Foto's uit de oude doos

929V6 zei:
AlbertsH zei:
Gewoon Dirk zei:
Je bent me net voor Rzasa, lijkt mij ook een Subaru GFT, zoiets dus:
https://farm1.staticflickr.com/752/22250843664_4759b14045_m.jpg

Daar zullen er ook niet meer al te veel van rondrijden in Nederland, een exemplaar nu spotten resulteert meteen in een Spot van het Jaar denk ik.

Gaat je niet lukken, die zijn er gewoon niet meer.

Een beetje laat misschien maar in België heb ik er al eens eentje vast kunnen meggen, weliswaar bij Cars & Coffee maar ze bestaan dus nog wel.

Gewoon Dirk zei:
929V6 zei:
AlbertsH zei:
Gewoon Dirk zei:
Je bent me net voor Rzasa, lijkt mij ook een Subaru GFT, zoiets dus:
https://farm1.staticflickr.com/752/22250843664_4759b14045_m.jpg

Daar zullen er ook niet meer al te veel van rondrijden in Nederland, een exemplaar nu spotten resulteert meteen in een Spot van het Jaar denk ik.

Gaat je niet lukken, die zijn er gewoon niet meer.

Een beetje laat misschien maar in België heb ik er al eens eentje vast kunnen meggen, weliswaar bij Cars & Coffee maar ze bestaan dus nog wel.

Maar niet in Nederland.;)

Astrawez zei:
929V6 zei:
Kan natuurlijk ook zijn dat een auto nog wel bestaat maar al lang geleden geëxporteerd is en daardoor niet meer bekend bij de RDW.

Jawel hoor. Bij het RDW is dat allemaal nog wel bekend. Alleen is het online niet op te vragen. Jaren terug heb ik eens stage gelopen bij een verzekeringsmaatschappij. Ik had toen toegang tot het RDW systeem. Uit nieuwsgierigheid (en omdat VWE toen nog niet bestond) heb ik toen eens wat oude (ook héle oude) kentekens ingeklopt. Zelfs van mijn vaders eerste Fiat 500 (welke hij omstreeks 1970-1971 had) was bekend wanneer deze gedemonteerd was, en van onze Skoda's 105 en 120 kon ik ook ziet dat deze waren geëxporteerd en gesloopt. Ook kon ik daar de naam en het adres van de laatste eigenaar terugvinden. Deze kentekens kan ik dus nu niet meer terugvinden in VWE. Ergens moet dus nog een enorm archief zijn met gegevens van alle in Nederland uitgegeven kentekens, maar of dat ooit openbaar zal worden gemaakt???

Hmm interessant. Ik heb een jaar of 15 geleden aan de RDW gevraagd wat ze voor informatie hadden over een bepaald kenteken, van een auto die tot 1985 van mijn ouders was, en kreeg daarbij reactie terug dat de registratie van dat kenteken rond 1990 beëindigd was (ik kan me het exacte jaartal niet meer herinneren). Ze konden echter niet aangeven of de beëindiging wegens sloop of wegens export was geweest.

Dat het archief er is, wist ik op zich overigens wel. Je kunt zoekgeraakte kentekens (waarvoor tot ergens in de jaren '80 een vervangend kenteken werd afgegeven) weer terugkrijgen, en ook als je een auto importeert die eerder in Nederland is geregistreerd krijg je het kenteken van die eerdere registratie i.p.v. een nieuwe. Zoals deze.

Nog eens een rits van heerlijke plaatjes:
afbeelding.jpg

De beste foto die ik sinds tijden heb gezien, helemaal goed qua kwaliteit, periode en de auto's die erop staan!
afbeelding.jpg

afbeelding.jpg

afbeelding.jpg

afbeelding.jpg

afbeelding.jpg

afbeelding.jpg

afbeelding.jpg

afbeelding.jpg

afbeelding.jpg

afbeelding.jpg

Wat is die voorste auto precies?
afbeelding.jpg

Lappen voor de banden als zonwering, geweldig!
afbeelding.jpg

afbeelding.jpg

afbeelding.jpg

Hele gave serie! Op die eerste foto staat gewoon een rode Kadett D GTE met zwarte windgeleiders op de voorschermen! :eek:

Werd niet gedoeld op de foto erboven? Een Ford Probe, in dat geval. De foto met de Simca (1301 of 1501) is gespiegeld.

Ook op die eerste foto een klein neusje van een uno, en rechts een golf twee op grijskent.
Die opel zag ik aan voor ook een uno(o_O)

Zoek plaatje de laatste zwartwit foto, er staat een 1501 tourist, rechts daarvan een reliant volgens mij, maar wat staat er onder de lantaarnpaal? (links van de fiat 850)

Heerlijke foto's weer, AlbertsH! (y)
Ik zit me echter bij elke foto af te vragen waar het zou kunnen zijn. Wellicht is dat leuk voor de volgende keer?

Stif zei:
Ook op die eerste foto een klein neusje van een uno, en rechts een golf twee op grijskent.
Die opel zag ik aan voor ook een uno(o_O)

Zoek plaatje de laatste zwartwit foto, er staat een 1501 tourist, rechts daarvan een reliant volgens mij, maar wat staat er onder de lantaarnpaal? (links van de fiat 850)

Ik zie geen Reliant, wel een 504 Break. Onder de lantaarnpaal volgens mij een Ford 17M of 20M P7B.

Schitterende foto's weer heren. Ik ben bang dat ik nooit meer uit die jeugd

Veenendaal op de Markt.

VEENENDAAL - Oude Kerk Markt by Eelco v Manen, on Flickr

Leersum

Leersum - Winkelcentrum met Ned.Herv.Kerk by Eelco v Manen, on Flickr

Amsterdam 1982

Amsterdam 1982 (53) by Eelco v Manen, on Flickr

Amsterdam 1982 (48) by Eelco v Manen, on Flickr

Amsterdam 1982 (44) by Eelco v Manen, on Flickr

Amsterdam 1982 (20) by Eelco v Manen, on Flickr

Amsterdam 1982 (21) by Eelco v Manen, on Flickr

Amsterdam 1982 (22) by Eelco v Manen, on Flickr

XBXG zei:
Heerlijke foto's weer, AlbertsH! (y)
Ik zit me echter bij elke foto af te vragen waar het zou kunnen zijn. Wellicht is dat leuk voor de volgende keer?

Foto's 1 tot en met 9 en foto 12 zijn gemaakt in Almelo, de rest van de foto's zijn in Zwolle gemaakt. :)

Leuke foto's Quatrelle, foto's 1 en 2 kenden ik al wel.

Gemaakt in Zwolle aan de Rembrandtlaan, het is me vooral te doen om de bijzondere Volkswagen waarvan het kenteken helaas niet zichtbaar is:
afbeelding.jpg

Voor de BX-liefhebbers (en de geweldige striping op de Kadett!), in Almelo:
afbeelding.jpg

afbeelding.jpg

Nog meer leuks uit Almelo:
afbeelding.jpg

afbeelding.jpg

Wat een pareltje weer, heerlijk! :D
afbeelding.jpg

afbeelding.jpg

afbeelding.jpg

afbeelding.jpg

afbeelding.jpg

afbeelding.jpg

afbeelding.jpg

afbeelding.jpg

Volgens mij zitten er (weer) genoeg pareltjes tussen en omdat ik zelf niet altijd de bijzondere modellen eruit haal, lijkt het me leuk als jullie nog wat meer de types op een rijtje zetten. :)

Welke zou je willen weten? Want om ze nou allemaal op te sommen is misschien een beetje veel van het goede.

929V6 zei:
Welke zou je willen weten? Want om ze nou allemaal op te sommen is misschien een beetje veel van het goede.

Alles wordt inderdaad misschien wat veel, maar de bijzondere (uitvoeringen) is wel even leuk vind ik. Zoals de middelste wagen op foto 3 en of het gaat om een vroege Citroën BX op de tweede en derde foto.

AlbertsH zei:
929V6 zei:

Alles wordt inderdaad misschien wat veel, maar de bijzondere (uitvoeringen) is wel even leuk vind ik. Zoals de middelste wagen op foto 3 en of het gaat om een vroege Citroën BX op de tweede en derde foto.

Een Datsun Laurel C31 en inderdaad een BX van vóór de eerste facelift, herkenbaar aan de oranje knipperlichten naast de koplampen. Deze kleur zie je dan wel weer vooral op de wat latere exemplaren daarvan, dus het bouwjaar zal vermoedelijk 1985 of 1986 zijn.

Ik zie op de foto onder de rabobankfoto een golf 2 met treser achterlichten, en zo te zien een paar dikke wielen.

929V6 zei:
AlbertsH zei:
929V6 zei:

Een Datsun Laurel C31 en inderdaad een BX van vóór de eerste facelift, herkenbaar aan de oranje knipperlichten naast de koplampen. Deze kleur zie je dan wel weer vooral op de wat latere exemplaren daarvan, dus het bouwjaar zal vermoedelijk 1985 of 1986 zijn.

De kleur van de BX is wat moeilijk vast te stellen. Als het Gris Neptune is, komt de BX uit 1983 of 1984. Voor de volledigheid: de BX type 1 is gebouwd tussen eind 1982 en juni 1986.

