Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Leuk die vanillevla-gele Renault Clio. Zal een vroege zijn geweest en volgens mij sowieso een zeldzame kleur.
Het is een Toyota Crown uit de serie 1967-1971. Volgens mij was de kentekencombinatie in 1973 letters achter de cijfers en voor de late 73'er de letters tussen de cijfers. Het zou kunnen dat de combinatie ZA voor de cijfers een importkenteken was, maar daarvan ben ik niet zeker. Wel een bijzondere auto destijds. (En nu nog).Het kenteken van de Crown is van mei 1973.
Nogmaals,het is gewoon een grijs/bedrijfskenteken uit 1967 of 68.Het is een Toyota Crown uit de serie 1967-1971. Volgens mij was de kentekencombinatie in 1973 letters achter de cijfers en voor de late 73'er de letters tussen de cijfers. Het zou kunnen dat de combinatie ZA voor de cijfers een importkenteken was, maar daarvan ben ik niet zeker. Wel een bijzondere auto destijds. (En nu nog).
Het is inderdaad een bestelwagen, maar die ramen heeft hij gewoon wel.Die Crown is een bestelwagen,heeft geen ramen aan de zijkant.
Hier is duidelijk iemand aan het photoshoppen geweest...
Volgens mij gaat er iets niet goed, ik zie alleen: DWVRFvQ7kAAGmTm![]()
Lijkt dezelfde vorm te hebben, alleen dan zonder ramen.
Moderator
Wat een heerlijke site!DAF Club Nederland - DAF prototypes en specials
Informatie over ontwerpstudies, mockups, en prototypes van DAF auto's (fabrieksproto's) die nooit of in gewijzigde vorm op de markt kwamen. Daarnaast een overzicht van specials en 'one-offs': unieke auto's gebaseerd op een DAF personenauto of gebouwd met DAF Variomatic waarvan er slechts 1...www.dafclub.nl

Leuk die gele Toyota Starlet en de Skoda en Austin Montego op de zwartwit foto.
Nieuwprijs in 1935 was $ 2.245,- (klik!)Deze directeur van een cinema verdiende daar kennelijk genoeg mee om in het Nederland van de jaren 30 in een Auburn Speedster te kunnen rijden!
En in Nederland al helemaal geen koopje:
Lijkt mij eerder een promotiestunt voor die film dan dat het eigendom was. Maar hoe dan ook een gave foto![]()
"zijn auto" interpreteerde ik als in bezit van deze meneer, maar wat je stelt zou natuurlijk ook kunnen. Er heeft hier dan sowieso een Speedster rondgereden en dat alleen al is natuurlijk best bijzonder!De directeur van het Metropole Palace in luxe wagen voor zijn bioscoop met twee Geisha's op zijn auto ter promotie van de film met de beroemde Amerikaanse filmster Shirley Temple (geboren in 1928) "Ching Ching". Plaats en datum onbekend.
Ik heb eigenlijk geen idee, maar het zal voor toen best veel geld geweest zijn.En in Nederland al helemaal geen koopje:
![]()
![]()
Ik heb het even opgezocht; rond die tijd was een weekloon 7 á 8 gulden per week voor een arbeider.Ik heb eigenlijk geen idee, maar het zal voor toen best veel geld geweest zijn.
Lijkt een Mazda 929 ?
Moderator
Ik zie het ja! De naam van het bedrijf is ook nog altijd Van Wirdum, dat zie ik nu ook op de oude foto op de gevel staan.Toeval of niet, maar op die oude foto zijn op de achtergrond ook verschillende Fiats te zien.
Inmiddels zijn de meeste auto's verdwenen, maar het was jarenlang een bijzonder gezicht. De meeste auto's stonden al jarenlang als occasion op de site voor veel te hoge prijzen.De lak op die twee Brava's aan de rechterkant is flink verweerd! Dat wil je toch niet voor je showroom hebben staan?![]()
Zo groot was het Daihatsu-gamma toch niet?Het was even zoeken, maar dit moet het pand van die Daihatsu dealer zijn: https://maps.app.goo.gl/xSGo5iguuAcgWX8Z7
Gebouwd in 1999/2000, de dealer verhuisde in 2008 omdat het pand alweer te klein werd bevonden.
Ik zit de hele tijd te spieken of ik een auto herken.Valt me trouwens op dat er veel foto’s uit Ede en omgeving voorbijkomen. Is dat toeval?![]()
En ik of ze nog bestaan.Ik zit de hele tijd te spieken of ik een auto herken.![]()