Elk Merk Waardig - vereniging voor onbekende en miskende auto's

Mechanix zei:
herman78 zei:
Hierbij wat foto,s van de eRAT spacia van mij
Geen standaart brommobiel meer
Toepasselijk thema gemaakt vanwege de geschiedenis van het beestje
Ik weet wat de vorige eigenaar er mee gedaan heeft (auto,s slepen ,aanhanger met 750 kilo grind, van de kar donderen enz.
Lak was bagger dus lak van de house of colors van de action gepakt en het ding primer grijs gemaakt en met roestverf bewerkt.
Daarna nog een paar scallops erop en een dakrek .
Onderhuids ligt er een sterke yanmar tor in met een lombardini bak ,deze beiden zijn net 15000 km oud komende uit een microcar mc2 en 1
Het was een gok ,maar de eigenaar heeft netjes alle mankementen verteld en die zijn gefixd en rijd er nu al een maand probleemloos in rond.
Het rammelt het kraakt ,maar als je niet te nauw kijkt is er niks aan de hand.
Koplampen zijn angeleyes voor een 205 ,aangezien ik slecht zie en niks zag met duplolampen ging ik op zoek naar halogeen koplampen en deze waren net zo duur als de halogeen lampen.
Xenonset erin gegooid en ik zie genoeg

He, jij zat ook op S-F.nl toch, met die People's?!:} Je hebt er wel een leuk gebakje van gemaakt hoor! Nu is het in ieder geval geen invalidewagentje meer!(tu)

Klopt ja
dank u hij is zeker niet standaart meer
Hij is zo wel te herkennen altijd vooral sinds het taxibord er op zit

Gefeliciteerd Eelco! Leuke wagens! Al zou deze kleurencombi mijn voorkeur niet hebben maar smaken verschillen. B)

De smart forfour, die heb ik zelf nog nieuw gekocht in 2006. Vandaar mijn nickname. Toen het bericht op het journaal kwam dat smart de forfour uit het programma haalde, zijn we meteen naar de smart dealer gereden om er 1 te kopen. Geweldig leuke auto, we hebben deze zelf 4 jaar gehad zonder enig probleem. Nu heeft een goede vriendin van ons al 3 jaar plezier van deze smart, ze is er nog steeds heel blij mee. Ik heb deze destijds gekocht met een zwarte kooi i.c.m. donkerblauwe bodypanels. De onze is destijds door de smart dealer nog 'omgepaneld' om aan de wensen te voldoen:

Deze moest z'n blauwe panelen afstaan:

P1010285_zpsc6372690.jpg

Dit was uiteindelijk de onze:

P1010299-1_zps0a434227.jpg

P1010306-1_zps114bb3f4.jpg

Idranor zei:
Gefeliciteerd Eelco! Leuke wagens! Al zou deze kleurencombi mijn voorkeur niet hebben maar smaken verschillen. B)

Juist de beste kleurencombi voor een 4-4. Lekker EMW ook, zo'n auto. Je hebt er toch wel een Smartphone bij, neem ik aan?

grensrijder zei:
Idranor zei:

Juist de beste kleurencombi voor een 4-4. Lekker EMW ook, zo'n auto. Je hebt er toch wel een Smartphone bij, neem ik aan?

Vergeet je Smarties niet voor onderweg! :D

grensrijder zei:
Joël D. zei:
Moet de auto dan ook op naam staan van het lid?

Het lijkt me van niet, want ik ben wel eens door de KNAC geholpen met een auto die op naam van mijn vriendin staat.

De auto hoeft inderdaad niet op je naam te staan. (Er is alleen geen dekking voor auto's jonger dan 25 jaar die geen geldig Nederlands kenteken hebben en waarvan ook het kenteken nog geen 3 maanden op je naam staat.)

grensrijder zei:
Idranor zei:

Nee.:D Maar ik heb nu wel een goed excuus om zo'n geval aan te schaffen.B)

@smarter,

Grappig om eens zo'n Smart in exploded view te zien.:}

Ik vind zo'n rode wel grappig om te zien, maar voor mijn doen wat te schreeuwerig omdat het model van zichzelf al redelijk opvallend is. Bovendien vraag ik me af of die lakkleur niet gevoelig is voor verkleuring. Lichtgroen vind ik wat te bleekjes, ik ben inderdaad gegaan voor een combinatie met contrast.

