Eenvrijeusernaamiserbijnaniet - Alfa Romeo 4C & Maserati Grecale Trofeo & Range Rover Velar P400e & Jaguar XKR Convertible

Nou, zaterdag is geweest, jij hebt kunnen slapen, waar blijft het verhaal, waar zijn de foto's?(:B

Of moeten we net zo lang wachten als op Bofkont gister:T

Haha hij is onderweg jongens :T
Heb al een voorproefje gezien, en kan gerust zeggen, wat een wagen !! B)
Echt prachtig!!

Hele, hele lange dag. Ongelooflijk. Veel positieve verassingen, geen negatieve verassingen! 1tje verklap ik alvast: de software is reeds aangepast en de auto is ontaardt snel. Maar dat is natuurlijk niet het belangrijkste, wel het leukste ;)
Ik ga hier morgen uitgebreid op in, voor nu 2 foto's :

i43ovhca.jpg

kco4ejel.jpg

Nou gefeliciteerd! Echt een heel lekker kleurtje hoor en ik ben erg benieuwd naar het uitgebreide verslag. Maar eerst ff uitrusten nu (tu)

Spannend, en gefeliciteerd met de QV. Mooie auto al hoop ik wel dat de kleur in het echt minder rosig is. Wat ook zeker aan mijn computer kan liggen hoor. Wel te rusten alvast. (tu)

Dikke auto!
Zilveren spiegels vind ik niet zo geslaagd.
En hopelijk is hij in het echt niet zo roze als op de eerste foto's.

Foto's doen idd geen recht aan de kleur, deze is in het echt geweldig mooi B)
Mooi dat alles goed en veilig is verlopen Thomas, ontzettend dikke wagen!!
Binnenkort maar eens afspreken om in het echt te bewonderen.

Ik heb vandaag even bij een Giulia Q in volgens mij dezelfde kleur staan kwijlen (en er even in gezeten, en in de rookwolken gestaan die uit de uitlaat kwamen), en dat is echt wel een mooie kleur hoor!
Gefeliciteerd met deze aanwinst!

Fantastiche mooie auto, fantastische kleur, fantastisch vermogen en rijeigenschappen, het kan niet anders dan dat je hier heel veel plezier mee gaat beleven!

Mooie auto! Lekker kleurtje zeg,ik vind de titanium kleur van de spiegels niet echt lekker matchen bij rood trouwens motorisch is dit natuurlijk geweldig, moet zeggen dat de QV zo op het eerste gezicht niet heel erg onderscheidend is t.o.v een normale 1.4T (dubbele uitlaat, diffuser, stickers) van achter dus sprekend een QV maar van voren ziet het er uit als een willekeurige guilietta, of mis ik iets?

Kom maar op met een goed setje foto's, wat een knap Italiaans staaltje design staat hier! Om over de PK's maar te zwijgen, heel gaaf! :-D

Zo, even tijd voor een uitgebreide update:

Gisterenochtend ben ik door mijn vader om half 7 opgepikt bij de McDonalds in Oldenzaal. Samen zijn wij naar Freest Kröslin gereden, een plek waar de wereld eindigt, of begint... Het is maar net hoe je het ziet. Ik heb voor het eerst in mijn leven de Baltische zee gezien. Wat een ongelooflijk eind rijden, maar toch waren wij reeds om 11.15 uur op bestemming.

De eigenaar had ik al even gebeld en stond ons in de straat al op te wachten. Na de auto geparkeerd te hebben, gelijk maar naar het rode gevaarte toegelopen. Eerst indruk: "WOW!". Deze mensen hadden kosten noch moeite bespaard om de auto in een absolute perfectie af te leveren. De auto was volledig en dan ook echt volledig van binnen en buiten gewassen, gepoetst en schoongemaakt. De auto leek wel nieuw in de showroom te staan, zo schoon, zo clean. Eigenlijk had ik mijzelf voorgenomen een proefrit te gaan maken, omdat ik de vorige keer letterlijk alleen een rondje om de kerk had gedaan, met max 50 km/pu. Maar deze mensen waren hadden alles al zo netjes klaargemaakt, klaargelegd en voorbereid dat ik die proefrit eigenlijk niet meer nodig vond. De vorige ging goed, de auto was zo smetteloos en als er al wat was geweest hadden ze het in mijn overtuiging echt wel aangegeven.
Vervolgens binnen het papierwerk in orde gemaakt, betaald en de sleutels in handen gekregen. Ik kan niet vertellen hoe groot mijn smile was.

