Eenvrijeusernaamiserbijnaniet - Alfa Romeo 4C & Maserati Grecale Trofeo & Range Rover Velar P400e & Jaguar XKR Convertible

Dat vraag ik mij af Nico... De turbo reviseur gaf aan dat met oog op emissie eisen de turbo intern heel minimalistisch is uitgevoerd, om zo weinig mogelijk frictie te creëren. Veel backfires zijn dan niet bepaald goed.

Anyway, het was tijd de auto even goed te verwennen en even mooie foto's te maken. Dat is gelukt, ondanks dat het mijn mobiel is gedaan:

4gzylgzg.jpg

cyyzc733.jpg

w5jqkeiu.jpg

xxhnuc7u.jpg

yqfex658.jpg

7rdvkwef.jpg

3ner2yml.jpg

9btdgxqy.jpg

Ja dat kan opzich. Theorie en praktijk matcht niet altijd heb ik gezien.

Maar ik ga ff terugkijken binnenkort naar mijn theorie. Ik ben bang dat ik dingen door elkaar ga gooien, maar de hoek van de compressor bladen en de variabele geometrie is heel belangrijk om dingen als surge te voorkomen wat wel eens de killer zou kunnen zijn van jouw turbo.

Nico GTR zei:
Ja dat kan opzich. Theorie en praktijk matcht niet altijd heb ik gezien.

Maar ik ga ff terugkijken binnenkort naar mijn theorie. Ik ben bang dat ik dingen door elkaar ga gooien, maar de hoek van de compressor bladen en de variabele geometrie is heel belangrijk om dingen als surge te voorkomen wat wel eens de killer zou kunnen zijn van jouw turbo.

Ik ben benieuwd Nico. Laat maar weten als je jouw licht erop hebt laten schijnen.
Ik ben trouwens wel heel tevreden met de turbo. Ongelooflijk wat loopt het blok nu mooi zeg. :O Enorme trekkracht in het middengebied en perfecte ronde boost. Geen haperingen, geen pieken en dalen. Fantastisch.
Maar ik wil hem dit keer wel heel houden. Hij gaat eind oktober op de testbank, maar wil dan gelijk ook de olietemperatuur en de uitlaattemperatuur laten monitoren en dat doorspelen aan de turboreviseur. Zodoende weet ik precies of het nog binnen een veilige marge zit.

Damn echt prachtig Thomas B)(tu)
Mooi dat nu alles naar tevredenheid is, een turbo draai je niet zo heel erg snel kapot, kwestie van goed warm rijden en misschien nog wel belangrijker de turbo na laten draaien of de laatste paar km lekker rustig rijden is ook afdoende. Ook een goede kwaliteit olie is erg belangrijk voor de juiste smering, dus minimaal 1x p jaar echt verversen die olie.

Bofkont zei:
Damn echt prachtig Thomas B)(tu)
Mooi dat nu alles naar tevredenheid is, een turbo draai je niet zo heel erg snel kapot, kwestie van goed warm rijden en misschien nog wel belangrijker de turbo na laten draaien of de laatste paar km lekker rustig rijden is ook afdoende. Ook een goede kwaliteit olie is erg belangrijk voor de juiste smering, dus minimaal 1x p jaar echt verversen die olie.

Olie verwissel ik om het half jaar. Ik vermoed dat bij de grote beurt de laatste keer 0W30 erin is gegaan in plaats van 5w40. Dat kan ook redelijk desastreus zijn geweest voor de turbo met de 35 graden in Italië. Ze hadden het daar toen al over, maar ik gaf nog aan dat er wat anders in moest. Geen idee of dat gebeurd is....
Bedankt voor de complimenten verder. Ben er nog altijd volledig verliefd op!

Prachtige foto's!

