Klassiekerrijder
Asfaltkampioen
De auto naast de Volvo 343 lijkt me een Chrysler GTS.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
AlbertsH zei:Kleurenfoto uit Almelo/1986:
![]()
Mijn eerste ingeving is een Toyota Camry (de generatie waarvan de Station-versie twee achterruitenwissers had).Wouter82 zei:Uit een niet zo oude doos, deze foto van een Luxemburgs tankstation halverwege de jaren 90. Maar wat staat er nou links van die Laguna?
Phoenixrood74 zei:Mijn eerste ingeving is een Toyota Camry (de generatie waarvan de Station-versie twee achterruitenwissers had).Wouter82 zei:Uit een niet zo oude doos, deze foto van een Luxemburgs tankstation halverwege de jaren 90. Maar wat staat er nou links van die Laguna?
Moderator
- Quatrelle - zei:hehehe, zo, al 1 persoon tevreden gesteld!
Wouter82 zei:- Quatrelle - zei:hehehe, zo, al 1 persoon tevreden gesteld!
Het zijn sowieso vaak mooie plaatjes, alleen zo'n Stellar vind ik wel heel leuk. Ik zit al langere tijd in dit topic te kijken of er eentje tussen zit
Overigens, die Mitsubishi (Lancer?) bedrijfswagen uit dezelfde serie lijkt mij ook een rariteit, en inmiddels uitgestorven?
- Quatrelle - zei:
Wouter82 zei:Nee, een Toyota Supra![]()
AlbertsH zei:Wouter82 zei:Nee, een Toyota Supra![]()
Aah, een Liftback dan zie ik (op Google). En verder naar achter aan de rechterkant dan wel een Matra?![]()
Moderator
929V6 zei:Mij lijkt het een gewone Celica Liftback.
Wouter82 zei:929V6 zei:Mij lijkt het een gewone Celica Liftback.
Hmm, op de wiki-pagina's kan ik niet achterhalen wat nu het verschil is tussen een RA61 Celica en een A60 Supra. Of zijn het dezelfde auto's voor verschillende markten?![]()
929V6 zei:Wouter82 zei:929V6 zei:Mij lijkt het een gewone Celica Liftback.
Hmm, op de wiki-pagina's kan ik niet achterhalen wat nu het verschil is tussen een RA61 Celica en een A60 Supra. Of zijn het dezelfde auto's voor verschillende markten?![]()
Een Supra heeft een langere neus met klapkoplampen (in plaats van de draaibare op de eerste versie van deze Celica) en een 2,8 liter zespitter onder de kap. Beide waren in Nederland leverbaar, maar omdat de levering van de Supra later in 1982 startte sluit een kenteken beginnend met HP deze uit. Foto's van de achterkant van de Europese uitvoering van vóór de facelift (smalspoor) zijn trouwens nog zeldzamer dan de auto zelf... ik kan ze niet vinden.
Moderator
Wouter82 zei:Wie kan hem beter dateren?
929V6 zei:Uitgegeven ter gelegenheid van het 11e lustrum van de Coöperatieve Fabriek van melkprodukten AURORA te Opmeer, volgens de link. Even naar gegoogled en blijkt idd in 1914 te zijn opgericht. Dan klopt het jaar 1969 dus en die foto kan ook best uit dat jaar stammen.
@CirKel, de 204 heeft al de in de flanken overlopende achterllichten vanaf modeljaar '67 en de R4 lijkt al de nieuwe, bolle bumpers van '68 te hebben.
- Quatrelle - zei:
cirKel zei:929V6 zei:Uitgegeven ter gelegenheid van het 11e lustrum van de Coöperatieve Fabriek van melkprodukten AURORA te Opmeer, volgens de link. Even naar gegoogled en blijkt idd in 1914 te zijn opgericht. Dan klopt het jaar 1969 dus en die foto kan ook best uit dat jaar stammen.
@CirKel, de 204 heeft al de in de flanken overlopende achterllichten vanaf modeljaar '67 en de R4 lijkt al de nieuwe, bolle bumpers van '68 te hebben.
De Renault 4 heeft een Mx-xx-xx kenteken, dat is van 1963. De achterlichten van de Peugeot zijn moeilijk te beoordelen, omdat dit aan de uiterste rand van de foto is. Die is gemaakt met een groothoeklens, met als kenmerk dat die aan de uiteinden het beeld extreem horizontaal uitrekt.
Op 15-12-1970 werden op de Afsluitdijk tussen Den Oever en Kornwerderzand 2x2 rijbanen in gebruik genomen. Als deze foto uit 1969 zou zijn, zou ik toch wel werkzaamheden in beeld verwachten (tenzij dit net het stukje tussen Kornwerderzand en Zurich is, waar pas vijf jaar later 2x2 rijbanen kwamen).