Vervolgens (alles binnen 20 minuten gedaan) de winterbanden ingeladen en vertrokken. Gelijk even getankt en vervolgens 170km/pu op de cruise richting huis. Positieve verrassing 1 is de netheid van het interieur: als nieuw. De auto is natuurlijk nog niet oud, maar toch, je ziet dat er met zorg mee om is gegaan. Verrassing 2 en 3 zijn de automatisch inklapbare spiegels en de automatisch dimmende binnenspiegel. Die had ik beide nog niet op mijn vorige Giulietta, evenals het Bose geluidssysteem, fullmap navigatiesysteem en de meesturende xenon lampen. De derde verrassing kwam onderweg. Ik vond de auto al bijzonder gretig en na een betere bestudering van het turbodrukmetertje viel mij al op dat die op 1,6 bar piekt. Ik natuurlijk gelijk even opzoeken wat die standaard moet doen, wat 1,2 bar bleek. Nou, dat maakte mij nog tevredener. Onderweg af en toe even achter een auto aangedoken (uiteraard alleen met verstandig rijgedrag) en een sprintje tegen een Focus ST (5 cilinder) en SQ5 gedaan. De Focus was echt flink langzamer, de Audi slechts iets. Maar goed, die heeft ook wel wat koppel. Ook nog een Porsche carrera S tegengekomen, en die gaf ook al een dikke duim. Je kunt je voorstellen dat mijn smile steeds groter werd.

Positieve verrassing nummer 4 is het feit dat de auto met prachtige Zimmermann geperforeerde remschijven voor is uitgerust. Deze wou ik ook op mijn vorige Giulietta plaatsen, maar deze zijn toch weer wat groter en daardoor mooier.
De rit verliep verder goed en met een gemiddelde van 1 op 9,5 enigszins binnen de perken, daar we een gemiddelde snelheid hadden van 138km/pu. Dank u wel, zondag.
Positieve verrassing nummer 5 is dat mijn vriendin de wagen, maar bovenal de kleur nu ook begint te waarderen. Die vindt ze nu stiekem toch wel erg mooi.
De laatste verrassing was dat ik wel had verwacht dat er wel stoeprandschade aanwezig zou zijn op de Turbina wielen, maar niets van dat. De wielen zijn nog volledig onbeschadigd. Erg prettig, want ik erger mij altijd enorm aan stoeprandschade.

Is er dan niets te klagen? Ach, de rechter koplamp moet even gesteld worden (schijnt wat teveel naar boven, vermoed dat de lamp los in de fitting zit) en er zit een klein deukje onder de tankklep. Die krijgen we er wel weer uit. Tevens liep het multimedia systeem soms wat vast, maar ik heb gisteravond nog een update doorgevoerd en tot nu toe functioneert die goed. Dat zal dus ook al wel opgelost zijn.

Dan even de losse reacties:

Nico GTR 05-11-2016 23:17
Ik hoop ook dat de elektrificatie nog even op zich laat wachten. Het karakter van zo'n turbomotor is echt grandioos. Het biedt ongelooflijk veel "leven".

Zadelsnuiver 06-11-2016 18:26
Bedtijd was 20.30 uur. Ik ben niet vaak zo kapot geweest. De nacht ervoor toch wat gespannen waardoor weinig slaap. Dan 1200km rijden valt niet mee.

Nico GTR 06-11-2016 18:44
De kleur oogt op de foto niet juist. Helaas is het zo slecht weer dat goede foto's even op zich gaan laten wachten, maar zie onderstaand voor een toegift ;)

British Racing Green 06-11-2016 18:48
Spiegels worden aangepakt. Spiegels, raamlijsten en handgreep worden hoogglans zwart. Precies zoals jij toont in je latere post. Dat bumperpaket is niet toebedeeld aan de nieuwe versies, maar is sinds de lancering van de Giulietta 940 al een optie. Het wordt wel het sport pakket genoemd, niet te verwarren met het sport pakket in de optielijsten. Dit pakket gaat er ook onder komen. De enige auto die dit standaard had, was de Giulietta Launch Edition van 2014.

