forumproblemen: 503 - foutmeldingen - traag - verdwenen posts enz. enz.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Anoniem
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Een hoekje voor de EV rijders. Ach, laten we het gewoon links liggen dan hebben we er ook geen last van :T

MCW zei:
Je bent anders wel de enige die daar reageert op Jan Renting (webcoordinator van AW) 8-)
Yep, ik weet ook niet wat me bezielde ;) Nee, ik vroeg me gewoon wat af over de Tesla dus ik dacht laat ik dat eens vragen. Heel gek, maar kan gewoon hè...

Maar op een forum waar vermoedelijk 99% van mijn posts telkens verwijderd wordt heb ik uiteindelijk niet zoveel te zoeken hoor :}

MCW zei:
DeeTwee zei:
Nou, dat het maar een beregezellige boel mag worden daar in het owneerdershoekje van het forum! :T
(...)
Gewoon niet meer in die topics reageren dus. Is blijkbaar toch niet gewenst, en dan kunnen we mooi zien of dit initiatief dan ook nieuw bloed (allemaal ontzettend leuke reageerders, die enkel ontopic reageren en altijd liev tegen elkaar doen en zo (:B ) aantrekt, ofzo...

Je bent anders wel de enige die daar reageert op Jan Renting (webcoordinator van AW) 8-)

Nee, wel de enige reactie die niet verwijderd is. :T

Ik zou de reactie leeg maken uit solidariteit met de plaatsers van de verwijderde items.

Carfanatic zei:
Nico GTR zei:
AW had toch laatst een gesprek gepland met mensen om het forum nieuw leven in te blazen?
Ik ben niet uitgenodigd maar kan me zomaar voorstellen dat dit een van de ideeën was die voortkwamen uit die meeting.

Zou goed kunnen. (..)

Ja, deze gedachte kreeg ik ook.
Was alleen wel aardig geweest als deze commentaren dan ook in dat betreffende topic (waarvan er drie waren zelfs..) geplaatst. Dit heeft weinig met een 503 melding te maken (okay, wél met verdwenen posts..).
Is er een moderator in de zaal? (:P)

Carfanatic zei:
(..)
Zoals ik eerder al aangaf vind ik het wel opvallend hoe eigenaren de topics (Model 3, Enyaq, etc) op Tweakers weten te vinden, maar niet op AW.

Denk dat dit wel voor meerdere merken/modellen geldt. Peugeot 308 misschien een uitzondering, daarvan is veel gedeeld door aankomende berijders en rijdende gebruikers. Denk dat dit als voorbeeld voor dit idee gebruikt is?

Maar als er van je merk/model een levendig merkforum is, of een specifiek aandachtsgebied (EV forum) dat je dan daar wel specifieke informatie zoekt. AW is dan toch wat generieker, in mijn ogen.

Nico GTR zei:
AW had toch laatst een gesprek gepland met mensen om het forum nieuw leven in te blazen?
Ik ben niet uitgenodigd maar kan me zomaar voorstellen dat dit een van de ideeën was die voortkwamen uit die meeting.
Ik ken niemand die uitgenodigd is. Ik vermoed dat er weinig vaste forummers uitgenodigd zijn. Vrij kansloos.

@Wouter: ik had ook gereageerd dat die naam best in het Nederlands kan, maar ook die reactie is uiteraard verwijderd door AW...

DeeTwee zei:
@haarr Ik heb al een minuut stilte gehouden uit solidariteit, is dat niet genoeg?

Dat mag jij bepalen. Ik vind het wel een statement als er 0 reacties zijn in al deze owners onzin topics.

speedtouch zei:
Als je zou willen reageren moet je toch eerst een account aanmaken, dat als bij 'ons forummers'?

Ongetwijfeld, het is immers geen compleet ander forum maar slechts een afwijkend subforum, waarvan het voornaamste verschil is dat er veel strengere regels gelden en er qua moderatie ineens wel een hoop aandacht naartoe kan.

Misschien dat AW door op andere plekken het Owners-gedeelte te spammen nog wat eigenaren kan verleiden er te reageren, en anders zie ik het somber in. Niet gek ook, de topics in het nieuwe auto-gedeelte hadden ooit ook die functie (ik weet nog dat het Golf VI-topic tig pagina's en meerdere delen had), maar die zijn allang niet zo populair meer. Dan komen die mensen niet ineens spontaan wel naar dit nieuwe subforum.