Ik begin langzaam wat meer afstand te voelen tussen mij en de Giulietta. Ga 'm steeds minder waarderen. Maar als ik die foto's van jou zo zie... Tsja, dan word ik er toch wel warm van. Enerzijds door de prachtige uitvoering die je hebt, maar ook door de mooie foto's ervan. Dat helpt dan toch ook wel mee.

Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:
Olie verwissel ik om het half jaar. Ik vermoed dat bij de grote beurt de laatste keer 0W30 erin is gegaan in plaats van 5w40. Dat kan ook redelijk desastreus zijn geweest voor de turbo met de 35 graden in Italië. Ze hadden het daar toen al over, maar ik gaf nog aan dat er wat anders in moest. Geen idee of dat gebeurd is....

Ik merk ook steeds vaker dat de dealer/monteurs niet echt veel energie steken in je persoonlijke wensen tijdens onderhoud, veel dingen worden vergeten en in het slechtste geval kom je er thuis achter dat er een stuk lak mist (zelf meegemaakt bij merkdealer).

Mijn laatste 2 auto's waren Seat's en het was mede door de run op 14% auto's grote drukte bij de dealer. 80% is lease dus van de priverijder valt nauwelijks winst te halen en de uitspraak 'de klant is koning' valt in het niets voor de priverijder.

Nu ik een Mazda heb gekocht gaat er een wereld voor mij open, ze nemen de tijd, wensen voor een onderhoudsbeurt worden keuring opgeschreven en nageleefd en hebben altijd wel tijd voor een snel klusje tussen door. Zal voornamelijk komen omdat er niet zoveel mazda's verkocht worden maar daar heb ik profijt van :)

Die staat er weer strak bij! (tu)

Over dealers: een collega rijdt nu een Lexus en was verbaasd over de service. Bij de onlangs uitgevoerde beurt belden ze zelfs over het feit dat het banden-nood-dingetje (dat er ipv een reservewiel zit) over datum was! En er was ook een deukje uit zijn kentekenplaat gehaald, zonder dat ie dat gevraagd had. Heel bijzonder.

RobEU zei:
Prachtige foto's!

Ik begin langzaam wat meer afstand te voelen tussen mij en de Giulietta. Ga 'm steeds minder waarderen. Maar als ik die foto's van jou zo zie... Tsja, dan word ik er toch wel warm van. Enerzijds door de prachtige uitvoering die je hebt, maar ook door de mooie foto's ervan. Dat helpt dan toch ook wel mee.

Rob, waardoor komt dat? Bij mij groeit hij juist meer, daar waar ik in het begin meer moeite had met het ontwerp. Elke keer ontdek ik weer nieuwe lijnen en oplossingen in het ontwerp.
Bedankt voor het compliment wat betreft de foto's. Gewoon met mijn (Sony) telefoon gedaan.

schumi1986 zei:

Ik merk ook steeds vaker dat de dealer/monteurs niet echt veel energie steken in je persoonlijke wensen tijdens onderhoud, veel dingen worden vergeten en in het slechtste geval kom je er thuis achter dat er een stuk lak mist (zelf meegemaakt bij merkdealer).

Mijn laatste 2 auto's waren Seat's en het was mede door de run op 14% auto's grote drukte bij de dealer. 80% is lease dus van de priverijder valt nauwelijks winst te halen en de uitspraak 'de klant is koning' valt in het niets voor de priverijder.

Nu ik een Mazda heb gekocht gaat er een wereld voor mij open, ze nemen de tijd, wensen voor een onderhoudsbeurt worden keuring opgeschreven en nageleefd en hebben altijd wel tijd voor een snel klusje tussen door. Zal voornamelijk komen omdat er niet zoveel mazda's verkocht worden maar daar heb ik profijt van :)

Klopt, heel erg herkenbaar. Bij de garage om de hoek luisteren ze veel duidelijker naar wensen. Bij de grote dealer werkt men naar een handboek en wijkt daarin niet af. Dat beperkt ook het meedenkend vermogen, wat in sommige situaties wel gewenst is.
Goed om te horen dat de Mazda dealer wel de tijd neemt. Wat is bij een dealer altijd verder erg mis is betrokkenheid bij het uitgevoerde werk. Het lijkt wel alsof er maximaal afstand wordt gecreëerd tussen de klant, zijn auto en het onderhoud. Ik wil juist weten wat er gebeurt. Alles leuk en aardig die mooie wachtruimten, maar doe mij maar een babbel met de monteur en samen even onder de auto door.

