Elk Merk Waardig - vereniging voor onbekende en miskende auto's

Zag ik vandaag zomaar de 48-PXR-6 rijden op de A15 bij Ochten. Bekende, ZDRIE? ;)

edit: Oh, plaatje. Ik kon ter plekke geen foto maken, dan maar een oude recyclen.

P1030061.JPG

Dat gaat de goede kant op ;)
ik baal nu al dat ik mijn BX niet op tijd voor de nachtrit uit de stalling kan halen, of ik moet even 2 uurtjes "illegaal" rond gaan rijden.
dan maar met de GS, ook geen straf. (geen kwarttarief, wegenbelasting betalen! )
maar waar maak ik me druk om, tis nog geen 1 maart.

Wouter82 zei:
Wacht even hoor, hebben we er nu in drie dagen tijd VIJF leden bij? :eek: o_O :D (y)

Maak er maar ZES van, ik begreep van de secretaris dat mijn inschrijving ook binnen is! Heb er zin in al die leuke auto's te komen bewonderen!

Misschien interessant voor wie nog een leuke auto zoekt, ik wil van een paar auto's afscheid gaan nemen, bewust hier nu niet met foto's maar neem maar contact op per pm als er interesse is, het gaat om een 2e serie Croma turbo i.e. met 91000km die op Autoscout staat, Peugeot 205 Roland Garros (geen cabrio) in topstaat, Alfa Romeo Giulietta 116 1.6 Lusso in topstaat en een Lancia Fulvia Berlina 2e serie in redelijke staat. Tevens nog 2 project Lancia's Trevi Volumex. Niet omdat ik ze graag kwijt wil, maar er is inmiddels wel het een en ander bijgekomen in de verzameling, doe er, als U interesse heeft uw voordeel mee, een aantal medeforummers kent de meeste auto's.

bellamacchina zei:
Misschien interessant voor wie nog een leuke auto zoekt, ik wil van een paar auto's afscheid gaan nemen, bewust hier nu niet met foto's maar neem maar contact op per pm als er interesse is, het gaat om een 2e serie Croma turbo i.e. met 91000km die op Autoscout staat, Peugeot 205 Roland Garros (geen cabrio) in topstaat, Alfa Romeo Giulietta 116 1.6 Lusso in topstaat en een Lancia Fulvia Berlina 2e serie in redelijke staat. Tevens nog 2 project Lancia's Trevi Volumex. Niet omdat ik ze graag kwijt wil, maar er is inmiddels wel het een en ander bijgekomen in de verzameling, doe er, als U interesse heeft uw voordeel mee, een aantal medeforummers kent de meeste auto's.

Staat de rest ook op internet? Croma ziet er heel goed uit. (y)

De rest staat (nog) niet op internet maar stuur me gerust een mail dan stuur ik je foto's.

Ik snap je Phoenixrood, maar de Passat wordt wel geweldig! Ik kijk al uit naar het volgende project van Rush!:p

Phoenixrood74 zei:
Ja, de restauratie was elke cent waard! Enig idee wat het volgende project gaat worden?;)

Zeker wel, maar misschien zit er nog wat tussen, wat niet voor mij is

Op zich een goed idee ;)

Hoeveel auto's heb jij nou eigenlijk precies? Ik krijg het idee dat het een behoorlijk aantal moet zijn...

Een hele leuke Daihatsu. Toevallig ben ik gisteren rond deze wagen gelopen en heb ik hem eens goed bekeken. Deze Daihatsu staat namelijk vlak bij mijn Talbot in een parkeergarage in Rijswijk. Schitterend karretje, en vrij zeldzaam.
Ook ik wens iedereen hele fijne kerstdagen.

Jan Bovendijk zei:
Een hele leuke Daihatsu. Toevallig ben ik gisteren rond deze wagen gelopen en heb ik hem eens goed bekeken. Deze Daihatsu staat namelijk vlak bij mijn Talbot in een parkeergarage in Rijswijk. Schitterend karretje, en vrij zeldzaam.
Ook ik wens iedereen hele fijne kerstdagen.
Jan, sterker nog: alledrie de plaatsen naast jouw Horizon zijn van mij!;)

Zo, 2015 is van start! De eerste auto is gekocht met dank aan simca1006 en PR. En volgend weekend is alweer het eerste evenement: het EMWokken op 10 januari in Lelystad! Het zou daar best wel eens aardig druk kunnen worden met hongerige EMW'ers :)

Iedereen op dit forum een goed, gelukkig, en gezond 2015 toegewenst.

