Elk Merk Waardig - vereniging voor onbekende en miskende auto's

Leuke Alto! (y)

EMW-nieuws dat voor alle leden bestemd is (waaronder natuurlijk ook de uitnodigingen voor evenementen) wordt nooit alleen via Facebook verspreid maar komt ook gewoon in je mailbox, dus wat dat betreft hoef je je zeker geen zorgen te maken! En je krijgt als lid ook nog eens viermaal per jaar het uitgebreide digitale clubmagazine Staalgevoel (de laatste was 73 pagina's "dik", zonder reclame!), met verslagen en nog heel veel meer.:)

HansAlto zei:
Is het misschien mogelijk om wat meer via jullie site te doen??

Dan vind ik het waarschijnlijk wel leuk om lid te worden met mij [ bijna] 30 jaar

Het is nog veel leuker om volgend jaar een keer langs te komen bij een van onze evenementen! Ik zal binnenkort even de eerste pagina van deze draad actualiseren met de data voor 2017.

Leuke Alto en leuk om te lezen dat je ons idee waardeert :) (y)

---
Bedankt voor jullie reacties..

Misschien wel een leuk idee om bij de eerstvolgende meeting eens

te komen kijken (y)

Zet je die data hier op dit forum neer dan ??

---

Ik heb de data bij de hand, dus hier zijn ze al:
14 januari: EMWat eten we vandaag?! We gaan Amerikaans dineren in Ede.
15 februari: EMWoordenwisselavond, locatie nog niet bekend.
18 maart: NachtClubRit, de legendarische rit in het donker dat stiekem gewoon 's avonds plaatsvindt. Regio Deventer.
1 april: EMWorkshop, een technische meeting. Regio West-Brabant
7 mei: Voorjaar op Zondag. Omdat we meestal iets op zaterdag doen, is een zondag voor ons wel een bijzonderheid. Regio Utrecht.
24 juni: Zomer in Zeeland
22-23-24 september: EMWeekend in Friesland. Altijd memorabel, maar alleen voor leden.
11 oktober: EMWoordenwisselavond, locatie nog niet bekend.
4 november: EMWorkshop, locatie nog niet bekend.
25 november: algemene ledenvergadering met "binnenactiviteit", Noord-Brabant.

Voor de evenementen vragen we meestal een kleine bijdrage.

Dit jaar 2 Yountimer evenementen, festivals of hoe je ze ook wil noemen. Zondag 7 mei (geen moederdag) is Elk Merk Waardig present op het Youngtimerfestival van Classic Park in Boxtel. Op zondag 11 juni zijn we present op het Youngtimerevent in Doetinchem.

Bijzonder dat zowel de locatie als de organisatie een eigen evenement doen. Ik ga morgen kijken bij een Youngtimer, dus wellicht heb ik dan gepast vervoer!

Niks bijzonders Barri. Gewoon 2 organisaties met hun eigen event. Boxtel wordt iig weer top dat heeft zich bewezen.

EMW zal op 7 mei deelnemen op het Yountimerfestival in Boxtel. Het zal weer een leuke mix worden van auto's

simca1006 zei:
EMW zal op 7 mei deelnemen op het Yountimerfestival in Boxtel. Het zal weer een leuke mix worden van auto's
Volgens mij ligt Boxtel niet bepaald in de regio Utrecht.:confused:

Wouter82 zei:
Ik heb de data bij de hand, dus hier zijn ze al:
14 januari: EMWat eten we vandaag?! We gaan Amerikaans dineren in Ede.
15 februari: EMWoordenwisselavond, locatie nog niet bekend.
18 maart: NachtClubRit, de legendarische rit in het donker dat stiekem gewoon 's avonds plaatsvindt. Regio Deventer.
1 april: EMWorkshop, een technische meeting. Regio West-Brabant
7 mei: Voorjaar op Zondag. Omdat we meestal iets op zaterdag doen, is een zondag voor ons wel een bijzonderheid. Regio Utrecht.
24 juni: Zomer in Zeeland
22-23-24 september: EMWeekend in Friesland. Altijd memorabel, maar alleen voor leden.
11 oktober: EMWoordenwisselavond, locatie nog niet bekend.
4 november: EMWorkshop, locatie nog niet bekend.
25 november: algemene ledenvergadering met "binnenactiviteit", Noord-Brabant.

Voor de evenementen vragen we meestal een kleine bijdrage.

Auto-fan zei:
simca1006 zei:
Volgens mij ligt Boxtel niet bepaald in de regio Utrecht.:confused:

Dat klopt, die agenda is inmiddels aangepast. Het voorjaarsevenement is nog steeds in de regio Utrecht, maar vanwege het later aangekondigde Youngtimerfestival verplaatst naar 21 mei.

