Elk Merk Waardig - vereniging voor onbekende en miskende auto's

Het was weer een schitterende dag in Ulft met Forever Young. EMW had weer een prachtige stand met een geweldig divers wagenpark. Een van onze vele sterren was deze Bitter SC :)

10476404_316027458547382_8522445840089702340_n.jpg

Stefan-V6 zei:
Iemand interesse in een sloop-Malaga met 37000 km?:

danny1995 zei:
Helaas, helaas is er weer een prachtige zeldzame auto van de nederlandse wegen verdwenen: Een seat malaga 1.5 van 1989, eerste eigenaar en 37000 kilometers, alleen voorspatborden waren roestig!!! Sprak met de sloperij eigenaar van Van Olst en die gaf aan dat de auto al was afgemeld, was door een garagebedrijf ingeruild en gewoon direct doorgedaan naar de sloop, als die eerste eigenaar dat toch wist.... Mocht iemand op een seat forum zitten, zet hem er aub nog even op.
Maar goed hier de foto's, ik hoop dat liefhebbers deze auto nog helemaal kaal kunnen plukken, want hij hoort toch niet op de sloop:

Ik hoorde vanmiddag, in Ulft, iemand zeggen dat er nog geen trekhaak aanwezig was in zijn wagenpark.. dus..;)

Ik zie dat de barcode van de ARN'er er al op zit.. Toevallig zag ik vrijdag bij Kempenaar een 850 met ook zo'n barcode op 't scherm maar die auto leek mij toch gewoon dagelijks in gebruik.. Misschien moet zo'n status terugboeking niet al te moeilijk zijn..
Wellicht is het niet veel meer dan een MMBS keuring? ;-)

Enfin, is de Malaga echt zo goed dat het alleen de voorschermen zijn? Je zou verwachten dat de handel zo'n auto, die toch redelijk uniek is, even een paar dagen extra gunt om een koper te vinden.. als ie APK goed is natuurlijk..

Qua aankoop bedrag mag het toch niet meer dan 150 - 200 euro zijn, meer zal de sloper er toch niet voor gegeven hebben..

Micha D. zei:
Het was zeker leuk en gezellig wat mij betreft. Tevens heeft het ons (Joël D. en ondergetekende) doen besluiten om lid te worden van EMW, onbeperkte gezelligheid voor een schamele bijdrage, wie wil dat nou niet ;).

Leuk, welkom bij de club(y)

Volgens mij kwam ik de 155 tegemoet rijden toen ik de parking op reed. (wit, 2 zonnerollo's achter?)
De gang zat er lekker in op de betonplaten:)

Overall, leuk sfeertje, de speaker deed ook zijn best. Ik was er in 2e helft van de middag..
Mazda club en EMW hadden flink uitgepakt, 480 register had ook een mooie verzameling met diverse typen. Uno club was hetzelfde als vorig jaar, volgens mij.

Binnen in de hal was er vooral ruimte..;)

Oh ja, de Accord van Rob0118 ook gezien in het veld. Nette auto hoor:D

Durashift zei:
Volgens mij kwam ik de 155 tegemoet rijden toen ik de parking op reed. (wit, 2 zonnerollo's achter?)
De gang zat er lekker in op de betonplaten:)

Dat kan kloppen, toen reden we van de parkeerweiland richting het DRU complex. Ik had alleen geen idee hoe ik moest rijden, dus ik reed achter een Regetta aan, die was echter al vertrokken, dus moest ik even gas geven. :)

Durashift zei:
Oh ja, de Accord van Rob0118 ook gezien in het veld. Nette auto hoor:D

Thnx!

We stonden vlakbij de witte 155 (strakke bak!) en Golf van smarter (strakke bak!). EMW had een erg leuke, zoniet de leukste, stand van Ulft. Had enerzijds te maken met de 'magere' rest, maar ook met de bonte verzameling curiosa van EMW. Als je bijvoorbeeld niets met Mazda, Volvo en getunede hatchbacks had, dan was je redelijk snel klaar aan die kant. Toch stonden er een hoop schitterende auto's, hoewel het wat jammer was dat de P100 van Wouter82 als 'Sierra' betiteld werd... Ook uiteraard erg leuk om (weer) de auto's van een aantal forummers te zien. (y)

Malaga-update:

Van Olst gebeld, men ging daar overleggen wat er mogelijk is. Vloeistoffen zitten er nog in, het is starten - lopen.
moet met een uurtje even terugbellen...

Update #2
Hij kan geheractiveerd worden. Daar zijn wat kosten aan verbonden.
Vraagprijs voor de auto: 650 euro.

Als hij 400 had gekost had ik het gedaan, maar die 250 euro extra... Zo wordt het nogal een dure grap.

Zonde. Ik wil best 25 euro doneren om die 250 (deels) te overbruggen. Wie volgt?

ginkelvanmichiel zei:
Update #2
Hij kan geheractiveerd worden. Daar zijn wat kosten aan verbonden.
Vraagprijs voor de auto: 650 euro.

Als hij 400 had gekost had ik het gedaan, maar die 250 euro extra... Zo wordt het nogal een dure grap.

Hmm. Dat is gewoon een commerciële prijs.. € 650 euro had ie moeten vragen voordat het afmeldingstraject in gang gezet is..