Barri zei:
Die staat er weer strak bij! (tu)

Over dealers: een collega rijdt nu een Lexus en was verbaasd over de service. Bij de onlangs uitgevoerde beurt belden ze zelfs over het feit dat het banden-nood-dingetje (dat er ipv een reservewiel zit) over datum was! En er was ook een deukje uit zijn kentekenplaat gehaald, zonder dat ie dat gevraagd had. Heel bijzonder.

Thanks Barry! Het oogt allemaal wel erg appetijtelijk. Giully heeft niet te klagen over gebrek aan aandacht.

Het lijkt wel alsof er maximaal afstand wordt gecreëerd tussen de klant, zijn auto en het onderhoud. Ik wil juist weten wat er gebeurt. Alles leuk en aardig die mooie wachtruimten, maar doe mij maar een babbel met de monteur en samen even onder de auto door.

Precies dit ja, vooral als er werk moet worden verricht wat buiten normaal onderhoud valt gaat het vaak mis, het is eigenlijk tenenkrommend als je vraagt wat er nu aan de hand/kapot was of wat voor reparaties er zijn uitgevoerd om dan de beste man achter de balie de werkorder die de monteur heeft ingevuld probeert te ontcijferen en daarna zegt tsjah de monteur is weg mocht het niet goed zijn kunt u morgen bellen maar vervolgens wel.een kleine 800 euro te moeten betalen.

Mooie guilietta heb je! Ik snap de opmerking van RobEU wel, ook mijn mond valt niet meer spontaan open als er een standaard guilietta voorbij rijd(aantal jaar geleden nog wel) maar jou guilietta is erg geslaagd

Ik zag je gisteravond rijden, je trok hem iets door toen je bij het stoplicht linksaf sloeg richting ijssalon ( dan weet je wel waar :D )
Wat een machtig geluid !!!

Echt een Beauty hoor, trots op zijn !

schumi1986 zei:
Het lijkt wel alsof er maximaal afstand wordt gecreëerd tussen de klant, zijn auto en het onderhoud. Ik wil juist weten wat er gebeurt. Alles leuk en aardig die mooie wachtruimten, maar doe mij maar een babbel met de monteur en samen even onder de auto door.

Precies dit ja, vooral als er werk moet worden verricht wat buiten normaal onderhoud valt gaat het vaak mis, het is eigenlijk tenenkrommend als je vraagt wat er nu aan de hand/kapot was of wat voor reparaties er zijn uitgevoerd om dan de beste man achter de balie de werkorder die de monteur heeft ingevuld probeert te ontcijferen en daarna zegt tsjah de monteur is weg mocht het niet goed zijn kunt u morgen bellen maar vervolgens wel.een kleine 800 euro te moeten betalen.

Mooie guilietta heb je! Ik snap de opmerking van RobEU wel, ook mijn mond valt niet meer spontaan open als er een standaard guilietta voorbij rijd(aantal jaar geleden nog wel) maar jou guilietta is erg geslaagd

Zeer herkenbaar inderdaad. Jammer dat dealers dit steeds minder goed lijken te snappen. Ook bij een Vireo auto is dit het geval, wat toch auto's met "emotie" verkoopt en waar eigenaren toch bovengemiddeld betrokken zijn bij hun wagen.

Frederiksen zei:
Wat.een.verschrikkelijk.mooie.Alfa! :O . Als ik toch eens rijk was...

Bedankt voor het compliment!