Bofkont 06-11-2016 19:28
We spreken snel af. De auto is iets te vaak met een spons gewassen en heeft redelijk wat swirls. Werk aan de winkel dus.

uwbuurman 06-11-2016 20:23
De kleur is grandioos. Ongelooflijk, ik blijf er naar kijken.

Joël D. 06-11-2016 21:35
Dank! Die gaan zeker komen met de loop der tijd

Barri 06-11-2016 21:38
Verbruik ga ik niet bijhouden. Dat demotiveert ben ik bang. Ik ga sporadisch kijken wat ik verbruik bij 100/120/etc. Maar verder tank ik hem gewoon als die leeg is. Het vermogen is echt bizar. Wat gaat dit ding door en tot ver in de toeren. :O Er is maar heel weinig wat dit nog bijhoudt, behalve het spul boven een 100k aan euro's. En natuurlijk de gechipte hot hatches.

@PM 06-11-2016 22:12
Dat zou goed kunnen, want volgens mij wordt de nieuwe Giulia inderdaad in QV uitvoering ook in deze kleur geleverd. Dank!

@Damianw26 06-11-2016 22:38
Jij beschrijft perfect mijn gevoel van de afgelopen 2 dagen het beste samen. Beter dan dit gaat het voor mij voorlopig niet worden.

schumi1986 07-11-2016 00:15
Zoals reeds eerder aangegeven gaat het uiterlijk compleet omgeturned worden naar een Launch edition. Dus zwarte spiegels, raamlijsten en deurgrepen, alsmede het sport pakket met de zwarte bumpers.

Bossinkje 07-11-2016 08:52
Mijn vriendin denkt de hele tijd dat ik er aan kom rijden als er op werk een stadsbus passeert :} Dus, vergis je niet ;)
Maar het valt wel op ja. Ook heerlijk dat ondanks dat de auto van buiten nu super smerig is, hij toch redelijk schoon oogt. Je ziet er heel weinig op.

British Racing Green 07-11-2016 08:58
Dat is dus de Launch Edition, een speciale oplage van de QV. Maar dat uiterlijk krijgt mijne dus ook volledig.

Brent® 07-11-2016 11:21
Foto's komen even afhankelijk van het weer. Maar bedankt voor de complimenten!

Bofkont 07-11-2016 12:25
:T

Nico GTR 07-11-2016 12:30
Give me sunshine baby... :}

Toegift van bij het RDW, waar welgeteld 6 keurmeesters stonden te kwijlen. 3 vroegen of ze er even in mochten zitten. Die vonden hem schitterend haha!

fwh87bnx.jpg

Mooi man!! (Ik hoop dat het verrassingen zijn dus met dubbel r. Verassingen wil je niet, behalve bij een kampvuur :T )

Heerlijk, dus nu even wachten op de platen en dan los. Gaaf hoor!

Ja, ik zie vanaf m'n werk niet dat er foto's tussen staan :)
Maar binnen een paar dagen dus een kenteken? Zoals ik begreep rij je nu gewoon op de Duitse tijdelijke platen, toch?

uwbuurman zei:
Mooi man!! (Ik hoop dat het verrassingen zijn dus met dubbel r. Verassingen wil je niet, behalve bij een kampvuur :T )

Heerlijk, dus nu even wachten op de platen en dan los. Gaaf hoor!

Zo.... goedemorgen... *-)
Bedankt voor het compliment. Ik kan gelukkig op de exportplaten lekker rondrijden. Nu dus tijdelijk WA verzekerd plus diefstal. Oftewel: voorzichtig, maar lekker rijden. (tu)

Barri zei:
Ja, ik zie vanaf m'n werk niet dat er foto's tussen staan :)
Maar binnen een paar dagen dus een kenteken? Zoals ik begreep rij je nu gewoon op de Duitse tijdelijke platen, toch?

Ah oke! Ja, ik rij inderdaad op Duitse platen.

