Elk Merk Waardig - vereniging voor onbekende en miskende auto's

Klopt, ik ben in de middag geweest. Heb nog een tijd met de eigenaars van de Stutz gepraat en heb er zelfs in mogen zitten! Het dashboard en interieur zijn uitgebreid gefotografeerd, maar de auto trok zoveel bekijks dat ik geen fatsoenlijke foto's van de buitenkant heb kunnen maken. Toevallig was de Victoria de dag erna ook weer bij een Chrysler-meeting waar ik ook was, maar daar hebben we elkaar volledig gemist. Nog toevalliger: de Stutzen (ze hebben er twee) staan in dezelfde stalling als mijn trio.

Off-topic: de Toyota Hiace heb ik inderdaad gefotografeerd bij de Mazda-dealer in Zoetermeer.

Een leuke sapporo

https://www.autoscout24.ch/de/d/mitsubishi-sapporo-limousine-1987-occasion?allmakes=1&index=82&nav=8&page=2&returnurl=%2fde%2fautos%2falle-marken%3fallmakes%3d1%26nav%3d8%26page%3d2%26sort%3dprice_asc%26vehtyp%3d10%26yearfrom%3d1980%26yearto%3d1987%26r%3d5&sort=price_asc&vehid=2304323&vehtyp=10&yearfrom=1980&yearto=1987

Ook al staan alle seinen op rood, ik ga morgen op mijn vrije dag eindelijk toch eens deze bekijken.

Deze Probe achtervolgt me al maanden en past eigenlijk erg goed bij me.

Paar aandachtspuntjes:
-Vervaldatum APK: 24-05-2007
-Datum tenaamstelling: 12-07-2000

Vanmorgen naar Hilversum geweest. Ik kwam uit bij een kamp-achtige enclave van sloperijen en autohandelaren, echt heel apart.

De Probe stond er behoorlijk netjes bij. Wel rondom wat krasjes en een beetje smoezelig interieur. De laatste beurt was uitgevoerd in 1999... De kosten om de auto weer netjes rijklaar te krijgen zijn denk ik toch te hoog. Distributiriem, 4 banden, alle vloeistoffen incl. automaat verversen, accu enz. En dan weet je nog niet eens hoe het gesteld is met wiellagers, slangen, electisch systeem enz. Ik laat hem dus lekker staan. Het was wel een leuke ervaring. Er stonden ca. 6 auto's in dezelfde hoek die de handelaar allemaal nog in de gulden tijd gekocht had, zo begreep ik.

IMGP0032_zps3335207b.jpg

IMGP0034_zps51a84403.jpg

IMGP0035_zps7afe3014.jpg

Misschien wel verstandig. Was de Saratoga niks voor je?

En deze Probe?
https://www.nederlandmobiel.nl/tweedehands-auto/ford-usa/probe-gt-turbo/1038485

Oh wacht, dat lijkt me een oude advertentie...

Indien iemand serieuze interesse heeft in een Rover 800 Sterling uit 1987 met 2,5 liter (Honda) motor, graag contact met mij opnemen. De auto is afkomstig van de eerste eigenaar en moet 825 euro kosten.

Hoewel geen van ons drieën direct zit verlegen op een extra vervoermiddel hebben Thomas3006, Grensrijder en ik nog geprobeerd om een aantal 'constructies' te bedenken om deze auto te redden. Helaas zijn we er niet uitgekomen. Maar misschien is dat wel een grote kans voor een ander! Het is de laatste Rover 825 MkI in Nederland heb ik ondertussen begrepen.

@smarter: achter het vliegveld bij Hilverum zeker? Bijzonder gebied is dat inderdaad! Goed dat de Probe niks was, anders had je de mk1 cabrio eruit moeten doen! :D

@ Barri, inderdaad een heel pittoresk plekje daar bij het vliegveld:

Schermafbeelding2014-05-28om221307_zps0edfec0e.png

Wel prachtig om eens rond te neuzen. De mensen die ik er gesproken heb waren uitermate vriendelijk en lekker recht door zee. Gewoon niet zeuren en 'what you see is what you get'. De koffie was in ieder geval prima. Die Probe is volgens mij eerlijk en gewoon netjes. De mogelijke 'standschade' na 14 jaar is alleen niet in verhouding tot de waarde die ik eraan toeken.

Klopt, ben daar paar jaar geleden ook eens wezen kijken naar een auto. 'Gewoon' een 'sloperij' gebied zoals vele gemeenten die wel kennen, denk ik.
Moet je even doorheen kijken en ook niet elk adres is even goed..

Op Lage Weide kom/kwam ik ook maar bij de eerste 2, direct bij de ingang. Wat er verderop zit is echt ouwe meuk, naar mijn idee..