Guus Leferink zei:
Ik zag je gisteravond rijden, je trok hem iets door toen je bij het stoplicht linksaf sloeg richting ijssalon ( dan weet je wel waar :D )
Wat een machtig geluid !!!

Echt een Beauty hoor, trots op zijn !
Dat klopt, ik kwam vanaf mijn kantoor. Ik kan mij zelfs herinneren dat ik in de twee inderdaad even wat gas gaf inderdaad. Bedankt voor de complimenten. Zo net gewassen heb je hem ook op het juiste moment gezien haha! (tu)

Goh nu al een opvolger? Zoveel geld in gestopt en dan weg?

Ben wel benieuwd naar de volgende, je maakt er altijd een interessant project van! Ergens wel jammer dat ik hem nog niet heb gezien. :(

Beste Eenvrijeusernaamiserbijnaniet,

Ben je toevallig familie van Bofkont?:T

Nico GTR zei:
Goh nu al een opvolger? Zoveel geld in gestopt en dan weg?

Ben wel benieuwd naar de volgende, je maakt er altijd een interessant project van! Ergens wel jammer dat ik hem nog niet heb gezien. :(

Edit.
Het is natuurlijk nog niet zeker dat het doorgaat, maar donderdag komt de persoon kijken. De originele (en opgeknapte) velgen hou ik zelf. Die heb ik nodig voor de opvolger :}

Nico GTR zei:
Maar die QV heeft toch hele andere velgen?

Wel mooi dat het nog lucratief is ook. ;)

Winterbanden ;)
Heb net afgelopen week winterbanden gekocht, dus het zou zonde zijn deze mee te geven. Ook daar ik de velgen helemaal heb laten reviseren. De velg kan trouwens met de Brembo remklauwen, dus dat scheelt.

schumi1986 zei:
Beste Eenvrijeusernaamiserbijnaniet,

Ben je toevallig familie van Bofkont?:T

Het kon een broer van mij zijn. ;)

:}(tu)

Uiteraard was ik al op de hoogte , broers delen alles van dat.
Maar zeer benieuwd man, echt wel een heel erg dikke opvolger wordt dat weer!!

schumi1986 zei:
De originele (en opgeknapte) velgen hou ik zelf. Die heb ik nodig voor de opvolger :}

Dus toch een QV?(tu)

Jep. ;)
Ik wil het toch gaan proberen. Wel zal ik direct de software laten aanpassen. Ik ben opzoek naar een versie met weinig kilometers en met vrijwel alle opties (navi en panoramadak is een must).

Deze? Rood leder?

Smullen, kan alleen niet zien of die echt een panorama dak heeft.

Gave stap! de QV zou toch, zeker met wat aanpassingen, sneller en gretiger moeten kunnen zijn dan de 1.4.
Heb je al iets op het oog?

Nico GTR zei:
schumi1986 zei:
De originele (en opgeknapte) velgen hou ik zelf. Die heb ik nodig voor de opvolger :}

Dus toch een QV?(tu)

Jep. ;)
Ik wil het toch gaan proberen. Wel zal ik direct de software laten aanpassen. Ik ben opzoek naar een versie met weinig kilometers en met vrijwel alle opties (navi en panoramadak is een must).

Deze? Rood leder?

Smullen, kan alleen niet zien of die echt een panorama dak heeft.

De facelift versie vind ik erg mooi en interessant met TCT. Echter vind ik ze simpelweg overpriced. Zelfs een Golf 7 gti is goedkoper. Die facelift versies mogen dus eerst nog wat gaan afschrijven. Ik kijk dus naar een model van voor de facelift met alle opties en weinig kilometers. Zelf roeren is ook leuk :)

Staat genoeg te koop dus we zullen zien. Eerst maar eens de auto verkopen. Gebeurt dit niet dan zou het maar zo kunnen zijn dat ik hem houd en een 63,5 mm catback systeem laat plaatsen met twee goede dempers ;)

Tomolino zei:
Gave stap! de QV zou toch, zeker met wat aanpassingen, sneller en gretiger moeten kunnen zijn dan de 1.4.
Heb je al iets op het oog?

