Elk Merk Waardig - vereniging voor onbekende en miskende auto's

Omdat het zo verotte koud was vandaag heb ik de aloude diascanner er maar weer eens bijgepakt om nog veel oudere dia's te digitaliseren.
Daarbij ben ik ben tot de conclusie gekomen dat mijn lijstje "de eerste keer" een hoop Fiat bevat.

Net mijn rijbewijs in ontvangst genomen mocht ik voor "de eerste keer" achter het stuur van mijn vaders 131-2000TC

Naamloos-gescand-27.jpg

Toen bleek dat ik die niet te pas en te onpas kon confisceren heb ik voor 300 gulden voor "de eerste keer" een eigen auto gekocht

Naamloos-gescand-29.jpg

En in 1987 kocht ik voor "de eerste keer" een oldtimer

Naamloos-gescand-55.jpg

Maar om nu te zeggen dat ik iets met Fiat heb............

Me vriendin was al een paar dagen uitgerekend eind februari ,Toen nog maar snel verhuist in 1 dag inclusief schilderen en schoonmaken.
Vervolgens tot vrijdag zonder internet enz.
Daartussen in op 12 maart is ze bevallen van een prachtige dochter

Dankje
Nou vooruit 1 foto van onze mooie dochter
Haar naam is hayley lindsay franciska , Roepnaam hayley
DSC06115_zps1ac9a306.jpg

Hahaha
Die staat nu beneden te wachten als hobby apparaat 1x in de week voor de boodschappen en 1 x in de 2 weken een rit van 50 kilometer
We doen nu veel lopend of trein
DSC05997_zps497d7355.jpg

Herman78: hartelijk gefeliciteerd met je dochter! Maar eerlijk gezegd vind ik een brommobiel in ratlook helemaal niets met EMW te maken hebben...

Ik dacht de auto's van huis uit EMW moet uitstralen, dus niet door zelf toedoen er zo uit laten zien...?

Edit: Van harte met de kleine spruit!

Nee maar totnutoe zie je op / bij alles wat met EMW te maken heeft originele auto's namelijk....

Grotendeels wel, maar dat is zeker geen regel bij ons. Het gaat erom dat de leden ons gedachtengoed delen: het redden en koesteren van onbekende en miskende auto's.

En de erad is eigenlijks de voorloper van de hedendaagse brommobiel
Dit was in 1996 het werkpaard onder de brommo,s veel ruimte en je kunt er heel veel veel mee.
De onderdelen worden schaarser en hij word minder geliefd.
En is hij ook minder bekend gewordenen inmiddels 17 jaar oud.
Het is dus een oldtimer deze spacia
Enigste wat eigenlijks nog erad is de koets meer niet
Probeer hem wel zolang mogelijk met kunst en vliegwerk rijdend te houden.
Gewoon omdat je ze amper nog ziet ,net als de oude ligier prima en aixam 540
Ramen willen niet meer open ,moet het gemaakt worden dan zouden er 2 andere deuren in moeten.
Dan maar om de 5 cm een schroef (schroef eruit is 5cm verder het raam open 1 er bij is 5cm weer dichter)
voorraam is niet meer te krijgen ,terwijl ik er toch 1 moet hebben met een tydje
Maar deze had gewoon wat toen ik hem zag staan (helemaal vies ,staatsbosbeheer groen vol krassen enz)
Stond al tyden te koop en na het total los rijden en het mislukte proberen deze op te knappen werd het tyd voor wat anders
Eerlijke verkoper en de basis was goed en met wat tlc was die weer goed
Deze heeft deze look gekregen naar aanleiding van zijn verleden en zou maar een paar maanden blijven ,dat was 3 maanden terug en zou hem nog steeds niet kwijt willen.
Lekker ouderwets werken en ouderwetse kwaliteit geen nieuwer wetse troep
Spaar hem ook zeer zeker niet .
Alleen warm rijden en verders niet
Niet om de lak denken en gewoon door karren tot er echt iets goed stuk is ,dan pas maken
Heb hiervoor een aixam gehad en met deze had ik meer ellende mee dan deze.

Kijk dat zou nou een geweldige toevoeging zijn aan de beurs attributen. Einen Gummi Uno *-)

Naamloos-gescand-48.jpg

Naamloos-gescand-47.jpg

De handelsvoorraad op het parkeerterrein kan mij overigens meer bekoren

Dank u allen
En zo zie je de handel nooit meer
Alles staat nu achter hekken of deuren vaak

ZDRIE zei:
De handelsvoorraad op het parkeerterrein kan mij overigens meer bekoren

Zo te zien staat vaders tweede Regata RX-80-KK (nog zonder platen) op de eerste foto links naast Gummi(tu)

Leuk werk dia's inscannen!

Yep dat is inderdaad de Regata van pa, en die 131-1600 heb ik destijds nog verkocht aan een veeboer, hetgeen volgens zijn schoonzoon een knap staaltje was gezien het feit dat bewute veeboer altijd automaat reed en Daf/Volvo. De 131 was geen van beide.
Leuk feit is dat de inmiddels in ruste zijnde veeboer nog immer Fiat rijdt (nee niet die 131:})

Volgens mij maakten we ons destijds nog zorgen om dat maffe springkussen....dichtbij de nog af te leveren nieuwe auto van pa:o

ZDRIE zei:
Kijk dat zou nou een geweldige toevoeging zijn aan de beurs attributen. Einen Gummi Uno *-)

"Wat hebben jullie dit keer staan op de beursstand?"
"Een Fiat Uno! En de SMV-club links van ons ook. En de CX-club rechts van ons ook."