Snap ook wel dat zo'n groot topic helemaal niet fijn is voor een specifiek model. Daar heb je gewoon clubs voor waar je subfora hebt voor één model, bv tuning, techniek, ervaringen enz.

D Elzinga zei:
en er qua moderatie ineens wel een hoop aandacht naartoe kan.

Een goed voorbeeld kunnen we momenteel zien. Pas na dagen komt er eens een moderator langs om in te grijpen in de irritante persoonlijke vete die meerdere nieuwe auto-topics vervuilt, maar plaats een niet geheel perfecte ontopic-reactie in het verdere lege owners-gedeelte en de boel wordt in no time gewist. Scheef.

Lekker belangrijk, als je Mod ambities hebt, meld je je maar aan bij AW. Volgens mij is Terence nog zo'n beetje de enige actieve mod en die zal af en toe ook wel eens iets anders te doen hebben. Dat die ellenlange autotopics niet helemaal zijn wat AW met hun idee op het oog heeft, snap ik wel. Of het een succes gaat worden moet nog blijken, al heb ik daar in deze vorm ook een hard hoofd in. Die 'ik was de eerst met deze nieuwe auto,' 'wel/geen concept' topic strebertjes helpen die topics ook niet erg imo.

Uitgezonderd KPN-klanten met een Huawei-telefoon, die mogen alleen positieve reacties versturen en alle negatieve reacties worden gecensureerd. Echt waar. :p

Maar gezien de populariteit van Tweakers onder rijders van elektrische auto's denk ik ook niet dat er plaats is voor AutoWeek. Allemaal topics zonder reacties nodigen ook niet echt uit om je ervaringen te delen, lijkt mij.

Wouter82 zei:
Owners topic stats
Week 1: 4 reacties

Dit onderdeel is volgens mij bedoeld om E-Autoweek te promoten.
In het blad zie je steeds meer EV's. Ik moet het abonnement maar eens heroverwegen.

Rutger DC zei:
Ongeveer net zo populair als 'mijn' Chinese auto-topics. Een hele geruststelling.

Voor mij dan.

:} Moet zeggen dat ik de meeste wel bekijk maar ook snel doorheen scroll. Lynk & Co heeft een duidelijk familiegezicht maar door hoeveelheid nieuwe modellen weet ik al niet eens meer welke wat is. De rest van de Chinezen zijn zo inwisselbaar dat het me persoonlijk niet zoveel boeit. Vind de ontwikkelingen wel interessant.

Er valt vaak vrij weinig meer over die Chinezen te zeggen. Tien jaar terug zat er nog wel regelmatig iets grappigs tussen als een oridinaire kopie of iets dat eruit zag alsof het op het onderstel van een winkelwagentje was gezet, maar tegenwoordig is het bijna allemaal vrij keurig doch weinig spraakmakend anno-nu design.

Het helpt ook echt dat je een moderator moet aanschrijven als je een topic wilt voor een auto die er nog niet bij staat.

Wouter82 zei:
Het helpt ook echt dat je een moderator moet aanschrijven als je een topic wilt voor een auto die er nog niet bij staat.

Zal ik vragen om A4 en SLK toe te voegen? Niet elektrisch, zou dat erg zijn?

hoe zit het eigenlijk met de populariteit van het forum? Ik heb het gevoel dat dat toch ook achteruit holt de afgelopen jaren.

haarr zei:
Wouter82 zei:

Zal ik vragen om A4 en SLK toe te voegen? Niet elektrisch, zou dat erg zijn?

Gut, ik dacht dat het alleen voor EV's was, maar inderdaad, die beperking is er niet volgens de huisregels.

We zijn dit initiatief bij wijze van experiment gestart. Op 16 april zijn we begonnen met 5 topics over recent verschenen of nog te verschijnen automodellen. Deze zullen we in de komende periode verder uitbreiden, meestal gekoppeld aan een recente introductie van een nieuwe auto.

Zouden ze het initiatief zelf vergeten zijn? Nog niks over de Volkswagens ID.3 en ID.4, de Hyundai Ioniq 5, Kia EV6, Audi e-trons, VW Polo facelift, DS 9, Honda Civic...