Nico GTR zei:
Pretty fly for a white guy! :D

Zadelsnuiver zei:
Bruut bruut bruut enne... bruut!
En dan ziet die er ten opzichte van het vermogen nog best braaf uit. :D

Thomas, bedankt voor je reactie ben benieuwd naar de cosmetische aanpassingen, met zwarte accenten zal de auto nog veel bruter ogen, dit is een auto die mede door de kleur eigenlijk slecht tot zijn recht komt op foto's in het echt is deze kleur fantastisch!!

Leuk verslagje en erg fijn dat de auto zo goed bevalt (tu)

Heb het je nu vaak zat voor gedaan Thomas :p

Maar zonder gekkigheid, moet dit jaar nog wel lukken (tu)
Wil hem graag in het echt bewonderen!

Zojuist met Thomas z'n Rosso gereden. Nu heb ik vele hothatches gereden maar deze QV van Thomas is allemachtig snel! Maakt niet uit in welke versnelling of toerengetal je accelereert, je wordt gelanceerd. Echt indrukwekkend Thomas.

@Schumi
De kleur is inderdaad grandioos mooi! Bedankt voor de complimenten. Zwarte accenten komen nog voor het nieuwe jaar

@Guus Lenferink
Thanks! Zeker weten dat je hem zult gaan zien. (tu)

@Bofkont
Onder de lantaarnpaal zag ik allemaal swirls op de motorkap. Ai! Flink wat werk dus :) We plannen snel wat. Eerst de bumper set erop. Scheelt weer polijstwerk :}

@?
Jammer van het weer! Wielspin met 110km/pu is niet echt ideaal haha. Met droog weer maar eens opnieuw proberen.

@Barri
Die zijn de hele experience echt wel waard hoor. Man wat geweldig gaaf dit!

Supergaaf Thomas, dit is echt een topper van een wagenB)
Ben wel serieus benieuwd, we moeten idd snel wat plannen.

uwbuurman zei:
Is je vader al thuis? Jij bent volgas met 285pk naar huis gegaan, maar wat rijdt hij?:-D

Opel ampera. Afgeregeld op 170km/pu. Best vervelend als je met 1km/pu verschil aan het inhalen bent en je geen gas kunt bijgeven haha. Maar verder samen gereden en contact over portofoon. Wel leuk met die Porsche:

Pap: "Achtung Achtung, Porsche!
Ik:" Jawohl, schon gesehen
Pap: "Bis gleich"

:}

Geweldig man, wat een wagen! Echt super ding, en met de dingen die jij ermee van plan bent helemaal super.

Geen stress Thomas,

Anders doen we het een keer in de winter binnen bij mijn beste kameraad zijn gigantische loods vol Italiaans speelgoed, die is ook verwarmd :T
Jullie kunnen het ongetwijfeld heel goed worden samen.

Nico GTR zei:
Toffe pa heb je Thomas. ;) (tu)
Haha, ja kan veel met hem lachen, zeker om dit soort dingen. Mijn ma vind het helemaal niets dat ik zoiets snel's gekocht heb. Mijn pa: ach we zijn ook jong geweest en toen deden we exact hetzelfde. Van het weekend gaat hij voor het eerst ermee rijden en ik denk dat hij hem wel kan waarderen.

Micha D. zei:
Geweldig man, wat een wagen! Echt super ding, en met de dingen die jij ermee van plan bent helemaal super.
Ja, ik kan werkelijk niets negatiefs bedenken aan de auto. Vanmorgen een ritje met stad, provinciaal en stukje rijksweg met een gemiddelde van 1 op 13,5. Het kan dus wel zuinig als het moet. Maar dat is wel lastig.

Bofkont zei:
Geen stress Thomas,

Anders doen we het een keer in de winter binnen bij mijn beste kameraad zijn gigantische loods vol Italiaans speelgoed, die is ook verwarmd :T
Jullie kunnen het ongetwijfeld heel goed worden samen.
Ha, dat denk ik inderdaad ook. Die heeft als ik jou moet geloven een complete snoepwinkel aan spul staan. Gaaf!

Wow, die is snel! 1:13,5 klinkt ook wel erg fijn, zo'n route is mijn woon-werk-route, dus dat zou wel mooi zijn :D
Je hebt op YouTube ook vast die filmpjes gezien van een QV op Zandvoort, waar de eigenaar met z'n zoontje in zit. Erg leuk!

Terug
Bovenaan