Gretige wordt die niet in verband met de directe inspuiting en turbo, maar wel flink sneller. Een opgevoerde QV maakt serieuze stappen: https://youtu.be/TmPYvibmlG0

Het ziet er naar uit dat Giully deze week van eigenaar verwisseld. Mocht Barri hem heel graag willen hebben, dan dient die zich nu te melden. :}
:D
Ik kwam 'm al tegen op Autoscout! Vraagprijs vind ik niet hoog, gezien de aanpassingen die je hebt doorgevoerd. Maar nee, de kleur is een afknapper voor mij (net als het nieuwe kenteken eigenlijk :) ). Kleur is bijzonder, maar ik ga het liefst voor een Rosso Competizione met panoramadak. En ik weet een QV die hopelijk beschikbaar komt, in die kleur. Maarja, een QV zuipt wel...
Ik ben wel benieuwd wat het bij jou gaat worden! (tu)

Barri zei:
Het ziet er naar uit dat Giully deze week van eigenaar verwisseld. Mocht Barri hem heel graag willen hebben, dan dient die zich nu te melden. :}
:D
Ik kwam 'm al tegen op Autoscout! Vraagprijs vind ik niet hoog, gezien de aanpassingen die je hebt doorgevoerd. Maar nee, de kleur is een afknapper voor mij (net als het nieuwe kenteken eigenlijk :) ). Kleur is bijzonder, maar ik ga het liefst voor een Rosso Competizione met panoramadak. En ik weet een QV die hopelijk beschikbaar komt, in die kleur. Maarja, een QV zuipt wel...
Ik ben wel benieuwd wat het bij jou gaat worden! (tu)

De vraagprijs heb ik gisteren verlaagd. Ik heb deze gelijkgesteld aan het overeengekomen bedrag met de mogelijke koper. Gezien ik nu de keuze heb gemaakt dat die weg mag probeer ik even de interesse op te wekken bij mensen. Koper krijgt de wintervelgen en banden er ook niet bij.
Verkoopt hij niet gaat hij denk ik ook van internet af. Anyway, donderdag avond komt de verkoper.

We zullen zien wat er volgende week voor de deur staat :)

Beetje offtopic, maar ik kom op internet ineens deze tegen: <https://www.clubalfaromeo.nl/forum/de-alfa-giulietta-club!/dilemma-giulietta-overkopen-of/75/>
Kenteken kwam me al bekend voor; deze kwam bij mij op 't werk (leasemaatschappij) langs. Had deze dus over kunnen nemen. Wel bijna een perfect exemplaar hè.
Zag dat ie bij de handelaar ook alweer verkocht is overigens (ging heel snel).

Ben idd benieuwd wat er straks voor je deur staat als de verkoop doorgaat!

Barri zei:
Beetje offtopic, maar ik kom op internet ineens deze tegen: <https://www.clubalfaromeo.nl/forum/de-alfa-giulietta-club!/dilemma-giulietta-overkopen-of/75/>
Kenteken kwam me al bekend voor; deze kwam bij mij op 't werk (leasemaatschappij) langs. Had deze dus over kunnen nemen. Wel bijna een perfect exemplaar hè.
Zag dat ie bij de handelaar ook alweer verkocht is overigens (ging heel snel).

Ben idd benieuwd wat er straks voor je deur staat als de verkoop doorgaat!

Nu ik aan het rondneuzen ben weet ik niet precies wat ik nou van wit moet denken. Ik vind het zeker niet de mooiste kleur voor een Giulietta. De voorkant wordt er ook vrij 'glad' van. Lastig uit te leggen.
Maar als je kijkt naar het aanbod is 50% wit of rood.

We gaan het zien!

