Elk Merk Waardig - vereniging voor onbekende en miskende auto's

Eddy C zei:
stoterstangen90 zei:
Zo is het. De mannen van het RDW zagen er verder geen bestand in, maar zagen ook dat nu verder keuren op een fiasco zou uitlopen.

Overigens kostte de afgebroken keuring me nu niets. Dat scheelt ook weer. (nou ja, wat diesel om de C15 tevreden te houden, die het spulletje aan de triangel naar Schiedam heeft getrokken)

Van die combinatie met de triangel had ik graag foto's gezien!
S5030086_zps0ab7a2e5.jpg

Overigens is zoeken naar het RDW station onder tijdsdruk, met zo'n combinatie, niet echt ideaal....
RDW Schiedam was ik nog nooit geweest.

vol

Vandaag was de laatste dag van mijn schoolvakantie.
En de enige dag die nog beschikbaar was, in Schiedam dus.

Nu staat de auto in Woerden, dus was het op zich te doen.

Een C15 in persuitvoering die gekoppeld is aan een Marina Van is op zich wel een Erg Merkwaardige combinatie.

Wordt dus zomervakantie voordat motorswap etc gekeurd kan worden?

Of is RDW ook open op de vrijdag na hemelvaart..;)

Wat zou er op dat bord staan? Verboden te parkeren voor vierwielige voertuigen?

Barri zei:
Jammer van die witte kentekenplaat, die mag ook blauw zijn.

Dacht het niet. Voor aanhangers tot 750KG is een witte plaat verplicht. En aanhangers boven de 750 altijd een eigen gele plaat kenteken.
Blauw is totaal niet bedoeld voor aanhangers.

En als ik dat kenteken ff naloop op VWE....APK is verlopen sinds 06-05-1973.....netjes....

- Quatrelle - zei:
En als ik dat kenteken ff naloop op VWE....APK is verlopen sinds 06-05-1973.....netjes....

Driewielers zijn niet APK-plichtig en in de jaren zeventig bestond er nog geen APK.

@Quatrelle: ik heb eens gelezen dat een aanhangwagen een blauwe plaat mag hebben als het trekkende voertuig dat ook heeft.

Stoterstangen, wat zei jij nou ook alweer dat helpt tegen de piepende remmen van de Jazz? Voordat ik er iets verkeerds op smeer en tegen het eerste beste obstakel tot stilstand kom... o_O

Piepende remmen hoeft niet altijd te duiden op slechte of versleten remmen, Idranor.

Maar het duidt wel op de aanwezigheid van remmen. Da's hoe dan ook positief.

stoterstangen90 zei:
Kopervet op de achterkant van de remblokken.

Nee joh, dat geleid de warmte niet...[size=x-small]schreef een andere forummer eens op dezelfde tip die ik aan iemand gaf..[/size];)

Maar ehm, Idranor, de Jazz weer teruggekocht?

Kwisvraag voor de zaterdagavond*: wat is dit voor auto?

ibgkqt.jpg

Ik gok er een beetje op dat zelfs 929V6 en D. Elzinga het hier moeilijk mee zullen hebben!

*of de rest van het weekend

Morgan maakte originele 3 wielers (en doet dat sinds kort weer). Zou dit een aangepast model van hun kunnen zijn?

De positie van het stuur en de spaakwielen zijn in elk geval typisch Engels. En ook de ophanging lijkt erop. Ik kan alleen niet goed zien op deze foto of het motorblok onder de kap zit of dat het (Morgan typisch) net ervoor staat.

Het juiste antwoord zit er nog niet bij, maar Engels zit wel in de goede richting.

stoterstangen90 zei:

Overigens piepen de mijne nu ook (C15)

De achterkant als in de kant die niet tegen de schijf aan komt? En wat als het de trommels zijn die piepen?

Durashift zei:
stoterstangen90 zei:

Nee joh, dat geleid de warmte niet...[size=x-small]schreef een andere forummer eens op dezelfde tip die ik aan iemand gaf..[/size];)

Maar ehm, Idranor, de Jazz weer teruggekocht?

Nee de verkoop staat op een laag pitje omdat mijn 305 momenteel niet rijdt en we de Jazz nu dus weer nuttig gebruiken. Zodra de 305 weer rijdt mag de Jazz weg, er zijn diverse geïnteresseerden.

Het is dan ook een moeilijke vraag, ik zal L. Van Gaal die kant opsturen, misschien weet die het.

Ok, tijd voor het antwoord. Het was vrijwel niet te raden, want het gaat om een auto waarvan slechts één exemplaar is gebouwd: de Toyota Land Cruiser Honda Harris uit 1977. Bedacht door ene Harris met een vloeistofgekoelde 1100 cc Honda Goldwing-motor. Ik ben nooit zo'n fan van dit soort auto's, maar de achterkant vind ik echt briljant.

10d62op.jpg

dcag5k.jpg

sybc41.jpg

Een klassiekerkenteken erop, en dan een gele plaat... :cry:

edit: en blijkbaar is ie te koop. Met Nederlandse registratie: <https://www.carandclassic.co.uk/car/C484839>

@PR1974: ah jij was dus ook in de Dorpsstraat in Zoetermeer zaterdag. Heb je helaas gemist, wist niet dat je ging. Ik heb nog staan kwijlen bij die Stutz Victoria.

Terug
Bovenaan