Zijn enkelen van jullie ook aanwezig op de Oldtimerdag van de ASVH in Nijverdal op 7 mei?

Tussendeoldtimers zei:
Zijn enkelen van jullie ook aanwezig op de Oldtimerdag van de ASVH in Nijverdal op 7 mei?

Dan is het grote Youngtimer Festival op Classic Park in Boxtel waar onder andere Elk Merk Waardig aanwezig is.

Wouter82 zei:
Tussendeoldtimers zei:

Dan is het grote Youngtimer Festival op Classic Park in Boxtel waar onder andere Elk Merk Waardig aanwezig is.

Oh, dat wist ik niet

Helaas overlappen evenementen zich. Zoals Wouter82 al melde is EMW present op het Youngtimerfestival in Boxtel. Er blijkt soms nog wat verwarring te zijn met het Youngtimerevenement, ook bekend onder de tweede naam: Forever Young. Youngtimerfestival is dit jaar als organisatie in handen van Classic Park te Boxtel en Youngtimerevenement heeft zijn roots gevonden in de Oostelijke bakermat. Deze zal plaatsvinden op 11 juni in Doetinchem.
NL mag zich prijzen met 2 Youngtimerevenementen want ook op 11 juni zal EMW er proberen bij te zijn. Voor nu... 7 mei Boxtel en wees welkom!

Youngtimer Festival 7 mei Boxtel: https://youngtimerfestival.nl/
Youngtimer Event 11 juni Doetinchem: https://www.youngtimerevent.com/

Zou graag een keer komen kijken, alleen ben ik met beide evenementen net weg. :cry: Op 7 mei zit ik een weekendje bij de Nürburgring met ClubFrance en op 11 juni zit ik net een weekje Spanje. ;)

De eerste editie van Youngtimerfestival op Classic Park Boxtel was minder druk bezocht dan voorgaande edities van een dergelijk Youngtimerevenement. Hierdoor was het zeker niet minder geslaagd maar dit heeft EMW doen besluiten om in tegenstelling tot eerdere berichtgeving zich niet actief te presenteren tijdens het Youngtimerevent in Doetinchem middels een clubstand. EMW hanteert het principe ; loon naar werken. Om in korte tijd 2 x maal inspanning te vragen van onze leden, we verwachten niet het gewenste resultaat te halen door een zeer korte voorbereidingstijd binnen onze clubagenda en door onder andere een forse entreeprijs van E 13,- t/m 25,50 is door het bestuur besloten niet deel te nemen.
.
Uiteraard hopen we dat het Youngtimerevenement op 11 juni een leuke mix kent van Youngtimers en daarmee een goede opkomst.
Wil je EMW ontmoeten dan kan dat op diverse manieren. Kijk op Facebook of ga naar onze website

Jammer maar begrijpelijk. Ik ga iig wel naar Doetinchem!
De 21e is hier in de buurt een leuke Kever meeting dus ik kan helaas niet bij het EMW eventueel zijn. Jammer want dat is ook echt hier om de hoek.

Is de toegangsprijs daadwerkelijk zo hoog? Zie de nieuwsbrief van een paar maanden terug.
https://us4.campaign-archive1.com/?u=a2d341298d007cf1435365688&id=6defae8db6
7,50 vond ik een leuke prijs, nu dus 5 euro duurder. Kan het wel missen, maar toch.

Jay DoubleYou zei:
Wouter82 zei:

Zijn jullie bolides wel ergens in het openbaar te bewonderen, dat weekend?

Het programma is mij niet bekend maar soms zijn dingen 'selected'.

rzasa zei:
Is de toegangsprijs daadwerkelijk zo hoog? Zie de nieuwsbrief van een paar maanden terug.
https://us4.campaign-archive1.com/?u=a2d341298d007cf1435365688&id=6defae8db6
7,50 vond ik een leuke prijs, nu dus 5 euro duurder. Kan het wel missen, maar toch.

Vreemd....want als je naar de website gaat zie je duidelijk het entreebedrag vermeld staan. Wat mij persoonlijk raar overkomt is dat in het verleden vaak gemekkerd werd over entreeprijzen bij evenementen. Classic Park moest het zeker ontgelden, vooral op Facebook, maar dit gaat richting het plafond en iedereen vindt het blijkbaar goed. Weet wel dat dat je voor E 13 binnenkomt maar dan zonder auto dat kost minimaal E 25,50. En dan mag je nog via een toiletwagen naar de WC (zal ook vast E 1,- kosten) want bij een leegstaand kassencomplex zal geen sanitair aanwezig zijn. Vreemde situatie op dit moment.