Ik heb hetzelfde hoor. Soms ziet er witte er heel dik uit, soms heel basic. Wat ik een afknapper vind (en dat heb ik zelf ook op een witte auto gehad) is als zich verticale lijntjes vuiligheid gaan vormen onder bijvoorbeeld de handgrepen en spiegels. Dat gebeurt soms al bij één buitje en ziet er smerig uit. Dat is echt een nadeel aan wit.

Donkergrijs vind ik ook nog wel tof, maar dan wel met een rood interieur!

Barri zei:
Ik heb hetzelfde hoor. Soms ziet er witte er heel dik uit, soms heel basic. Wat ik een afknapper vind (en dat heb ik zelf ook op een witte auto gehad) is als zich verticale lijntjes vuiligheid gaan vormen onder bijvoorbeeld de handgrepen en spiegels. Dat gebeurt soms al bij één buitje en ziet er smerig uit. Dat is echt een nadeel aan wit.

Donkergrijs vind ik ook nog wel tof, maar dan wel met een rood interieur!

Ik had er 1 op het oog, die grijs/groene kleur. Met rood interieur en alle opties. 22.000km... Verkocht! Helaas... Net te laat. Maar goed, er staat nog meer moois.

Auto is niet verkocht. Verkoper was meer tijdverdrijf aan het zoeken. Binnen 2 seconden al het gevoel dat het niets ging worden. Vond de auto te duur terwijl we een prijs van te voren waren overeengekomen. Erg bijzonder.
Nu even in dubio over wat te doen. Laat hem even een weekje op internet staan, ook op het Alfa forum. Als de auto niet verkocht wordt ga ik toch investeren in een volledig uitlaatsysteem van voor tot achter.
Mochten mensen geïnteresseerd zijn, stuur me even een berichtje.

Zonde van je tijd dus, en opmerkelijk idd dat de koper gaat onderhandelen als de prijs al is afgesproken (neem aan dat er geen rare mankementen zijn gevonden)

Heb jou auto uit pure nieuwsgierigheid even opgezocht, wat een koopje zeg! Aan de andere kant is het aanbod van giulietta's met de 1.4 T best groot, Toch heeft jou giulietta fijne aanpassingen die de anderen niet hebben,helaas valt dat niet direct op tussen de vele advertenties. Wel mooie foto's trouwens(tu)

schumi1986 zei:
Zonde van je tijd dus, en opmerkelijk idd dat de koper gaat onderhandelen als de prijs al is afgesproken (neem aan dat er geen rare mankementen zijn gevonden)

Heb jou auto uit pure nieuwsgierigheid even opgezocht, wat een koopje zeg! Aan de andere kant is het aanbod van giulietta's met de 1.4 T best groot, Toch heeft jou giulietta fijne aanpassingen die de anderen niet hebben,helaas valt dat niet direct op tussen de vele advertenties. Wel mooie foto's trouwens(tu)
Nee, de auto heeft geen mankementen. Maar de verkoper zat enorm te zoeken naar dingen en eigenlijk wist ik bij binnenkomst direct al dat het hem niet ging worden. Wat ook lekker is, is dat hij of zijn zoon (die ook mee was) even lekker op de rechter voorvleugel is gaan hangen, toen de kap omhoog was. Nou, die is lekker ingedeukt... Vanmorgen maar gelijk weer even uitgedeukt.
Er kon ook geen enkel complimentje vanaf. Want, ik verkoop deze auto in alle open en eerlijkheid. Deze auto is volledig eerlijk, heeft geen schadeverleden (enkel de achterspoiler is bij aankomst van de auto uit de fabriek bij de dealer opnieuw gespoten) en is motorisch en technisch bijna als nieuw. Hij staat er echt verschrikkelijk mooi bij.
Vervolgens vond hij hem te duur, terwijl we van te voren een prijs afspreken... :S Kijk, als er dan wat tegenvalt... En bellen kon ook niet, hij meldde het via WhatsApp. Maar goed, ik ga me er ook niet aan ergeren. Het zal.
Ik verkoop de auto ook liever aan iemand die hem op waarde weet te schatten.