Dat is wel een hele nette 305. En waarschijnlijk sneller en betrouwbaarder dan willekeurig welke fabrieksversie.

Wie heeft zoiets wel eens gezien?
https://suchen.mobile.de/auto-inserat/isuzu-andere-vehicross-3-5-automatas-vilnius/191146060.html?lang=de&pageNumber=1&__lp=21&scopeId=C&sortOption.sortBy=specifics.firstRegistration&makeModelVariant1.makeId=11900&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&negativeFeatures=EXPORT
$_27.JPG

Aangezien hier naar mijn idee best wel mensen zitten die ervaring hebben met roest, de volgende vraag. Is dit onderdeel nog te redden of kan ik beter opzoek naar iets wat er beter uitziet? Het gaat om de strip die onder de achterlichten zitten bij een Honda Prelude.
169lyts.jpg

Dit stukje is er het ergst aan toe, als ik een beetje kracht zet kan ik het ongetwijveld breken.

Dit is trouwens de rest van de auto.
29x7txv.jpg

1zg6ixl.jpg

De roest is op de onderste foto ook te zien.

Bij voorbaat dank,

Aangezien hier naar mijn idee best wel mensen zitten die ervaring hebben met roest...

Hey zeg! ;)

Ik zou een vervangend onderdeel zoeken. Als dat niet lukt kan herstellen altijd nog.
Is dit wat je zoekt?
https://www.ebay.de/itm/Heckblende-Honda-Prelude-AB-Bj-1982-1987-1-8l-74kw-/351078124777?pt=DE_Autoteile&hash=item51bde30ce9

rzasa zei:
Aangezien hier naar mijn idee best wel mensen zitten die ervaring hebben met roest...

Hey zeg! ;)

Ik zou een vervangend onderdeel zoeken. Als dat niet lukt kan herstellen altijd nog.
Is dit wat je zoekt?
https://www.ebay.de/itm/Heckblende-Honda-Prelude-AB-Bj-1982-1987-1-8l-74kw-/351078124777?pt=DE_Autoteile&hash=item51bde30ce9

Was een beetje gekscherend bedoeld :p

Maar dat is volgens mij wel wat ik zoek, top!

Als iemand van jullie nog een Camry zou willen bezitten dan kan die zich wenden tot Nijkamp auto's in Kampen. Wegens plaatsgebrek en wat onverwachte APK kosten die ik niet meer voor de wagen wilde maken heb ik hem terug verkocht aan Nijkamp. Voordeel is dat ik nu niet meer zoveel keuze heb vwb de auto die ik mee zal nemen naar het zomerevenement :cool:

[size=large]Oproep:[/size]

de organisatie van Forever Young youngtimerevent heeft het bestuur van Elk Merk Waardig benaderd of wij leden hebben die op zondagochtend 15 juni van 9.00 - 12.00 uur willen helpen met het begeleiden en opstellen van youngtimers van bezoekers en clubs.

Was je toch al van plan om te gaan en wil je ergens in de ochtenduren een handje helpen, stuur dan even een mailtje met vermelding van je telefoonnummer naar beurzen(apenstaartje)elkmerkwaardig.nl!

Alvast bedankt!

Sowieso iedereen die van plan is om naar hét youngtimerevenement van Nederland te komen, tot ziens op de stand van Elk Merk Waardig (op het Emailleplein)!

Sfeerimpressie van de dit jaar aangelegde pleinen op het DRU complex

Dat belooft sowieso een leuk evenement te worden! Ook leuk om mee te mogen helpen daar, toch?
Wel jammer dat ik er niet bij kan zijn die dag...

https://www.ebay.co.uk/itm/Bond-Equipe-Estate/111370328737?_trksid=p2047675.c100013.m1986&_trkparms=aid%3D555012%26algo%3DPW.MBE%26ao%3D1%26asc%3D22473%26meid%3D7446170270336335124%26pid%3D100013%26prg%3D9725%26rk%3D2%26rkt%3D30%26sd%3D321220791916
$_12.JPG

Ik ben inmiddels ook weer in het land na een weekje roadtrip door Europa. Mn broertje gaat trouwen in juli, dus hebben we het plan gemaakt om een roadtripje te doen door Europa met 5 man voor 1 week, zonder zijn medeweten. We hebben hem afgelopen maandag vol verbazing meegenomen van zn werk

Ons vervoer? Een 3.0V6 Espace III automaat in de Initiale Paris-uitvoering.

