Elk Merk Waardig - vereniging voor onbekende en miskende auto's

Klassiekerrijder zei:
Dat het even makkelijk te parkeren is als een smart fortwo maar beter rijdt?

En er kunnen meer passagiers in.

Edit: EMW-ling: de Fiat Downtown. Konden ook drie inzittenden in, was electrisch met een actieradius van 130 km. Zijn tijd dus zo'n vijftien jaar vooruit.

Fiat_Downtown_concept.jpg

Klassiekerrijder zei:
Kleine identiteitscrisis?

Dit lijkt me best EMW, kwam gisteren binnen: paarsmetallic iQ.

Foto-JVUY7LLE-D.jpg
Ik denk er serieus over om er ooit nog eens eentje te kopen als dagelijkse auto, en dan bij voorkeur in deze kleur. Geweldige auto's en ze rijden verbazingwekkend goed voor hun formaat.

Idranor zei:
Ziet er netjes uit hoor! Is de Samara origineel?

ja.deze Samara is origineel. Het is een Samara saga.
die zijn tussen 1995 en 1996 uitgebracht.
hij heeft hier en daar kleine puntjes.maar verrot is ie nog niet.
heb een 2e samara gekocht voor de onderdelen.ook een witte 3 drs

De Samara Baltic kwam daarna, toch? Die heeft volgens mij een minder hoekig front. Dit hoekige front past naar mijn idee beter bij het model.

inderdaad.de baltic kwam in 1997 tot 1999 en werd gemaakt in finland.
de glx had inderdaad rondere meegespoten bumpers. ook het dashboard was bovenop afgevlakt tot 1 geheel bij de baltic.

Klassiekerrijder zei:

En dat hij wél een goed veercomfort heeft.
En dat hij wél een goede wegligging heeft.
En dat hij wél deugdelijk gebouwd is.

De iQ is een briljant autootje.

grensrijder zei:
Klassiekerrijder zei:

Alleen wel 6 keer duurder. Helaas.

Is een XM EMW waardig?

michel1975 zei:
grensrijder zei:
Klassiekerrijder zei:

Dat wordt vaker gezegd, maar het klopt niet. De goedkoopste Toyota iQ, de 1.0 VVT-i Access, kost 12.995 euro. Wil je een vergelijkbare Smart, dan kom je uit op een 52 kW Pulse van 12.995, die je dan nog op vergelijkbaar niveau moet brengen met o.a. hoofdairbags, stuurbekrachtiging, elektrische spiegelverstelling, een boordcomputer en een radio. Goed, hij heeft dan wel weer lichtmetalen wielen, mistlampen vóór en een glazen dak. Weliswaar bestaat er al een Smart ForTwo vanaf 9495 euro, maar dat is een zwak gemotoriseerde, kale luis die niemand neemt. Als je dan kijkt naar hoeveel beter zo'n Toyota rijdt en hoeveel degelijker hij in elkaar steekt, kun je alleen maar concluderen dat juist de Smart te duur uitvalt.

stoterstangen90 zei:
alleen als ie lichtblauw is
Check(tu)

grensrijder zei:
michel1975 zei:
grensrijder zei:
Klassiekerrijder zei:

Dat wordt vaker gezegd, maar het klopt niet. De goedkoopste Toyota iQ, de 1.0 VVT-i Access, kost 12.995 euro. Wil je een vergelijkbare Smart, dan kom je uit op een 52 kW Pulse van 12.995, die je dan nog op vergelijkbaar niveau moet brengen met o.a. hoofdairbags, stuurbekrachtiging, elektrische spiegelverstelling, een boordcomputer en een radio. Goed, hij heeft dan wel weer lichtmetalen wielen, mistlampen vóór en een glazen dak. Weliswaar bestaat er al een Smart ForTwo vanaf 9495 euro, maar dat is een zwak gemotoriseerde, kale luis die niemand neemt. Als je dan kijkt naar hoeveel beter zo'n Toyota rijdt en hoeveel degelijker hij in elkaar steekt, kun je alleen maar concluderen dat juist de Smart te duur uitvalt.
Bedoelde tweedehands. Smart is absoluut te duur. Zeker in ogenschouw genomen dat je halverwege een keer een motorswap hebt.