Barri zei:
Ah wat raar zeg! Zonde van je tijd.

Wat ga je met je uitlaat doen? Je hebt nu toch al een Raggazon?

Ik heb nu een downpipe en een einddemper van Ragazzon. De voorpijp, flexibel deel en middenpijp is allemaal nog origineel. 47mm! Mega klein dus. Als de auto niet op korte termijn verkocht raakt, ga ik bij EPS vanaf halverwege de downpipe (deze wordt dus bewerkt) tot aan de splitsing links/rechts bij de achteras, een 63,5mm uitlaat plaatsen, met 2 goede dempers. Zodoende wordt die wat stiller, en kan hij tevens zijn lucht beter kwijt. Ook blijft de originele downpipe direct te gebruiken. Als ik de auto verkoop kan ik voor een volgende eigenaar gewoon de originele downpipe terug plaatsen.

Jammer dat de Giulietta er nu al weer uit gaat. Maar 38.000 kilometer in een jaar tijd is inderdaad veel. Kun je beter een dieseltje rijden. Ik heb de advertentie op Marktplaats even opgezocht. Nette en goede tekst. Voor zo iets bijzonders moet wel markt zijn lijkt mij.

Een neef van mij heeft sinds dit voorjaar een Giulietta 1,4 met 120pk. Ik begrijp je woorden helemaal "deze auto geeft je een glimlach van oor tot oor". Die 120 pk versie vind ik al erg lekker rijden maar dan is er nog wel ruimte voor meer.

Misschien dat er ooit bij mij voor de deur ook een Alfa Romeo komt te staan. Dat merk zit toch een beetje in mijn hart. Ik heb in Enschede (daar woon ik al sinds 2001 niet meer) gezocht naar een rijschool die les gaf in Alfa. Ik kwam bij Klijnstra terecht. Die had ook een samenwerkingsverband met rijschool Gorter in Hengelo. De eerste kilometers heb ik ooit gemaakt in een antracietkleurige Alfa 33 1,3 Blue op gas.

Ik ben wel benieuwd wat de opvolger van de Giulietta gaat worden. Succes met de verkoop!

verlichting2 zei:
Jammer dat de Giulietta er nu al weer uit gaat. Maar 38.000 kilometer in een jaar tijd is inderdaad veel. Kun je beter een dieseltje rijden. Ik heb de advertentie op Marktplaats even opgezocht. Nette en goede tekst. Voor zo iets bijzonders moet wel markt zijn lijkt mij.

Een neef van mij heeft sinds dit voorjaar een Giulietta 1,4 met 120pk. Ik begrijp je woorden helemaal "deze auto geeft je een glimlach van oor tot oor". Die 120 pk versie vind ik al erg lekker rijden maar dan is er nog wel ruimte voor meer.

Misschien dat er ooit bij mij voor de deur ook een Alfa Romeo komt te staan. Dat merk zit toch een beetje in mijn hart. Ik heb in Enschede (daar woon ik al sinds 2001 niet meer) gezocht naar een rijschool die les gaf in Alfa. Ik kwam bij Klijnstra terecht. Die had ook een samenwerkingsverband met rijschool Gorter in Hengelo. De eerste kilometers heb ik ooit gemaakt in een antracietkleurige Alfa 33 1,3 Blue op gas.

Ik ben wel benieuwd wat de opvolger van de Giulietta gaat worden. Succes met de verkoop!

Die 38.000 km is in 9 maanden. Ik weet nog niet precies mijn mobiele oplossing, maar er is grote kans dat ik prive een QV ga rijden en zakelijk een kleine spaardieseltje ga rijden. Dat is ook een optie. In ieder geval ga ik eerst op zoek naar een QV en dan kijk ik het even aan. Ik kan natuurlijk ook de huidige methode behouden, het ieder jaar importeren en verkopen van een auto. Maar ik betwijfel of ik daar lol in blijf houden.