Mankementen?
- De vorige eigenaar kon de km-stand niet garanderen. Er stond 112000 op de teller en het is een importauto en geen onderhoudsboekjes
- airco deed het niet
- electrische buitenspiegels werkten niet. links helemaal niet, rechts glas gebroken en motortje was wel te horen, maar geen verstelling
- radio deed het niet, afstandbediening ontbreekt
- miste een stoel
- motorkap roestig en vale lak
- gebruikssporen
- interieur mist enkele kapjes
- antenne mist
- speakers achterdeuren zonder kapjes en compleet aan gort
- centrale deurvergrendeling werkt niet meer op de sleutel

pluspunten
- APK 02-2015
-Fijne stoelen
-Nieuwe banden
-Genoeg ruimte voor 5 man
-Elektrische ramen rondom
-motor liep als een zonnetje, automaat eveneens

Na proefrit en aankoop hebben we de Espace (Of Starship Enterspace, zoals ie gedoopt is) een beetje TLC gegeven
- Dak weer voorzien van een antenne
- Radio werkend gemaakt, bleek ook zonder afstandbediening gewoon te werken,
- Speakers gerepareerd in de deuren en weer netjes afgewerkt met afdekkapjes
- Aux aansluiting gemaakt voor het aansluiten van Smartphones/Ipods
- Zijspiegel links opengetrokken, enige dat te zien was waren drie losse draden zonder stekker. Na iets verder te zoeken, bleek de stekker in de spiegelbehuizing te liggen.. Aangesloten en werkte weer
- Zijspiegel rechts hebben we een ander mechaniek achter gezet, bleek een van de stelpootjes afgebroken en gelijk een nieuw glas eringezet
- interieurverlichting bleek in veel gevallen een losse stekker te zijn (letterlijk, gewoon afgekoppeld )
- Stoel erbij gekocht
- kleine dingen gefixed

Hierna heeft mijn Renaultgarage heeft hem een dagje onderhanden gehad voor een kleine beurt en geprobeerd de airco af te vullen. Deze bleek meer gaten te hebben dan noodzakelijk en reparatie was niet meer lonend helaas. Gelukkig werkten de ramen nog steeds. Wel bracht hij het goede nieuws dat de kmstand klopt van de auto

Uiteindelijk zijn we afgelopen maandag vertrokken van Hengelo, richting Lausanne door de Alpen naar Maranello, Venetie en Wenen en weer terug. Ze heeft geen krimp gegeven en bleek de ideale vakantiekar. Je raakt er toch aan gehecht op de een of andere manier

Kijk hier al heel lang mee en ben nu eindelijk met het rijbewijs bezig.
De erad ratlook police car is de deur al 6 maanden uit , voorlopig behelpen op een retro scooter (moet wel apart blijven)
En zoals het nu staat is deze straks de mijne ,koop is in principe al gesloten:):cool:
Een Volvo 740 gl 2.3 automaat op lpg zweedse import bwj 1985
Laat hem lekker zo als die is bijna.
Lak is redelijk ,maar veel kleine plekjes en ga dit oldskool met een stiftje bij werken.
Onderkant deuren worden minder ,maar laat het eerst zo .
Der zit net een opstaand randje net boven de stootranden en bumpers vanaf daar naar beneden gaat ie matzwart omdat de de roest voornamelijk tot die hoogte zit.
Vroeger deden we het ook zo bij een oude auto ,goedkoop netjes maken
Ook vind ik dat een 29 jaar oude 740 er niet 100 % hoeft uit te zien ,je mag zien dat ie gebruikt word.
Ik neem hem vooral vanwege dat het gewoon een mooi model is ,sterk veilig en betrouwbaar.
Alleen een paar sportvelgjes origineel Volvo eronder en meer niet
Ken deze auto al een jaar en weet dat ie goed is en net ingereden met 309000 km.
Dat witte monster was ik al verliefd op toen die aangeschaft werd door de vorige eigenaar vaak ingezeten en mee meegereden .
Ook die imposante kont of neus als je er achter reed of hem tegen kwam :cool:
En er werd gek scherend gezegd naja dan moet je hem maar kopen nu je rijbewijs er straks is.
Na veel wikken en wegen toch gedaan ,want ik kan die auto niet uit me gedachten krijgen .
Groot lomp stevig en ondanks de lpg tank kan er een kinderwagen in zonder de wielen eraf + nog wat tassen.
Ondanks dat het een oldtimer is en ik een liefhebber ervan ben word ie wel dagelijks straks gebruikt en gewoon op gas .
Een nieuwe auto vind ik niks veel te modern

rzasa zei:
Gaaf Paul! Wat zijn nu de plannen met de auto?

Het rijdt echt fantastisch lekker! Trekt als een gek, ook met 5 man + baggage. Toch nog een gemiddelde kunnen halen van bijna 1:9,5. Lijkt me niet echt slecht voor een 3.0V6.
Dat

Helaas gaat ze weer de verkoop in, kijken of we er een ander blij mee kunnen maken. Daarnaast is MRB toch nog 254/3mnd en bovendien komt er nog een keer een automaatrevisie aan en de distributieriem en de bougies zijn onderhand ook een keer aan de beurt en dat betekent motorblok eruit.
Het is echt een superauto, dat zeker! Supercomfortabel!