Oké, tweedehands scheelt het iets, maar niet veel. Een goed uitgeruste Smart van 2009 op een betrouwbaar adres hangt tussen de 6500 en 7000 euro en een vergelijkbare iQ van die leeftijd begint bij 7000 euro. Overigens hoef je bij de tweede generatie Smart niet te vrezen voor een noodzakelijke motorwissel, want daar ligt een Mitsubishi-blok in en dat blijft wel heel.

Wat ik me vooral herinner aan een kort ritje als passagier in een Smart, is het slecht verwerken van verkeersdrempels en de traaaaage automaat...

D. Elzinga zei:
Wat ik me vooral herinner aan een kort ritje als passagier in een Smart, is het slecht verwerken van verkeersdrempels en de traaaaage automaat...
Het enige dat mij bijgebleven is is die allereerste drempel met de Smart.B)

Nou, ik heb al een paar keer een IQ meegekregen als leenauto tijdens de grote beurt van de Prius.
Ik zeg, ik lust hem wel, zeer comfortabel en ruim (voorin :D) en de versie met CVT is helemaal geweldig.
Ooit heb ik er eens een geleend van een bandenboer, maar waarschijnlijk een zwaar mishandeld exemplaar of een ex-schade wagen. Man hemel wat zat daar een partij onderstuur in. Dat is nij in de uitleen IQ's van de garage nooit opgevallen.

WP_000621.jpg

Op de foto de oranje IQ leenwagen met CVT van garage Tolman Drachten m.i. de leukste kleur voor een IQ

Wat een geweldige Datsun!!!! (:B
Ik wordt helaas niet warm of koud van een IQ en een Smart. :S

Nee, een iQ doet me ook niets maar hij is ontegenzeggelijk technisch beter dan een smart en rijdt lichtjaren beter. De smart vind ik uit designoogpunt alleen geslaagder, ik vind een iQ niet om aan te gluren.

@ZDRIE: van nature is de iQ nauwelijks onderstuurd. Ik vind hem er serieuzer uitzien dan de nogal speelgoedachtige Smart, met name door een betere verhouding tussen hoogte, lengte en breedte.

Eh, niet helemaal, want iedereen roept - onterecht - dat de iQ te duur is en laat hem daarom links liggen. Dan hebben we het dus echt over een ondergewaardeerde auto. De Smart noem ik eerder overgewaardeerd.

Ja daar zit ook wel wat in. Een hele opluchting want ik kijk niet uit naar Smarts op EMW-evenementen. Tenzij het een ForFour is natuurlijk. ;)

Dan is de Roadster-Coupé met 3-spaakswielen het leukst! Die zie je ook nauwelijks. Bijna niemand vond de glazen achterkant de extra investering waard.
normal_IMG_8093_28129.jpg

Mopf??? Verklaar je nader...

Overigens had AC ooit plannen de Smart Roadster te gaan fabriceren met conventionele aandrijftechniek. Is nooit wat geworden.

Project_Kimber_AC_Smart_concept.jpg

AC Ace (based on Smart Roadster)

Project Kimber, the British consortium which originally hoped to buy Rover but ultimately failed, had plans back in 2006 to revive the Smart Roadster under the AC badge as the AC Ace. So far the car has failed to materialize.

grensrijder zei:
Mopf??? Verklaar je nader...

Overigens had AC ooit plannen de Smart Roadster te gaan fabriceren met conventionele aandrijftechniek. Is nooit wat geworden.
Modelpflege 1 en daarna de modelpflege 2, het facelift model.

Beetje Mercedes terminologie.

Ik vind een Concerto wel bijzonder! Bij ons in het dorp reed ooit een rode met een (af-dealer?) spoilerpakket erop! (tu)

herman78 zei:
Meld zich weer na een paar weken geen internet ,bevalling enz

Bevalling van een internetbaby? Iig, proficiat! :D

Zojuist terug van Expeditie 20 april. De route, de vragen en de bijzondere lokatie's het is allemaal weer geregeld.
De uitnodiging ontvangen de leden deze week in hun mailbox.
Geen mail ontvangen? Geen lid dus. Gauw lid worden en daarna aanmelden.
Wel mail ontvangen? Aanmelden! B)

Terug
Bovenaan