Fiat Stilo Michael Schumacher Limited Edition Restauratie ( UPDATE ).

Nogmaals petje af. Echt super knap gedaan.

Ik zou het al knap vinden als je dit in een garage gedaan had, maar op een parkeerplaats is echt van een andere orde.

Inmiddels zijn we 1 jaar verder en ik heb de auto uiteraard nog steeds. Ik rij er niet veel in , voornamelijk mijn vriendin.
Ik heb in dit jaar 1 keer de olie moeten bijvullen ( 0.5L op ongeveer 5000km ).
Blokje is mooi droog , glimt nog steeds van onder en de auto rijdt goed. Word ook niet mee gejaagd en netjes warm gereden.

Binnenkort ga ik de achterasrubbers doen , hij begint nu wel stevig te bonken aan de achterkant. Ik ga daarvoor naar de garage die mijn gele Abarth heeft gekocht en waar ik de MW heb ingeruild voor de nieuwe Blackmotion.
Dan onder de brug eens een kritische blik werpen , kijken of er nog verbeter punten zijn.

Wellicht in het voorjaar de deurpanelen aanpakken , de stof laat een beetje los. Stiekem hoop ik nog op een leren interieur...... haha

Binnenkort even wat winter kiekjes maken met de bolide! Nog steeds blij mee.

Beste lezers ,

Al een tijdje niet gepost , excuus maar met dit weer is er niet veel te doen buiten....
De Schumacher is uiteraard nog steeds in mijn bezit en ben op ongeveer 75% van de restauratie.

Onlangs heb ik de achterasrubbers vervangen op een brug bij een bevriende garage in Boven-Leeuwen. Wat een k*t werk was dat maar tis gelukt!
Ik was het gebonk helemaal zat en gezien ik dit niet zelf buiten kan bleef ik et maar uitstellen , uiteindelijk de knoop door gehakt en de boel vervangen. Wat een verschil!

IMG20230106155013.jpg

IMG20230106190109.jpg

Gezien de auto ongeveer 1.5 jaar stil heeft gestaan met een verstopte afwatering was het hemeltje niet meer in een super goede staat. Wat verkleurd en de stof liet iets los.
In Polen een nieuwe gevonden en deze gekocht. Verzenden was wel wat aan de duurdere kant maar dit was zo zeldzaam dat ik het maar heb gedaan.
Meer foto's volgen nog dit weekend maar je ziet het verschil wel.....

Screenshot-2023-01-29-1.jpg

Daarnaast kritisch gekeken naar het interieur.
Gezien er nog maar 5 in NL zijn wil ik hem toch helemaal origineel hebben en heb dus 3x ventilatierooster + originele radio gekocht. Nieuw in de doos.
Ook een nieuwe originele pookknop.
Die foto's volgen allemaal dit weekend gezien ik ze er nog in moet maken.

Maar hier iig een winter kiekje van de rode dame. Ik ben er nog steeds erg blij mee.

Screenshot-2023-01-08.jpg

Screenshot-2023-02-01-20-55-50-05-99c04817c0de5652397fc8b56c3b3817.jpg

Dit weekend de boel maar eens aanpakken en afmaken. Dan is die afgezien van de lak helemaal nieuw.

Meer foto's dit weekend! :D

Heerlijk! En uiteindelijk denk ik de beste optie om 'm inderdaad helemaal origineel te maken, deze kan best nog weleens iets waard gaan worden (y)

Lekker dakje ook. Is een zeldzaam ding zo.
Bij die foto van de onderkant zie ik rechtsboven wel een lelijke roestplek zitten?

Barri zei:
Lekker dakje ook. Is een zeldzaam ding zo.
Bij die foto van de onderkant zie ik rechtsboven wel een lelijke roestplek zitten?

Lijkt zo op de foto. Foto is van een video genomen namelijk.
De lak is/was daar rood en in combinatie met vliegroest lijkt het verrot haha. Is de kant waar de beugel van de achterasrubbers op zit.

Auto is gelukkig roest vrij , wel wat vliegroest op de achteras maar niks noemenswaardig.

Moreno83 zei:
Beste lezers ,

Al een tijdje niet gepost , excuus maar met dit weer is er niet veel te doen buiten....

Groot gelijk. Ik dacht laatst wel.. het is stil op het Stilo front.. maar toen bedacht ik mij al dat het natuurlijk geen klusweer is buiten. :(

Moreno83 zei:
(..)
Onlangs heb ik de achterasrubbers vervangen op een brug bij een bevriende garage in Boven-Leeuwen. (..)

Ha, daar ben ik vanmiddag dan (bij toeval) voorbij gereden op het indu.terrein. Reed de hoek om en zag een aantal Stilo's staan. Dacht eigenlijk dat ik daar wel jouw SW zou kunnen spotten (die had je toch geruild voor de 5 deurs)?
Stond ook een rode 3 deurs, met skirts. Of het een echte Abarth was, geen idee. Was niet in geheel gemonteerde staat, zeg maar. ;)

Moreno83 zei:
(..)
Meer foto's dit weekend! :D

Top. (y)

Wouter reed er wel vrij hard mee. Natuurlijk leuk om het geluid even te horen, maar ik zag dat het interview daardoor wat lastiger werd.

Wouter reed er wel vrij hard mee. Natuurlijk leuk om het geluid even te horen, maar ik zag dat het interview daardoor wat lastiger werd.

Klopt , ik was vrij snel afgeleid met name op dat stukje dijk met inhalen want dat was echt heel krap.
Wel een leuke ervaring en ik was heel zenuwachtig.
Ik heb zelf geen problemen met de 5e versnelling en nog nagevraagd bij mijn vriendin en ook die heeft er geen problemen mee. Hij zit iets meer naar de 3 ipv helemaal in de rechterhoek waar hij hem steeds indrukte.

Al met al een leuke ervaring rijker.

En toen was het vrij lang stil hier......
De Schumacher nog steeds in mijn bezit samen met de Multiwagon 2.4! Laatst genoemde mee naar Italie geweest maar door het ontbreken van interieur delen op internet is het project een beetje stil komen te liggen. Rij er dagelijks mee naar werk.
Tijd voor een nieuw project! Opeens heb je het gevoel dat je terug gaat naar het weekeinde van 1997.
Hadden ze toen ook al Radler 2.0? De meeste auto's gingen iig niet harder van 187 maar goed dat is tegenwoordig niks meer.

Cryptisch maar wel een leuk project, ach de kenners hebben zo door wat voor auto het is! ;)

Laatst bewerkt:
Geniaal, ik zag gister een stilo 3 deurs. Dacht aan jou en je topic en dat er al lang niets is gepost... And here we are!

Benieuwd naar je project.

Terug
Bovenaan