Hadden we niet lang geleden hier wat Mercedes-Benz modellen met David Bowie erin, naar aanleiding van het overlijden van Prince ben ik even gaan zoeken of ik iets over zijn autogebruik kon vinden. Hij leek me helemaal geen autoliefhebber (net zoals ik dat dacht van Bowie), meer iemand die zich liet rijden...
Hij heeft echter natuurlijk wel een nummer geschreven genaamd "little red Corvette". Maar dat ging niet over zijn auto, doch over een auto als metafoor voor seks. Grappig genoeg kwam hij op dat nummer terwijl hij een nacht sliep in de roze Ford Edsel van een van zijn achtergrondzangeressen (hij was erin in slaap gevallen). Maar Edsel rijmde waarschijnlijk niet goed genoeg, en/of paste niet in de sfeer van het verhaal dat Prince wilde vertellen in dit nummer.
Dan kom ik diverse keren tegen dat hij halverwege jaren tachtig rondreed in een Ford Thunderbird Sedan van 1969 (die mogelijk eerst van zijn vader was geweest). Deze auto figureerde ook in de video van een nummer, Alphabet Street.
Hier staat hij geparkeerd voor zijn studio naast de Mercedes-Benz van goede vriendin en medezangeres Sheila E. (mei 1988).
Dit is een vergelijkbaar exemplaar. Ook al is het niet een heel bekend model, het is best een iconische auto uit het Amerikaanse domein, die past in de eclectische stijl van Prince.
Ook kwam ik deze foto tegen, en dat is een auto die past bij de pure levenswijze die Prince aanhield, een Porsche 911:
Nog een Duitse auto:
En er zijn ook nog verhalen waarin staat dat hij in een groenblauwe BMW 750i L van 1989 reed, een gele BMW 850, een witte BMW, een Buick Wildcat convertible van 1964, gouden Ford Mustang convertible, zilvergrijze BMW Z3 en een Bentley. Plus deze paarse Plymouth Prowler. En die komt het dichtst bij de motorfietsen, waar hij ook op reed:
En tot slot deze foto's, met meneer Prince achter het stuur van een...?