Phoenixrood74, je hebt dan een geweldige verzameling auto`s zeg. Die NSU is ook ontzettend gaaf. !
Wat is de middelste auto onder het dekzeil eigenlijk ?

@Jan: de middelste auto is een Volkswagen Passat Variant uit april 1974. Die heb ik te leen van een vriend die momenteel mijn eigen Passat (20 dagen ouder en geen Variant) restaureert. Mijn eigen auto komt in de loop van deze of volgende maand terug na een restauratie van ruim een jaar.

Hallo allemaal,

Heb ff een vraag , mijn computer is gecrasht en heel veel favorieten zijn dus weg:cry: , de meeste weet ik nog uit het hoofd behalve 1 hele leuke namelijk de link waar alle Autovisie testen sinds 1956 op staan ,met Google kom ik steeds op gaspedaal.nl
Dus als iemand weer de directe link voor mij heeft zou heel erg fijn zijn.
Alvast DANK voor het meedenken.

Groet Stefan(y)

Ik hoop nu snel te kunnen afrijden om met de Volvo 740 te kunnen rijden.
Ik ben al sinds augustus met cbr in gevecht .
Ben nu al 18 jaar bezig met het rijbewijs en telkens gestopt door dwars liggen van het cbr.
Theorie in augustus gehaald en wou daarna afrijden.
Het kon dus niet en 8 uur bellen met cbr erachter gekomen dat ik zonder het te weten in 2001 ongeschikt ben verklaard.
Nu moet dit dus ongedaan worden gemaakt ,maar ze rekken maar en rekken maar.
Dat ik nu 1000 euro meer moet betalen intereseert ze niet.
Iemand met zware adhd en kort lontje die ik kende was voor 94 euro gekeurd en binnen 2 maanden kon die doorgaan.
Ik die dus eigenlijks bijna niks heb kon effe mooi wachten na 3 maanden eindelijk een adhd psych a 250 euro + 100 km er voor reizen.
Nu kreeg ik meteen groen licht en wacht ik nu al 6 weken op uitslag of ik doorgaan kan met of zonder rijtest.
Streef datum was 20 december en net weeer gebeld ik moest maar geduld hebben.
Heb het echt wel gehad met het cbr

herman78 zei:
Ik hoop nu snel te kunnen afrijden om met de Volvo 740 te kunnen rijden.
Ik ben al sinds augustus met cbr in gevecht .
Ben nu al 18 jaar bezig met het rijbewijs en telkens gestopt door dwars liggen van het cbr.
Theorie in augustus gehaald en wou daarna afrijden.
Het kon dus niet en 8 uur bellen met cbr erachter gekomen dat ik zonder het te weten in 2001 ongeschikt ben verklaard.
Nu moet dit dus ongedaan worden gemaakt ,maar ze rekken maar en rekken maar.
Dat ik nu 1000 euro meer moet betalen intereseert ze niet.
Iemand met zware adhd en kort lontje die ik kende was voor 94 euro gekeurd en binnen 2 maanden kon die doorgaan.
Ik die dus eigenlijks bijna niks heb kon effe mooi wachten na 3 maanden eindelijk een adhd psych a 250 euro + 100 km er voor reizen.
Nu kreeg ik meteen groen licht en wacht ik nu al 6 weken op uitslag of ik doorgaan kan met of zonder rijtest.
Streef datum was 20 december en net weeer gebeld ik moest maar geduld hebben.
Heb het echt wel gehad met het cbr

Ja het kan flink tegenzitten met het CBR. Nu vind ik het niet zo erg zolang het individuen betreft die meermaals met drugs en/of drank op zijn gepakt, maar bij medische aandoeningen kan je er zelf weinig aan doen. Sterkte!