1 op 9,5 slecht voor een drieliter V6 redt ik ook met mijn ford thunderbird daar licht een V8 in. Gaat er nog iemand naar forever young ik wel kom met de ford

peter81 zei:
1 op 9,5 slecht voor een drieliter V6 redt ik ook met mijn ford thunderbird daar licht een V8 in. Gaat er nog iemand naar forever young ik wel kom met de ford

Ja, maar prop maar eens 5 kerels met backpacks en bbq's van gemiddeld 80kg (ik 70) in een Thunderbird. Ik ben benieuwd hoe dat gaat dan..

@Peter81. Had je nog wat gevonden op de achterbank sinds de laatste meeting? Je reageerde niet meer op je mails. Ik weet dat je veel van huis bent, maar toch..

Paul heb niks gevonden anders mag je mijn vaantje wel hebben moet alleen kijken waar ik het ding heb liggen

Iemand interesse in een sloop-Malaga met 37000 km?:

danny1995 zei:
Helaas, helaas is er weer een prachtige zeldzame auto van de nederlandse wegen verdwenen: Een seat malaga 1.5 van 1989, eerste eigenaar en 37000 kilometers, alleen voorspatborden waren roestig!!! Sprak met de sloperij eigenaar van Van Olst en die gaf aan dat de auto al was afgemeld, was door een garagebedrijf ingeruild en gewoon direct doorgedaan naar de sloop, als die eerste eigenaar dat toch wist.... Mocht iemand op een seat forum zitten, zet hem er aub nog even op.
Maar goed hier de foto's, ik hoop dat liefhebbers deze auto nog helemaal kaal kunnen plukken, want hij hoort toch niet op de sloop:

Rest van de foto's van andere volgen nog, maar deze had wat mij betreft prioriteit.

Ik kom met de Trabant, een monsterrit vanuit Lelystad :)

De Trabant is samen met ondergetekende te ontmoeten op de EMW stand :)

Groet Paul

6YgbOufK

Ach stefan v6 ik ben er nog mee bezig
Maar de Volvo 740 uit 1985 is er al
Was er van de week mee bezig ,papieren van de zweedse eigenaar zitten er nog bij en bij het netter maken van de voorkant trof ik dit aan onder de nummerplaat

herman78 zei:
Ach stefan v6 ik ben er nog mee bezig
Maar de Volvo 740 uit 1985 is er al
Was er van de week mee bezig ,papieren van de zweedse eigenaar zitten er nog bij en bij het netter maken van de voorkant trof ik dit aan onder de nummerplaat

Stoere bak, en leuk detail!

Zonde dat die Seat door de schredder gaat straks. Op die verroeste voorspatborden na ziet die er uit om door een ringetje te halen.:eek:

Ik hoop dat er iets te redden valt... Maar ik vrees dat het lastig gaat worden.
Het blijkt dat er een 'terugboek' formulier bestaat van de RDW, waarbij binnen een week de demontage-melding ongedaan gemaakt kan worden.
maar..
1) het is de vraag of Van Olst dat wil doen
2) zoja, wat moet de auto mij kosten.

een andere optie is kijken of Van Olst de wagen wil verkopen als 'gedemonteerd'. Dan moet ik er zelf mee naar een RDW station met alle risico's van afkeur e.d. daarbij.

Het zou dan namelijk nog best wel eens een dure grap kunnen worden, en dat was nu juist niet de bedoeling.

Sander al laten weten maar gisternacht na een avond/nacht flink klussen aan de Cherry in ene doodziek geworden. Sander gisternacht al op de hoogte gebracht dat ik een half uurtje later kwam/half uurtje langer zou slapen maar vanmorgen werd duidelijk dat deze dag een no-go voor me zou worden. Vreselijk beroerd geweest. Om 8 uur weer in slaap gevallen en nu net pas weer wakker geworden. Nu wel weer helemaal lekker gelukkig maar ik baal er verschrikkelijk van dat ik moest afzeggen. Dat spijt me écht :( Gisteren de Bluebird al helemaal gewassen en gewaxed dus had graag m'n glimmende trots neer willen zetten op de EMW stand.

Hoop dat jullie allen een zeer fijne en gezellige dag hebben!

Het was zeker leuk en gezellig wat mij betreft. Tevens heeft het ons (Joël D. en ondergetekende) doen besluiten om lid te worden van EMW, onbeperkte gezelligheid voor een schamele bijdrage, wie wil dat nou niet ;).

Ben ook nog even wezen kijken! Was leuk, maar volgens mij veel minder druk dan de twee eerdere edities.

Terug
Bovenaan