Foto's uit de oude doos

• Onderwerp starter Onderwerp starter Baur
  • Startdatum Startdatum
Ik ben zelf van 1971 en heb geen herinneringen aan de boulevard zoals hij op deze foto staat dus je zou maar zo gelijk kunnen hebben. (y)
Hoe kom je zo trefzeker aan 1970/1971?
Helemaal rechtsonder een stukje Renault 6 als meest recente herkenbare model op de foto, die kwam in Nederland laat 1969 op de markt en de bomen staan goed in het blad, dus het is op zijn vroegst 1970. Voor wat betreft de andere auto's die ik herken zal het ook zeker niet veel later zijn.

Wat een heerlijke foto’s!
Die laatste, wat is dat voor een gek parkeerdek? Is dat een ziekenhuis ofzo? Met een ingang in dat tunneltje? Want die gereserveerde invaliden plekken liggen er wat bijzonder bij zo.
Refaja ziekenhuis in StadskanaalDordt dus. Dat is geen parkeerdek, maar alleen voor halen en brengen bij de (hoofd?)ingang.

Een aantal foto's uit Arnhem, zullen jaren '80 zijn.
1610.jpg

1609.jpg

1474.jpg

1040.jpg

NL-Ah-Gld-A-1524-2587.jpg

NL-Ah-Gld-A-1524-2585.jpg

NL-Ah-Gld-A-1524-5948.jpg

Wat later, periode 1990-2000.
839.jpg

1422.jpg

1975-1980 volgens de beschrijving, nog steeds in Arnhem.
NL-Ah-Gld-A-1524-882.jpg

NL-Ah-Gld-A-1524-3220.jpg

NL-Ah-Gld-A-1524-10834.jpg

NL-Ah-Gld-A-1524-3225.jpg

En een paar uit Utrecht 1980-1985 om af te sluiten.
X5464-K354.jpg

X5461-K351.jpg

X5899-K827.jpg

X13722-L3242-K.jpg

X5620-K531.jpg

Laatst bewerkt:
Die kerk op de laatste en twee na laatste Arnhem-foto's is de Eusebiuskerk, als je wilt zien hoe het er nu uitziet. Heel anders, kan ik je vertellen.

Yup. Vauxhall had niet zoveel dealers maar je zag ze wel eens.
In de jaren 70 zag je ze gewoon vaak. Ik moet eens even kijken of ik ergens een dealerlijst kan vinden maar ik geloof dat er in elke wat grotere plaats toch wel een Vauxhall/Bedford-dealer zat. Viva's waren allicht niet zo populair als een Kadett of Corolla maar qua hoeveelheden in het straatbeeld wel vergelijkbaar met een Allegro of Mazda 1000/1300 bijvoorbeeld.

Geweldige foto's! Werd de Vauxhall Viva ook in NL verkocht?
Ja. mijn eerste auto na het behalen rijbewijs in 1979 of 1980 was een Vauxhall Viva. Destijds gekocht voor 300 gulden.
In die tijd was er nog geen APK. Heb er ongeveer 1 jaar mee gereden, en daarna heeft mijn zus er ook nog een tijdje in getuft voordat hij naar de sloop ging.

In Utrecht-stad (1971/72) zag ik ze wel regelmatig. Daarna ben ik een paar keer verhuisd op de Utrechtse Heuvelrug en daar zag ik ze bijna niet meer. De Viva HC was nog een eigen ontwerp, daarna werden de Opel-invloeden steeds groter en gingen de verkopen ook achteruit, er waren weinig redenen om een Vauxhall te kiezen als je met een vergelijkbare Opel meer dealers en een betere restwaarde had. @929V6 weet vast wanneer de import hier is gestopt, volgens Wikipedia in 1975 maar er heeft hier nog jaren een Cavalier uit '78 rondgereden met ONK.

In Utrecht-stad (1971/72) zag ik ze wel regelmatig. Daarna ben ik een paar keer verhuisd op de Utrechtse Heuvelrug en daar zag ik ze bijna niet meer. De Viva HC was nog een eigen ontwerp, daarna werden de Opel-invloeden steeds groter en gingen de verkopen ook achteruit, er waren weinig redenen om een Vauxhall te kiezen als je met een vergelijkbare Opel meer dealers en een betere restwaarde had. @929V6 weet vast wanneer de import hier is gestopt, volgens Wikipedia in 1975 maar er heeft hier nog jaren een Cavalier uit '78 rondgereden met ONK.

Ooit, ooit, lang geleden reed er op de AW redactie een rode Cavalier rond.

@929V6 weet vast wanneer de import hier is gestopt, volgens Wikipedia in 1975 maar er heeft hier nog jaren een Cavalier uit '78 rondgereden met ONK.
1977 volgens mij, omdat toen de Chevette als sedan en Estate leverbaar werd en er bij ons voor in de plaats kwam. Een Cavalier uit '78 met ONK kan prima, de import van Vauxhall als merk stopte eind 1979. Die rode AW-Cavalier weet ik ook nog en was een winkeldochter met een kenteken uit 1980.

Dat Trabantje is een vroege, moet er eentje tussen 1965 en 1967 zijn geweest De eerste jaren deed de importeur in Nederland nog een chroomstrip op de flank om hem meer op een Daf te laten lijken. Deze heeft nog de gaasgrill, bolle knipperlichten, bolle wieldopjes en 3-delige bumpers van de eerste bouwjaren. Kan mogelijk ook een 1964'er zijn, maar sommige hadden dat jaar nog de 0-serie grill met vierkante luchtgaten. Gave foto, zijn weinig foto's van Trabantjes in Nederland.

Die Taunus, gewoon een dikke 2.0 GL! Vinyldak op stationcars was volgens mij ook niet heel gebruikelijk?
Nee, maar op de Taunus GL werd dat al gauw standaard. Het zou ook zomaar een V6 kunnen zijn.
Er waren overigens wel meer stationcars waarbij dat (af fabriek) kon, natuurlijk de Granada en een zwik Amerikanen maar ook de Opel Ascona A Voyage bijvoorbeeld.

1977 volgens mij, omdat toen de Chevette als sedan en Estate leverbaar werd en er bij ons voor in de plaats kwam. Een Cavalier uit '78 met ONK kan prima, de import van Vauxhall als merk stopte eind 1979. Die rode AW-Cavalier weet ik ook nog en was een winkeldochter met een kenteken uit 1980.
Ik dacht dat Vauxhall nog wat langer in Nederland te koop was. Kan me een bruinrode Carlton (de Vauxhall-versie van de Opel Rekord E1) van een overbuurman herinneren. Die was van '80 of '81.

Ik dacht dat Vauxhall nog wat langer in Nederland te koop was. Kan me een bruinrode Carlton (de Vauxhall-versie van de Opel Rekord E1) van een overbuurman herinneren. Die was van '80 of '81.
Autovisie vermeldde nog Vauxhall-prijzen tot najaar 1980 dus dat zou kunnen.

Een Renault 4 Safari, voor de Ford-dealer!

Wat is het autolandschap veranderd sinds die tijd. Zelfs op die laatste foto is niks te zien van een 'terreinwagen', de voorloper van de SUV.

Vies deukje in de achterklep van die R5, trouwens.

Misschien was dat ook nog niet zo’n hype als nu. In die tijd reden gezinnen ook nog vaker een stationwagon of MPV.
Was wel benieuwd naar de supermarktketen omdat ik het niet kende, maar schijnt in of rondom Rotterdam te zijn, later overgenomen door Dirk v/d Broek. Ik zie ook een paar leuke Sierra’s trouwens en een Alfa 75! :cool:

Terug
Bovenaan