Bij dat contrast knalt de veiligheidscel, toch zeer kenmerkend voor een Smart, eruit.

Jammer, want die veiligheidscel zou nu juist in de auto moeten blijven zitten.

Met een smart spring je er hoe dan ook uit, dus waar die veiligheidscel blijft maakt dan ook niet echt meer uit...

@PR74,

:}

@smarter,

Nee dank je, ik moet nog wat budget overhouden voor een trekhaak.:p

De woordspelingen zullen de komende tijd wel niet van de lucht zijn, ik ga hem in elk geval voorlopig maar niet delen...

929V6 zei:
Nee dank je, ik moet nog wat budget overhouden voor een trekhaak.:p

Trekhaak? Volgens mij trekt ie nog niet eens de worst uit de boerenkool, zo'n forfour 1.1. Of is het alleen voor een fietsendrager?

grensrijder zei:
Bij dat contrast knalt de veiligheidscel, toch zeer kenmerkend voor een Smart, eruit.

Die veiligheidscel valt sowieso op, als ze dat niet hadden gewild hadden ze die dezelfde kleur moeten spuiten als de panelen. En als je niet op z'n minst een klein beetje wilt opvallen moet je geen Smart kopen.

Maar zoals gezegd, over smaak valt niet te twisten, het is goed dat je een kleurencombi hebt gevonden die bij jou past 929V6! B)

Het wordt zaterdag een bijzonder gezellig evenement, er gaat vrijwel zeker een record gebroken worden!

De weervoorspelling lijkt ook gunstig; droog maar koud.

Argh, ik zit even op de site van Stolze rond te kijken. Wat een enorme hoeveelheid begerenswaardig materiaal staat daar. Echt balen dat ik er niet bij ben... :,(

Ik zit nog te denken... De daadwerkelijke rit naar Frankrijk is uitgesteld tot maandag, in mijn planning zou het dus toch wel kunnen. Maar goed, de inschrijvingstermijn is gesloten, mijn auto staat nog in verweggistan, mijn ouders hebben maar één rijdend ding bij huis staan (en die zelf nodig) dus ik heb geen vervoer... Ik laat het maar rusten.

MWH zei:
Ik zit nog te denken... De daadwerkelijke rit naar Frankrijk is uitgesteld tot maandag, in mijn planning zou het dus toch wel kunnen. Maar goed, de inschrijvingstermijn is gesloten, mijn auto staat nog in verweggistan, mijn ouders hebben maar één rijdend ding bij huis staan (en die zelf nodig) dus ik heb geen vervoer... Ik laat het maar rusten.

Een persoon erbij lukt nog wel en kan je niet met iemand meerijden? :)

Grr, probeer ik het voor mezelf af te sluiten... :}

Goed dan. Komt er iemand uit de omgeving van De Bilt?

Ah, daarom was het dus handig geweest om de Staalgevoel op te slaan. Geen idee wie waar woont. :}

Ik zie wel of iemand zich nog meldt om mij mee te nemen vanaf de oostkant van Utrecht. Genoeg gespamd hier. :)

Mooi dat het druk wordt zaterdag a.s. Stolze is natuurlijk ook wel een trekker van formaat. Zijn er van de leden alleen pekelbakken te verwachten aangezien het nog winterbanden/skiboxentijd is?
Aangezien het op de route is kan ik ook bij deze kleine rakker gaan kijken zaterdag.

Leuke Cuore, en lijkt me een geschikte prijs. Kan je je geen buil aan vallen. En ook nog zeer EMW! Zoiets zul je bij Stolze niet snel zien tenzij jij m meteen meeneemt.