AlbertsH zei:
Nog eens een rits van heerlijke plaatjes:

Wat is die voorste auto precies?
afbeelding.jpg
Ik vind vooral de gele auto in het midden bijzonder. Is dat geen Mazda 1300 stationwagon? Maar inderdaad: heerlijke plaatjes.(y) Dit topic is elke keer weer om van te smullen.

Als 50-er vind ik dit 1 van de allerleukste topics van het Forum. Zo'n andere wereld lijkt het, en nog maar enkele tientallen jaren geleden. Ben benieuwd hoe het straatbeeld er over 20 jaar uitziet..... Ik vrees het ergste overigens, in meerdere opzichten, maar dit geheel terzijde. Succes!

Een plaatje uit 1989, met het raadhuis in Hellendoorn:
afbeelding.jpg

afbeelding.jpg

Wat een leuke Renault, in Almelo:
afbeelding.jpg

Iets eerder, 1987, bij de Kruidenwijk in Hellendoorn:
afbeelding.jpg

Bijzondere foto uit Zwolle met een Citroën Axel denk ik:
afbeelding.jpg

Zal het een Seat Fura zijn? En wat is de auto er rechts naast? En wat verder naar links met de 4 ronde koplampen?
afbeelding.jpg

De Wierdensestraat in Almelo in 1987, leuke Opel met de verstralers in de grille:
afbeelding.jpg

Geweldige foto met een net zo geweldige Mitsubishi en wat staat er achter de Peugeot 505 Break? Wederom de Wierdensestraat:
afbeelding.jpg

Helaas niet zo'n hele scherpe foto, maar wel een mooi beeld uit 1987 van de Haven Zuidzijde in Almelo:
afbeelding.jpg

Veel 'klassiekers' en genoeg Opel ook op deze foto uit Almelo:
afbeelding.jpg

Dezelfde parkeerplaats:
afbeelding.jpg

AlbertsH zei:
Bijzondere foto uit Zwolle met een Citroën Axel denk ik:
afbeelding.jpg

Dat is inderdaad een Axel! :eek: (y)

AlbertsH zei:
Zal het een Seat Fura zijn? En wat is de auto er rechts naast? En wat verder naar links met de 4 ronde koplampen?
afbeelding.jpg

Naast de 127/Fura lijkt een Nissan Cherry te staan.

AlbertsH zei:
Geweldige foto met een net zo geweldige Mitsubishi en wat staat er achter de Peugeot 505 Break? Wederom de Wierdensestraat:
afbeelding.jpg

Is dat niet zo'n Toyota Corolla?

Het is sowieso een sedan met 4 deuren, ik denk dat Guus gelijk heeft. Als je kijkt naar de lijn die boven het achterwiel loopt.

Het was maar een ideetje. o_O
Ik heb zeer weinig verstand van oude Japanners, maar de knip boven het achterwiel lijkt in ieder geval overeen te komen.

Inderdaad een Charmant, en die auto met de "4 ronde koplampen" is er net zo één. Axels waren tweede helft jaren tachtig niet echt een bijzonderheid, maar ze zijn daarna wel enorm snel uit het straatbeeld verdwenen.

De suggestie van een Corolla is trouwens niet gek, de Charmant is er van afgeleid. Al vind ik de lijnen altijd wat meer overeenkomen met de eerste generatie Carina.

Nog een foto uit Almelo, uit 1992 dit keer, die grijze station op de voorgrond herken ik zo niet:
afbeelding.jpg

Een speurplaatje, ook uit Almelo en uit 1992, wat staat er voor groens naast het rode Renault-busje:
afbeelding.jpg

Leuke Toyota vooraan en Lada daar weer vlak achter, dit is in 1995:
afbeelding.jpg

Eerder deze plek al vanuit een andere hoek te zien:
afbeelding.jpg

afbeelding.jpg

Vooral om de leuke Fiat Regeta Weekend te doen, foto uit 1996, de auto achter de Renault 5 kan ik zo niet plaatsen:
afbeelding.jpg

Leuke Panda!
afbeelding.jpg

Die grijze wagon op de bovenste foto is een Renault 18 Break. En die groene weet ik niet zeker, maar misschien een Toyota Camry van eind jaren '80?

Niels. zei:
Een Carina II misschien?