Nogmaals, meer dan 200 euro kan ik mij niet voorstellen dat van Olst aan de handelaar betaald zou hebben.. Of hij biedt de handel meer dan wat een particulier krijgt bij aanbrengen van een auto.. (dan stinkt het verhaal).

Deze auto kost nu meer dan dat ik recent voor de mijne betaalt heb..;)

Ik wil ook wel een donatie doen van 25 euro, zonder verdere voorwaarden, maar dan moet het aankoopbedrag wel lager zijn nu..

Het blijft een vraagprijs.. Ik denk dat het redelijk is om ergens op de helft uit te komen, inclusief de kosten die van Olst moet maken voor heractivering,.

Staat deze Malaga in Nunspeet?

Zo ja, dat is dan niet ver uit de buurt..

Ik kan wel een kijkje nemen vanmiddag..?

Heeft repelsteel (eigenaar van 2 Malaga's) niet wat aan die Malaga voor zijn onderdelenvoorziening?

Croma, staat nu ook weer in het sloperij topic. Mijn eigen auto komt ook ervandaan. Persoonlijk vindt ik dat je er altijd goed zaken kunt doen.

ginkelvanmichiel zei:
Danku!
Als er binnen EMW iemand is die hem als hij weer helemaal op de been is wilt adopteren hoor ik dat uiteraard graag!

Die mogelijkheid zou zomaar kunnen bestaan... maar ik wil mij verder nergens mee bemoeien :)

Nogmaals, helemaal toppie dat die Malaga het tehuis krijgt wat hij verdient! Helaas moest ik Ulft op het laatste moment afzeggen, aangezien de automaatbak van mijn Colt zaterdag het leven plotseling niet meer zag zitten. Vandaag even naar de garage geweest en als het goed is, leeft hij weer. Is er 28 juni weer een soort van meeting? In dat geval wil ik zeker een nieuwe poging wagen om langs te komen met de eigenwijze Colt.

Geweldig dat je de Malaga hebt gered Michiel, Remova en ik waren het die anders hun best hadden gedaan om de auto te redden. Remova heeft even na 8uur gebeld, van Olst vertelde dat hij al. was benaderd. 650 euro vonden we best wel een bedrag, er staat al tijden een knappe Regata op het web die maar iets meer kost en geen roestige spatborden heeft. Toch wilden we het eventueel neerleggen simpelweg omdat we het waanzin vinden dat zo'n auto wordt gesloopt. Gefeliciteerd met je aankoop, een absolute topaktie!

bellamacchina zei:
Geweldig dat je de Malaga hebt gered Michiel, Remova en ik waren het die anders hun best hadden gedaan om de auto te redden. Remova heeft even na 8uur gebeld, van Olst vertelde dat hij al. was benaderd. 650 euro vonden we best wel een bedrag, er staat al tijden een knappe Regata op het web die maar iets meer kost en geen roestige spatborden heeft. Toch wilden we het eventueel neerleggen simpelweg omdat we het waanzin vinden dat zo'n auto wordt gesloopt. Gefeliciteerd met je aankoop, een absolute topaktie!

dank :)
Ik heb om stipt 8 uur aan de telefoon gehangen... ik heb een aantal keren bij een dergelijk project te lang gewacht met bellen, met als gevolg dat ik te laat was. Nu gelukkig nog op tijd. Maar goed te horen dat jullie ook op het punt stonden. Het bedrag was ook veel te hoog. Gelukkig heb ik daar nog wat aan kunnen doen.

Goed zo Michiel, daar wordt het niet moeilijker van! Stuur me even een pb, Begin juli doe ik dan ook nog een kleine reddingsdonatie:)

Nog even verder gesneupt in de Volvo
Ook wat zweedse papieren gevonden
Onder de motorkap ziet de b230a (zoals het nu staat is dit het blok) er nog netjes genoeg uit.
Dit type kwam oorspronkelijk uit de 240 ,deze blokken werden niet in nederland geleverd ,maar allleen in zweden .
Verschilt niet zoveel van de b230f
pierburg carberateur (wel moeilijk nog aan te komen)

waarschijnlijk reparatie ,maar wat is nog onbekend

het torretje

Vlakbij Alkmaar is een automuseum: https://www.automuseumschagen.nl/. Nooit geweten!
Misschien een leuke bestemming voor EMW.

188430_425132290909944_702769401_n.jpg

Hé wat leuk, daar ga ik dan maar eens naartoe. Kijken of ik m'n vriendin mee krijg, die houdt ook van auto's :).

Attentie attentie:
JdN zei:
Als er mensen zijn die de nederlandse Yue Loong willen bezichtigen dan kan dat hoor.
De importeur van Yue Loong wou ik hier wel buiten laten en een journalist van een blad hebben we liever niet.

We hebben de auto uit het stof gehaald en de auto heeft gisteren voor het eerst in zo'n bijna 20 jaar weer gelopen!
Er kan alleen niet mee gereden worden omdat hij geschorst is.

Deze enthousiastelingen kunnen mischien onderling afspreken om gezamelijk te komen kijken.
https://www.autoweek.nl/forum/read.php?6,3902757,5306288#msg-5306288

Terug
Bovenaan