Jay DoubleYou
Autoholic
Benedenverdieping? Lijkt er wel op,
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Oude brandweerauto uit Kesteren (1920) van autosloperij Jack Maandag op het Waterlooplein in Amsterdam
1979, dus je zat in de buurt.Van Facebook. Zoetermeer, omstreeks 1980? Of wanneer kwam een Volvo Diesel?![]()
Moderator
Zoals ik het begrijp was Jongerius een klein garagebedrijf, begonnen met Daf. De grote Volvo-dealer van Zoetermeer was Van Vliet, later Automedon, nu Niham.Wat ik dan vaak interessant vind is of het bedrijf nog bestaat. Maar Jongerius als autobedrijf of dealer in Zoetermeer kan ik niet terugvinden.
Bovenaan, voor de witte Starlet staat volgens mij een jaren ‘90-Fiesta.Klopt.
Wat springt die Audi 80 op de bovenste foto eruit, echt veruit de modernste auto.
Moderator
Ik had precies hetzelfde! Best veel oude auto’s dus daar.Ik zag die tweede foto ook voor een foto uit de jaren 80 aan, tot ik die Golf III en Peugeot 106 ontwaarde... Moet dan toch al zowat 1992 zijn op zijn vroegst.
Maar zowel qua ontwerp als leeftijd kwam de Fiesta (Mk3) later. De Audi in ‘86, de Fiesta in ‘89.Denk dat ie bedoeld het ontwerp, niet de leeftijd?
Maar zowel qua ontwerp als leeftijd kwam de Fiesta (Mk3) later. De Audi in ‘86, de Fiesta in ‘89.
Was gewoon een kopie van de Starlet die erachter staat.Maar de Fiesta 3 was in mijn ogen geen bijzonder modern ogende auto. Netjes, maar absoluut niet vooruitstrevend.
Ik zie een Toyota Mark II RX22 achter de Passat. Dat is wel een heel erg bijzondere auto tussen al deze Europeanen.
Interessant dat er een Toyota Carina TA40 met vinyl dak naast de Volvo dealer staat en rechts van de Taunus nog een rode Carina. Zou de beige auto achter de Taunus ook een Carina kunnen zijn?Van Facebook. Zoetermeer, omstreeks 1980? Of wanneer kwam een Volvo Diesel?
![]()
Dit is echt wel een geniale foto zeg. Wat is er eigenlijk misgegaan waarom rijden wij nu in van die dikke padden van auto's als ze ook zo rank kunnen zijn als deze Opel station?
Een Carina is het aan de A-stijl te zien duidelijk niet, maar het is lastig te zien wat het dan wel is. Ik gok iets in de richting van een Audi 80 B2.Zou de beige auto achter de Taunus ook een Carina kunnen zijn?
De vooroorlogse wegligging was misschien het grootste probleem.Aangename bodemspeling, hoge gemakkelijke instap echt helemaal goed en ik ben niet eens een fan van Opel.
De Fiat 127 was ook een verkoopkanon of niet? Op veel foto's staat ie wel.
Ede?De naam Van Silfhout als Renaul-dealer komt me erg bekend voor.
Dat is toch een civic links in die rij?
Klopt.Dat is toch een civic links in die rij?
Daar zullen er destijds ook al niet veel van geweest zijn denk ik zo. En tot wanneer zijn er FSO auto's verkocht in Nederland?Gaaf zo'n FSO.
Exact kan ik het niet vinden, maar in ieder geval tot begin jaren ‘90. Misschien kan onze vriend @Pjotr meer vertellen hierover.Daar zullen er destijds ook al niet veel van geweest zijn denk ik zo. En tot wanneer zijn er FSO auto's verkocht in Nederland?
Jazeker.Exact kan ik het niet vinden, maar in ieder geval tot begin jaren ‘90. Misschien kan onze vriend @Pjotr meer vertellen hierover.![]()
Mooi plaatje met die Transit busjes en Crown Wagon
Geparkeerde auto's in een smalle straat. Een auto probeert er tussen te gaan staan. Amsterdam, Nederland, 1971.
Ik denk een B Kadett.Die ziet er inderdaad ook niet zo fraai meer uit. De donkerrode auto ervoor, een Morris Marina?