:}

Joël D. zei:
ENTE zei:
Volgens mij maakten we ons destijds nog zorgen om dat maffe springkussen....dichtbij de nog af te leveren nieuwe auto van pa:o

Huh? Jij en ZDRIE zijn broers?

Al een aantal jaartjes:T

Zitten wel meer broertjes van elkaar op het AW forum.
Ik noem een FD en Elaste. Vroeger ook het illustere duo waarvan er een een enorme Mazda fan was en de andere foto's maakte van allerlei testauto's....

Oh, dat is nieuw voor mij! Van FD en Elaste wist ik ook niet eigenlijk.... :p

Ik en Micha natuurlijk ook nog he. ;)

De clubleden van EMW hebben zojuist weer leuke post in hun mailbox ontvangen en meteen komen de aanmeldingen binnen. (tu)

Maar natuurlijk, het voorjaarsevenement, daar moeten we bij zijn! (tu) Misschien rijdt de BX wel direct uit de winterstalling die kant op, tot dat weekend heb/neem ik niet de tijd om haar te halen i.v.m. tentamens.

Eddy C zei:
Herman, hartstikke gefeliciteerd!

Waar laat je de Maxi-Cosi en kinderwagen?

DSC05664_zps0e227da0.jpg

Gefeliciteerd met je dochter.

Tijdje terug zag ik op tv (ik dacht bij man bijt hond) een item over de milieuwacht in A'dam.
Kijk, zo kan een Canta ook gebruikt worden. Wellicht inspiratie voor jou? ;)

imgres

https://www.google.nl/searchq=milieuwacht+amsterdam&hl=nl&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=rhdSUYr4DoWHOP3hgfAI&ved=0CAoQ_AUoAQ&biw=1366&bih=768#imgrc=x3jtsDtquVqp-M%3A%3BIZ9uHRhJG6RNbM%3Bhttp%253A%252F%252Ffarm4.static.flickr.com%252F3560%252F3668079897_0c6fc33b93.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fthehuntforthelittleredcar.wordpress.com%252F2009%252F07%252F08%252Fmilieuwacht%252F%3B500%3B375

Kan de link helaas niet zien
Durashift zei:
Eddy C zei:
Herman, hartstikke gefeliciteerd!

Waar laat je de Maxi-Cosi en kinderwagen?

DSC05664_zps0e227da0.jpg

Gefeliciteerd met je dochter.

Tijdje terug zag ik op tv (ik dacht bij man bijt hond) een item over de milieuwacht in A'dam.
Kijk, zo kan een Canta ook gebruikt worden. Wellicht inspiratie voor jou? ;)

imgres

https://www.google.nl/searchq=milieuwacht+amsterdam&hl=nl&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=rhdSUYr4DoWHOP3hgfAI&ved=0CAoQ_AUoAQ&biw=1366&bih=768#imgrc=x3jtsDtquVqp-M%3A%3BIZ9uHRhJG6RNbM%3Bhttp%253A%252F%252Ffarm4.static.flickr.com%252F3560%252F3668079897_0c6fc33b93.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fthehuntforthelittleredcar.wordpress.com%252F2009%252F07%252F08%252Fmilieuwacht%252F%3B500%3B375

Sjaak van Aalst zal blij zijn dat hij ons in 2010 heeft ontvangen, want hij heeft al vier auto's van Elk Merk Waardig onder handen mogen nemen voor een dinitrolbehandeling. Afgelopen zaterdag heb ik de Passat opgehaald. Die zag er aan de onderkant gelukkig nog heel goed uit. Alleen de benzinetank moest worden gelast, maar verder was er niets bijzonders mee aan de hand. Omdat er een afspraak was vervallen kon ik bij het ophalen van de Passat meteen de Ro80 brengen. Ik had besloten dat er geen enkele reden was om ook daar de behandeling van uit te stellen. Bij de inspectie eind 2011 was al naar voren gekomen dat er op enkele plaatsen laswerk noodzakelijk was, maar hier helaas wel een forse financiële tegenvaller: er moet flink wat meer aan gelast worden dan aanvankelijk gedacht werd. Tsja, dat is nu eenmaal het risico als je een oude auto en twee linkerhanden hebt. De auto is het in ieder geval waard en wordt er alleen maar beter van. Maar uitbreiding van het wagenpark zit er voorlopig dus zeker niet in.

Zo'n Ro80 is het lassen zeker waard. Lastig he als je zelf niet kan lassen. Lijkt me erg prettig als je alles zelf kan. Ben daarentegen wel goed in poetsen:}

De onlangs aangeschafte Yugo 55A door grensrijder en mijzelf kende sinds vorige week een schakelprobleem maar vanochtend werden de problemen groter. Na 100 meter vanuit het parkeervak was het schakelen definitief over.
Gelukkig kan ik nog steeds rekenen op fijne mensen in mijn omgeving. Schakelen gaat weer goed en de auto is bekeken. De aandachtspuntjes zijn bekend en door de motor stroomt weer verse olie.

Zo, dan ook maar even een fotootje van mijn nieuwste aanwinst, opvolger van de ZX Break (en Lancia Prisma) als boodschappenauto:

20130301_162626_zps18309a44.jpg

103K origineel op de teller, met afgestempelde boekjes tot 2011!

Ha een Rover Concerto met klapperdeklapdak. (Webasto?)
Echt zo'n heerlijk extraatje uit die tijd. (tu)

En met originele putdekseltjes, mooi hoor.

Mooie aankoop van een ondergewaardeerde auto. Zeer EMW dus en alle reden om lid te worden zodat ik niet meer het enige Zeeuwse lid ben.

Terug
Bovenaan