Alleen de redactie kan hier topics openen. Als wij merken dat voor bepaalde auto's veel belangstelling is, dan zullen wij een topic openen met de titel:
Het Merk Model owners topic. Verzoeken doen is mogelijk. Als je zelf een bepaalde auto bezit of overweegt, en je wilt daarover in contact komen met andere bezitters. Dan kun je daarvoor een verzoek doen via onze Contact-pagina: www.autoweek.nl/contact/

Als je het zo leest, lijkt er een minimum aantal verzoeken te moeten zijn ingediend voor een bepaalde auto alvorens de redactie het in beraad neemt.

Hoopvol nieuws voor het "Owners topic" er zijn maar liefst 362 Enyaqs op kenteken gezet in april. Misschien ook die van fplin, ik ben benieuwd of het nu storm gaat lopen.

Skoda heeft zelf een prima forum, dus die mensen komen echt niet hierheen voor modelspecifiek geouwehoer.

Daar komt bij dat het merendeel de keuze heeft gemaakt door de lage bijtelling en niet specifiek iets met die auto heeft. (aanname)

Voor de aardigheid heb ik op 1 mei eens een screenshot gemaakt van de toen actuele situatie. Dat er geen reacties komen moge duidelijk zijn, maar het is dus ook nog eens zo dat de ownertopics per paar dagen hoogstens enkele tientallen pageviews vergaren.

OwKM711.jpg

Het trekt vooralsnog dus niet eens lezers.

Dat zijn vermoedelijk vooral de aasgieren of ramptoeristen van het forum. Maar wij vervelende, verwende en verzuurde forummers lijken uitdrukkelijk niet gewenst te zijn. :D

Wouter82 zei:
Owners topic stats
Week 1: 4 reacties
Week 2: +0, 4 reacties
Week 3: +0, 4 reacties

Er is ook 0,0 werk in gestoken. Een paar topics geopend door AW en AW medewerker die welgeteld 1 post doet over zijn auto. Ik geloof niet dat het forum nog enige prioriteit heeft.

Dat heeft het al jaren niet hoor. Zie het probleem ook niet zo. Ze hebben 'Owners' aangemaakt omdat ze denken dat er vraag naar is. Als blijkt dat het een flop is zal het heus wel weer verdwijnen.

MCW zei:
Dat heeft het al jaren niet hoor. Zie het probleem ook niet zo. Ze hebben 'Owners' aangemaakt omdat ze denken dat er vraag naar is. Als blijkt dat het een flop is zal het heus wel weer verdwijnen.

Ik denk dat ze een elektrisch gedeelte willen creëren met het oog op de toekomst, ze zien over het hoofd dat deze berijders meer liefhebber zijn van € dan van hun auto's.

MCW zei:
Als blijkt dat het een flop is zal het heus wel weer verdwijnen.

Daarom is het juist goed om het een beetje bij te houden. Dan kan je zie hoe het verloop van de reacties is en of er bijvoorbeeld een toename zichtbaar is bij de onthulling van een bepaalde nieuwe auto (:B

Maar goed, ze hebben weer even hun best gedaan, ze kunnen "luisteren naar de gebruiker" afvinken van de targetlist 2021 en dan kunnen ze het forum weer rustig negeren zoals voorheen.

Mooi. Ik vind het wel prima dat ze ons negeren en dus met rust laten. Jullie drang om iets van de redactie te horen snap ik echt niet. Of wil je je even extra bijzonder voelen?

MCW zei:
Mooi. Ik vind het wel prima dat ze ons negeren en dus met rust laten. Jullie drang om iets van de redactie te horen snap ik echt niet. Of wil je je even extra bijzonder voelen?
Ze willen graag verbannen worden: kom op zeg, wij zijn allemaal dissidenten in dit draadje, dan ga je toch niet keer op keer weer beginnen over het feit dat er een paar berichten verwijderd zijn...

Ook geen idee waar hij het over heeft maar het klinkt wel spannend, met dissidenten en verbanningen enzo. Ik wil ook graag lid worden van deze revolutionaire beweging.

MCW zei:
Volgens mij is het al voldoende uitgelegd. Het forum heeft een chronisch gebrek aan moderatie, dus dan is het opvallend dat dit er even tussendoor komt. En nee, ik hoef helemaal niks van de redactie te horen.

Zunigrijje zei:
Meld je bij Wouter82 even (:B
:S

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan