forumproblemen: 503 - foutmeldingen - traag - verdwenen posts enz. enz.

Status
Niet open voor verdere reacties.
ja en het vernieuwen van pagina´s gaat ook niet goed en uiteraard de 503 helemaal terug

Zit ik net in het 3d knutseltopic te grasduinen...

Krijg ik ineens de volgende melding:

avg.png

D.E.N.N.I.S. zei:
Zit ik net in het 3d knutseltopic te grasduinen...

Krijg ik ineens de volgende melding:

avg.png
Dat ligt hoogstwaarschijnlijk niet aan Autoweek, maar aan het feit dat een lid op die pagina geposte foto's host op een site waar iets niet in orde is (www.kingjoop.nl als ik het zo zie).

Nu krijg ik weer de melding "het opgevraagde bericht kan niet worden gevonden" als ik iets probeer te plaatsen... :(

929V6 zei:
Nu krijg ik weer de melding "het opgevraagde bericht kan niet worden gevonden" als ik iets probeer te plaatsen... :(

Ik zie bij het 'wat zag jij voor bijzonders vandaag?'-topic jouw naam als laatste poster staan, maar er staat geen bericht...

Nieuw probleem: Als ik iets post in een topic en vervolgens terug ga na het subforum (gewoon via de knop op het forum, dus niet terug via mijn browser) blijft er een rood vlaggetje voor staan. Ook staat er bij laatste poster niet mijn naam, maar degene die voor mij heeft gepost. Druk ik op het rode vlaggetje komt hij inderdaad uit bij die poster en staat mijn post er niet. Druk ik vervolgens op f5 verschijnt mijn post.

Meer mensen die hier last van hebben?

Ik ook. Sowieso verdwijnen de rode vlaggetjes in een subforumoverzicht niet als ik een topic gelezen heb of klik op "markeer alle topics als gelezen".

Waarom is dit probleem na 6 jaar nog steeds niet opgelost? Op andere forums zie ik deze problemen niet?

Omdat Sanoma geen euro uitgeeft aan het up to date houden van software? Het is echt amateuristisch wat zich hier voordoet.

Jongens, ik wordt hier stapeldol van.

Ik denk dat ik maar naar 't Franse autoforum verhuis.

Er zijn daar 10 keer zoveel mensen/posts, en daar heb ik nog nooit problemen gehad.

Zo moeilijk kan het toch niet zijn??

Greetzz Renate.

Leven is al duur zat. Geef geen cent aan dat AW-forum ;)

Maar ik erger me ook verschrikkelijk aan al die meldingen...zelfs het inlogscherm wordt een foutmelding. Prachtig. Echt Prachtig. (n)

Het is weer zover. Ik ga er een paar weken tussenuit hier. En niemand bij AW die uitlegt wat er aan de hand is.

Antwoord van Jan Renting op mijn geklaag:

"Beste Joël,

Gistermiddag hadden we een ongewoon grote hoeveelheid requests op de server, heel veel meer dan normaal. De bron daarvan is onbekend, maar daardoor had de server het erg zwaar. Mogelijk ging het om een aanval van buiten met als doel de server plat te leggen. Dat is gelukkig niet gebeurd, maar het resulteerde wel in veel foutmeldingen voor bezoekers.

Maar ook daarbuiten zijn we ons er van bewust dat het forum wel eens van tijd tot tijd hapert. Dit heeft onze constante aandacht, maar is iets waar we vaak achteraf [as op kunnen inspelen. De AutoWeek website wordt in eigen huis ontwikkeld, met uitzondering van de forum software. Dit is een standaardproduct, dat helaas niet zo heel goed geoptimaliseerd is. We doen wat we kunnen, maar af en toe lopen we achter de feiten aan. Voor de lange termijn overwegen we een alternatief product, maar daar kan ik nu nog niets concreets over zeggen.

Met vriendelijke groet,

Jan Renting

Portal Manager AutoWeek.nl"

Inloggen is hier soms ook een drama. Pagina knippert er over!
Maar pijltje terug en dan zie ik toch reageren en reageren met quote.

Dan geeft die niet ingelogd maar ik kan wel op berichten reageren.

En daar gaat het om.

Net als met error 503.

Pijltje terug, soms twee/drie keer, en hij pakt 'm wel.
En zoniet, dan ga ik eerst even op andere sites kijken.
Vaak is het probleem na een hele beperkte tijd weer voorbij.

En anders ga ik even wat anders doen. Zo makkelijk is het.

JW01 (vanaf een Appel) zei:
Klinkt alsof er in ieder geval wel aan gewerkt wordt.

Grappig, ik krijg het idee dat er helemaal niet aan gewerkt wordt.

"We doen wat we kunnen maar af en toe lopen we achter de feiten aan" --> "het heeft niet onze prioriteit om het probleem op te lossen, en we houden er gewoon rekening mee dat er regelmatig problemen zijn".

" Voor de lange termijn overwegen we een alternatief product, maar daar kan ik nu nog niets concreets over zeggen." --> "Voorlopig doen we niks, pas op de lange termijn doen we wellicht wat."

Blijkbaar werkt de functionaliteit om een avatar te wijzigen niet, of slechts sporadisch.
Op het forum zelf zie ik steeds die boze man ("beruchte forumbezoeker") als avatar,
als ik doorklik naar mijn profiel staat daar bij mij al sinds eergisteren een groen BRG-logo... maar dit verschijnt maar niet on forum.
Jammer, maar zo blijft helaas mijn boze blik jullie aanstaren :(

Duurt altijd even om aan te passen BRG. Staat er ook geloof ik. Kan wel een aantal uur overheen gaan voordat het echt is aangepast.

Joël D. zei:
Duurt altijd even om aan te passen BRG. Staat er ook geloof ik. Kan wel een aantal uur overheen gaan voordat het echt is aangepast.

Er zijn intussen ruim 72 uur voorbij... ;)

British Racing Green zei:
Joël D. zei:

Er zijn intussen ruim 72 uur voorbij... ;)

Datzelfde heb ik ook. De forumtechniek heeft ineens een oude avatar van een RGE herplaatst terwijl ikzelf al weken geleden een mooi plaatje van een Peugeot 504 Coupé had gekozen. Ik krijg het niet gewijzigd. Mijn profiel, bij "mijn pagina's", toont de sergeant-major uit de Britse serie "it ain't half hot, mum" (hier bekend als "oh, moeder wat is het heet"). Maar al dagenlang weigert AW die Renault Grand Espace te vervangen! (n)

Eens nieuwsgierig wanneer die 503-problemen eindelijk eens ernstig gaan genomen worden.
Misschien eens met alle forummers samen een forumloze dag als protest organiseren?

computer_quote_169glen-169gles.jpg

Zullen we -wie dan ook in charge is- eens aanschrijven? Vroeger waren dat Jan en Nico, heb geen idee wie nu de forumbazen zijn...

Staat geen forumbaas bij... :p

JR en NdB dus nog steeds in da house!

Volgens mij gaat Jan Renting over de site en forum onderhoud. Van die meneer heb ik wel een email adres.

En alweer tig keer 503 zojuist. Het wordt echt een k*tsite zo. Reviews: 503, forum: 503. Wat een beunhazen zijn daar bezig. Als ik op mijn werk zo presteer sta ik rap op straat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan