Elk Merk Waardig - vereniging voor onbekende en miskende auto's

1 dochter ziek thuis. Eerst maar eens kijken hoe het met haar gaat als we boodschappen gaan doen. Daarna misschien toch even op pad richting Almere.

Dit lijkt me ook een leuke optie binnen jouw criteria, smarter!

pontiac-sunbird-cabriolet-benzine-blauw-001--73699417-Medium.jpg

Niels. zei:
Dit lijkt me ook een leuke optie binnen jouw criteria, smarter!

Die Sunbird had ik inderdaad ook gezien. Helaas staat deze zoals aangegeven bij een zeer dubieus adres te koop. Daarnaast vind ik de Chrysler meer mijn ding. Ik heb nu wel een weekje de tijd om me in te lezen over de LeBaron 3.0. Motor is van Mitsubishi. Veel werk om de D-riem te vervangen las ik al. Ook de automaten waren niet al te best. Ik ben benieuwd of deze chrysler nog netjes onderhouden en gereden is de afgelopen jaren of dat deze al heel lang stil staat. Op het herstellen van duizenden euro's 'standschade' zit ik niet te wachten.

Volgensmij past deze originele VW Ruska met ONK ook bij je criteria:

$_85.JPG

Linkje

Okay, hij is niet snel, maar wel zeldzaam en leuk om te rijden, mede vanwege het zeer lage gewicht van 540 kg.

Die gele Ruska is het latere model, met bijvoorbeeld de koplampen verder uit elkaar. De blauwe die ik linkte is echt het oermodel. Ook is hij voorzien van optionele Hella verstralers, zoals die ook op rallyewagens uit die periode zaten. Bijvoorbeeld de NSU TTS Rallye.

Leuke bijkomstigheid van het oermodel is ook dat ze blijvend belastingvrij zijn, hoewel dat bij een gewicht van 540 kg natuurlijk niet heel zwaar telt.

En de carrosserie is niet van staal, dus 100% zeker roestvrij. Verder zorgt de zeer betrouwbare (en recent gerestaureerde) Kever techniek waarschijnlijk nog voor zeer vele onbezorgde kilometers. Met het herkenbare boxer geluid.

Dat zijn Bassie en Adriaan in een rode 1977 Ruska Classica. Tijdens die opname in 1978 was de bovenstaande blauwe Ruska al een youngtimer van 15 jaar oud.

Overigens vermoed ik dat elke Ruska (mede dankzij deze extra bekendheid van TV) probleemloos in aanmerking komt voor de EMW status.

Het evenement EMWaalwijk nadert met rasse schreden! Schrijf je snel in via secretaris(apenstaartje)elkmerkwaardig.nl, want we hebben een dijk van een programma! Tot 22 november!

Hm, jammer dat ik de 22e niet kan :( Had er graag weer eens bij geweest (met de minst EMW auto van iedereen :D).

Ruska: ik vind het ook 3x niks. Zo'n buggy als die blauwe is alleen leuk als getuned exemplaar. Origineel vind ik het maar een vreemd ding. Van die rode valt sowieso niks te maken vind ik.

Dat zijn Bassie en Adriaan in een rode 1977 Ruska Classica.
Op basis van een oudere Kever dan zeker, want het kenteken is -uit m'n hoofd gezegd- van 1967.

Gisteren maar weer eens naar het Autotron geweest, een mooie Corolla sr5 sport coupe uit 1988 gezien... Erg vet!

https://www.autoscout24.ch/de/d/volvo-740-limousine-1986-occasion?accountid=63575&index=0&returnurl=%2fde%2fip%2fauto-discount-schlieren-gmbh------------bester-preis-fuer-ihren--pw---suv-8952-schlieren-kt.zuerich---2-orte%2fvehicles%3faccountid%3d63575%26sort%3dyear_asc%26r%3d61&sort=year_asc&vehid=2765832

En in de link een gave 740 met vette striping...

Truck-Run 2015! met zo een minitruck met de stoet meerijden:LOL:
alleen nu nog een passende minitrailer voor paar minibikes. dan is het plaatje helemaal compleet :D

6a00d83451b3c669e20133f5af07fc970b-800wi

er bestaan zelfs complete kits om van je oude pickup een minitruck te maken :eek:

Hallo!
Ben nog redelijk nieuw op het forum, maar had wel al in 'mijn auto' een topic aangemaakt over mijn nieuwe aanwinst.
Omdat ik ook graag in contact hoop te komen met andere liefhebbers (en zo ook mijn kennis over autotechniek wil verbreden, want die is nog behoorlijk beperkt) wil ik me hier dus ook graag even voorstellen :)

Ik ben Ramon, en sinds afgelopen weekend in het bezit van een '86 Oldsmobile Toronado.

IMG_4988.JPG

FullSizeRender.jpg

1973397_10152863157093360_8703100244165311749_o.jpg

10683477_10152863157228360_6487598894630494136_o.jpg

Oh en ik heb de Facebook pagina van EMW alvast geliked (y)

Ik denk dat veel leden jouw auto ook wel liken, met name dat rode interieur.

He, leuk dat je EMW hebt gevonden :)

omniradius zei:
Omdat ik ook graag in contact hoop te komen met andere liefhebbers

Echte Oldsmobile- of Toronado-liefhebbers zullen er wellicht niet zijn, maar des te meer liefhebbers van automobiele buitenbeentjes en dat is je auto absoluut! En dat is heel positief bedoelt (y) :D

Wouter82 zei:

omniradius zei:

Echte Oldsmobile- of Toronado-liefhebbers zullen er wellicht niet zijn, maar des te meer liefhebbers van automobiele buitenbeentjes en dat is je auto absoluut! En dat is heel positief bedoelt (y) :D

Haha dank! En ik bedoelde ook niet specifiek alleen oldsmobile liefhebbers, maar meer inderdaad andere liefhebbers van young/oldtimers en 'buitenbeentjes' in het verder saaie grijze muizen wagenpark van Nederland.

omniradius zei:
Wouter82 zei:

omniradius zei:

Haha dank! En ik bedoelde ook niet specifiek alleen oldsmobile liefhebbers, maar meer inderdaad andere liefhebbers van young/oldtimers en 'buitenbeentjes' in het verder saaie grijze muizen wagenpark van Nederland.

Schitterende auto! (y) Ik denk dat je bij EMW prima aan je trekken komt wat het bovenstaande betreft!

Thanks voor de leuke reacties! :)

Ja ik zit wel te overwegen om lid te worden! Echter mag de Toronado pas vanaf 1 maart weer de weg op dus voorlopig moet ik me koest houden :eek:

omniradius zei:
Thanks voor de leuke reacties! :)

Ja ik zit wel te overwegen om lid te worden! Echter mag de Toronado pas vanaf 1 maart weer de weg op dus voorlopig moet ik me koest houden :eek:

Gewoon lid worden joh !
Kosten zijn laag en de meetings zijn altijd erg gezellig en ongedwongen
Zitten leuke auto's in de club hoor, welke jou ook wel aan moeten spreken

Qua amerikanen o.a. een Corvette C4, Mercury Sable, Ford Thunderbird, Oldsmobile Silouette

Ik was er niet op de ALV (-jammer-) maar ik denk dat de traditie van het januari event wel voortgezet wordt.
Kortom, EMW is al weer actief in het nieuwe jaar voordat de meeste 'klassiekers' dat wettelijk weer mogen(y)

https://www.elkmerkwaardig.nl/emwers/lidmaatschap/

Ow, ik zie dat de kalender voor 2015 al bekend is en op de site staat:

https://www.elkmerkwaardig.nl/emwereld/evenementen/

10 januari: EMWokken, Lelystad

28 februari: Nachtclubrit, Noord-Holland

11 maart: EMWoordwisselavond, locatie n.n.b.

28 maart: EMWorkshop: technische meeting, locatie n.n.b.

25 april: Voorjaarsevenement, Noord-Brabant

17 mei: Forever Young, Boxtel (deelname EMW)

20 juni: Zomerevenement, ‘t Gooi

26-27-28 juni: AutoWeek Live, Lelystad (deelname EMW)

24-25-26 juli: EMW goes UK! Festival of the Unexceptional, Silverstone, UK (deelname EMW)

25-26-27 september: EMWeekend, Zuid-Nederland

28 oktober: EMWoordwisselavond, locatie n.n.b.

21 november: ALV + binnenactiviteit, Zuid-Holland

Kijk eens aan, EMW steekt de grens over met een internationaal event.
(y)

Zelfs ik ben lid, met 3 VW's voor de deur... :)

Komend jaar moet ik toch eens naar een evenement! Woordwisselavond en zomerevenement zijn kanshebbers! En natuurlijk Forever Young en Autoweek Live.

Wouter82 zei:
Durashift zei:
Ow, ik zie dat de kalender voor 2015 al bekend is en op de site staat:

Staat ook al een maand op pagina 1 van deze draad o_O Die pagina wordt regelmatig geactualiseerd....

Ai, okay.
Zou daar veel gekeken worden?

Ik klik via 'actuele topics' op het forum onderwerp.. Dan kom je, lekker direct, op de meest recente pagina..
Persoonlijk vind ik het irritant als ik op de eerste pagina kom van een topic dat tig pagina's groot is..;)

Mooi ook, de nieuwe EMW site.. Zal er ook al een tijdje live staan, zeker?:T

Micha D. zei:
Is die nachtrit na 24:00 uur? Want dan mogen mensen in het kwarttarief ook mee ;).

Briljant! Dan kunnen we om middernacht feestelijk het nieuwe oldtimerseizoen openen.

Barri zei:
Eddy C zei:
Micha D. zei:
Is die nachtrit na 24:00 uur? Want dan mogen mensen in het kwarttarief ook mee ;).

Briljant! Dan kunnen we om middernacht feestelijk het nieuwe oldtimerseizoen openen.
Haha prachtig! (y)

En dan de klassieker met een oplegger naar het meetingpunt brengen?

Je kan er de klok op gelijk zetten dat de overheid op 28-2-2015 tot 23:59 uur goed rondkijkt naar klassiekers die niet op de weg horen te rijden, waarbij de EMW vereniging een handig controleplekje creeert.
Ik zou daarom eerder kiezen voor een goedemorgen-rit op zondagochtend, 1 maart 2015. Dan kan iedereen zondagochtend vroeg op het gemakkie de klassieker aanslingeren en zich 's morgens melden met een stoffige auto.

De eerste stop van van de tocht kan bij een wasplaats zijn waar voor een tuinslang met koud stromend water en een stofzuiger gezorgd is.

Een mooie naam zou dan zijn: Wek-de-klassieker-tocht. De wkdt...

rke zei:
Barri zei:
Eddy C zei:
Micha D. zei:

Haha prachtig! (y)

En dan de klassieker met een oplegger naar het meetingpunt brengen?

Je kan er de klok op gelijk zetten dat de overheid op 28-2-2015 tot 23:59 uur goed rondkijkt naar klassiekers die niet op de weg horen te rijden, waarbij de EMW vereniging een handig controleplekje creeert.
Ik zou daarom eerder kiezen voor een goedemorgen-rit op zondagochtend, 1 maart 2015. Dan kan iedereen zondagochtend vroeg op het gemakkie de klassieker aanslingeren en zich 's morgens melden met een stoffige auto.

De eerste stop van van de tocht kan bij een wasplaats zijn waar voor een tuinslang met koud stromend water en een stofzuiger gezorgd is.

Een mooie naam zou dan zijn: Wek-de-klassieker-tocht. De wkdt...

Dat is wel een gaaf idee ja! Moet ik zorgen dat ik voor die tijd nog even lid word :p

De Nachclubrit is een rit in het donker en elk jaar weer een groot succes
Voorbereidingen zijn al in een vergevorderd stadium en daar zal dit jaar niet van afgeweken (kunnen) worden

Het idee voor een Wek-de-klassieker-tocht spreekt me wel aan en zal dit in de eerstvolgende bestuursvergadering eens in de groep gooien

Leuk idee (y)

Er zit weer een ludieke actie van EMW in de pijplijn! Noteer vast in je agenda: 1 maart, Nachtclubrit 'EMWeekers'. Gegarandeerd Nederlands allereerste toertocht na spertijd voor de klassiekers, want we beginnen vroeg. Héél vroeg. Meer info volgt!

Terug
Bovenaan