Klassiekerrijder
Asfaltkampioen
Dat het even makkelijk te parkeren is als een smart fortwo maar beter rijdt?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Klassiekerrijder zei:Dat het even makkelijk te parkeren is als een smart fortwo maar beter rijdt?
Ik denk er serieus over om er ooit nog eens eentje te kopen als dagelijkse auto, en dan bij voorkeur in deze kleur. Geweldige auto's en ze rijden verbazingwekkend goed voor hun formaat.Klassiekerrijder zei:Kleine identiteitscrisis?
Dit lijkt me best EMW, kwam gisteren binnen: paarsmetallic iQ.
![]()
Idranor zei:Ziet er netjes uit hoor! Is de Samara origineel?
Klassiekerrijder zei:Dat het even makkelijk te parkeren is als een smart fortwo maar beter rijdt?
Alleen wel 6 keer duurder. Helaas.grensrijder zei:Klassiekerrijder zei:Dat het even makkelijk te parkeren is als een smart fortwo maar beter rijdt?
En dat hij wél een goed veercomfort heeft.
En dat hij wél een goede wegligging heeft.
En dat hij wél deugdelijk gebouwd is.
De iQ is een briljant autootje.
michel1975 zei:Alleen wel 6 keer duurder. Helaas.grensrijder zei:Klassiekerrijder zei:Dat het even makkelijk te parkeren is als een smart fortwo maar beter rijdt?
Checkstoterstangen90 zei:alleen als ie lichtblauw is
Bedoelde tweedehands. Smart is absoluut te duur. Zeker in ogenschouw genomen dat je halverwege een keer een motorswap hebt.grensrijder zei:michel1975 zei:Alleen wel 6 keer duurder. Helaas.grensrijder zei:Klassiekerrijder zei:Dat het even makkelijk te parkeren is als een smart fortwo maar beter rijdt?
Dat wordt vaker gezegd, maar het klopt niet. De goedkoopste Toyota iQ, de 1.0 VVT-i Access, kost 12.995 euro. Wil je een vergelijkbare Smart, dan kom je uit op een 52 kW Pulse van 12.995, die je dan nog op vergelijkbaar niveau moet brengen met o.a. hoofdairbags, stuurbekrachtiging, elektrische spiegelverstelling, een boordcomputer en een radio. Goed, hij heeft dan wel weer lichtmetalen wielen, mistlampen vóór en een glazen dak. Weliswaar bestaat er al een Smart ForTwo vanaf 9495 euro, maar dat is een zwak gemotoriseerde, kale luis die niemand neemt. Als je dan kijkt naar hoeveel beter zo'n Toyota rijdt en hoeveel degelijker hij in elkaar steekt, kun je alleen maar concluderen dat juist de Smart te duur uitvalt.
Het enige dat mij bijgebleven is is die allereerste drempel met de Smart.D. Elzinga zei:Wat ik me vooral herinner aan een kort ritje als passagier in een Smart, is het slecht verwerken van verkeersdrempels en de traaaaage automaat...
Idranor zei:Ja daar zit ook wel wat in. Een hele opluchting want ik kijk niet uit naar Smarts op EMW-evenementen. Tenzij het een ForFour is natuurlijk.![]()
Klassiekerrijder zei:Rijdt wel leuk, maar heeft net zo'n irritant trage automaatbak als de fortwo.
Modelpflege 1 en daarna de modelpflege 2, het facelift model.grensrijder zei:Mopf??? Verklaar je nader...
Overigens had AC ooit plannen de Smart Roadster te gaan fabriceren met conventionele aandrijftechniek. Is nooit wat geworden.
Phoenixrood74 zei:Ga je dan mopfentappen?
herman78 zei:Meld zich weer na een paar weken geen internet ,bevalling enz
stoterstangen90 zei:Ben je al lid geworden van de Honda Concerto Club Nederland?
Kennelijk300ZX Z31 zei:stoterstangen90 zei:Ben je al lid geworden van de Honda Concerto Club Nederland?
Bestaat die dan??
Nee, natuurlijk niet. Daarom ben je bij EMW ook welkom.michel1975 zei:Kennelijk300ZX Z31 zei:stoterstangen90 zei:Ben je al lid geworden van de Honda Concerto Club Nederland?
Bestaat die dan??![]()
Overigens wel een mooie auto die Concerto/Rover kloon.stoterstangen90 zei:Nee, natuurlijk niet. Daarom ben je bij EMW ook welkom.michel1975 zei:Kennelijk300ZX Z31 zei:stoterstangen90 zei:Ben je al lid geworden van de Honda Concerto Club Nederland?
Bestaat die dan??![]()