Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Nico GTR zei:Ja dat kan opzich. Theorie en praktijk matcht niet altijd heb ik gezien.
Maar ik ga ff terugkijken binnenkort naar mijn theorie. Ik ben bang dat ik dingen door elkaar ga gooien, maar de hoek van de compressor bladen en de variabele geometrie is heel belangrijk om dingen als surge te voorkomen wat wel eens de killer zou kunnen zijn van jouw turbo.
Bofkont zei:Damn echt prachtig Thomas
Mooi dat nu alles naar tevredenheid is, een turbo draai je niet zo heel erg snel kapot, kwestie van goed warm rijden en misschien nog wel belangrijker de turbo na laten draaien of de laatste paar km lekker rustig rijden is ook afdoende. Ook een goede kwaliteit olie is erg belangrijk voor de juiste smering, dus minimaal 1x p jaar echt verversen die olie.
Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:Olie verwissel ik om het half jaar. Ik vermoed dat bij de grote beurt de laatste keer 0W30 erin is gegaan in plaats van 5w40. Dat kan ook redelijk desastreus zijn geweest voor de turbo met de 35 graden in Italië. Ze hadden het daar toen al over, maar ik gaf nog aan dat er wat anders in moest. Geen idee of dat gebeurd is....
Bedankt voor de complimenten verder. Ben er nog altijd volledig verliefd op!
Moderator
RobEU zei:Prachtige foto's!
Ik begin langzaam wat meer afstand te voelen tussen mij en de Giulietta. Ga 'm steeds minder waarderen. Maar als ik die foto's van jou zo zie... Tsja, dan word ik er toch wel warm van. Enerzijds door de prachtige uitvoering die je hebt, maar ook door de mooie foto's ervan. Dat helpt dan toch ook wel mee.
schumi1986 zei:Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:Olie verwissel ik om het half jaar. Ik vermoed dat bij de grote beurt de laatste keer 0W30 erin is gegaan in plaats van 5w40. Dat kan ook redelijk desastreus zijn geweest voor de turbo met de 35 graden in Italië. Ze hadden het daar toen al over, maar ik gaf nog aan dat er wat anders in moest. Geen idee of dat gebeurd is....
Bedankt voor de complimenten verder. Ben er nog altijd volledig verliefd op!
Ik merk ook steeds vaker dat de dealer/monteurs niet echt veel energie steken in je persoonlijke wensen tijdens onderhoud, veel dingen worden vergeten en in het slechtste geval kom je er thuis achter dat er een stuk lak mist (zelf meegemaakt bij merkdealer).
Mijn laatste 2 auto's waren Seat's en het was mede door de run op 14% auto's grote drukte bij de dealer. 80% is lease dus van de priverijder valt nauwelijks winst te halen en de uitspraak 'de klant is koning' valt in het niets voor de priverijder.
Nu ik een Mazda heb gekocht gaat er een wereld voor mij open, ze nemen de tijd, wensen voor een onderhoudsbeurt worden keuring opgeschreven en nageleefd en hebben altijd wel tijd voor een snel klusje tussen door. Zal voornamelijk komen omdat er niet zoveel mazda's verkocht worden maar daar heb ik profijt van![]()
Barri zei:Die staat er weer strak bij!
Over dealers: een collega rijdt nu een Lexus en was verbaasd over de service. Bij de onlangs uitgevoerde beurt belden ze zelfs over het feit dat het banden-nood-dingetje (dat er ipv een reservewiel zit) over datum was! En er was ook een deukje uit zijn kentekenplaat gehaald, zonder dat ie dat gevraagd had. Heel bijzonder.
Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:Het lijkt wel alsof er maximaal afstand wordt gecreëerd tussen de klant, zijn auto en het onderhoud. Ik wil juist weten wat er gebeurt. Alles leuk en aardig die mooie wachtruimten, maar doe mij maar een babbel met de monteur en samen even onder de auto door.
schumi1986 zei:Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:Het lijkt wel alsof er maximaal afstand wordt gecreëerd tussen de klant, zijn auto en het onderhoud. Ik wil juist weten wat er gebeurt. Alles leuk en aardig die mooie wachtruimten, maar doe mij maar een babbel met de monteur en samen even onder de auto door.
Precies dit ja, vooral als er werk moet worden verricht wat buiten normaal onderhoud valt gaat het vaak mis, het is eigenlijk tenenkrommend als je vraagt wat er nu aan de hand/kapot was of wat voor reparaties er zijn uitgevoerd om dan de beste man achter de balie de werkorder die de monteur heeft ingevuld probeert te ontcijferen en daarna zegt tsjah de monteur is weg mocht het niet goed zijn kunt u morgen bellen maar vervolgens wel.een kleine 800 euro te moeten betalen.