Ik vind het sowieso belachelijk. Zo'n evenement wordt gemaakt door de auto's die er komen! Als er niemand komt is er geen evenement... Maar je moet wel €12,50 extra betalen voor je auto.

Waarom organiseert EMW niet een keer zelf een Youngtimer festival? Laagdrempelig op een groot terrein of weiland? Een koffietent, een snackbar, een biertap, onderdelenmarktje erbij, meer hoeft het niet te zijn.
Ik vind zelf de parkeerplaatsen bij de bekende evenementen toch het leukste.

€25 voor het Youngtimer Event, en dan toilet in een kar... Dat laatste maakt mij niet veel uit, maar m'n vriendin wel :)
Ik ga het eens heroverwegen.

Jammer, maar helaas. 25 Euro is gewoon te veel. Ik zat al te twijfelen ivm de afstand (320 km heen en weer), maar als ik dan ook nog 25 Euro moet betalen laat ik hem schieten.

Barri zei:
€25 voor het Youngtimer Event, en dan toilet in een kar... Dat laatste maakt mij niet veel uit, maar m'n vriendin wel :)
Ik ga het eens heroverwegen.

Jeetje zeg, doe niet zo moeilijk. Er zullen ook vast wel bomen staan.

rzasa zei:
Waarom organiseert EMW niet een keer zelf een Youngtimer festival? Laagdrempelig op een groot terrein of weiland? Een koffietent, een snackbar, een biertap, onderdelenmarktje erbij, meer hoeft het niet te zijn.
Ik vind zelf de parkeerplaatsen bij de bekende evenementen toch het leukste.

Organiseren van evenementen voor kleinschalig bezoek is leuk en kost precies loon naar werken. Bij een goed georganiseerd, grootschalig openbaar evenement is dat veel meer werk en niet omdat we dat werk er niet in willen steken maar het brengt te veel op de schouders van ons als bestuur en actieve leden. Denk ook aan mogelijke vergunningen, aansprakelijkheid etc. Rzasa wat jij beschrijft het is echt gemakkelijker gezegd dan gedaan. Het is een leuk idee maar nee, want als EMW het ooit zou doen moet het het meer worden dan een parkeerplaatsmeet. Noem mij maar een zeikerd maar redelijk tot goed sanitair en een gevarieerde horeca vind ik toch wel een pluspunt voor een evenement. Dit hoeft ten koste te gaan van de entreeprijs. Classic Park bewees het weer. Goede horeca aangevuld met frituur en koffiebar en dat voor de prijs minder dan een tientje. Waarom zouden wij als EMW ons iets op de hals halen. Kortom er zijn genoeg mogelijkheden in NL alleen de organisatie van Youngtimerevent ziet het anders.

Prima dat het nu op gang komt die discussie jammer dat het zo laat gebeurt.
Echt die entreeprijs gaat nergens over. De eerste editie kostte E 5,-. en nu .... hopelijk gaat de organisatie dat beseffen anders kan het een dompertje worden. Normaal hoor je mij nooit over geld maar dit gaat te ver.

Het heft mij ook doen besluiten om niet naar Doetinchem te gaan.
Zoals Joël al terecht opmerkt wordt zo'n evenement gemaakt door de mooie auto's die er komen. Door die extra te gaan belasten laat je je in mijn ogen niet echt zien als autoliefhebber. Ik ken zat voorbeelden (bijvoorbeeld, van een totaal andere orde qua auto's, de Antwerp Vintage reunion) waar je gratis binnenkomt als je een auto hebt die aan de voorwaarde voldoet. Een bezoeker zonder auto betaalt wel om binnen te komen. Zo hou je het leuk voor de mensen die de moeite nemen om met een bijzondere auto te komen.

Zijn er nog mensen van hier die wel van plan zijn te gaan eigenlijk? Ik vind het ook aan de dure kant, maar voor mij is het niet zo ver, dus hij staat nog in mijn agenda :)

Gepaste nuance is natuurlijk wel dat het ticket 'maar' 12,50 euro kost. Je bent immers niet verplicht je auto óp het terrein te zetten. Voorgaande jaren bleken de parkings minstens zo gezellig. Als je daar blijft staan dan is het zelfs gratis, of moet je daarvoor ook betalen?