Leuk dat je ook uit Enschede komt. Waar heb je ergens gewoond? En lessen in een Alfa is nooit verkeerd. Ik weet dat er in Rijssen een rijschool is die in een Giulietta QV-line lessen. Echt onwijs mooi uitgevoerde Giulietta's. Ik heb helaas gelest in een Golf 6. Dus dat was weinig boeiend.

38.000 in 9 maanden dat is inderdaad erg veel. Zeker als je in een erg uitnodigende auto rijdt. Een spaardieseltje is dan een goede optie! Om bij de Italianen te blijven: er zijn genoeg mooie Mito's te vinden. Ik zou zoeken naar eentje met een fabrieksschuifdak en lederen bekleding. Dan is de auto met een mooi setje lichtmetaal een stijlvolle kar.

Waar ik in Enschede heb gewoond? Vanaf 1969 tot aan 1995 aan de Thomas de Keijserstraat. In het gedeelte van de laagbouw. Opgegroeid in een typische jaren 60 rijtjeswoning. Vanaf 1995 tot aan ongeveer november 2001 aan de Fazantstraat en dan op het plein, op drie hoog nagenoeg boven de snackbar. En jij?

Prijs aangepast op Autoscout? Ik vind 'm erg goedkoop gezien de modificaties en de kilometerstand. Ga je niet heel hard verliezen op verkoop?
Spaardiesel: een door Savali verbeterde Punto Evo? :)

Barri zei:
Prijs aangepast op Autoscout? Ik vind 'm erg goedkoop gezien de modificaties en de kilometerstand. Ga je niet heel hard verliezen op verkoop?
Spaardiesel: een door Savali verbeterde Punto Evo? :)
Prijs is ook niet heel erg onderhandelbaar, maar volgens mij prima marktconform. Het is niet zo dat de modificaties hem ineens veel waardevoller maken dan het overige aanbod. Ik denk persoonlijk dat het een prima prijs is. Ik heb de auto ook goed ingekocht, dus wat dat betreft...

We gaan het zien!

verlichting2 zei:
38.000 in 9 maanden dat is inderdaad erg veel. Zeker als je in een erg uitnodigende auto rijdt. Een spaardieseltje is dan een goede optie! Om bij de Italianen te blijven: er zijn genoeg mooie Mito's te vinden. Ik zou zoeken naar eentje met een fabrieksschuifdak en lederen bekleding. Dan is de auto met een mooi setje lichtmetaal een stijlvolle kar.

Waar ik in Enschede heb gewoond? Vanaf 1969 tot aan 1995 aan de Thomas de Keijserstraat. In het gedeelte van de laagbouw. Opgegroeid in een typische jaren 60 rijtjeswoning. Vanaf 1995 tot aan ongeveer november 2001 aan de Fazantstraat en dan op het plein, op drie hoog nagenoeg boven de snackbar. En jij?

Zeker, een Mito is erg leuk! Ik zal eerst mijn huidige auto moeten verkopen en zie dan even verder.
Ik woon tussen Hogeland en het centrum. Erg prettig, lekker te voet de binnenstad in.

Heb weinig aanloop gehad op de verkoop. Er was iemand zeer geïnteresseerd maar die moest wegens omstandigheden afhaken. Die had het geld er wel voor over.
Daarom heb ik besloten een afspraak met EPS uitlaten te plannen voor een volledig 63,5mm uitlaatsysteem vanaf de turbo. Ik hou de auto dan sowieso tot na mijn bruiloft volgend jaar. Ook komen er voor geperforeerde Zimmermann sport schijven met Ferodo blokken op.
Auto gaat dan 5 november op de testbank. Ben benieuwd wat het 1.4-tje kan presteren. (tu)

Terug
Bovenaan