Mooie guilietta heb je! Ik snap de opmerking van RobEU wel, ook mijn mond valt niet meer spontaan open als er een standaard guilietta voorbij rijd(aantal jaar geleden nog wel) maar jou guilietta is erg geslaagd
Frederiksen zei:Wat.een.verschrikkelijk.mooie.Alfa!. Als ik toch eens rijk was...
Dat klopt, ik kwam vanaf mijn kantoor. Ik kan mij zelfs herinneren dat ik in de twee inderdaad even wat gas gaf inderdaad. Bedankt voor de complimenten. Zo net gewassen heb je hem ook op het juiste moment gezien haha!Guus Leferink zei:Ik zag je gisteravond rijden, je trok hem iets door toen je bij het stoplicht linksaf sloeg richting ijssalon ( dan weet je wel waar)
Wat een machtig geluid !!!
Echt een Beauty hoor, trots op zijn !
Nico GTR zei:Goh nu al een opvolger? Zoveel geld in gestopt en dan weg?
Ben wel benieuwd naar de volgende, je maakt er altijd een interessant project van! Ergens wel jammer dat ik hem nog niet heb gezien.![]()
schumi1986 zei:Beste Eenvrijeusernaamiserbijnaniet,
Ben je toevallig familie van Bofkont?:T
Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:De originele (en opgeknapte) velgen hou ik zelf. Die heb ik nodig voor de opvolger![]()
schumi1986 zei:Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:De originele (en opgeknapte) velgen hou ik zelf. Die heb ik nodig voor de opvolger![]()
Dus toch een QV?![]()
Nico GTR zei:Maar die QV heeft toch hele andere velgen?
Wel mooi dat het nog lucratief is ook.![]()
Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:schumi1986 zei:Beste Eenvrijeusernaamiserbijnaniet,
Ben je toevallig familie van Bofkont?:T
Het kon een broer van mij zijn.![]()
Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:schumi1986 zei:Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:De originele (en opgeknapte) velgen hou ik zelf. Die heb ik nodig voor de opvolger![]()
Dus toch een QV?![]()
Jep.
Ik wil het toch gaan proberen. Wel zal ik direct de software laten aanpassen. Ik ben opzoek naar een versie met weinig kilometers en met vrijwel alle opties (navi en panoramadak is een must).
Nico GTR zei:Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:schumi1986 zei:Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:De originele (en opgeknapte) velgen hou ik zelf. Die heb ik nodig voor de opvolger![]()
Dus toch een QV?![]()
Jep.
Ik wil het toch gaan proberen. Wel zal ik direct de software laten aanpassen. Ik ben opzoek naar een versie met weinig kilometers en met vrijwel alle opties (navi en panoramadak is een must).
Deze? Rood leder?
Smullen, kan alleen niet zien of die echt een panorama dak heeft.
Tomolino zei:Gave stap! de QV zou toch, zeker met wat aanpassingen, sneller en gretiger moeten kunnen zijn dan de 1.4.
Heb je al iets op het oog?
Moderator
Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:Het ziet er naar uit dat Giully deze week van eigenaar verwisseld. Mocht Barri hem heel graag willen hebben, dan dient die zich nu te melden.![]()
Barri zei:Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:Het ziet er naar uit dat Giully deze week van eigenaar verwisseld. Mocht Barri hem heel graag willen hebben, dan dient die zich nu te melden.![]()
Ik kwam 'm al tegen op Autoscout! Vraagprijs vind ik niet hoog, gezien de aanpassingen die je hebt doorgevoerd. Maar nee, de kleur is een afknapper voor mij (net als het nieuwe kenteken eigenlijk). Kleur is bijzonder, maar ik ga het liefst voor een Rosso Competizione met panoramadak. En ik weet een QV die hopelijk beschikbaar komt, in die kleur. Maarja, een QV zuipt wel...
Ik ben wel benieuwd wat het bij jou gaat worden!![]()
Moderator
Barri zei:Beetje offtopic, maar ik kom op internet ineens deze tegen: <https://www.clubalfaromeo.nl/forum/de-alfa-giulietta-club!/dilemma-giulietta-overkopen-of/75/>
Kenteken kwam me al bekend voor; deze kwam bij mij op 't werk (leasemaatschappij) langs. Had deze dus over kunnen nemen. Wel bijna een perfect exemplaar hè.
