Het Nederlandse weer houd me een beetje tegen echter wie begint dan ook aan een restauratie in november.
Ik heb afgelopen vrijdag alle onderdelen binnen gekregen dus in theorie had ik dit weekend het onderstel volledig klaar kunnen hebben.
Echter heeft mn vriendin weekend dienst en zat ik met mijn kleine meid van 3

Is uiteraard leuk maar ik kon dus helaas niet mijn subframe demonteren , opschuren en spuiten dus dat moet een week wachten. Dat is dus een nadeel als je geen garage hebt en alles buiten moet doen.
Gezien de mot regen en niet ziek willen worden er voor gekozen om met het interieur te beginnen. Ik kan dan het spul vrij snel demonteren en dan binnen in huis opknappen.
Dit dus maar gedaan!
Zo ziet de auto er nu van binnen uit , werkelijk alles is versleten , vies of vochtig. ( Schimmel ).
Hier komt dan echt mijn passie naar boven , terug naar "fabrieks nieuw"! Ik doe dit ook met electronische apparaten zoals televisie's , wasmachines etc .....alles wat ik repareer wil ik in detail correct hebben. Anyways , back on topic:
Interieur zoals het daadwerkelijk nu is.
Radio en CC paneel gaan er nog uit , knoppen worden dan gerestaureerd door nieuwe stickers en spuitwerk en het grijze paneel moet waarschijnlijk overgespoten worden omdat het weer er ( vermoedelijk ) in zit. Dat is voor later deze week.
Corrosie op de schroeven , schimmel op de panelen. Denk door de lekkage van het dak wat een jaar zn werk kon doen.
Dit zit vermoedelijk ook in de bekleding maar die gaat uiteindelijk in de wasmachine.
Ben stiekem een beetje geschrokken van de staat van het interieur maar heb mn "ervaring" met deze auto's gebruikt en ben er vol voor gegaan.
Midden console , zijpanelen en dashboard kastje in de ovenreiniger gezet met een melamine spons. Af en toe schuursponsje omdat de auto nog te jong is , spul laat dan moeilijker los.
Op de 2e foto zie je de soft touch lak wel waar de heer van Stippent het wel eens over heeft in zijn video's. ( Onder woordje city ).
Deze softtouch zit dus op alles wat plastic is. Van middenconsole tot radio tot stuur tot.......

De laag laat na zoveel jaar ( aanrakingen ) los en gaat dan plakken. Blijft in je kleren zitten en ziet er vies uit.
Dus maar begonnen met schoonmaken!
Na het poetsen en dus ontvetten begonnen met spuiten. Gebruik dezelfde verf als bij mijn gele Abarth.
Dit blijft zitten , plakt niet en ook laat het niet los na schoonmaken. Tevens geeft het een factory oem look.
Het laat een nette originele en vooral matte look achter! Op de foto's hieronder lijkt het te glansen maar dat komt door de flits.
Voor de mensen die mij volgen , kijk de interieur renovatie van mijn gele Abarth!
Hieronder het resultaat van een dag poetsen/restaureren.
Live action spray foto's!
Het resultaat van alle panelen!
Voor nu is het deze week tijd om maar de interieur dingen aan te pakken zoals hierboven. O.a de radio en andere panelen.
Voor het middenconsole heb ik nieuwe leren pookhoes/handremhoes binnen gekregen , nu nog een nieuwe pookknop.
Kijken naar nieuwe gordels.....
Anyways , ik hoop dat jullie dit mooi vinden , ik ben er iig blij mee en ik kijk straks naar een interieur die echt fabrieksnieuw is.