Idranor zei:
Leuke Cuore, en lijkt me een geschikte prijs. Kan je je geen buil aan vallen. En ook nog zeer EMW! Zoiets zul je bij Stolze niet snel zien tenzij jij m meteen meeneemt.

Jet Cars.....

Sja, maar ook een goede auto kan daar terecht komen ;) Kwestie van goed de ogen open houden :)
Volgens mij is die Cuore eerder al besproken in dit topic.

Natuurlijk kan Jet Cars ook goede auto's hebben. De vraag is of je mede verantwoordelijk wilt zijn om zo'n bedrijf in stand te houden?

929V6 zei:
De woordspelingen zullen de komende tijd wel niet van de lucht zijn, ik ga hem in elk geval voorlopig maar niet delen...
Je wilt de lucht niet delen? Dus je laat ons stikken?;)

Eddy C zei:
Mooi dat het druk wordt zaterdag a.s. Stolze is natuurlijk ook wel een trekker van formaat. Zijn er van de leden alleen pekelbakken te verwachten aangezien het nog winterbanden/skiboxentijd is?
Aangezien het op de route is kan ik ook bij deze kleine rakker gaan kijken zaterdag.
Het zal een onbetrouwbaar bedrijf zijn, maar ruim vierhonderd euro lijkt me nooit weggegooid geld, ook al zou dit alleen maar een onderdelendonor worden voor je andere Cuore.

Ik zat eraan te denken om met een van de oldtimers te komen, maar gezien de pekelresten en de rompslom voor één ritje denk ik dat het toch de dagelijkse auto wordt.

Als je serieus bent moeten we maar eens aan het pb'en slaan, want dan zou er heel snel eea geregeld moeten worden.

Kreidler zei:
Natuurlijk kan Jet Cars ook goede auto's hebben. De vraag is of je mede verantwoordelijk wilt zijn om zo'n bedrijf in stand te houden?

Dat is wel erg zwaar opgevat. Volgens mij kijk je als liefhebber het eerst naar je eigen belang. Het voortbestaan van Jet Cars zal trouwens niet van die vier meier minus inkoopwaarde afhangen.

Wouter82 zei:
MWH zei:
Goed dan. Komt er iemand uit de omgeving van De Bilt?

Als ik het zo zie niet, maar het kan wel op de route liggen van de delegaties uit Almere en Lelystad, of eventueel IJsselstein ;)

Als er mensen uit Lelystad of Almere over de A27 komen, ligt De Bilt mooi op de route. Voor mij (vanuit IJsselstein) is het bij elkaar ca. 80km om (ophalen en weer terugbrengen). Als niemand van de Almere/ Lelystad route zich meldt, kan ik je wel komen halen rond 15:00.

Idranor zei:

Er zit geen geldige APK op dus dat zal hem niet worden zaterdag alhoewel bij Jet Cars veel mogelijk is. De auto staat al 5 weken te koop, maar ik heb nooit de neiging gekregen direct te gaan kijken/kopen. Ik verwacht er niet al te veel van en na het lezen van alle verhalen over het bedrijf ook niet echt veel goede moed gekregen. Het kan dus alleen maar meevallen. Grappig is dat er in al die weken diverse keren op geboden is, maar er blijkbaar niet iets van een transactie uit kan komen.

@929V6: beter laat dan nooit. Gefeliciteerd met jouw nieuwe aankoop.

Sowieso is een dagje Jet Cars een dagje uit. Zonder entreegeld. Waar vind je dat nog? Als er een verkoper op je afkomt, vraag dan op dreigende toon: "Wat izz met jou? Wat izz met jou?" Dan zit de sfeer er meteen goed in. (tu)

Misschien moesten we daar zaterdag maar eens een bezoekje brengen met alle deelnemers. Die schrikken zich de pleuris!:T

Als er mensen meewillen ben je altijd welkom. Ik zie het niet echt als een dagje uit met een rugzak met een zak winegums en pakjes Tjolk, maar misschien is het inderdaad wel een Geheimtip. Ik kan ze vragen als gastbedrijf voor een toekomstige EMW-meeting.

Terug
Bovenaan