Inderdaad, dit model dan:
154612042_3_big.jpg

Deze foto is uit 1993, geen heel bijzondere auto's, al heb ik persoonlijk voor de Citroën ZX Phase I wel een zwakte omdat mijn ouders er ook één hadden:
afbeelding.jpg

Nog maar eens wat foto's dan, deze uit Nijverdal in 1986 geschoten:
afbeelding.jpg

Toch wel twee (in mijn ogen) bijzondere en compleet verschillende auto's (wat is de Amerikaan?) op één foto, gemaakt in Zwolle in 1986:
afbeelding.jpg

Leuke Honda Civic in Almelo, ook 1986:
afbeelding.jpg

Nogmaals uit Almelo én in 1986, met een Fiat 132 die een behoorlijke deuk lijkt te hebben:
afbeelding.jpg

Geen hele duidelijke foto (uit Zwolle/1986), maar wat staat er nou rechts van de Peugeot 205?
afbeelding.jpg

Leuke MG/Rover Metro met daarachter een Fiat Ritmo:
afbeelding.jpg

Kleurenfoto uit Almelo/1986:
afbeelding.jpg

XBXG zei:
AlbertsH zei:
Toch wel twee (in mijn ogen) bijzondere en compleet verschillende auto's (wat is de Amerikaan?) op één foto, gemaakt in Zwolle in 1986:
https://openatlantis.mijnstadmijndo...9288477&V_RESX=800&V_RESY=600&ACTION=imagefit

De Amerikaan lijkt mij een Oldsmobile Cutlass.

Het is een maatje kleiner en een Pontiac Phoenix.

Foto 3:
geen Civic, maar een Accord

Foto 5:
een Nissan Laurel C31, maar een uitvoering die niet oorspronkelijk in NL geleverd is.

Foto 6:
een Austin Metro, geen Rover of MG.

Wouter82 zei:
Die BX achter die Saab lijkt mij een dikke uitvoering?

Zonder derde zijruitje en met die wieldoppen lijkt het me een 14 RE of 16 RS, maar er lijkt wel een badge op het voorscherm te staan dus misschien een of ander actiemodel.

929V6 zei:
XBXG zei:
AlbertsH zei:
https://openatlantis.mijnstadmijndo...9288477&V_RESX=800&V_RESY=600&ACTION=imagefit

De Amerikaan lijkt mij een Oldsmobile Cutlass.

Het is een maatje kleiner en een Pontiac Phoenix.
Met daarnaast een Daihatsu Max Cuore!

929V6 zei:
Foto 6:
een Austin Metro, geen Rover of MG.
In de Surf-uitvoering.

Omdat het toch zulke leuke foto's blijven nog maar eens een groepje, allereerst een foto in Leeuwarden, gemaakt in 1989:
a3641242-8158-e8b3-742a-e9a735345d5e.jpg

Ook 1989, maar nu een foto van de Kerkstraat in Huizen:
225d465d-7bc6-7fb0-5f8f-d7619fb2a2f7.jpg

Ook in Huizen, maar nu bij de Achterbaan, wat is de auto naast de Volvo?
61ea3117-ae30-c89e-dc68-b22e7735c7bd.jpg

2526781d-857a-73fa-66b5-09117fedcc6f.jpg

Een foto uit 1980 gemaakt in Groningen:
800px-Kleine_Peperstraat_-_Groningen_-_20092203_-_RCE.jpg

Door met een hele leuke foto uit 1988, gemaakt in Delden:
46239e17-385d-d4a5-325f-6b6417702268.jpg

Een beetje een zoekplaatje uit 1997, gemaakt in Almelo:
3b2ec06e-3f9a-49ce-3b34-dc896a7c4569.jpg

Voor de BX-liefhebbers, best een vroege lijkt me zo, gemaakt 1987 in Harlingen:
20bf15df-bb85-eb55-622a-60fb85adc59e.jpg

Ditmaal 1987 in Hengelo:
3e36d6cd-e82a-9349-0ed4-c74abbef9db2.jpg

edca69ca-5f75-7cc4-fc9d-9e754cc3e3ca.jpg

Een paar leuke foto's uit 1989 vanuit het pittoreske Tholen:
38aff2dd-7162-d170-22c8-a7075b4cfba5.jpg

d5c938e3-8866-e5b1-8573-e40091d11639.jpg

c300520f-d6ca-d7cf-0307-fb84f507f45c.jpg

Gave foto uit 1978 van de Rijkspostspaarbank in Amsterdam:
800px-Overzicht_-_Amsterdam_-_20015480_-_RCE.jpg

Het postkantoor van Bussum in 1990:
54d2872c-4a5f-43cc-6ac7-3172c470392a.jpg

Holten in 1991:
1da59e86-bd5b-61e9-e152-bbaaa74a06a7.jpg

74d950e0-8b6d-840f-572a-fa09b2c55c91.jpg

Enschede in 1988:
f2790c11-c6fd-f2c0-f06b-ee71b6c62a94.jpg

Dat was het weer even, hopelijk genieten jullie net zoveel van de (nostalgische) sfeerplaatjes als ik doe en ik hoor graag de bijzondere vehikels van de foto's. :)

Terug
Bovenaan