@Simca,

Als ik er even in mag springen vanuit bestuur RTC, niet dat het enig iets van doen heeft met EMW verder maar ansich snap ik de gedachte van je achter het grootschaligheid.
Maar dat hoeft opzich niet gigantisch veel werk te zijn. Wat wij natuurlijk als club hebben (officieel een vereniging) is wat contact via de actieve leden met gepassioneerde bedrijven die hun terrein open willen stellen.
Derhalve ook natuurlijk de openingsmeet die met behulp en via van Kesteren word georganiseerd, daarvoor uiteraard bij van Ramshorst. Sommige meetings worden ook bij bedrijven van leden gehouden of anderzijds.
Het belangrijkste in deze is eigenlijk dat je zorgt dat mensen enthousiast voor worden. Dus openingsmeet dit jaar met meer dan 300 auto's uit Nederland, België, Duitsland is gratis toegangelijk. Je hebt de locatie die gratis beschikbaar is door een gepassioneerd Renaultliefhebber, je regelt dat er een frietkarretje staat die daar gewoon zijn standaard tarief voor vraagt. Werkt fantastisch. Nette WC-wagen, uitdeuker, polijster, stands met modelautootjes, etc.
Het hoeft allemaal niet verschrikkelijk veel werk te zijn, maar het kan wel heel veel worden, en wat ik wel merk is dat er meer mensen er zo over denken, dus als je EMW op de kaart wil zetten moet je daar nu op in springen.

Zeker als je als evenement het ook deels moet hebben van de mensen die hun auto op t terrein willen zetten mag je die uiteraard screenen, maar moet je ook zorgen dat het niet teveel geld is.
Als je daarna dan ook nog zoals vorig jaar auto's gaat doorsluizen maak je je al helemaal belachelijk in mijn, en vast meerdere, ogen.
Apart....en dan wel DTM wagens regelen, maar dan ga ik wel naar de N24 bijvoorbeeld. Veel leuker.

RobEU zei:
Gepaste nuance is natuurlijk wel dat het ticket 'maar' 12,50 euro kost. Je bent immers niet verplicht je auto óp het terrein te zetten. Voorgaande jaren bleken de parkings minstens zo gezellig. Als je daar blijft staan dan is het zelfs gratis, of moet je daarvoor ook betalen?

Prima, maar waarom moet ik betalen om met mijn youngtimer naar 'binnen' te komen? Daar draait het hele evenement toch om?

Joël D. zei:
RobEU zei:

Prima, maar waarom moet ik betalen om met mijn youngtimer naar 'binnen' te komen? Daar draait het hele evenement toch om?

Hey, don't shoot the messenger! ;)
Ik denk dat dit ook gedaan is omdat je daar je auto gemakkelijker kunt verkopen, maar ook om te voorkomen dat allerlei debielen met Meganes en opgevoerde Golfjes gaan staan. Bij de eerste edities in Ulft had je op de parking al die scheiding; youngtimers links op het veld, de rest rechts. Jouw 155 stond toen nog vlakbij m'n Accord.

RobEU zei:
Joël D. zei:
RobEU zei:

Ik denk dat dit ook gedaan is omdat je daar je auto gemakkelijker kunt verkopen, maar ook om te voorkomen dat allerlei debielen met Meganes en opgevoerde Golfjes gaan staan. Bij de eerste edities in Ulft had je op de parking al die scheiding; youngtimers links op het veld, de rest rechts. Jouw 155 stond toen nog vlakbij m'n Accord.

Aha, ja maar voor die grens staat enkel een leeftijdsgrens. Mijn Clio was 15 afgelopen keer en toch moest ik bij de gewone auto's staan. Terwijl een net nieuw afgeleverde Defender wel bij de Youngtimers mocht staan? :cry:

Heb er nog een trauma van.

Nico GTR zei:
RobEU zei:
Joël D. zei:
RobEU zei:

Aha, ja maar voor die grens staat enkel een leeftijdsgrens. Mijn Clio was 15 afgelopen keer en toch moest ik bij de gewone auto's staan. Terwijl een net nieuw afgeleverde Defender wel bij de Youngtimers mocht staan? :cry:

Op hun FB-pagina stond net pontificaal dat een BMW 320i Bauer gewonnen had... Verwacht dus niet te veel kennis van de organisatie.

RobEU zei:
Nico GTR zei:
RobEU zei:
Joël D. zei:
RobEU zei:

Op hun FB-pagina stond net pontificaal dat een BMW 320i Bauer gewonnen had... Verwacht dus niet te veel kennis van de organisatie.

Ik heb ze zelfs het kentekenbewijs laten zien....en nog onverbiddelijk. Van die jonge jochies......:rolleyes:

RobEU zei:

Echte nuance E 13 en E 15,-.

Voor de rest zal het allemaal wel loslopen.

Velen vonden dat ik mijn mosgroene Volkswagen Jetta Comfortline 19 TRD DSG Sedan 2006 en mijn
gold metallic Volkswagen Jetta Comfortline 1600 Sedan 5-speed 2006
bij EMW zou moeten aanmelden.
Lijkt u dat correct ?

Terug
Bovenaan