Elk Merk Waardig - vereniging voor onbekende en miskende auto's

Ja een trekhaak ding heeft genoeg vermogen daar nog voor
DSC05467_zpsc045f19f.jpg

Eerder koppel dan vermogen, schat ik. Jij kunt ook maar net boven het stuur uitkijken! :T

EMW-ling: Bentley Hooper Empress II

empress_2_red.jpg

Ding heeft een ontgrenst yanmar blokkie met een versnellingsbak die weer onder/achter een ander blok hoor met zwaardere vertanding .
+ dat er ipv de standaart pomp een 1600 cc polo brandstofpomp de doorvoer regelt.
Het klinkt maf maar bij beetje nat wegdek heb ik gewoon wielspin bij het optrekken.
Hiervoor een aixam gereden met kubota blok ,maar die kreeg dat zelfs niet voor mekaar.
Koppel heeft ie wel genoeg ja anders zou dat ding niet een espace slepen of een aanhanger met 750 kg grind.
Ach het is een bijzonder bouwsel ,wat goed van zijn plek komt en niet te traag is.
Ik vind het soms wel lachen dat ze met optrekken soms wt moeite er mee hebben dat ie net zo vlot weg is
Ik red me prima zo geen belasting loopt 1 op 20 en ik kan er alles mee zo

D' oh zei:
Idranor zei:
Die stand ziet er mooi uit! Meer foto's? Ik zal helaas niet in staat zijn dit weekend Rosmalen aan te doen.

Ik weet niet of de vraag aan mij gericht was of aan iedereen maar ik heb alleen deze foto van de EMW-stand...

Aan iedereen eigenlijk. Iemand nog foto's? Ben wel benieuwd!

Zo'n Empress lijkt me perfect bij de collectie van de sultan van Brunei passen, maar als ik deze lijst moet geloven heeft hij er geen...

Als die Sultan nou met die Bentley Val d'Iser (dat wanstaltige gele gevaarte) naar een meeting komt dan draag ik m voor als erelid.

Geweldig die Hooper Empress. Ik heb nog een folder van Hooper met ook die auto erin, volgens mij in het blauw metallic, prachtig gewoon.

Het is inmiddels even geleden dat ik foto's heb geplaatst van auto's uit mijn collectie met nogal een hoog italianengehalte.
Nog even een raadsel voor de volgende foto's: luchtgekoeld met de motor achterin en erg EMW:D

bellamacchina zei:
Geweldig die Hooper Empress. Ik heb nog een folder van Hooper met ook die auto erin, volgens mij in het blauw metallic, prachtig gewoon.

Het is inmiddels even geleden dat ik foto's heb geplaatst van auto's uit mijn collectie met nogal een hoog italianengehalte.
Nog even een raadsel voor de volgende foto's: luchtgekoeld met de motor achterin en erg EMW:D
ehm, een prille Autobianchi?

De verkoopcijfers van de Renault Wind waren zo slecht dat hij nu ook in Nederland uit het gamma is genomen. Maakt dat hem per direct EMW?

Renault-Wind-2010.jpg

Lekker EMW, zo'n Wind, maar het was een karretje met weinig talenten. In de eerste plaats erg ongelukkig vormgegeven en daarnaast erg onoverzichtelijk, slecht qua rijpositie en weinig sprankelend qua weggedrag.

grensrijder zei:
Lekker EMW, zo'n Wind, maar het was een karretje met weinig talenten. In de eerste plaats erg ongelukkig vormgegeven en daarnaast erg onoverzichtelijk, slecht qua rijpositie en weinig sprankelend qua weggedrag.
Ultiem EMW dan toch? Meer 'verschoppeling' kan je niet worden!

Over smaak valt niet te twisten, maar ik vind de Wind toch wel een leuk karretje om te zien! Ik vind de naam minder geslaagd dan de vormgeving (behalve dan dat je er leuk EMWind van kunt maken).

Jammer dat het zo jammerlijk geflopt is. Maar met de argumentatie van Grensrijder erbij toch wel behoorlijk EMW. :)

Ik had bij de introductie al het sterke vermoeden dat hij zou floppen. Kon er weinig positiefs aan ontdekken.

