens mij een uit Belgische productie. Die achterschermen met uitsnede zijn vrij bijzonder. De R4 erachter is ook een aparte uitvoering, ik vraag me af of het er een is met een tweedelige achterklep.

Gaaf hoor die hele berg engelse waggies
Kijkt daar nou een primula naar buiten in de showroom van Huisman?

Terug
Bovenaan