Zag dat ie bij de handelaar ook alweer verkocht is overigens (ging heel snel).
Ben idd benieuwd wat er straks voor je deur staat als de verkoop doorgaat!
Moderator
Barri zei:Ik heb hetzelfde hoor. Soms ziet er witte er heel dik uit, soms heel basic. Wat ik een afknapper vind (en dat heb ik zelf ook op een witte auto gehad) is als zich verticale lijntjes vuiligheid gaan vormen onder bijvoorbeeld de handgrepen en spiegels. Dat gebeurt soms al bij één buitje en ziet er smerig uit. Dat is echt een nadeel aan wit.
Donkergrijs vind ik ook nog wel tof, maar dan wel met een rood interieur!
Nee, de auto heeft geen mankementen. Maar de verkoper zat enorm te zoeken naar dingen en eigenlijk wist ik bij binnenkomst direct al dat het hem niet ging worden. Wat ook lekker is, is dat hij of zijn zoon (die ook mee was) even lekker op de rechter voorvleugel is gaan hangen, toen de kap omhoog was. Nou, die is lekker ingedeukt... Vanmorgen maar gelijk weer even uitgedeukt.schumi1986 zei:Zonde van je tijd dus, en opmerkelijk idd dat de koper gaat onderhandelen als de prijs al is afgesproken (neem aan dat er geen rare mankementen zijn gevonden)
Heb jou auto uit pure nieuwsgierigheid even opgezocht, wat een koopje zeg! Aan de andere kant is het aanbod van giulietta's met de 1.4 T best groot, Toch heeft jou giulietta fijne aanpassingen die de anderen niet hebben,helaas valt dat niet direct op tussen de vele advertenties. Wel mooie foto's trouwens![]()
Barri zei:Ah wat raar zeg! Zonde van je tijd.
Wat ga je met je uitlaat doen? Je hebt nu toch al een Raggazon?
verlichting2 zei:Jammer dat de Giulietta er nu al weer uit gaat. Maar 38.000 kilometer in een jaar tijd is inderdaad veel. Kun je beter een dieseltje rijden. Ik heb de advertentie op Marktplaats even opgezocht. Nette en goede tekst. Voor zo iets bijzonders moet wel markt zijn lijkt mij.
Een neef van mij heeft sinds dit voorjaar een Giulietta 1,4 met 120pk. Ik begrijp je woorden helemaal "deze auto geeft je een glimlach van oor tot oor". Die 120 pk versie vind ik al erg lekker rijden maar dan is er nog wel ruimte voor meer.
Misschien dat er ooit bij mij voor de deur ook een Alfa Romeo komt te staan. Dat merk zit toch een beetje in mijn hart. Ik heb in Enschede (daar woon ik al sinds 2001 niet meer) gezocht naar een rijschool die les gaf in Alfa. Ik kwam bij Klijnstra terecht. Die had ook een samenwerkingsverband met rijschool Gorter in Hengelo. De eerste kilometers heb ik ooit gemaakt in een antracietkleurige Alfa 33 1,3 Blue op gas.
Ik ben wel benieuwd wat de opvolger van de Giulietta gaat worden. Succes met de verkoop!
Prijs is ook niet heel erg onderhandelbaar, maar volgens mij prima marktconform. Het is niet zo dat de modificaties hem ineens veel waardevoller maken dan het overige aanbod. Ik denk persoonlijk dat het een prima prijs is. Ik heb de auto ook goed ingekocht, dus wat dat betreft...Barri zei:Prijs aangepast op Autoscout? Ik vind 'm erg goedkoop gezien de modificaties en de kilometerstand. Ga je niet heel hard verliezen op verkoop?
Spaardiesel: een door Savali verbeterde Punto Evo?![]()
verlichting2 zei:38.000 in 9 maanden dat is inderdaad erg veel. Zeker als je in een erg uitnodigende auto rijdt. Een spaardieseltje is dan een goede optie! Om bij de Italianen te blijven: er zijn genoeg mooie Mito's te vinden. Ik zou zoeken naar eentje met een fabrieksschuifdak en lederen bekleding. Dan is de auto met een mooi setje lichtmetaal een stijlvolle kar.
Waar ik in Enschede heb gewoond? Vanaf 1969 tot aan 1995 aan de Thomas de Keijserstraat. In het gedeelte van de laagbouw. Opgegroeid in een typische jaren 60 rijtjeswoning. Vanaf 1995 tot aan ongeveer november 2001 aan de Fazantstraat en dan op het plein, op drie hoog nagenoeg boven de snackbar. En jij?