Renault heeft dan al best wat flops achter de rug de laatste jaren. Koleos, Wind, Laguna III, Modus en Clio Estate hebben geen van alle de gewenste verkoopresultaten geboekt volgens mij.

Renault teert puur op Scénics, Méganes met 14% bijtelling, nieuwe Clio's en Twingo's.

Wouter82 zei:
Renault heeft dan al best wat flops achter de rug de laatste jaren. Koleos, Wind, Laguna III, Modus en Clio Estate hebben geen van alle de gewenste verkoopresultaten geboekt volgens mij.

De Avantime en Vel Satis deden het ook niet best. En de Laguna II verkocht goed, maar de bouwkwalteit daarvan is het imago van Renault ook niet ten goede gekomen.

Klopt, maar die zijn al weer van een generatie eerder en waren bovendien al bij voorbaat zo goed als kansloos (groot, Frans, excentriek).

De uitnodigingen voor de Nachtclubrit op 23 februari worden heel binnenkort de digitale snelweg opgestuurd! Het belooft weer een fraaie avond te worden, ditmaal in het EMWestland :D

Om nog even op het raadsel terug te komen, nee, het is geen italiaan, helpt deze foto iemand op weg?

fotosAlbert788_zps3ee491f7.jpg

Wat is die rand? Kentekenplaatverlichting? Achterdeurtjes dus? Een Amerikaans busje? Geen Jeep Wagoneer denk ik, want hij staat niet zo hoog op z'n wielen zo te zien.

Heel scherp, inderdaad is Vignale wel weer italiaans(:P)
Het is inderdaad een Tatra 613, een -4 MI-Long uit 1995 met een luchtgekoelde V8 injectie. EMW genoeg??
fotosAlbert774_zps43f26689.jpg
,
fotosAlbert769_zps98a6685a.jpg
,
fotosAlbert767_zpsdb5cc585.jpg
,
fotosAlbert762_zps21215518.jpg
,
fotosAlbert791_zps12a7a24d.jpg
,
fotosAlbert790_zps942cea4c.jpg
,
fotosAlbert785_zps9bb4eedb.jpg
,
fotosAlbert779_zps751c4bbb.jpg
,
fotosAlbert778_zpsc9e71189.jpg
,
fotosAlbert783_zps5412779d.jpg
,
fotosAlbert784_zps31a93275.jpg

Een jaar of 4 geleden gekocht in Tsjechië en rustig laten staan om zo min mogelijk BPM te hoeven betalen. De vorige eigenaar was een in Canada woonachtige Tsjech die het echt heel erg vond om de auto van de hand te doen. Het is echt heel apart rijden met zo'n auto, maar wel geweldig natuurlijk. Het mooiste is dat de minister of andere bons achterin meer motorgeluid had dan de bestuurder, bijzonder....

(tu) 't Is een bijzondere auto, en dat is 't! Apart uiterlijk, aparte techniek. En dat het apart rijdt neem ik zonder meer aan. Ik zou die V8 roffel wel eens willen horen. Ongetwijfeld ook ehh...erg apart!?

Briljant! :D Hier worden wij EMW'ers nou echt blij van denk ik. En dan zo'n hele late, super! Snel hierheen halen en bij EMW langskomen! (tu) Die BPM is al niet meer van toepassing, dat is alleen voor auto's jonger dan 15 jaar uit mijn hoofd.

Wéér een reden om - net als ik enkele jaren geleden - van de ANWB naar de KNAC over te stappen: het magazine De Auto is voortaan samengevoegd met Carros. Beter gezegd: leden krijgen nu Carros met een KNAC-cover in de bus, acht keer per jaar. Een ijzersterke zet! (tu)

De KNAC doet hetzelfde als de ANWB en heeft bovendien als voordeel dat je met meerdere kentekens per jaar geholpen wordt. Bij de ANWB houdt het na twee op en moet je dokken.

grensrijder zei:
Wéér een reden om - net als ik enkele jaren geleden - van de ANWB naar de KNAC over te stappen: het magazine De Auto is voortaan samengevoegd met Carros. Beter gezegd: leden krijgen nu Carros met een KNAC-cover in de bus, acht keer per jaar. Een ijzersterke zet! (tu)

Zonde. Blad minder om te lezen. :(

Terug
Bovenaan