Ik ben inmiddels ook weer in het land na een weekje roadtrip door Europa. Mn broertje gaat trouwen in juli, dus hebben we het plan gemaakt om een roadtripje te doen door Europa met 5 man voor 1 week, zonder zijn medeweten. We hebben hem afgelopen maandag vol verbazing meegenomen van zn werk
Ons vervoer? Een 3.0V6 Espace III automaat in de Initiale Paris-uitvoering.
Mankementen?
- De vorige eigenaar kon de km-stand niet garanderen. Er stond 112000 op de teller en het is een importauto en geen onderhoudsboekjes
- airco deed het niet
- electrische buitenspiegels werkten niet. links helemaal niet, rechts glas gebroken en motortje was wel te horen, maar geen verstelling
- radio deed het niet, afstandbediening ontbreekt
- miste een stoel
- motorkap roestig en vale lak
- gebruikssporen
- interieur mist enkele kapjes
- antenne mist
- speakers achterdeuren zonder kapjes en compleet aan gort
- centrale deurvergrendeling werkt niet meer op de sleutel
pluspunten
- APK 02-2015
-Fijne stoelen
-Nieuwe banden
-Genoeg ruimte voor 5 man
-Elektrische ramen rondom
-motor liep als een zonnetje, automaat eveneens
Na proefrit en aankoop hebben we de Espace (Of Starship Enterspace, zoals ie gedoopt is) een beetje TLC gegeven
- Dak weer voorzien van een antenne
- Radio werkend gemaakt, bleek ook zonder afstandbediening gewoon te werken,
- Speakers gerepareerd in de deuren en weer netjes afgewerkt met afdekkapjes
- Aux aansluiting gemaakt voor het aansluiten van Smartphones/Ipods
- Zijspiegel links opengetrokken, enige dat te zien was waren drie losse draden zonder stekker. Na iets verder te zoeken, bleek de stekker in de spiegelbehuizing te liggen.. Aangesloten en werkte weer
- Zijspiegel rechts hebben we een ander mechaniek achter gezet, bleek een van de stelpootjes afgebroken en gelijk een nieuw glas eringezet
- interieurverlichting bleek in veel gevallen een losse stekker te zijn (letterlijk, gewoon afgekoppeld )
- Stoel erbij gekocht
- kleine dingen gefixed
Hierna heeft mijn Renaultgarage heeft hem een dagje onderhanden gehad voor een kleine beurt en geprobeerd de airco af te vullen. Deze bleek meer gaten te hebben dan noodzakelijk en reparatie was niet meer lonend helaas. Gelukkig werkten de ramen nog steeds. Wel bracht hij het goede nieuws dat de kmstand klopt van de auto
Uiteindelijk zijn we afgelopen maandag vertrokken van Hengelo, richting Lausanne door de Alpen naar Maranello, Venetie en Wenen en weer terug. Ze heeft geen krimp gegeven en bleek de ideale vakantiekar. Je raakt er toch aan gehecht op de een of andere manier