Zo, dat was mij wel een avondje wokken! Geweldige opkomst met 34 man, goed restaurant maar wel erg veel keus o_O :D Zeer geslaagde aftrap van het nieuwe EMW-jaar wat mij betreft (y)

Wouter82 zei:
Zo, dat was mij wel een avondje wokken! Geweldige opkomst met 34 man, goed restaurant maar wel erg veel keus o_O :D Zeer geslaagde aftrap van het nieuwe EMW-jaar wat mij betreft (y)

Was zeker geslaagd en gezellig! Was dit een record qua opkomst, voor een EMW evenement in het algemeen?

We gaan de 26e weer beginnen met rijden.
Inmiddels besloten om het hok te ontdoen van gas
375 euro per kwartaal is haast niet leuk meer .
Op gas 1 op 8 en hoop op benzine 1 op 11 ong met een wb van 10 euro per maand .
Dan is het nog leuk rijden met een uitkering.
die 3 maanden dat je niet kan rijden is ook geen probleem.
Lenen we af en toe wel een autootje
De oude eigenaar gaat binnen kort de demper vervangen en de remlichten maken en zorgen dat ie op benzine komt.
Die wieldoppen ook eraf ,die zijn zo lelijk

Goedenavond dames en heren EMW'ers.

Remo en ik vonden het erg leuk dat jullie voor het wokken de moeite hebben genomen om even bij ons te komen genieten en de onthulling van de nieuwste aanwinst te komen meemaken. Jullie enthousiasme vonden we echt fantastisch en een gezellig samenzijn bij onze collectie is , als jullie dat tenminste leuk vinden, wat ons betreft zeker voor herhaling vatbaar. Ik weet dat er foto's zijn gemaakt bij de onthulling, wees welkom deze te plaatsen of naar mij te mailen(heel graag)

Dit is toch geweldig! Ik kijk er nu al naar uit.

De vergeten groente. Het ondergeschoven kindje. De vreemde eend. Het zwarte schaap. Oftewel: de onbekende zeldzaamheid. Elk Merk Waardig, dé vereniging voor onbekende en miskende auto’s, zet voor deze zeldzaamheden een speciale verkiezing neer op Youngtimer Event: Concours EMWinstpakker.

Elk Merk Waardig?

Elk Merk Waardig ontfermt zich over modellen die in de vergetelheid zijn geraakt, bijvoorbeeld de Fiat Ritmo, de Austin Maestro, de Daihatsu Charmant, de Talbot Tagora en de Hyundai Stellar, maar ook exclusieve gevallen als de Bitter SC en de Stutz Blackhawk. In 2015 pakt EMW uit met een grotere stand dan ooit en mogen óók niet-leden zich aanmelden om er hun Elk Merk Waardige auto met trots aan het publiek te tonen. Er kunnen maximaal 50 youngtimers staan.

Concours EMWinstpakker
Als klap op de vuurpijl worden de tien meest aansprekende exemplaren genomineerd voor het Concours EMWinstpakker. Niet alleen een deskundige jury, maar ook de bezoekers van Youngtimer Event zullen ter plaatse hun oordeel vellen over de kandidaten en bepalen welke drie een prijs verdienen. Kijk voor een indruk van Elk Merk Waardige voertuigen op www.elkmerkwaardig.nl en www.facebook.com/elkmerkwaardig.

Aanmelden?
Bezit je zelf een typische onbekende of miskende auto, die zeker niet mag ontbreken op de stand van Elk Merk Waardig? Meld je dan via onderstaand formulier aan voor een plekje in EMWalhalla, het paviljoen van de vereniging op het Youngtimer Event. Er zijn 2 spelregels:

1) dat de auto in goede en originele staat verkeert;
2) dat je op 17 mei tussen 10.00 en 11.00 uur arriveert en tenminste tot 16.00 uur blijft.

Vraag is alleen, moet je als EMW lid ook aanmelden via de organisatie of komt er nog een oproep in clubverband?

Er komt vanuit EMW nog verdere info omtrent inschrijving en de verdere gang van zaken
Schrijf 17 mei maar wel alvast in de agenda, het beloofd een fantastisch evenement te worden!!

Guus Leferink
Beurscoördinator, ElkMerkWaardig

Terug
Bovenaan